email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sfatul expertului Robert Gearba: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA la cererea contribuabilului

platitor tvaanularea inregistrariidecont de tvascoatere din evidenta tva

Exista situatii atunci cand o societate considera ca este mai avantajos pentru ea sa nu fie platitoare de TVA. In cazul luarii acestei decizii, articolului 316 alin. 11, lit. g) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal prevede posibila retragerea prin optiune din evidenta platitorilor de TVA.

Procedural, articolului 310 alin. 7 al Codului Fiscal arata ca societatea poate depune cererea de scoatere din evidenta TVA intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale pe care o aplica (luna/trimestru), prin depunerea Declaratiei de mentiuni cod 010 si a certificatul d einsriere in scopuri de  TVA in original.

Totodata, firma trebuie sa raporteze prin intermediul ultimului decont de TVA, conform evidentei fiscale organizate pe baza jurnalului pentru vanzari si a jurnalului pentru cumparari, urmatoarele operatiuni realizate in calitate de platitoare de TVA:

    livrari de bunuri si prestari de servicii;
    achizitii de bunuri si prestari de servicii;
    ajustarea TVA efectuata conform prevederilor legale, in functie de cotele de TVA care au fost utilizate cand s-a efectuat deducerea.

Decontul final de TVA trebuie sa fie depus pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, indiferent care a fost perioada fiscala la TVA (luna / trimestru).
 
In cazul in care ajustarile nu sunt declarate in ultimul decont depus sau au fost efectuate ajustari eronate, acestea se cuprind ulterior in Declaratia privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, cod  307.

Modul de efectuare a ajustarilor

Conform prevederilor articolului 304 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, ajustarile se fac astfel:

    TVA dedusa la toate bunurile si serviciile din stoc se ajusteaza prin colectarea TVA aferenta in functie de cota de TVA care a fost in vigoare la data achizitiei;
    TVA dedusa aferenta serviciilor neutilizate  se ajusteaza prin anularea TVA dedusa initial;
    Ajustarea  TVA dedusa aferenta activelor fixe altele decat cele de capital (bunurile amortizabile care au o durata de amortizare mai mare sau egala cu un an, dar mai mica de 5 ani) se face prin colectarea TVA aferent valorii ramase neamortizate;
    Ajustarea TVA dedusa aferenta activelor fixe in curs de executie consta in anularea TVA dedusa initial.

Ajustarea TVA dedusa aferenta bunurilor de capital

Bunurile de capital reprezinta toate activele corporale fixe care au durata de amortizare mai mare de 5 ani. Perioada de ajustare este diferita in functie de tipul activelor:

    20 de ani pentru constructia sau achizitia unui bun imobil;
    5 ani pentru bunurile de capital achizitionate sau fabricate, altele decat bunurile imobile

Perioada de ajustare incepe de la data de 1 a anului urmator in care bunurile de capital au intrat in patrimoniu. Ajustarea deducerii trebuie facuta pentru toata taxa aferenta perioadei ramase din perioada de ajustare, incluzand anul scoaterii din evidenta platitorilor de TVA.

 


de Robert Gearba

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
platitor tvaanularea inregistrariidecont de tvascoatere din evidenta tva


Data aparitiei: 16 Decembrie 2016
Ultima actualizare: 27 Decembrie 2016

Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA la cererea contribuabilului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X