Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

PROIECT: Contabilii vor avea atributii noi. In plus, se modifica regulile CECCAR si cele privind auditul

proiectatributii contabilievidenta electronicamanagement financiar-contabilgestiunea financiara

Ministerul de Finante a publicat proiectul de lege privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative, la data de 31.10.2016.

Odata cu aprobarea acestui proiect, contabilii vor avea noi atributii, printre care se numara activitati de evidenta electronica a personalului si de salarizare, management financiar - contabil si al performantei economice, controlul intern de gestiune si managementul riscurilor, consultanta in gestiunea financiara si in contabilitate, prestarea de servicii specifice contabilitatii manageriale si raportarii integrate.
 

Click AICI pentru a vedea modificarile din lege si noile atributii pentru contabili!

De asemenea, proiectul modifica mai multe reglementari din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, dupa cum urmeaza:


Titlul IV "Modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 13 din 08 ianuarie 2008, cu modificarilesi completarile ulterioare" al proiectului de lege, cuprinde prevederi privind activitatea expertilor contabili si a contabililor autorizati. Au fost aduse modificari legislatiei actuale, astfel:

>>> Abrogarea prevederilor referitoare la supravegherea publica a activitatii Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR);

>>> Includerea in lucrarile ce pot fi efectuate de expertii contabili a activitatilor de evidenta electronica a personalului si de salarizare, management financiar-contabil si al performantei economice, controlul intern de gestiune si managementul riscurilor, consultanta in gestiunea financiara si in contabilitate, prestarea de servicii specifice contabilitatii manageriale si raportarii integrate;

>>>  Specificarea competentelor Comisiei superioare de disciplina a CECCAR;

>>> Specificarea atributiilor Consiliului superior al CECCAR; 


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii



>>> Clarificarea conditiilor necesare pentru alegerea in functia de presedinte al Consiliului superior si al filialelor;

>>> Modificarea prevederilor referitoare la modul de aprobare si avizare a Regulamentului de organizare si functionare a CECCAR

Alte schimbari MAJORE propuse prin noul proiect publicat de MFP:


>>> Desemnarea unei singure autoritati competente responsabila cu supravegherea publica a auditorilor financiari si a firmelor de audit, pentru a imbunatati transparenta procedurilor de supraveghere a auditorilor financiari si pentru a permite asumarea intr-o mai mare masura a responsabilitatii acestora. In prezent, exista un sistem de supraveghere din care pot face parte si organismele profesionale. Directiva 2014/56/UE a eliminat posibilitatea ca organismele profesionale sa fie desemnate ca autoritati competente;

>>> Introducerea prevederii potrivit careia autoritatea de supraveghere publica trebuie sa fie condusa de nepracticieni. in prezent, exista posibilitatea ca din consiliul autoritatii de supraveghere publica sa faca parte si o minoritate formata din practicieni;

>>> Imputernicirea autoritatii de supraveghere publica cu suficiente competente pentru a-si indeplini in mod eficient atributiile. Autoritatea trebuie sa dispuna de resurse umane si financiare suficiente si sigure pentru a-si indeplini atributiile;


>>> Unificarea notiunilor de "auditor statutar" (notiune introdusa prin OUG nr. 90/2008 pentru a desemna persoanele fizice care sunt autorizate sa efectueze activitatea de audit statutar) si de "auditor financiar" (notiune introdusa prin OUG nr. 75/1999 pentru a desemna persoanele fizice care sunt autorizate sa efectueze activitatea de audit financiar), in sensul existentei unei singure autorizari si, implicit, a unei singure calitati, respectiv aceea de "auditor financiar", care desemneaza persoanele fizice autorizate sa efectueze activitatea de audit financiar (inclusiv activitatea de audit statutar);

