Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Modificari TVA in Codul fiscal: Se elimina ROI si se suspenda D 392!

modificare codul fiscalmodificari tvaregimul special de scutireregistrul operatorilor intracomunitari

Titlul VII privind Taxa pe valoarea adaugata va fi supus unor schimbari multiple. Modificarile au fost anuntate recent printr-un proiect de modificare a Codului fiscal si a Codului de procedura fiscala, publicat de Ministerul de Finante.

Iata care sunt noile modificari pentru Titlul VII - Taxa pe valoarea adaugata:

1. Ajustarea taxei pentru bunurile de capital se va efectua anual, in cadrul perioadei de ajustare, pentru 1/5 sau 1/20 din taxa aferenta achizitiei, fabricarii, constructiei bunurilor respective, ca urmare a deschiderii unui dosar EU PILOT de catre Comisia Europeana pe acest aspect prin care Romania a fost sesizata ca nu aplica corect prevederile art. 187 alin. (2) din Directiva 2006/112/CE.

In raspunsul transmis Comisiei, Romania s-a angajat sa modifice corespunzator prevederile art 305 din Codul fiscal, pana la data de 31 decembrie 2016, in vederea evitarii aplicarii procedurii de infringement. Bunurile de capital reprezinta in principal imobilele si toate activele corporale fixe amortizabile.

Prin lege se stabileste ca in cazul acestor bunuri de capital exista o perioada de ajustare de 5 ani pentru activele corporale fixe si de 20 de ani pentru imobile.

In cadrul perioadei de ajustare:

- daca contribuabilul utilizeaza bunurile de capital numai pentru operatiuni cu drept de deducere (vanzari cu TVA sau scutite cu drept de deducere), isi pastreaza dreptul de deducere exercitat la momentul achizitiei bunului de capital.

- daca contribuabilul va utiliza bunurile pentru operatiuni fara drept de deducere ( ex. vanzarea sau inchirierea de imobile in regim de scutire fara drept de deducere), trebuie sa opereze o ajustare in favoarea statului a taxei deduse in functie de perioada ramasa din perioada de ajustare ( 5 ani/20 de ani) in care bunul nu mai este utilizat pentru operatiuni cu drept de deducere. In prezent ajustarea se face o singura data pentru toata perioada ramasa din perioada de ajustare, in timp ce directiva mentionata permite statelor membre ca aceasta ajustare sa fie efectuata anual numai pentru o cincime sau o douazecime din TVA aplicata bunurilor de capital pe intreaga perioada ramasa din perioada de ajustare.

Avand in vedere ca exista si bunuri de capital a caror perioada de ajustare, de 5 sau de 20 de ani, a inceput inainte de 1 ianuarie 2017, este necesarasi introducerea unor prevederi referitoare la aplicarea noilor reguli de ajustaresi in situatia acestor
bunuri.

2. Incepand cu 1 ianuarie 2017 se introduce regimul special pentru agricultori, persoane fizice, intreprinderi individuale sau intreprinderi familiale care efectueaza activitati/servicii agricole si care, in prezent, intampina dificultati in aplicarea regimului normal de TVA. Directiva 2006/112/CE permite statelor membre aplicarea unui regim forfetar pentru micii agricultori. Desi conform prevederilor art. 298 din directiva, statele membre pot stabili cota forfetara zero, potrivit Hotararii Curtii de Justitie a Uniunii Europene C-524/10, o astfel de cota nu poate fi utilizata daca taxa aferenta intrarilor nu este neglijabila.

Pe baza statisticilor macroeconomice pe trei ani anteriori, realizate asupra producatorilor agricoli care vor putea aplica regimul special, si tinand cont de modificarile cotei de TVA, a rezultat un procent de compensare in cota forfetara de 8%. Avand in vedere necesitatea incadrarii in tinta de deficit bugetara pentru anul 2017, se propune acordarea graduala a compensatiei in cota forfetara, pe baza unui procent de compensare de 1% in anul 2017, 4% in 2018 si 8% in anul 2019.


PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii


Agricultorii nu deduc TVA pentru achizitii, dar nici nu colecteaza TVA pentru vanzari, indiferent de plafonul realizat. in schimb, primesc o compensatie in cota forfetara pentru acoperirea taxei aferente achizitiilor, astfel incat pretul produselor agricole/ tariful serviciilor agricole sa fie degrevate de taxa. Regimul special este optional, acestia pot opta pentru a aplica regimul normal de TVA.

Agricultorii care aplica regimul special vor fi inscrisi intr-un registru special, iar beneficiarii acestora vor avea obligatia de a mentiona achizitiile efectuate de la agricultori intr-o evidenta distincta. Cei care in prezent sunt inregistrati in scopuri de TVA pot renunta in favoarea aplicarii regimului special pentru agricultori. Regimul special pentru agricultori ii degreveaza pe acestia de cele mai multe sarcini administrative, cum ar fi: tinerea de evidente, depunerea decontului de TVA, cu exceptia emiterii de facturi si a sarcinilor care deriva din efectuarea de operatiuni intracomunitare, pentru care Directiva TVA impune luarea tuturor masurilor pentru asigurarea functionarii corecte a regimului tranzitoriu la nivelul Uniunii Europene.

3. Intrucat, incepand cu data de 1 ianuarie 2016, conform prevederilor art. 92 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, inactivitatea temporara inscrisa la registrul comerţului este una dintre situatiile in care contribuabilul este declarat inactiv, se impune eliminarea acestei situatii din cadrul art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, aceasta fiind inclusa in prevederea referitoare la anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei care este declarata inactiva conform prevederilor Codului de procedura fiscala. Totodata, se impune corelarea celorlalte prevederi din Codul fiscal care includ trimiteri la aceasta prevedere cu modificarea sus mentionata.

4. In vederea reducerii sarcinilor administrative ale operatorilor economici, se abroga prevederile referitoare la Registrul operatorilor intracomunitari, avand in vedere ca in prezent exista alte parghii, mai eficiente, pentru prevenirea evaziunii fiscale, inclusiv in ceea ce priveste operatiunile intracomunitare.

5. Se suspenda, pana la data de 31 decembrie 2019, obligatia depunerii declaratiilor informative (cod 392A, 392B si 393) prevazute art. 324 alin. (4), (5) si (6) din Codul fiscal, in scopul reducerii sarcinilor administrative care revin persoanelor impozabile, avand in vedere ca exista surse alternative credibile agreate de Comisia Europeana pentru a calcula Baza TVA pentru resursele proprii ale bugetului UE.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Noiembrie 2016


Votati articolul "Modificari TVA in Codul fiscal: Se elimina ROI si se suspenda D 392!":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Daca se va face o sponsorizare

Intrebare: daca se va face o sponsorizare - conditii, constatare, comisie de receptie ?

Institutie publica.
In viitorul apropiat urmeaza a se incheia intre o institutie publica si o societate comerciala un Contract de sponsorizare constand intr-o suma de bani sau produse pentru o anumita activitate ce urmeaza a se desfasura.

Daca sponsorul va aduce bunuri utile activitatii,
va rog frumos sa imi spuneti daca
va trebui ca directorul institutiei sa dea o Decizie de numire a unei comisii de receptie care sa constate ce bunuri se primesc ?
Cum se constata faptic
ce bunuri sau sume se primesc ca sponsorizare de catre o institutie publica ?

Raspuns: Va multumesc foarte mult pentru ajutor !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X