Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Plafon TVA si impozit pe venit datorat. Cum tratam fiscal veniturile obtinute?

impozit pe venitplafon tvacodul fiscalreprezentant fiscalplafonul anual de scutire

In analiza urmatoare, avem cazul unei societati cu sediul in Bucuresti al carui cod de TVA a fost anulat, dar care are si cod de TVA in Marea Britanie (are reprezentant fiscal acolo) si care realizeaza venituri exclusiv din vanzarea de bunuri pe teritoriul din Marea Britanie, precum si pe teritoriul Romaniei/

Stabilim astfel daca vanzarile pe codul VAT din Marea Britanie se includ in plafonul de 220.000 lei al cifrei de afaceri care ar incadra societatea la platitoare de TVA in Romania si daca trebuie sa plateasca TVA in Marea Britanie si impozit pe venit, precum si daca veniturile realizate in Marea Britanie se impoziteaza si in Romania.

In cifra de afaceri de 220.000 lei nu se include si valoarea vanzarilor efectuate pe teritoriul Marii Britanii, ci doar valoarea operatiunilor taxabile constand in livrari de bunuri si a prestari de servicii care au locul livrarii/prestarii in Romania, in cursul unui an calendaristic. In plafonul anual de scutire de 220.000 lei se include si valoarea avansurilor incasate sau doar facturate pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii taxabile.

Practic, plafonul de 220.000 lei se determina prin insumarea valorii urmatoarelor tipuri de operatiuni realizate pe teritoriul Romaniei:

- taxabile;
- scutite cu drept de deducere (exporturi si livrari intracomunitare de bunuri);
- neimpozabile (livrari de bunuri si prestari de servicii pentru care locul nu se considera a fi in Romania);
- scutite fara drept de deducere, daca acestea nu sunt accesorii activitatii principale.

Plafonul de 220.000 lei este reglementat in Codul fiscal prin art. 310 "Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici" alin. (2).


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii



In acest context, trebuie retinut faptul ca o societate comerciala al carui cod de TVA a fost anulat din oficiu de catre organul fiscal competent nu beneficiaza de regimul special de scutire. Aceasta interdictie este reglementata, in mod expres, prin art. 316 "Inregistrarea persoanelor impozabile in scopuri de TVA” alin. (14) din Codul fiscal "Persoanele impozabile aflate in situatiile prevazute la alin. (12) nu pot aplica prevederile referitoare la plafonul de scutire pentru mici intreprinderi prevazut la art. 310 pana la data inregistrarii in scopuri de TVA, fiind obligate sa aplice prevederile art. 11 alin. (6) si (8). ” Pentru toate livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in perioada in care figureaza cu codul de TVA anulat din oficiu, societatea respectiva este obligata sa colecteze TVA, dar fara a avea dreptul de deducere a sumei TVA aferente achizitiilor de bunuri si servicii, chiar daca acestea sunt destinate realizarii de operatiuni taxabile.

Obligatia colectarii TVA, fara exercitarea dreptului de deducere reprezinta o consecinta fiscala negativa a anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA, reglementata prin art. 11 "Prevederi speciale pentru aplicarea Codului fiscal" alin. (8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal aplicabila din 2016 "(8) Persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. b) - e) si lit. h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VII, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.

De asemenea, consecinte fiscale negative suporta si cumparatorii bunurilor/beneficiarii serviciilor deoarece nu isi pot exercita dreptul de deducere a sumei TVA colectate de catre furnizorul/prestatorul al carui cod de TVA este anulat din oficiu, aspect reglementat prin acelasi art. 11 alin. (9)

"(9) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. b) - e) si lit. h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014."

Suma TVA colectata pentru toate operatiunile realizate in aceasta perioada se raporteaza prin formularul cod (311) "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
"reglementat prin O.M.F.P. nr. 2224 din 22 august 2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului, care nu a fost abrogat pana la aceasta data in vederea corectarii articolelor conform prevederilor cuprinse in noul cod fiscal reglementat prin legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal
aplicabila din 2016.

In ceea ce priveste impozitul pe veniturile realizate, in situatia in care societatea din Romania nu are un sediu permanent pe teritoriul Marii Britanii astfel incat sa fie obligata sa plateasca impozit pe profit autoritatii fiscale din Marea Britanie, societatea din Romania nu trebuie sa plateasca impozit pe venit in acest stat, pentru veniturile realizate din operatiuni taxabile realizate pe teritoriul Marii Britanii.

Daca nu are un sediu permanent in Marea Britanie, valoarea veniturilor realizate pe teritoriul Marii Britanii se cumuleaza cu veniturile realizate in Romania si se supun, fie impozitului pe venituri microintreprindere, fie intra in baza de calcul a rezultatului fiscal (profit sau pierdere).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Noiembrie 2016


Votati articolul "Plafon TVA si impozit pe venit datorat. Cum tratam fiscal veniturile obtinute?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Domiciliu fiscal

Intrebare: Daca o societate a inchiriat sediul social unde isi desfasura activitatea mutandu-se intr-un alt spatiu (birou) -punct de lucru declarat laORC siANAF unde isi tine acum evidenta contabila, trebuie sa depuna 050 pentru declarare domiciliu fiscal la punctul de lucru?

Raspuns: In primul rand va trebui sa-si schimbe domiciliul fiscal, sa transforme punctul de lucru in sediu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 19-25 iunie 2017

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017 si publicate in Monitorul Oficial. 1. Legea nr.100/2017 pentru ratificarea Acordului de parteneriat si cooperare consolidat dintre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Republica Kazahstan, pe de alta parte, semnat la Astana la 21 decembrie 2015 (M.Of. nr.464 din 21 iunie 2017); 2. Ordinul ministrului ...» citeste mai departe aici

  • Procedura inregistrarii in scopuri de TVA ar putea fi modificata

    • In prezent, pentru inregistrarea in scopuri de TVA fie prin efectul legii fie prin optiune, persoanele imnpozabile trebuie sa justifice intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica. Organele fiscale competente stabilesc, pe baza criteriilor stabilite prin ordin al presedintelui ANAF, daca persoana impozabila justifica intentia si are capacitatea de a desfasura activitate economica, pentru a fi inregistrata in scopuri de TVA si nu inregistreaza in scopuri de TVA persoanele impoz...» citeste mai departe aici

  • Achizitii servicii intracomunitare de la furnizor neplatitor de TVA. Ce regim de TVA se aplica?

    • In analiza urmatoare, va propunem situatia unei firme romaneasca, platitoare de TVA lunar si impozit pe profit trimestrial. Firma a incheiat in luna aprilie 2017 un contract de prestari servicii cu o firma din alt stat UE (neplatitoare de TVA la in statul strain si fara TVA de servicii intracomunitare). Nu exista nici in VIES. Acestia vor presta in statul strain servicii folosind mana de lucru pentru un contract castigat de firma romana in tara, dar pentru care nu se poate folosi mana de lucr...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit

    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator.   Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate ...» citeste mai departe aici

  • Societatea importatoare nerezidenta. Cine achita contributia la Fondul de mediu pentru ambalaje?

    • In analiza de mai jos, o societate rezidenta in alt stat UE face importuri pe teritoriul Romaniei, achita TVA in vama si livreaza produsele importate clientilor din Romania prin reprezentant fiscal. Conform OUG 196/2005, stabilim in ce masura, daca societatea straina este cea care aduce produsele amabalate pe teritoriul Romaniei, aceasta este obligata la calculul si plata taxei de mediu privind ambalajele precum si declararea acesteia la Fondul de mediu conform art. 9 alin. (1) lit. d) din OU...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X