>>> Uniformizarea termenilor utilizati in legislatie, respectiv extinderea denumirii generice de "firme de audit" (notiune introdusa prin OUG nr. 90/2008 pentru a desemna persoanele juridice de drept privat care efectueaza activitatea de audit statutar) la toate persoanele juridice de drept privat care desfasoara activitati de audit financiar (inclusiv activitatea de audit statutar);


>>> Clarificarea distinctiei dintre "auditul statutar" si "auditul financiar" din dreptul privat, in sensul ca intre cele doua notiuni exista o relatie de tipul parte – intreg si cu precizarea activitatilor care sunt continute de fiecare notiune in parte;


>>> Introducerea posibilitatii de delegare a unor atributii ale autoritatii de supraveghere publica catre organismul profesional (Camera Auditorilor Financiari din Romania, denumita in continuare CAFR). Organismul profesional, CAFR, nu mai este autoritate competenta dar, in conditiile stabilite de lege si de autoritatea de supraveghere publica, poate primi, prin delegare, cu instiintarea Comisiei Europene, anumite atributii;

>>> Infiintarea Comisiei de disciplina a CAFR si stabilirea in sarcina acesteia a unei competente disciplinare referitoare la faptele care au legatura cu activitatile de audit financiar, altele decat activitatea de audit statutar;


>>> Introducerea raspunderii administrative in ceea ce priveste activitatea membrilor Consiliului CAFR referitoare la indeplinirea atributiilor delegate CAFR, in conditiile delegarii unor atributii ale autoritatii de supraveghere publica catre CAFR si a sanctionarii de tip administrativ a persoanelor din conducerea CAFR, responsabile de neindeplinirea sau de indeplinirea necorespunzatoare a sarcinilor delegate. In ceea ce priveste raspunderea disciplinara, Directiva 2014/56/UE prevede un regim sanctionatoriu mixt care cuprinde atat sanctiuni pecuniare, cat si sanctiuni care privesc interdictia exercitarii activitatii, temporar sau definitiv;

>>> Intrucat se impune o flexibilizare in procesul decizional la nivelul autoritatii de supraveghere, deciziile urmeaza a fi luate de presedintele acesteia. in luarea deciziilor, presedintele se spijina pe membrii Consiliului superior.


Puteti consulta integral proiectul aici.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Noiembrie 2016


Votati articolul "PROIECT: Contabilii vor avea atributii noi. In plus, se modifica regulile CECCAR si cele privind auditul":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Predarea-primirea unui bun si scoaterea lui din gestiune

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa ma ajutati sa rezolv urmatoarea problema:

- in gestiunea institutiei noastre se afla un bun cultural muzeal, despre care se pot spune urmatoarele:
- din presa vremii rezulta ca acest bun a fost descoperit, in urma sapaturilor,
la baza unei cladiri vechi aflate in incinta institutiei noastre.
- initial, pana a avea personalitate juridica,
institutia noastra a apartinut de Muzeul Judetean.
- cand institutia noastra a capatat personalitate jurdica,
Muzeul Judetean ne-a predat un Registru si niste bunuri culturale muzeale.
- despre bunul problema se face referire doar intr-un Proces-verbal de custodie
incheiat intre fostul director al institutiei noastre si o persoana de la Muzeul Judetean.
Acest inscris nu a fost inregistrat si datat, nu poarta stampila Muzeului Judetean
si sunt mazgalite si schimbate intre ele
calitatea celor care predau si primesc bunul.
In acest PV se spune ca acest bun se preda in custodia institutiei noastre
pe perioada nedeterminata.
- nu se cunosc alte detalii.

Abia acum, in urma inventarelor facute la cele 2 institutii,
s-a gasit ca bunul culturat figureaza in gestiunea celor 2 institutii.

