Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

PROIECT: Contabilii vor avea atributii noi. In plus, se modifica regulile CECCAR si cele privind auditul

proiectatributii contabilievidenta electronicamanagement financiar-contabilgestiunea financiara

Ministerul de Finante a publicat proiectul de lege privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative, la data de 31.10.2016.

Odata cu aprobarea acestui proiect, contabilii vor avea noi atributii, printre care se numara activitati de evidenta electronica a personalului si de salarizare, management financiar - contabil si al performantei economice, controlul intern de gestiune si managementul riscurilor, consultanta in gestiunea financiara si in contabilitate, prestarea de servicii specifice contabilitatii manageriale si raportarii integrate.

Click AICI pentru a vedea modificarile din lege si noile atributii pentru contabili!

De asemenea, proiectul modifica mai multe reglementari din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, dupa cum urmeaza:


Titlul IV "Modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 13 din 08 ianuarie 2008, cu modificarilesi completarile ulterioare" al proiectului de lege, cuprinde prevederi privind activitatea expertilor contabili si a contabililor autorizati. Au fost aduse modificari legislatiei actuale, astfel:

>>> Abrogarea prevederilor referitoare la supravegherea publica a activitatii Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR);

>>> Includerea in lucrarile ce pot fi efectuate de expertii contabili a activitatilor de evidenta electronica a personalului si de salarizare, management financiar-contabil si al performantei economice, controlul intern de gestiune si managementul riscurilor, consultanta in gestiunea financiara si in contabilitate, prestarea de servicii specifice contabilitatii manageriale si raportarii integrate;

>>> Specificarea competentelor Comisiei superioare de disciplina a CECCAR;

>>> Specificarea atributiilor Consiliului superior al CECCAR;


Ghid practic Excel
Ghid practic Excel

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii



>>> Clarificarea conditiilor necesare pentru alegerea in functia de presedinte al Consiliului superior si al filialelor;

>>> Modificarea prevederilor referitoare la modul de aprobare si avizare a Regulamentului de organizare si functionare a CECCAR

Alte schimbari MAJORE propuse prin noul proiect publicat de MFP:


>>> Desemnarea unei singure autoritati competente responsabila cu supravegherea publica a auditorilor financiari si a firmelor de audit, pentru a imbunatati transparenta procedurilor de supraveghere a auditorilor financiari si pentru a permite asumarea intr-o mai mare masura a responsabilitatii acestora. In prezent, exista un sistem de supraveghere din care pot face parte si organismele profesionale. Directiva 2014/56/UE a eliminat posibilitatea ca organismele profesionale sa fie desemnate ca autoritati competente;

>>> Introducerea prevederii potrivit careia autoritatea de supraveghere publica trebuie sa fie condusa de nepracticieni. in prezent, exista posibilitatea ca din consiliul autoritatii de supraveghere publica sa faca parte si o minoritate formata din practicieni;

>>> Imputernicirea autoritatii de supraveghere publica cu suficiente competente pentru a-si indeplini in mod eficient atributiile. Autoritatea trebuie sa dispuna de resurse umane si financiare suficiente si sigure pentru a-si indeplini atributiile;


>>> Unificarea notiunilor de "auditor statutar" (notiune introdusa prin OUG nr. 90/2008 pentru a desemna persoanele fizice care sunt autorizate sa efectueze activitatea de audit statutar) si de "auditor financiar" (notiune introdusa prin OUG nr. 75/1999 pentru a desemna persoanele fizice care sunt autorizate sa efectueze activitatea de audit financiar), in sensul existentei unei singure autorizari si, implicit, a unei singure calitati, respectiv aceea de "auditor financiar", care desemneaza persoanele fizice autorizate sa efectueze activitatea de audit financiar (inclusiv activitatea de audit statutar);

>>> Uniformizarea termenilor utilizati in legislatie, respectiv extinderea denumirii generice de "firme de audit" (notiune introdusa prin OUG nr. 90/2008 pentru a desemna persoanele juridice de drept privat care efectueaza activitatea de audit statutar) la toate persoanele juridice de drept privat care desfasoara activitati de audit financiar (inclusiv activitatea de audit statutar);


>>> Clarificarea distinctiei dintre "auditul statutar" si "auditul financiar" din dreptul privat, in sensul ca intre cele doua notiuni exista o relatie de tipul parte – intreg si cu precizarea activitatilor care sunt continute de fiecare notiune in parte;


>>> Introducerea posibilitatii de delegare a unor atributii ale autoritatii de supraveghere publica catre organismul profesional (Camera Auditorilor Financiari din Romania, denumita in continuare CAFR). Organismul profesional, CAFR, nu mai este autoritate competenta dar, in conditiile stabilite de lege si de autoritatea de supraveghere publica, poate primi, prin delegare, cu instiintarea Comisiei Europene, anumite atributii;

