Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Atentie la descarcarea de gestiune: metode, documente si tipuri de gestiune

aplicatia smart billgestiunea in cloudevidenta analiticasmart bill gestiune

Gestiunea este unul dintre cele mai importante procese de lucru din cadrul unei companii, mai ales pentru ca de buna organizare a acesteia depinde, in esenta, intregul flux operational al firmei.



V-am prezentat de curand ce inseamna intrarea in gestiune a stocurilor atunci cand folosim o aplicatie de gestiune in cloud, de tipul solutiei de facturare si gestiune oferita de Smart Bill (...vezi aici cum si unde poti tine gestiunea in cloud>>)

Daca in aceasta situatie lucrurile stau mai simplu, descarcarea de gestiune este un proces mai complex, care poate avea implicatii fiscale si contabile. Evident, acest moment aduce cu sine si utilizarea mai multor tipuri de documente.

Iata cum operam concret descarcarea de gestiune in cazul aplicatiei Smart Bill, explicata pas cu pas.

Metoda de iesire din gestiune

In cazul iesirii din gestiune a stocurilor si a altor active fungibile (cele care poti fi inlocuite unul cu altul pentru executarea unor obligatii), ele trebuie sa fie evaluate si inregistrate in contabilitate prin aplicarea uneia dintre metodele de mai jos:

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii



- FIFO
- LIFO
- Cost mediu ponderat

Metoda FIFO este una dintre cele mai utilizate de catre majoritatea companiilor, mai ales pentru ca este o optiune logica. LIFO este fezabila doar in cazul anumitor industrii (precum cea petroliere) si nu este acceptata de Standardele Internationale de Raportare Financiara, iar CMP se foloseste de obicei in cazurile in care stocurile sunt foarte amestecate si omogene, fiind aproape imposibil de atribuit un cost pentru un anume element din stoc.

In aplicatia Smart Bill gestiune vom utiliza metoda FIFO ca metoda de descarcare de gestiune a stocurilor (...click aici pentru a testa aplicatia de la Smart Bill>>). Iata cum arata un extras din aplicatie, pentru o fisa de magazie a unui produs din stoc:



Documentele de iesire din gestiune

Documentele de iesire din stoc sunt :

- Bonul de consum
- Bonul fiscal
- Avizul de insotire a marfii
- Factura
- Bonul de transfer
- Inventarul (mai exact procesul verbal cu rezultatul inventarierii)

Iata cum putem genera aceste documente in aplicatia Smart Bill :

Bonul de consum

Acesta se foloseste in momentul in care dam spre consum materiale din magazie (cu alte cuvinte le scadem din gestiune). Pe baza lui vom inregistra in contabilitate consumul de materiale (nota 6xx = 3xx).
Pentru a realiza acest lucrru, vom accesa sectiunea Tranzactii pe stoc - Consum :



Atentie: in momentul in care alegem produsul ce urmeaza sa se consume din stoc, aplicatia ne va atentiona asupra cantitatii ramase.

Avizul de insotire a marfii

Pentru a genera avizul, va trebui sa alegem sectiunea Vanzari si achizitii - Vanzari - Aviz



Urmeaza introducerea efectiva a datelor prezente pe aviz :



Nu uitati: Putem sa alegem sa optam sau nu pentru a descarca gestiunea la finalizarea avizului. Acest lucru ne ofera flexibilitate in cazul diverselor situatii concrete din activitatea de zi cu zi. Aceasta optiune este valabila la nivel de document.

Factura

Factura, dupa cum stiti, reflecta o iesire din gestiune a bunurilor. Aceasta trebuie sa indeplineasca o serie de cerinte obligatorii de continut, stabilite in mod expres de catre Codul Fiscal in vigoare. (...vezi aici cum realizam factura in acest program>>)

Bonul de transfer

Bonul de transfer reprezinta un document prin care se predau diverse elemente de stoc intre diferite gestiuni. Smart Bill ne ofera o optiune foarte utila, pe care va sfatuim sa o utilizati:
- In fereastra de introducere a datelor de transfer avem posibilitatea de a alege : Genereaza aviz din gestiunea predatoare si NIR in gestiunea primitoare. Daca alagem acesta optiune, vom genera automat si cele doua documente mentionate. Daca nu, vom generea doar bonul de transfer.



Gasiti mai jos cateva precizari concrete in ceea ce priveste modul prin care se efectueaza transferul:

i) daca avem transferuri efectuate intre gestiuni de tip cantitativ – valoric:

- aplicatia Smart Bill ne va propune implicit si generarea unui bon de transfer. Acesta descarca o gestiune si o va incarca automat pe cealalta; (...citeste aici detalii despre Smart Bill>>)
- putem sa bifam optiunea de generare aviz si NIR. Ea este foarte utila atunci cand cele doua gestiuni sunt in locatii diferite (si un un simplu bon de transfer nu ne este suficient);
- daca nu vom bifa optiunea de generare aviz si NIR, dar cele 2 gestiuni au adrese diferite in nomenclator, atunci aplicatia va notifica utilizatorul si ii va propune sa aleaga optiunea cu aviz si NIR;

ii) in cazul in care cel putin una din gestiunile din transfer este de tip global-valoric, aplicatia va propune obligatoriu emiterea unui transfer pe baza de aviz si NIR .
iii) cand vom genera un transfer pe baza de aviz + NIR, se mai genereaza inca un document (proces verbal de transfer) care centralizeaza informatiile din cele doua documente.
Ca un avantaj important, trebuie mentionat faptul ca toate actiunile se pot opera folosind o singura fereastra.

