Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vanzare apartament reevaluat. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?

vanzare imobilinregistrari contabilemicrointreprinderetvareevaluarevanzare apartament

Pentru reevaluarile unor imobile si tratamentele fiscale aferente, am ales exemplul unei firme platitoare de TVA la incasare si microintreprindere (cu 10 salariati) care detine un apartament achizitionat in anul 2005 cu valoarea de 113.199 lei plus TVA. S-au facut reevaluari prin inregistrari contabile 212 = 105 91.407 lei. La momentul actual valoarea amortizata este de 38.363 lei si valoarea neamortizata este de 166.242 lei.

Stabilim daca firma ca colecta TVA in cazul in care vinde apartamentul unei persoane fizice sau juridice, care sunt inregistrarile contabile si cum impoziteaza si inregistreaza diferentele din reevaluare (cont 105).

In plus, stabilim daca veniturile din vanzarea acestui mijloc fix se iau in calcul la determinarea plafonului pentru trecerea ca platitoare de impozit profit si, in cazul in care se va depasi plafonul in luna noiembrie 2016, cand devine firma platitoare de impozit profit. De asemenea, vom vedea daca suma transferata din contul 105 in contul 1175 este impozabila.

1. Dat fiind ca sunteti platitori de TVA si apartamentul nu se incadreaza la "constructii noi", atunci aveti urmatoarele posibilitati:

- Fie il vindeti fara TVA - asa cum va da dreptul art. 292, alin. (2), litera f) din Codul fiscal, caz in care, daca ati dedus TVA la achizitie sau modernizare, acum va trebui sa il ajustati conform art. 305 din Codul fiscal.

- Fie decideti vanzarea cu TVA (pentru a evita de exemplu ajustarea TVA dedusa la achizitie) - asa cum va da dreptul art. 292, alin. (3) din Codul fiscal, caz in care:

a) Cumparatorul este neinregistrat in scopuri de TVA – intocmiti factura cu TVA 20% sau 5% (daca il vindeti in conditiile art. 291, alin. (3), litera c))
b) Cumparatorul este inregistrat in scopuri de TVA – aplicati taxare inversa conform art. 331, alin. (2), litera g) din Codul fiscal.

2. Inregistrarile contabile sunt:

- vanzarea
4111 sau 461 = 7583 cu valoarea de vanzare negociata fara TVA
4111 sau 461 = 4427 (4428) daca se vinde cu TVA unei persoane fizice sau juridice neplatitoare de TVA


 Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii


- destocarea
% = 212 204.606 lei (113.199 + 91.407 = 204.606 lei)
2812 38.364 lei
6583 166.242 lei

- anularea rezervei ramase fara obiect :
105 = 1175 91.407 lei

Suma de 91.407 lei nu este impozabila deoarece dvs. sunteti platitori de impozit pe venitul microintreprinderii si inteleg ca erati si la momentul constituirii rezervei. (art. 53, alin. (2), litera c) din Codul fiscal prevede impozitarea rezervelor (inclusiv din reevaluare) "care au fost deduse la calculul profitului impozabil si nu au fost impozitate in perioada in care microintreprinderile au fost si platitoare de impozit pe profit" – ceea ce nu este cazul dvs.).

Veniturile din vanzarea apartamentului inregistrate in 7583 se iau in calcul la determinarea plafonului pentru trecerea ca platitoare de impozit pe profit.

Art. 52, alin. (1) din Codul fiscal:

"(1) Daca in cursul unui an fiscal o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 100.000 euro sau ponderea veniturilor realizate din consultanta si management in veniturile totale este de peste 20% inclusiv, aceasta datoreaza impozit pe profit, incepand cu trimestrul in care s-a depasit oricare dintre aceste limite."

Deci daca depasiti plafonul in luna noiembrie 2016 deveniti platitori de impozit pe profit incepand cu 1 octombrie 2016.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 31 Octombrie 2016


Votati articolul "Vanzare apartament reevaluat. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratia 394

Intrebare: Buna seara,
Am si eu o problema si as dori ajutorul dumneavoastra.
La depunerea declaratiei 394 online imi apare ca eroare regula " R_DET_DECL: urmatoarele informatii din PDF nu corespund cu cele din XML: suma control"
Va multumesc anticipat.

Raspuns: Va rog din suflet daca ma poate ajuta cineva ii voi ramane vesnic recunoscatoare pentru ca nu ma pot...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 31 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Reamintire termen 2 mai pentru depunerea situatiilor financiare pentru anul 2016 si alte obligatii

    • Va reamintim ca termenul de depunere a situatiilor financiare anuale pentru anul 2016, este de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv marti, 2 mai 2017. Au aceasta obligatie institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial, subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in strainatate, care apartin persoanelor prevazute la art.1 alin.1-3 din Legea 82/1991, cu sediul in România, precum si subunitatile fara...» citeste mai departe aici

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura pentru corectarea erorilor din situatiile financiare anuale

    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.243/ 7.04.2017 a fost publicat OMFP 543/ 4.04.2017 privind modificarea si completarea OMFP nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 274/ 12.04.2016. Astfel, noile reguli ofera operatorilor economic cateva luni i...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii trebuie sa depuna persoanele fizice pana la data de 25 mai 2017?

    • Va aducem la cunostinta ca pana la data de 25 mai inclusiv aveti obligatia depunerii urmatoarelor formulare, conform unui comunicat oficial transmis de ANAF:  -  Declaratia privind veniturile realizate din Romania (formular 200) pentru fiecare categorie si sursa de venit, pentru anul precedent  -  Declaratia privind veniturile realizate din strainatate (formular 201) pentru fiecare tara  -  sursa a veniturilor si pentru fiecare categorie de ve...» citeste mai departe aici

  • Termen 25 mai 2017: Depuneti formularul 201 privind veniturile realizate din strainatate

    • Va informam ca 25 mai 2017 este ultima zi pentru depunerea in termen a formularului 201 "Declaratia privind veniturile realizate din strainatate" pentru anul fiscal 2016. Cine are obligatia sa depuna declaratia Declaratia privind veniturile realizate din strainatate - formular 201 se depune de catre: 1. persoanele fizice rezidente romane, cu domiciliul in Romania precum si persoanele fizice nerezidente care indeplinesc cel putin ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X