Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Societate in insolventa. Ce procedura aplica practicianul in insolventa?

monografie contabilamonografie contabilatvadobandaoug 86/2006

In analiza de mai jos, stabilim care sunt pasii pe care trebuie sa ii parcurga practicianul in insolventa din punct de vedere fiscal si contabil pentru societatile care intra in insolventa. De asemenea, vom vedea cum se preia evidenta contabila a societatilor intrate in insolventa si care sunt inregistrarile contabile care se realizeaza efectiv.

Insolventa este acea stare a patrimoniului ce se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti necesare pentru plata datoriilor certe, lichide si exigibile. Ea este reglementata de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei si OUG 86/2006 privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa si poate fi solicitata de catre administratorul societatii, sau de creditorii acesteia.

Exista doua tipuri de proceduri privind insolventa:

1. Procedura generala , prin care se parcurge etapa reorganizarii societatii. In aces caz, firma va fi administrata de un administrator judiciar. Scopul planului de reorganizare este plata integrala sau partiala a datoriilor pana la termenul indicat. Daca acest plan esueaza, se intra in procedura de faliment, prin care se vor valorifica toate bunurile din patrimoniul societatii.

2. Procedura simplificata, ce se aplica societatilor aflate in anumite situatii (ex: nu au depus la termen actele solicitate, si-au declarat intentia de intrare in faliment, etc.), prin care se intra direct in procedura falimentului.

Presupunand faptul ca va aflati in prima situatie, trebuie sa cunoasteti urmatoarele aspecte:
- Nu se vor mai calcula dobanzi, majorari sau penalitati asupra datoriilor societatii dupa deschiderea procedurii de insolventa;
- Nu se vor mai putea instraina partile sociale ale firmei;


Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii



- Activitatea curenta a societatii isi va continua cursul normal, prin activitati precum onorarea comenzilor contractate conform obiectului de activitate, efectuarea incasarilor si platilor aferente acestora, etc;
- Ridicarea dreptului de administrare, ce atrage dupa sine suspendarea mandatului administratorului, conducerea fiind preluata de administratorul judiciar;

Punerea in aplicare a planului de reorganizare (propus de societate, administratorul judiciar sau unul/ mai multi creditori) nu va putea depasi 3 ani si va presupune parcurgerea urmatorilor pasi:

Alegerea modalitatii de reorganizare a activitatii: restructurarea si continuarea activitatii, lichidarea unor bunuri din patrimoniul firmei, sau o combinatie a celor doua variante de reorganizare;

Specificarea masurilor adecvate pentru punerea planului in aplicare: pastrarea in intregime/partiala a conducerii activitatii, obtinerea de resurse financiare, fuziunea societatii, lichidarea totala/partiala a bunurilor din firma sau distribuirea lor catre creditori, pentru stingerea datoriilor, prelungirea datei scadentei sau modificarea ratei dobanziilor/penalitatilor, modificarea actului constitutiv, etc.

Intocmirea unul plan de plata a creantelor, concretizat printr-un tabel ce contine cuantumul datoriilor pe care societatea se obliga sa le plateasca creditorilor si termele la care se vor efectua platile catre acestia;

Publicarea planului de reorganizare la grefa tribunalului si la oficiul Registrului Comertului;

Votarea si confirmarea planului de reorganizare de catre adunarea creditorilor , in termen de 20-25 de zile;

Din punct de vedere contabil, societatea are obligatia de a intocmi trimestrial un raport pentru comitetul creditorilor privind situatia sa financiara . Acesta va contine si modul in care a fost respectat planul de reorganizare, eventualele abateri , precum si modul in care au fost efectuate plati catre creditori, cu respectarea Programului de Plata a Creantelor.

De asemenea, referitor la evidenta contabila a societatilor in insolventa, aceasta nu difera de cea a oricarei societati comerciale. Singurul aspect de care trebuie sa tineti seama este ca toate actele si corespondenta emisa de societate (inclusiv facturile fiscale) vor cuprinde in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza mentiunea “In insolventa"/"in reorganizare judiciara".

Mai mult decat atat, daca societatea nu a fost declarata inactiva sau nu i-a fost anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA, atunci poate emite facturi cu TVA, iar clientii isi pot deduce taxa pe valoare adaugata fara nicio restrictie.

In concluzie, in aceasta etapa a existentei societatii, aceasta poate desfasura activitati economice, cu respectarea cerintelor impuse de Legea 85/2006 privind procedura insolventei si de conditiile efective privind aplicarea acestei proceduri, cu aprobarea administratorului judiciar.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Noiembrie 2016


Votati articolul "Societate in insolventa. Ce procedura aplica practicianul in insolventa?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

CAS 10.5% achitat pentru conventie civila pensionar?

Intrebare: Buna ziua!
Speta: o asociatie de proprietari are angajati de trei feluri: ingrijitori cu conventii civile, cu varsta sub limita de pensionare, administrator cu conventie civila, pensionar si presedinte, cu conventie civila, asimilat salariatilor, pensionar.

Pentru ingrijitor se constituie obligatii pentru CAS 10.5%, CASS 5.5%, si impozit 16%, calculat dupa ce se scad primele doua obligatii.

Pentru celelalte doua tipuri de angajati, se achita CAS ?
Impozitul se calculeaza corect dupa ce se scad celelalte obligatii?

Va multumesc!
G. Duta

Raspuns: Pentru veniturile realizate depresedinte si cenzor asociatia va plati: - sanatate angajat/angajator,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • CECCAR prelungeste termenul de depunere a Raportului anual de activitate

    • CECCAR a transmis recent un anunt referitor la prelungirea termenului de aplicare a facilitatilor financiare si de depunere a Raportului anual de activitate. Astfel, se mentineaza ca pentru a veni in sprijinul membrilor, avand in vedere activitatea atipica, deosebit de intensa in perioada 20-27 februarie 2017, ca urmare a indeplinirii obligatiilor declarative precum si pentru a stabili vectorul fiscal al clientilor care desfasoara activitati reglementate de Legea nr. 170/2016, dar s...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill

    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale  aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu ...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale se depun in martie 2017? Calendar ANAF

    • Va prezentam, prin cele ce urmeaza, principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de f...» citeste mai departe aici

  • Contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice care realizeaza venituri din investitii in anul 2017

    • Persoanele fizice care realizeaza venituri din investitii datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS), astfel: 1.    venituri din dividende. Pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din dividende, baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate reprezinta totalul veniturilor brute din dividende, in bani sau in natura, distribuite de persoanele juridice, realizate in cursul anului fiscal precedent, rapo...» citeste mai departe aici

  • Inregistrarea in bilantul contabil al unui overdraft. Cum procedam?

    • Avem in randurile de mai jos o analiza care are in prim-plan o firma care in 2016 a primit un overdraft in care apare inregistrat in contul 5121 un credit. Formularul 010 din bilant trebuie considerat datorie pe termen scurt. Vom stabili astfel unde anume se inregistreaza in bilant in formularul 030 - date informative. Iata raspunsul specialistului: Confom OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale indivi...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Retinerea prin poprire a unei parti din salariu

    • Exista situatii cand angajatorul trebuie sa retina prin poprire anumite sume din salariul net al angajatilor, ca urmare a primirii unor cereri din partea unor executor judecatorestisau a unor organe ale statului. Modul in care trebuie sa procedati in aceste situatii este clar definit de legislatia aplicabila si va sfatuiesc sa procedati numai in conformitate cu aceasta. Legea nr. 134/2010 privind Codul de Procedura Civila, republicata, prevede de-a lungul mai multor capitole, proced...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X