Inventarul

Pentru el, aplicatia oferita de Smart Bill ne ofera si optiunea f) Ajustare stoc care permite introducerea unor astfel de tranzactii atipice. (...click aici pentru a vedea cum functioneaza aplicatia>>)

Nu uitati ca Inventarul este operatiunea care asigura descarcarea de gestiune. El este obligatoriu cel putin o data pe an, dat fiind ca aduce in acord inregistrarile scriptice cu situatia concreta, astfel incat reprezinta baza de plecare pentru intocmirea situatiilor financiare.
Avantajul folosirii aplicatiei de la Smart Bill este faptul ca Inventarul este gandit astfel incat sa poata fi usor si rapid de folosit, adaptabil in functie de fluxul fiecarei companii.

Iata cateva exemple:

· Putem sa tiparim o lista de inventar chiar din aplicatie. Aceasta poate fi completata cu stocul faptic si apoi inregistrata in Smart Bill;
· Putem sa folosim un scanner de coduri de bare, conectat la un laptop (chiar si wireless) si sa scanam fiecare produs in parte (avand posibilitatea de a specifica si cantitatea scanata, implicit fiind 1)
· Putem sa completam Inventarul pe masura ce gasim produsele respective.

Ce se intampla atunci cand apar situatii neprevazute de nici unul din cazurile prezentate mai sus?

Rezolvarea acestei situatii este si ea cat se poate de simpla: putem sa aplicam corectii sau ajustari din perioade precedente, care pot fi incadrate in nici unul din tiparele de mai sus.

Pentru a realiza acest lucru, in Smart Bill exista optiunea f) Ajustare stoc. Ea ne permite introducerea unor tranzactii atipice.

Mai jos puteti vedea cum adaugam motivul ajustarii si diverse observatii care au darul sa ne ajute in cazul in care dorim sa ne amintim care au fost cauzele si situatiile care au condus la corectii. Asta pentru eventualitatea in care dorim sa revenim asupra acestor inregistrari la un moment dat in viitor.



Pentru gestiunea oricarei entitati economice este foarte important sa stabilim de bun inceput tipul de gestiune : acesta va fi en gros sau en detail. Evident, se aplica metode diferite de evidenta analitica a stocurilor.


Astfel, evidenta analitica a stocurilor se poate tine: cantitativ si valoric sau numai valoric prin folosirea a doua instrumente : inventarul permanent sau inventarul intermitent.
Alegerea unei metode sau a alteia depinde de situatia concreta a firmei.

Cum facem acest lucru in Smart Bill gestiune ?

In Nomenclatoare, atunci definim gestiunile, trebuie sa alegem tipul gestiunii. Acesta va determina mai departe evaluarea fie cost de achizitie fie la pret de vanzare.



Acestea sunt o parte dintre din cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le stim atunci cand organizam gestiunea. In functie de ceea ce ne dorim, modalitatile de lucru pot fi diferite: putem sa lucram manual sau putem apela la o aplicatie de tipul Smart Bill, care sa automatizeze totul.

Alegerea e a fiecaruia dintre noi, dar trebuie tinut cont de cei mai importanti factori: timp, costuri, eficienta si oportunitati.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Noiembrie 2016


Votati articolul "Atentie la descarcarea de gestiune: metode, documente si tipuri de gestiune":
Rating:

Nota: 3.88 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cu ce data facturez corect - ajutor

Intrebare: Buna ziua. Ma ocup cu online marketing - promovez firme internationale, si primesc comision pe baza de performanta.

1) Va dau un exemplu:

septembrie 2016 - Aduc 100 clienti. Pentru fiecare client adus, primesc $1.
Firma ma plateste doar in Noiembrie, dupa ce vede cati cllienti au ramas dintre cei 100. (cateodata clientii cer banii inapoi, sau nu platesc etc).

Deci raman sa zicem 80 clienti. Si eu primesc $80 in noiembrie.

Conform legii "persoana impozabilă are obligația de a emite o factură cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care ia naștere faptul generator al taxei".

Asta inseamna ca eu ar trebui sa facturez in Octombrie pentru cei 100 clienti, chiar daca eu primesc banii in Noiembrie si suma va fi probabil mai mica?

Nu pot factura in Noiembrie dupa ce am primit banii? Dca da, va rog sa-mi spuneti si unde scrie asta in codul fiscal?
Clientul meu nu are nevoie de factura.

==============

2) Daca prestez servicii de exemplu: Septembrie, Octombrie, Noiembrie 2016. Pot include toate serviciile pe o singura factura ca sa nu mai emit o factura separata de fiecare data? Si pe factura scriu

"Servicii Septembrie, Octombrie, Noiembrie 2016".
Sau sunt obligat sa emit factura in max 15 zile in fiecare luna?


Raspuns: Codul fiscal va precizeaza taxele si situatiile fiscale. Incheierea unui contract pentru prestarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Anunt CECCAR: Termen-limita depunere Formular 010

    •  Termenul-limita pentru depunerea Formularului 010 cuprinzand informatii referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 in Monitorul Oficial (data publicarii: 10.05.2017). Conform Codului de procedura fiscala, depunerea declaratiei se face la ghiseu, in format hartie, sau prin posta (pentru a se evita aglomeratia de la ghiseu), prin scrisoare (...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X