>>> Infiintarea Comisiei de disciplina a CAFR si stabilirea in sarcina acesteia a unei competente disciplinare referitoare la faptele care au legatura cu activitatile de audit financiar, altele decat activitatea de audit statutar;


>>> Introducerea raspunderii administrative in ceea ce priveste activitatea membrilor Consiliului CAFR referitoare la indeplinirea atributiilor delegate CAFR, in conditiile delegarii unor atributii ale autoritatii de supraveghere publica catre CAFR si a sanctionarii de tip administrativ a persoanelor din conducerea CAFR, responsabile de neindeplinirea sau de indeplinirea necorespunzatoare a sarcinilor delegate. In ceea ce priveste raspunderea disciplinara, Directiva 2014/56/UE prevede un regim sanctionatoriu mixt care cuprinde atat sanctiuni pecuniare, cat si sanctiuni care privesc interdictia exercitarii activitatii, temporar sau definitiv;

>>> Intrucat se impune o flexibilizare in procesul decizional la nivelul autoritatii de supraveghere, deciziile urmeaza a fi luate de presedintele acesteia. in luarea deciziilor, presedintele se spijina pe membrii Consiliului superior.


Puteti consulta integral proiectul aici.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Noiembrie 2016


Votati articolul "PROIECT: Contabilii vor avea atributii noi. In plus, se modifica regulile CECCAR si cele privind auditul":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

PFA comert cu amanuntul - casa de marcat

Intrebare: Presupunand ca la finalul unei zile soldul este de 1000 lei, (din raportul zilnic de la casa de marcat si chitantele incasate de la persoane juridice - cash, acesta fiind soldul din registrul de casa intocmit la sfarsitul zilei), ce se intampla cu acesti bani? Practic este suma cu care ar trebui sa inceapa ziua urmatoare, adica aceasta suma trebuie sa existe in firma a doua zi dimineata? Sa zicem ca din aceasta suma. a doua zi s-a platit unui furnizor 200 lei si nu s-au facut alte incasari. In cazul in care organele de control vor solicita "casa" , aceasta va fi 0, desi mai exista inca 800 lei. Cum se procedeaza in acest caz?

Raspuns: Va multumec!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Fisa de post Contabil. Model 2017

    • In speranta ca veti gasi acest model util, va prezentam mai jos Fisa de post Contabil (Model 2017), cu posibilitatea de a descarca fisa de post pentru contabil si in format pdf. I.    Identificarea postului 1.    Numele si prenumele titularului: ............ 2.   Denumirea postului: Contabil ...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Contabilul.ro: Noile afaceri vizate de ANAF, viza CECCAR 2017 si cine nu mai depune D 392

    • In ultima perioada au fost aprobate mai multe modificari in domeniul contabil si fiscal. Amintim dintre aceste noutati faptul ca magazinele online vor fi verificate mai atent de ANAF in perioada urmatoare, anuntul facut de CECCAR in atentia membrilor inactivi, categoriile de contribuabili care nu mai depun D 392A si D 392B, precum si sesiunea online ANAF care a avut ca tema Declaratia 205 si Declaratia 207. Magazinele online vor deveni tinta ANAF in perioada urmatoar...» citeste mai departe aici

  • Ce fapte sunt considerate evaziune fiscala si cum se pedepsesc?

    • Faptele ce constituie evaziune fiscala sunt prevazute la art. 9 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale ca fiind urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile; omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a...» citeste mai departe aici

  • Ce conditii impun trecerea la plata impozitului pe venit in 2017?

    • In cazul de mai jos, o societate cu activitate exclusiv de agricultura (0111) are o cifra de afaceri de 805.000 lei in decembrie 2016 si are KS de 160.000 lei. Stabilim daca devine platitoare de impozit pe venit de la 01.02.2017. Potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, o microintreprindere este in anul 2017, acea persoana juridica care a indeplinit cumulativ, la 31 decembrie 2016, conditiile prevazute la art. 47.   Incepand cu anul 20...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate salariatilor. Cum va arata monografia contabila?

    • Prin cele de mai jos, stabilim care este suma maxima care se poate acorda unui angajat sub forma tichetelor cadou intr-un an si pentru ce evenimente se acorda. De asemenea, vom vedea cum intocmim monografia contabila. Legea nr. 193/2006 precizeaza ca tichetele cadou se pot utiliza pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, precum si pentru cheltuieli sociale. H.G. nr. 1317/2006 ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Declaratiile informative 392 nu se depun in 2017

    • Codul fiscal instituie obligatiile persoanelor impozabile din punct de vedere al TVA de a depune anual declaratii informative privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul precedent, pentru indeplinirea obligatiei Romaniei de a calcula baza TVA pentru resursele proprii ale bugetului Uniunii Europene. Aceste obligatii sunt prevazute la art. 324 alin. (4), (5) si (6) din Codul fiscal. Este vorba de formularele 392A, 392B si 393: Form...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X