Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Sfatul expertului: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA la cererea contribuabilului

perioada de ajustareAjustarea TVA dedusabunuri de capitalcererea de scoatere din evidenta TVA

Exista situatii atunci cand o societate considera ca este mai avantajos pentru ea sa nu fie platitoare de TVA. In cazul luarii acestei decizii, articolului 316 alin. 11, lit. g) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal prevede posibila retragerea prin optiune din evidenta platitorilor de TVA.

Procedural, articolului 310 alin. 7 al Codului Fiscal arata ca societatea poate depune cererea de scoatere din evidenta TVA intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale pe care o aplica (luna/trimestru), prin depunerea Declaratiei de mentiuni cod 010 si a certificatul d einsriere in scopuri de TVA in original.

Totodata, firma trebuie sa raporteze prin intermediul ultimului decont de TVA, conform evidentei fiscale organizate pe baza jurnalului pentru vanzari si a jurnalului pentru cumparari, urmatoarele operatiuni realizate in calitate de platitoare de TVA:

  • livrari de bunuri si prestari de servicii;
  • achizitii de bunuri si prestari de servicii;
  • ajustarea TVA efectuata conform prevederilor legale, in functie de cotele de TVA care au fost utilizate cand s-a efectuat deducerea.

Decontul final de TVA trebuie sa fie depus pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, indiferent care a fost perioada fiscala la TVA (luna / trimestru).

In cazul in care ajustarile nu sunt declarate in ultimul decont depus sau au fost efectuate ajustari eronate, acestea se cuprind ulterior in Declaratia privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, cod 307.

Modul de efectuare a ajustarilor

Conform prevederilor articolului 304 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, ajustarile se fac astfel:

  • TVA dedusa la toate bunurile ºi serviciile din stoc se ajusteaza prin colectarea TVA aferenta in functie de cota de TVA care a fost in vigoare la data achizitiei;
  • TVA dedusa aferenta serviciilor neutilizate se ajusteaza prin anularea TVA dedusa initial;
  • Ajustarea TVA dedusa aferenta activelor fixe altele decat cele de capital (bunurile amortizabile care au o durata de amortizare mai mare sau egala cu un an, dar mai mica de 5 ani) se face prin colectarea TVA aferent valorii ramase neamortizate;
  • Ajustarea TVA dedusa aferenta activelor fixe in curs de executie consta in anularea TVA dedusa initial.

Ajustarea TVA dedusa aferenta bunurilor de capital

Bunurile de capital reprezinta toate activele corporale fixe care au durata de amortizare mai mare de 5 ani. Perioada de ajustare este diferita in functie de tipul activelor:

  • 20 de ani pentru constructia sau achizitia unui bun imobil;
  • 5 ani pentru bunurile de capital achizitionate sau fabricate, altele decat bunurile imobile

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii


Perioada de ajustare incepe de la data de 1 a anului urmator in care bunurile de capital au intrat in patrimoniu. Ajustarea deducerii trebuie facuta pentru toata taxa aferenta perioadei ramase din perioada de ajustare, incluzand anul scoaterii din evidenta platitorilor de TVA.

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Noiembrie 2016


Votati articolul "Sfatul expertului: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA la cererea contribuabilului":
Rating:

Nota: 3.88 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum tinem evidenta corect?

Intrebare: In cazul TVA la incasare in afara de a specifica pe factura de prestari/livrari "plata TVA la incasare"ce alte documente mai trebuie intocmite?

Raspuns: Buna ziua, Intocmirea facturilor fiscale de la 1.01.2013 conform OG 15/2012 pentru modificarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Sfaturi pentru un contabil incepator: Cum sa dati startul intr-o cariera de succes

    • In 2017, se discuta din ce in ce mai mult, atat la nivel national, dar mai ales international, ca un profesionist contabil trebuie sa devina cu mult mai creativ in relatia pe care o desfasoara cu o firma sau cu un client. Vorbim de asumarea unor noi roluri: de sfatuitor, de partener pe drumul care ajuta la dezvoltarea afacerii, de om de incredere, de consultant si de profesionist care are rabdare sa explice si sa-si sprijine clientii in lupta cu legislatia complicata si obligatiile nenumarate...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale in vederea administrarii impozitului pe venit

    • ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale emise de organele fiscale in derularea procedurilor pentru administrarea impozitului pe venit, in urma modificarilor legislative aduse titlului IV "Impozitul pe venit" al Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.1/2016, precum si a Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. In ceea ce priv...» citeste mai departe aici

  • Dividende si lipsa lichiditati societate. Ce restrictii pot exista?

    • In cazul urmator, avem o societate platitoare de TVA si impozit pe microintreprindere care vrea sa ridice dividende aferente anului 2016. In cazul in care societatea nu dispune de lichiditati, vom vedea daca poate sa le ridice si peste un an sau doi, precum si care este data limita pentru ridicare. Se mentioneaza ca se plateste impozitul pana in 25 ianuarie 2018. In cazul in care dividendele distribuite nu sunt achitate pana la data de 31 decembrie a anului in care au fost distribui...» citeste mai departe aici

  • Vanzare teren si achizitie imobil. Ce prevederi legate de taxarea inversa se vor aplica?

    •   Vom analiza, prin cele ce urmeaza, situatia in care o societate, microintreprindere, vinde un teren inregistrat in contabilitate la valoarea de 74.000 lei la valoarea de 1 milion euro + TVA si achizitioneaza o cladire de la acelasi partener la valoarea de 700.000 euro + TVA. Stabilim daca se emite factura pe toata valoarea terenului cu taxare inversa. De asemenea, vom vedea daca intra valoarea acestei facturi in baza de impozitare la impozit microintreprindere. In c...» citeste mai departe aici

  • Livrare apartamente. Ce regim TVA aplicam?

    • In cazul urmator, avem o societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania care livreaza catre o alta persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA in Romania apartamente dintr-un bloc nou construit, inclusiv locuri de parcare. Stabilim astfel daca pentru vanzarea de mai sus se aplica taxarea inversa sau se colecteaza 19% TVA. Prima analiza pe care trebuie sa o parcurgeti este de a stabili daca imobilele sunt considerate constructii noi. Aceasta deoarece art. 292 ali...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X