Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Vanzare apartament reevaluat. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?

vanzare imobilinregistrari contabilemicrointreprinderetvareevaluarevanzare apartament

Pentru reevaluarile unor imobile si tratamentele fiscale aferente, am ales exemplul unei firme platitoare de TVA la incasare si microintreprindere (cu 10 salariati) care detine un apartament achizitionat in anul 2005 cu valoarea de 113.199 lei plus TVA. S-au facut reevaluari prin inregistrari contabile 212 = 105 91.407 lei. La momentul actual valoarea amortizata este de 38.363 lei si valoarea neamortizata este de 166.242 lei.

Stabilim daca firma ca colecta TVA in cazul in care vinde apartamentul unei persoane fizice sau juridice, care sunt inregistrarile contabile si cum impoziteaza si inregistreaza diferentele din reevaluare (cont 105).

In plus, stabilim daca veniturile din vanzarea acestui mijloc fix se iau in calcul la determinarea plafonului pentru trecerea ca platitoare de impozit profit si, in cazul in care se va depasi plafonul in luna noiembrie 2016, cand devine firma platitoare de impozit profit. De asemenea, vom vedea daca suma transferata din contul 105 in contul 1175 este impozabila.

1. Dat fiind ca sunteti platitori de TVA si apartamentul nu se incadreaza la "constructii noi", atunci aveti urmatoarele posibilitati:

- Fie il vindeti fara TVA - asa cum va da dreptul art. 292, alin. (2), litera f) din Codul fiscal, caz in care, daca ati dedus TVA la achizitie sau modernizare, acum va trebui sa il ajustati conform art. 305 din Codul fiscal.

- Fie decideti vanzarea cu TVA (pentru a evita de exemplu ajustarea TVA dedusa la achizitie) - asa cum va da dreptul art. 292, alin. (3) din Codul fiscal, caz in care:

a) Cumparatorul este neinregistrat in scopuri de TVA – intocmiti factura cu TVA 20% sau 5% (daca il vindeti in conditiile art. 291, alin. (3), litera c))
b) Cumparatorul este inregistrat in scopuri de TVA – aplicati taxare inversa conform art. 331, alin. (2), litera g) din Codul fiscal.

2. Inregistrarile contabile sunt:

- vanzarea
4111 sau 461 = 7583 cu valoarea de vanzare negociata fara TVA
4111 sau 461 = 4427 (4428) daca se vinde cu TVA unei persoane fizice sau juridice neplatitoare de TVA


Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii


- destocarea
% = 212 204.606 lei (113.199 + 91.407 = 204.606 lei)
2812 38.364 lei
6583 166.242 lei

- anularea rezervei ramase fara obiect :
105 = 1175 91.407 lei

Suma de 91.407 lei nu este impozabila deoarece dvs. sunteti platitori de impozit pe venitul microintreprinderii si inteleg ca erati si la momentul constituirii rezervei. (art. 53, alin. (2), litera c) din Codul fiscal prevede impozitarea rezervelor (inclusiv din reevaluare) "care au fost deduse la calculul profitului impozabil si nu au fost impozitate in perioada in care microintreprinderile au fost si platitoare de impozit pe profit" – ceea ce nu este cazul dvs.).

Veniturile din vanzarea apartamentului inregistrate in 7583 se iau in calcul la determinarea plafonului pentru trecerea ca platitoare de impozit pe profit.

Art. 52, alin. (1) din Codul fiscal:

"(1) Daca in cursul unui an fiscal o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 100.000 euro sau ponderea veniturilor realizate din consultanta si management in veniturile totale este de peste 20% inclusiv, aceasta datoreaza impozit pe profit, incepand cu trimestrul in care s-a depasit oricare dintre aceste limite."

Deci daca depasiti plafonul in luna noiembrie 2016 deveniti platitori de impozit pe profit incepand cu 1 octombrie 2016.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 31 Octombrie 2016


Votati articolul "Vanzare apartament reevaluat. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cheltuieli deductibile

Intrebare: Buna. Va rog sa ma lamuriti, am un PFA din 2008 cu domeniul activitatii de inginerie si consultanta, depind de masina in activitatea pe care o prestez, detin contract de comodat. Daca pana acum am trecut in jurnalul de incasari si plati, reviziile anuale, asigurarea Casco si RCA-ul a fost gresit. Sa inteleg ca nu au fost si nu sunt deductibile nici daca detin un jurnal de foi de parcurs.
Va multumesc anticipat.

Raspuns: Vezi ART. 48 Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activit???i independente,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 31 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • 15 decembrie: termen pentru doua impozite datorate de contribuabili

    • Va reamintim ca vineri, 15 decembrie 2017, este termenul-limita pentru plata celei de a doua rate din impozitul pe veniturile din activitati agricole si a contributiei de asigurari de sanatate. Mai exact, contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite prin norme de venit au termen de plata pentru cea de a doua rata din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, vineri, 15 decembrie 2017. Impozitul pe veniturile din activita...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X