Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Proiect MFP: Se modifica regulile de audit financiar si atributiile contabililor

audit financiarproiectceccarauditul statutarOrdonanta Guvernului nr. 65/1994atributii contabili

Ministerul de Finante a publicat saptamana aceasta proiectul de lege privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative.

Multe dintre modificarile referitoare la audit implica desemnarea unei singure autoritati competente responsabila cu supravegherea publica a auditorilor financiari, obligatia ca autoritatea de supraveghere publica trebuie sa fie condusa de nepracticieni si unificarea notiunilor de "auditor statutar" si de "auditor financiar".

Totodata, proiectul modifica mai multe reglementari din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati.

Prin Titlul I "Auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate" al proiectului de lege sunt aduse urmatoarele PROPUNERI:

>>> Organizarea si implementarea unui sistem eficace de supraveghere publica a auditorilor financiari si a firmelor de audit pe baza principiilor de supraveghere publica prevazute de Directiva 2014/56/UE, cu precizarea ca va exista o singura autoritate competenta responsabila cu supravegherea publica a auditorilor financiari si a firmelor de audit;

>>> Introducerea in sfera auditului statutar a auditului voluntar, la acele entitati mici pentru care nu exista obligatia auditarii situatiilor financiare, cu respectarea cerintei publicarii situatiilor financiare auditate impreuna cu raportul de audit statutar, conform hotarârii adunarii generale a actionarilor sau asociatilor, cu respectarea legislatiei nationale;


>>> Cuprinderea prevederii potrivit careia, pentru asigurarea unei calitati ridicate a auditului statutar in cadrul Uniunii Europene, auditurile statutare vor fi efectuate in conformitate cu standardele internationale de audit adoptate de Comisia Europeana;

>>> Desemnarea unei singure autoritati competente responsabila cu indeplinirea atributiilor prevazute de directiva;

>>> Introducerea de prevederi prin care autoritatea competenta poate delega o parte dintre atributiile sale catre CAFR, cu respectarea prevederilor art. 24 din Regulamentul (UE) nr. 537/2014si in urmatoarele conditii: - actul de delegare trebuie sa specifice atributiile delegate si conditiile in care acestea trebuie executate; - autoritatile si/sau organismele trebuie sa fie organizate astfel incât sa fie evitate conflictele de interese; - in cazul in care deleaga atributii catre alte autoritati sau organisme, autoritatea competenta trebuie sa fie in masura sa redobandeasca, de la caz la caz, competentele delegate;

>>> Introducerea de prevederi referitoare la conducerea autoritatii competente de catre nepracticieni care poseda cunostinte in domenii relevante pentru auditul statutar;

>>> Introducerea de prevederi referitoare la competenta efectuarii inspectiilor in domeniul auditului statutar ce revine autoritatii competente desemnate, respectiv Autoritatea pentru Supraveghere Publica a Activitatii de Audit Statutar (denumita in continuare ASPAAS), si posibilitatea delegarii exercitarii/indeplinirii acestei atributii de catre ASPAAS organismului profesional, cu exceptia efectuarii inspectiilor la auditorii financiari si firmele de audit care efectueaza auditul statutar la entitatile de interes public;


Ghid practic Excel
Ghid practic Excel

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii


>>> Cuprinderea de prevederi referitoare la finantarea corespunzatoare a autoritatii competente si necesitatea dispunerii de resurse adecvate pentru a initia si a desfasura investigatii; finantarea autoritatii competente trebuie sa fie sigura si fara influente necorespunzatoare din partea auditorilor financiari sau a firmelor de audit; pentru respectarea acestei cerinte se prevede si schimbarea statutului juridicsi a structurii finantarii organismului de supraveghere;


>>> Introducerea de prevederi potrivit carora se asigura autoritatii competente capacitatea de a adopta si/sau de a impune un set minim de masuri si sanctiuni administrative pentru incalcarea dispozitiilor directivei si, daca este cazul, ale Regulamentului (UE) nr. 537/2014;

>>> RECOMANDAREA NOASTRA PE ACEEASI TEMA:

PROIECT: Contabilii vor avea atributii noi. In plus, se modifica regulile CECCAR si cele privind auditul

 

>>> Introducerea posibilitatii de investigare in conformitate cu prevederile directivei si ale dreptului intern, in oricare din urmatoarele moduri: direct, in colaborare cu alte autoritati sau prin sesizarea autoritatilor judiciare competente;


