Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Societate in insolventa. Ce procedura aplica practicianul in insolventa?

monografie contabilamonografie contabilatvadobandaoug 86/2006

In analiza de mai jos, stabilim care sunt pasii pe care trebuie sa ii parcurga practicianul in insolventa din punct de vedere fiscal si contabil pentru societatile care intra in insolventa. De asemenea, vom vedea cum se preia evidenta contabila a societatilor intrate in insolventa si care sunt inregistrarile contabile care se realizeaza efectiv.

Insolventa este acea stare a patrimoniului ce se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti necesare pentru plata datoriilor certe, lichide si exigibile. Ea este reglementata de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei si OUG 86/2006 privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa si poate fi solicitata de catre administratorul societatii, sau de creditorii acesteia.

Exista doua tipuri de proceduri privind insolventa:

1. Procedura generala , prin care se parcurge etapa reorganizarii societatii. In aces caz, firma va fi administrata de un administrator judiciar. Scopul planului de reorganizare este plata integrala sau partiala a datoriilor pana la termenul indicat. Daca acest plan esueaza, se intra in procedura de faliment, prin care se vor valorifica toate bunurile din patrimoniul societatii.

2. Procedura simplificata, ce se aplica societatilor aflate in anumite situatii (ex: nu au depus la termen actele solicitate, si-au declarat intentia de intrare in faliment, etc.), prin care se intra direct in procedura falimentului.

Presupunand faptul ca va aflati in prima situatie, trebuie sa cunoasteti urmatoarele aspecte:
- Nu se vor mai calcula dobanzi, majorari sau penalitati asupra datoriilor societatii dupa deschiderea procedurii de insolventa;
- Nu se vor mai putea instraina partile sociale ale firmei;


Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



- Activitatea curenta a societatii isi va continua cursul normal, prin activitati precum onorarea comenzilor contractate conform obiectului de activitate, efectuarea incasarilor si platilor aferente acestora, etc;
- Ridicarea dreptului de administrare, ce atrage dupa sine suspendarea mandatului administratorului, conducerea fiind preluata de administratorul judiciar;

Punerea in aplicare a planului de reorganizare (propus de societate, administratorul judiciar sau unul/ mai multi creditori) nu va putea depasi 3 ani si va presupune parcurgerea urmatorilor pasi:

Alegerea modalitatii de reorganizare a activitatii: restructurarea si continuarea activitatii, lichidarea unor bunuri din patrimoniul firmei, sau o combinatie a celor doua variante de reorganizare;

Specificarea masurilor adecvate pentru punerea planului in aplicare: pastrarea in intregime/partiala a conducerii activitatii, obtinerea de resurse financiare, fuziunea societatii, lichidarea totala/partiala a bunurilor din firma sau distribuirea lor catre creditori, pentru stingerea datoriilor, prelungirea datei scadentei sau modificarea ratei dobanziilor/penalitatilor, modificarea actului constitutiv, etc.

Intocmirea unul plan de plata a creantelor, concretizat printr-un tabel ce contine cuantumul datoriilor pe care societatea se obliga sa le plateasca creditorilor si termele la care se vor efectua platile catre acestia;

Publicarea planului de reorganizare la grefa tribunalului si la oficiul Registrului Comertului;

Votarea si confirmarea planului de reorganizare de catre adunarea creditorilor , in termen de 20-25 de zile;

Din punct de vedere contabil, societatea are obligatia de a intocmi trimestrial un raport pentru comitetul creditorilor privind situatia sa financiara . Acesta va contine si modul in care a fost respectat planul de reorganizare, eventualele abateri , precum si modul in care au fost efectuate plati catre creditori, cu respectarea Programului de Plata a Creantelor.

De asemenea, referitor la evidenta contabila a societatilor in insolventa, aceasta nu difera de cea a oricarei societati comerciale. Singurul aspect de care trebuie sa tineti seama este ca toate actele si corespondenta emisa de societate (inclusiv facturile fiscale) vor cuprinde in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza mentiunea “In insolventa"/"in reorganizare judiciara".

Mai mult decat atat, daca societatea nu a fost declarata inactiva sau nu i-a fost anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA, atunci poate emite facturi cu TVA, iar clientii isi pot deduce taxa pe valoare adaugata fara nicio restrictie.

In concluzie, in aceasta etapa a existentei societatii, aceasta poate desfasura activitati economice, cu respectarea cerintelor impuse de Legea 85/2006 privind procedura insolventei si de conditiile efective privind aplicarea acestei proceduri, cu aprobarea administratorului judiciar.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Noiembrie 2016


Votati articolul "Societate in insolventa. Ce procedura aplica practicianul in insolventa?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contract de prestari servicii - se va imputa plata ?

Intrebare: Buna ziua !

- o problema cu care se confrunta multe institutii publice
care nu are personal angajat suficient:

- institutia noastra publica a incheiat la inceputul anului 2016
cu o persoana fizica un Contract de prestari servicii constand
in executarea unor lucrari de curatenie curte ( maturat, greblat, ...).
- colegul de la Achizitii publice mi-a spus ca:
- trebuie reziliat Contractul pentru ca intre timp
legislatia s-a modificat,
s-a schimbat Codul fiscal si
a aparut Legea 98 /Achizitii publice + Norme,
si de aceea:
- trebuie sa existe in prealabil un Referat de solicitare a unor asemenea servicii,
- toate asemenea tipuri de contracte trebuie facute doar pentru 1 luna de zile,
iar la sfarsitul fiecarei luni trebuie Proces verbal de receptie
- si apoi sa se faca plata,
pentru ca altfel va fi o plata nelegala si se va imputa.

Va rugam din suflet sa ne spuneti daca este corect ce a spus colegul de la Achizitii publice si sa ne dati un sfat cum trebuie procedat.

Raspuns: Dar dacă contractul a fost deja făcut pe tot anul, nainte de modificările...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Anunt CECCAR: Termen-limita depunere Formular 010

    •  Termenul-limita pentru depunerea Formularului 010 cuprinzand informatii referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 in Monitorul Oficial (data publicarii: 10.05.2017). Conform Codului de procedura fiscala, depunerea declaratiei se face la ghiseu, in format hartie, sau prin posta (pentru a se evita aglomeratia de la ghiseu), prin scrisoare (...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X