Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

PROIECT: Contabilii vor avea atributii noi. In plus, se modifica regulile CECCAR si cele privind auditul

proiectatributii contabilievidenta electronicamanagement financiar-contabilgestiunea financiara

Ministerul de Finante a publicat proiectul de lege privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative, la data de 31.10.2016.

Odata cu aprobarea acestui proiect, contabilii vor avea noi atributii, printre care se numara activitati de evidenta electronica a personalului si de salarizare, management financiar - contabil si al performantei economice, controlul intern de gestiune si managementul riscurilor, consultanta in gestiunea financiara si in contabilitate, prestarea de servicii specifice contabilitatii manageriale si raportarii integrate.

Click AICI pentru a vedea modificarile din lege si noile atributii pentru contabili!

De asemenea, proiectul modifica mai multe reglementari din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, dupa cum urmeaza:


Titlul IV "Modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 13 din 08 ianuarie 2008, cu modificarilesi completarile ulterioare" al proiectului de lege, cuprinde prevederi privind activitatea expertilor contabili si a contabililor autorizati. Au fost aduse modificari legislatiei actuale, astfel:

>>> Abrogarea prevederilor referitoare la supravegherea publica a activitatii Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR);

>>> Includerea in lucrarile ce pot fi efectuate de expertii contabili a activitatilor de evidenta electronica a personalului si de salarizare, management financiar-contabil si al performantei economice, controlul intern de gestiune si managementul riscurilor, consultanta in gestiunea financiara si in contabilitate, prestarea de servicii specifice contabilitatii manageriale si raportarii integrate;

>>> Specificarea competentelor Comisiei superioare de disciplina a CECCAR;

>>> Specificarea atributiilor Consiliului superior al CECCAR;


Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016
Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Vezi detalii



>>> Clarificarea conditiilor necesare pentru alegerea in functia de presedinte al Consiliului superior si al filialelor;

>>> Modificarea prevederilor referitoare la modul de aprobare si avizare a Regulamentului de organizare si functionare a CECCAR

Alte schimbari MAJORE propuse prin noul proiect publicat de MFP:


>>> Desemnarea unei singure autoritati competente responsabila cu supravegherea publica a auditorilor financiari si a firmelor de audit, pentru a imbunatati transparenta procedurilor de supraveghere a auditorilor financiari si pentru a permite asumarea intr-o mai mare masura a responsabilitatii acestora. In prezent, exista un sistem de supraveghere din care pot face parte si organismele profesionale. Directiva 2014/56/UE a eliminat posibilitatea ca organismele profesionale sa fie desemnate ca autoritati competente;

>>> Introducerea prevederii potrivit careia autoritatea de supraveghere publica trebuie sa fie condusa de nepracticieni. in prezent, exista posibilitatea ca din consiliul autoritatii de supraveghere publica sa faca parte si o minoritate formata din practicieni;

>>> Imputernicirea autoritatii de supraveghere publica cu suficiente competente pentru a-si indeplini in mod eficient atributiile. Autoritatea trebuie sa dispuna de resurse umane si financiare suficiente si sigure pentru a-si indeplini atributiile;


>>> Unificarea notiunilor de "auditor statutar" (notiune introdusa prin OUG nr. 90/2008 pentru a desemna persoanele fizice care sunt autorizate sa efectueze activitatea de audit statutar) si de "auditor financiar" (notiune introdusa prin OUG nr. 75/1999 pentru a desemna persoanele fizice care sunt autorizate sa efectueze activitatea de audit financiar), in sensul existentei unei singure autorizari si, implicit, a unei singure calitati, respectiv aceea de "auditor financiar", care desemneaza persoanele fizice autorizate sa efectueze activitatea de audit financiar (inclusiv activitatea de audit statutar);

>>> Uniformizarea termenilor utilizati in legislatie, respectiv extinderea denumirii generice de "firme de audit" (notiune introdusa prin OUG nr. 90/2008 pentru a desemna persoanele juridice de drept privat care efectueaza activitatea de audit statutar) la toate persoanele juridice de drept privat care desfasoara activitati de audit financiar (inclusiv activitatea de audit statutar);


>>> Clarificarea distinctiei dintre "auditul statutar" si "auditul financiar" din dreptul privat, in sensul ca intre cele doua notiuni exista o relatie de tipul parte – intreg si cu precizarea activitatilor care sunt continute de fiecare notiune in parte;


>>> Introducerea posibilitatii de delegare a unor atributii ale autoritatii de supraveghere publica catre organismul profesional (Camera Auditorilor Financiari din Romania, denumita in continuare CAFR). Organismul profesional, CAFR, nu mai este autoritate competenta dar, in conditiile stabilite de lege si de autoritatea de supraveghere publica, poate primi, prin delegare, cu instiintarea Comisiei Europene, anumite atributii;

>>> Infiintarea Comisiei de disciplina a CAFR si stabilirea in sarcina acesteia a unei competente disciplinare referitoare la faptele care au legatura cu activitatile de audit financiar, altele decat activitatea de audit statutar;


>>> Introducerea raspunderii administrative in ceea ce priveste activitatea membrilor Consiliului CAFR referitoare la indeplinirea atributiilor delegate CAFR, in conditiile delegarii unor atributii ale autoritatii de supraveghere publica catre CAFR si a sanctionarii de tip administrativ a persoanelor din conducerea CAFR, responsabile de neindeplinirea sau de indeplinirea necorespunzatoare a sarcinilor delegate. In ceea ce priveste raspunderea disciplinara, Directiva 2014/56/UE prevede un regim sanctionatoriu mixt care cuprinde atat sanctiuni pecuniare, cat si sanctiuni care privesc interdictia exercitarii activitatii, temporar sau definitiv;

>>> Intrucat se impune o flexibilizare in procesul decizional la nivelul autoritatii de supraveghere, deciziile urmeaza a fi luate de presedintele acesteia. in luarea deciziilor, presedintele se spijina pe membrii Consiliului superior.


Puteti consulta integral proiectul aici.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Noiembrie 2016


Votati articolul "PROIECT: Contabilii vor avea atributii noi. In plus, se modifica regulile CECCAR si cele privind auditul":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Valoare indemnizatie de delegare/detasare

Intrebare: Buna ziua!

Va rog sa-mi spuneti care este, incepand cu 27 ianuarie 2015, cuantumul indemnizatiei de delegare a administratorului unei intreprinderi individuale, precum si cuantumul sumei de compensare a cheltuielilor de cazare, in cazul in care nu se face cazarea in conditiile art.26 din HG 1860/2006.
Multumesc anticipat!
Cu stima,
Lucia OLTEANU

Raspuns: Multumesc pentru raspuns, dar eu vroiam sa stiu care sunt cele 2 valori in cazul administratorului...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Scutirea de impozit pentru veniturile din salarii pentru activitatea de creare de programe pentru calculator in anul 2017

    • Va aducem la cunostinta ca, potrivit art. 60 pct. 2 din Codul fiscal, persoanele fizice sunt scutite de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator. Se aplica astfel prevederile valabile din data de 1 februarie 2016, conditiile care trebuie indeplinite pentru aplicarea scutirii de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator su...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Top acte normative cu incidenta fiscala

    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nati...» citeste mai departe aici

  • Formularul 010. Cine are obligatia de depunere?

    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA pentru client in faliment. Emitere factura centralizatoare. Ce facturi declaram in D394?

    • In randurile urmatoare, avem spre analiza cazul unui client care datoreaza societatii contravaloarea mai multor facturi pentru chirie si asupra caruia s-a deschis procedura insolventei. In luna septembrie, instanta de judecata dispune inchiderea procedurii insolventa impotriva clientului respectiv inchiderea falimentului si radierea acestuia din Registrul Comertului. Stabilim daca societatea va trebui sa intocmeasca pentru fiecare factura neincasata cate o factura de stornare in vederea ajust...» citeste mai departe aici

  • Noi servicii de care contribuabilii pot beneficia prin Spatiul Privat Virtual?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, con...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare intocmite cu ocazia lichidarii unei societati comerciale. Cum procedam?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei societati neplatitoate de TVA si platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor care a depus documentatia pentru dizolvare societate in luna decembrie 2016. In ianuarie 2017 a fost publicata dizolvarea in Monitorul Oficial. Urmeaza etapa de radiere. Societatea o obtinut venituri in luna decembrie 2016 (din vanzare bunuri) pentru care depune in luna ianuarie 2016 Declaratia 100 si plateste impozit. Vom vedea in ce luna se poate intocmi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X