>>> Precizarea sanctiunilor administrativ-disciplinare ce se pot aplica auditorilor financiari si firmelor de audit: avertisment public; penalitati disciplinare raportate la salariul minim brut pe economie (pentru auditorii financiari), respectiv la cifra de afaceri anuala (pentru firmele de audit); interdictie temporara de semnare a rapoartelor de audit statutar sau de efectuare a auditului financiar si retragerea autorizarii, insotita, in cazul persoanelor fizice, de pierderea calitatii de auditor financiar;

>>> Precizarea circumstantelor avute in vedere la aplicarea efectiva a sanctiunilor, respectiv: gravitatea si durata incalcarii, gradul de raspundere a persoanei responsabile, capacitatea financiara a persoanei responsabile, masura in care persoana respectiva coopereaza cu ASPAAS, abateri anterioare etc.;

>>> Introducerea obligativitatii ca ASPAAS sa publice informatii privind tipul si natura incalcarii, precum si identitatea persoanei fizice sau juridice careia i s-a aplicat sanctiunea ramasa definitiva, dupa epuizarea cailor de atac sau expirarea termenului de exercitare a acestora; 

>>> Cuprinderea de prevederi referitoare la recunoasterea in Romania a firmelor de audit autorizate in alte state membre, in baza inregistrarii acestora in Registrul public al auditorilor statutari si firmelor de audit;

>>> Introducerea obligatiei ASPAAS de a furniza Comitetului Organismelor Europene de Supraveghere a Auditului (Committee of European Auditing Oversight Bodies, denumit in continuare COESA) informatii agregate cu privire la masurile si sanctiunile aplicate;

>>> Cuprinderea de prevederi referitoare la cooperarea ASPAAS cu celelalte organisme de supraveghere din statele membre in cadrul COESA;

>>> Introducerea de prevederi referitoare la comitetul de audit al entitatilor de interes public;

>>> Includerea unor prevederi din Regulamentul (UE) nr. 537/2014 privind cerinte specifice referitoare la auditul statutar al entitatilor de interes public.

Proiectul poate fi consultat integral aici.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Noiembrie 2016


Votati articolul "Proiect MFP: Se modifica regulile de audit financiar si atributiile contabililor":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Registrul de evidenta al stocurilor.

Intrebare: Buna ziua,
este obligatorie existenta Registrului de stocuri intr-un magazin al unei Intreprinderi Individuale ?
unde bineanteles exista Registrul de incasari si plati.
Multumesc.

Raspuns: Tocmai ca sunt platitor de tva din 2012, iar acum la control de la Finante, zice sa prezint...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Scutirea de impozit pentru veniturile din salarii pentru activitatea de creare de programe pentru calculator in anul 2017

    • Va aducem la cunostinta ca, potrivit art. 60 pct. 2 din Codul fiscal, persoanele fizice sunt scutite de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator. Se aplica astfel prevederile valabile din data de 1 februarie 2016, conditiile care trebuie indeplinite pentru aplicarea scutirii de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator su...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Top acte normative cu incidenta fiscala

    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nati...» citeste mai departe aici

  • Formularul 010. Cine are obligatia de depunere?

    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA pentru client in faliment. Emitere factura centralizatoare. Ce facturi declaram in D394?

    • In randurile urmatoare, avem spre analiza cazul unui client care datoreaza societatii contravaloarea mai multor facturi pentru chirie si asupra caruia s-a deschis procedura insolventei. In luna septembrie, instanta de judecata dispune inchiderea procedurii insolventa impotriva clientului respectiv inchiderea falimentului si radierea acestuia din Registrul Comertului. Stabilim daca societatea va trebui sa intocmeasca pentru fiecare factura neincasata cate o factura de stornare in vederea ajust...» citeste mai departe aici

  • Noi servicii de care contribuabilii pot beneficia prin Spatiul Privat Virtual?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, con...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare intocmite cu ocazia lichidarii unei societati comerciale. Cum procedam?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei societati neplatitoate de TVA si platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor care a depus documentatia pentru dizolvare societate in luna decembrie 2016. In ianuarie 2017 a fost publicata dizolvarea in Monitorul Oficial. Urmeaza etapa de radiere. Societatea o obtinut venituri in luna decembrie 2016 (din vanzare bunuri) pentru care depune in luna ianuarie 2016 Declaratia 100 si plateste impozit. Vom vedea in ce luna se poate intocmi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X