Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Atentie la descarcarea de gestiune: metode, documente si tipuri de gestiune

aplicatia smart billgestiunea in cloudevidenta analiticasmart bill gestiune

Gestiunea este unul dintre cele mai importante procese de lucru din cadrul unei companii, mai ales pentru ca de buna organizare a acesteia depinde, in esenta, intregul flux operational al firmei.

V-am prezentat de curand ce inseamna intrarea in gestiune a stocurilor atunci cand folosim o aplicatie de gestiune in cloud, de tipul solutiei de facturare si gestiune oferita de Smart Bill (...vezi aici cum si unde poti tine gestiunea in cloud>>)

Daca in aceasta situatie lucrurile stau mai simplu, descarcarea de gestiune este un proces mai complex, care poate avea implicatii fiscale si contabile. Evident, acest moment aduce cu sine si utilizarea mai multor tipuri de documente.

Iata cum operam concret descarcarea de gestiune in cazul aplicatiei Smart Bill, explicata pas cu pas.

Metoda de iesire din gestiune

In cazul iesirii din gestiune a stocurilor si a altor active fungibile (cele care poti fi inlocuite unul cu altul pentru executarea unor obligatii), ele trebuie sa fie evaluate si inregistrate in contabilitate prin aplicarea uneia dintre metodele de mai jos:


Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii



- FIFO
- LIFO
- Cost mediu ponderat

Metoda FIFO este una dintre cele mai utilizate de catre majoritatea companiilor, mai ales pentru ca este o optiune logica. LIFO este fezabila doar in cazul anumitor industrii (precum cea petroliere) si nu este acceptata de Standardele Internationale de Raportare Financiara, iar CMP se foloseste de obicei in cazurile in care stocurile sunt foarte amestecate si omogene, fiind aproape imposibil de atribuit un cost pentru un anume element din stoc.  

In aplicatia Smart Bill gestiune vom utiliza metoda FIFO ca metoda de descarcare de gestiune a stocurilor (...click aici pentru a testa aplicatia de la Smart Bill>>). Iata cum arata un extras din aplicatie, pentru o fisa de magazie a unui produs din stoc:



Documentele de iesire din gestiune

Documentele de iesire din stoc sunt :

- Bonul de consum
- Bonul fiscal
- Avizul de insotire a marfii
- Factura
- Bonul de transfer
- Inventarul (mai exact procesul verbal cu rezultatul inventarierii)

Iata cum putem genera aceste documente in aplicatia Smart Bill :

Bonul de consum

Acesta se foloseste in momentul in care dam spre consum materiale din magazie (cu alte cuvinte le scadem din gestiune). Pe baza lui vom inregistra in contabilitate consumul de materiale (nota 6xx = 3xx).
Pentru a realiza acest lucrru, vom accesa sectiunea Tranzactii pe  stoc - Consum :



Atentie: in momentul in care alegem produsul ce urmeaza sa se consume din stoc, aplicatia ne va atentiona asupra cantitatii ramase.

Avizul de insotire a marfii

Pentru a genera avizul, va trebui sa alegem sectiunea Vanzari si achizitii  - Vanzari - Aviz



Urmeaza introducerea efectiva a datelor prezente pe aviz :



Nu uitati: Putem sa alegem sa optam sau nu pentru a descarca gestiunea la finalizarea avizului. Acest lucru ne ofera flexibilitate in cazul diverselor situatii concrete din activitatea de zi cu zi. Aceasta optiune  este valabila la nivel de document.

Factura

Factura, dupa cum stiti, reflecta o iesire din gestiune a bunurilor. Aceasta trebuie sa indeplineasca o serie de cerinte obligatorii de continut, stabilite in mod expres de catre Codul Fiscal in vigoare. (...vezi aici cum realizam factura in acest program>>)

Bonul de transfer

Bonul de transfer reprezinta un document prin care se predau diverse elemente de stoc intre diferite gestiuni. Smart Bill ne ofera o optiune foarte utila, pe care va sfatuim sa o utilizati:
- In fereastra de introducere a datelor de transfer avem posibilitatea de a alege : Genereaza aviz din gestiunea predatoare si NIR in gestiunea primitoare. Daca alagem acesta optiune, vom genera automat si cele doua documente mentionate. Daca nu, vom generea doar bonul de transfer.



