Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

PROIECT: Contabilii vor avea atributii noi. In plus, se modifica regulile CECCAR si cele privind auditul

proiectatributii contabilievidenta electronicamanagement financiar-contabilgestiunea financiara

Ministerul de Finante a publicat proiectul de lege privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative, la data de 31.10.2016.

Odata cu aprobarea acestui proiect, contabilii vor avea noi atributii, printre care se numara activitati de evidenta electronica a personalului si de salarizare, management financiar - contabil si al performantei economice, controlul intern de gestiune si managementul riscurilor, consultanta in gestiunea financiara si in contabilitate, prestarea de servicii specifice contabilitatii manageriale si raportarii integrate.

Click AICI pentru a vedea modificarile din lege si noile atributii pentru contabili!

De asemenea, proiectul modifica mai multe reglementari din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, dupa cum urmeaza:


Titlul IV "Modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 13 din 08 ianuarie 2008, cu modificarilesi completarile ulterioare" al proiectului de lege, cuprinde prevederi privind activitatea expertilor contabili si a contabililor autorizati. Au fost aduse modificari legislatiei actuale, astfel:

>>> Abrogarea prevederilor referitoare la supravegherea publica a activitatii Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR);

>>> Includerea in lucrarile ce pot fi efectuate de expertii contabili a activitatilor de evidenta electronica a personalului si de salarizare, management financiar-contabil si al performantei economice, controlul intern de gestiune si managementul riscurilor, consultanta in gestiunea financiara si in contabilitate, prestarea de servicii specifice contabilitatii manageriale si raportarii integrate;

>>> Specificarea competentelor Comisiei superioare de disciplina a CECCAR;

>>> Specificarea atributiilor Consiliului superior al CECCAR;


Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii



>>> Clarificarea conditiilor necesare pentru alegerea in functia de presedinte al Consiliului superior si al filialelor;

>>> Modificarea prevederilor referitoare la modul de aprobare si avizare a Regulamentului de organizare si functionare a CECCAR

Alte schimbari MAJORE propuse prin noul proiect publicat de MFP:


>>> Desemnarea unei singure autoritati competente responsabila cu supravegherea publica a auditorilor financiari si a firmelor de audit, pentru a imbunatati transparenta procedurilor de supraveghere a auditorilor financiari si pentru a permite asumarea intr-o mai mare masura a responsabilitatii acestora. In prezent, exista un sistem de supraveghere din care pot face parte si organismele profesionale. Directiva 2014/56/UE a eliminat posibilitatea ca organismele profesionale sa fie desemnate ca autoritati competente;

>>> Introducerea prevederii potrivit careia autoritatea de supraveghere publica trebuie sa fie condusa de nepracticieni. in prezent, exista posibilitatea ca din consiliul autoritatii de supraveghere publica sa faca parte si o minoritate formata din practicieni;

>>> Imputernicirea autoritatii de supraveghere publica cu suficiente competente pentru a-si indeplini in mod eficient atributiile. Autoritatea trebuie sa dispuna de resurse umane si financiare suficiente si sigure pentru a-si indeplini atributiile;


>>> Unificarea notiunilor de "auditor statutar" (notiune introdusa prin OUG nr. 90/2008 pentru a desemna persoanele fizice care sunt autorizate sa efectueze activitatea de audit statutar) si de "auditor financiar" (notiune introdusa prin OUG nr. 75/1999 pentru a desemna persoanele fizice care sunt autorizate sa efectueze activitatea de audit financiar), in sensul existentei unei singure autorizari si, implicit, a unei singure calitati, respectiv aceea de "auditor financiar", care desemneaza persoanele fizice autorizate sa efectueze activitatea de audit financiar (inclusiv activitatea de audit statutar);