Acum, bunul se afla in posesia institutiei noastre,
situatia gestiunii fiind acoperita oarecum.
Muzeul ne solicita sa-i predam bunul.
Consiliul Judetean, institutia care are in subordine cele 2 institutii,
nu stie ce recomandari sa faca,
daca noi trebuie sa predam bunul
si cum sa ne descarcam noi dupa aceea,
adica cum vom scadea din inventarul nostru acel bun.
Fiind un bun cultural muzeal,
sunt 2 situatii:
1. - daca se considera ca noi suntem proprietarii bunului,
atunci tinand cont de art.46 alin.1 si alin.2, art.99 si Anexa pct.1 lit.a din Legea nr.182 /2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008,
se spune ca
bunurile arheologice descoperite intamplator intra in administrarea institutiei care finanteaza sau coordoneaza cercetarile,
or in cazul de fata nu este vorbe despre asa ceva,
si
se mai spune ca
doar Ministerul Culturii si Cultelor va decide asupra institutiei careia i se vor transmite in administrare bunurile arheologice respective.
apoi,
se mai spune ca
un bun depus in custodia unei institutii publice
se vor restitui de catre institutia detinatoare
persoanei juridice care l-a depus
la cererea scrisa a acesteria, cu avizul Comisiei Nationale a Muzeelor si Colectiilor.

Totodata, cf. art.9 din Ordinul nr. 2035 din 18 aprilie 2000 pentru aprobarea Normelor metodologice privind evidenţa, gestiunea şi inventarierea bunurilor culturale deţinute de muzee, colecţii publice, case memoriale, centre de cultură şi alte unităţi de profil
se spune ca:
- Art. 9. - În cazul bunurilor culturale revendicate şi retrocedate foştilor proprietari, scoaterea din gestiune se face numai în baza hotărârii judecătoreşti de retrocedare, rămasă definitivă şi irevocabilă.

In urma celor prezentate, este corect sa se procedeze
cf. prevederilor Legii nr.182 /2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008
sau
cf.art.9 din Ordinul nr. 2035 din 18 aprilie 2000 ?

Fiind vorba despre un bun cultural muzeal este foarte grav si riscant
sa se scada din gestiune fara a se respecta prevederile legale.

Consiliul Judetean, institutia superioara Muzeului Judetean si institutiei noastre,
nu stie ce raspuns sa dea.
Printr-o adresa oficial ne-a solicitat tot noua, sa gasim o modalitate legala care
sa se finalizeze prin expunerea bunului in spatiul expozitional al Muzeului Judetean.
Dar, pe de alta parte, fara un aviz in acest sens,
fara ca muzeografii institutiei noastre sa spuna ca
bunul nu poate fi expus la noi, ca nu sunt conditii optime de conservare, .....
si fara ca Muzeul Judetean sa ne faca o adres oficiala ca
intentioneaza ca acest bun sa fie cuprins intr-o expozitie,
dar cu caracter temporar,
sa arate necesitatea solicitarii in vederea expunerii, ......,
bunul urmand sa se intoarca la institutia noastra,
consider ca nu putem face nici o predare-primire
definitiva a bunului, de la o institutie la alta.

Muzeul Judetean ne-a trimis recent o adresa oficiala
prin care ne ameninta cu o actiune civila in instanta,
daca refuzam sa ii predam bunul.

In contabilitatea niciuneia dintre cele 2 institutii
nu se poate spune ca exista erori
si ca acest bun a fost inregistrat ....
Nimeni nu risca sa sustina acest lucru.

Va rog foarte mult sa ne ajutati cu un sfat,
cum trebuie procedat in cazul de fata ?

Raspuns: Proces-verbal de custodie este singurul document trecut in Listele de inventariere care este inscris...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • 15 decembrie: termen pentru doua impozite datorate de contribuabili

    • Va reamintim ca vineri, 15 decembrie 2017, este termenul-limita pentru plata celei de a doua rate din impozitul pe veniturile din activitati agricole si a contributiei de asigurari de sanatate. Mai exact, contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite prin norme de venit au termen de plata pentru cea de a doua rata din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, vineri, 15 decembrie 2017. Impozitul pe veniturile din activita...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X