Gasiti mai jos cateva precizari concrete in ceea ce priveste modul prin care se efectueaza transferul:

i) daca avem transferuri efectuate intre gestiuni de tip cantitativ – valoric:

- aplicatia Smart Bill ne va propune implicit si generarea unui bon de transfer. Acesta descarca o gestiune si o va incarca automat pe cealalta; (...citeste aici detalii despre Smart Bill>>)
- putem sa bifam optiunea de generare aviz si NIR. Ea este foarte utila atunci cand cele doua gestiuni sunt in locatii diferite (si un un simplu bon de transfer nu ne este suficient);
- daca nu vom bifa optiunea de generare aviz si NIR, dar cele 2 gestiuni au adrese diferite in nomenclator, atunci aplicatia va notifica utilizatorul si ii va propune sa aleaga optiunea cu aviz si NIR;

ii) in cazul in care cel putin una din gestiunile din transfer este de tip global-valoric, aplicatia va propune obligatoriu emiterea unui transfer pe baza de aviz si NIR .
iii) cand vom genera un transfer pe baza de aviz + NIR,  se mai genereaza inca un document (proces verbal de transfer) care centralizeaza informatiile din cele doua documente.
Ca un avantaj important, trebuie mentionat faptul ca toate actiunile se pot opera folosind o singura fereastra.

Inventarul

Pentru el, aplicatia oferita de  Smart Bill ne ofera si  optiunea f) Ajustare stoc care permite introducerea unor astfel de tranzactii atipice. (...click aici pentru a vedea cum functioneaza aplicatia>>)

Nu uitati ca Inventarul este operatiunea care asigura descarcarea de gestiune. El este obligatoriu cel putin o data pe an, dat fiind ca aduce in acord inregistrarile scriptice cu situatia concreta, astfel incat reprezinta baza de plecare pentru intocmirea situatiilor financiare.
Avantajul folosirii aplicatiei de la Smart Bill este faptul ca Inventarul este gandit astfel incat sa poata fi usor si rapid de folosit, adaptabil in functie de fluxul fiecarei companii.

Iata cateva exemple:

· Putem sa tiparim o lista de inventar chiar din aplicatie. Aceasta poate fi completata cu stocul faptic si apoi inregistrata in Smart Bill;
· Putem sa folosim un scanner de coduri de bare, conectat la un laptop (chiar si wireless) si sa scanam  fiecare produs in parte (avand posibilitatea de a specifica si cantitatea scanata, implicit fiind 1)
· Putem sa completam Inventarul pe masura ce gasim produsele respective.

Ce se intampla atunci cand apar situatii neprevazute de nici unul din cazurile prezentate mai sus?

Rezolvarea acestei situatii este si ea cat se poate de simpla: putem sa aplicam corectii sau ajustari din perioade precedente, care pot fi incadrate in nici unul din tiparele de mai sus.

Pentru a realiza acest lucru, in Smart Bill exista optiunea f) Ajustare stoc. Ea ne permite introducerea unor tranzactii atipice.

Mai jos puteti vedea cum adaugam motivul ajustarii si diverse observatii care au darul sa ne ajute in cazul in care dorim sa ne amintim care au fost cauzele si situatiile care au condus la corectii. Asta pentru eventualitatea in care dorim sa revenim asupra acestor inregistrari la un moment dat in viitor.



Pentru gestiunea oricarei entitati economice este foarte important sa stabilim de bun inceput  tipul de gestiune : acesta va fi en gros sau en detail. Evident, se aplica metode diferite de evidenta analitica a stocurilor.


Astfel, evidenta analitica a stocurilor se poate tine: cantitativ si valoric sau numai valoric prin folosirea a doua instrumente : inventarul permanent sau inventarul intermitent.
Alegerea unei metode sau a alteia depinde de situatia concreta a firmei.

Cum facem acest lucru in Smart Bill gestiune ?

In Nomenclatoare, atunci definim gestiunile, trebuie sa alegem tipul gestiunii. Acesta va determina mai departe evaluarea fie cost de achizitie fie la pret de vanzare.