>>> Uniformizarea termenilor utilizati in legislatie, respectiv extinderea denumirii generice de "firme de audit" (notiune introdusa prin OUG nr. 90/2008 pentru a desemna persoanele juridice de drept privat care efectueaza activitatea de audit statutar) la toate persoanele juridice de drept privat care desfasoara activitati de audit financiar (inclusiv activitatea de audit statutar);


>>> Clarificarea distinctiei dintre "auditul statutar" si "auditul financiar" din dreptul privat, in sensul ca intre cele doua notiuni exista o relatie de tipul parte – intreg si cu precizarea activitatilor care sunt continute de fiecare notiune in parte;


>>> Introducerea posibilitatii de delegare a unor atributii ale autoritatii de supraveghere publica catre organismul profesional (Camera Auditorilor Financiari din Romania, denumita in continuare CAFR). Organismul profesional, CAFR, nu mai este autoritate competenta dar, in conditiile stabilite de lege si de autoritatea de supraveghere publica, poate primi, prin delegare, cu instiintarea Comisiei Europene, anumite atributii;

>>> Infiintarea Comisiei de disciplina a CAFR si stabilirea in sarcina acesteia a unei competente disciplinare referitoare la faptele care au legatura cu activitatile de audit financiar, altele decat activitatea de audit statutar;


>>> Introducerea raspunderii administrative in ceea ce priveste activitatea membrilor Consiliului CAFR referitoare la indeplinirea atributiilor delegate CAFR, in conditiile delegarii unor atributii ale autoritatii de supraveghere publica catre CAFR si a sanctionarii de tip administrativ a persoanelor din conducerea CAFR, responsabile de neindeplinirea sau de indeplinirea necorespunzatoare a sarcinilor delegate. In ceea ce priveste raspunderea disciplinara, Directiva 2014/56/UE prevede un regim sanctionatoriu mixt care cuprinde atat sanctiuni pecuniare, cat si sanctiuni care privesc interdictia exercitarii activitatii, temporar sau definitiv;

>>> Intrucat se impune o flexibilizare in procesul decizional la nivelul autoritatii de supraveghere, deciziile urmeaza a fi luate de presedintele acesteia. in luarea deciziilor, presedintele se spijina pe membrii Consiliului superior.


Puteti consulta integral proiectul aici.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proiectatributii contabilievidenta electronicamanagement financiar-contabilgestiunea financiara

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Noiembrie 2016


Votati articolul "PROIECT: Contabilii vor avea atributii noi. In plus, se modifica regulile CECCAR si cele privind auditul":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabil, cum se stabileste prejudiciul de recuperat ?

Intrebare: Va rog mult de tot sa ma ajutati si sa imi spuneti
cum se stabileste prejudiciul suferit de partea civila,
in situatia in care judecatoarea a respins
Cererea de efectuare a Expertizie muzeale si a Expertizei contabile,
intrucat a considerat ca institutia ar cauta o incadrare mai grava a faptelor inculpatilor.

Expertiza muzeala a fost solicitata sa se stabileasca daca
bunurile culturale muzeale achizitionate au fost supraevaluate.

Comisiile de evaluare nu s-au intrunit efectiv,
au fost falsificate semnaturile persoanelor care chipurile ar fi facut parte din comisii,
unii membri au declarat ca au semnat actele pe strada si ca nu au participat la vreo evaluare,
Astfel, valoarea bunurilor achizitionate nu poate fi considerata ca reala.

Daca s-ar fi efectuat cele 2 expertize s-ar fi stabilit prejudiciul
ca fiind diferenta dintre valoarea contractelor si valoarea reala.

Insa, procurorul Parchetului a spus in instanta
ca se considera ca prejudiciul = valoarea contractelor,
contractele vor fi anulate,
partile vor fi puse in situatia anterioara.

Este corect stabilit prejudiciul ?
Ce sume sa ceara institutia ?
Fara acele Expertize, cum trebuie procedat ?

Raspuns: Pentru o instrumentare incompleta a cazului judecatoarea poate cere efectuarea de expertize...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X