Acestea sunt o parte dintre din cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le stim atunci cand organizam gestiunea. In functie de ceea ce ne dorim, modalitatile de lucru pot fi diferite: putem sa  lucram manual sau putem apela la o aplicatie de tipul Smart Bill, care sa automatizeze totul.

Alegerea e a fiecaruia dintre noi, dar trebuie tinut cont de cei mai importanti factori: timp, costuri, eficienta si oportunitati.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
aplicatia smart billgestiunea in cloudevidenta analiticasmart bill gestiune

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Noiembrie 2016


Votati articolul "Atentie la descarcarea de gestiune: metode, documente si tipuri de gestiune":
Rating:

Nota: 3.88 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plata ivg salarii pentru punctul de lucru

Intrebare: unde si cum pe ce cod fiscal - al punctului de lucru sau al societatii se efectueaza plata IVG salarii aferent punctului de lucru. Declararea se face in declaratia 112 pe codul fiscal al societatii mame.

Raspuns: Potrivit Ordinului nr. 2.351 din 29 iunie 2011 publicat in M.O. nr. 464 din 1 iulie 2011 se modifica...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Acte inregistrare in scopuri de TVA in 2018. Ce trebuie sa depui pentru depasirea plafonului de 300.000 Ron

    • Anul 2017 a inregistrat modificari semnificative ale legislatiei referitoare la inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor.  Astfel, in Monitorul Oficial numarul 780/03.10.2017 a fost publicat OPANAF nr. 2856/2017 - privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Termen depunere declaratii fiscale aprilie 2018

    • Cititi in randurile de mai jos care sunt declaratiile fiscale pe care aveti obligatia sa le depuneti la ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) in luna aprilie 2018 la termenele prezentate.   Iata care este termenul de depunere a declaratiilor fiscale pe luna aprilie 2018! Termenul Zi Formularul ...» citeste mai departe aici

  • Se anunta vremuri grele! Fiscul va cere banii pentru restantele din ultimii 5 ani

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a anuntat saptamana trecuta, la finalul sedintei de Guvern, ca urmeaza sa se ia o masura dura. Fiscul va trimite contribuabililor in a doua jumatate a anului decizii de impunere. Aceste documente vor centraliza deciziile de impunere restante din ultimii cinci ani. Atunci cand a fost intrebat despre impactul asupra bugetului din amanarea incasarilor din impozit pe venit si contributii, datorate de persoanele ce obtin venituri d...» citeste mai departe aici

  • Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!

    • Comertul online sau ecommerce a continuat sa creasca tot mai mult in Romania in ultimii ani, avand in vedere ca interesul romanilor pentru cumparaturile la distanta devine din ce in ce mai mare. Desi acest tip de activitate poate parea simplu, fara provocari mari, adevarul este ca implica multa atentie in ceea ce priveste contabilitatea, gestiunea si nu numai. Fie ca esti proprietarul ori administratorul unui magazin online, cu siguranta te-ai confruntat cu una dintre problemele de mai jos. C...» citeste mai departe aici

  • GDPR 2018. Ce masuri obligatorii trebuie sa ia contabilii in luna mai

    • Mai este doar 1 luna pana cand va incepe sa se aplice (la 25 mai) cel mai dur act normativ emis de Uniunea Europeana – Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR), care instituie amenzi administrative aproape neverosimile (de 20 de milioane de euro sau de pana la 4% din cifra de afaceri a firmei) pentru incalcari ale confidentialitatii informatiilor despre angajatii sau clientii dvs.  Dar ce trebuie contabilii sa faca, mai exact?...» citeste mai departe aici

  • Predarea facturilor neincasate. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In randurile de mai jos analizam cazul unei societati X care factureaza in baza unui contract o taxa de trecere catre clienti externi (Z). Taxa in cauza este facturata in numele si pentru Y si in urma incasarii de la Z este virata in totalitate catre Y, ulterior X percepand un comision pentru suma virata. La finalizarea contractului dintre Y si X raman sume neincasate reprezentand facturi emise catre clientii externi Z. X si Y hotarasc ca in urma finalizarii contractului, Y sa preia creantele...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile