Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Cum tinem gestiunea: cantitativ sau global? En detail sau en gros? Tip magazin sau tip depozit?

smart billaplicatia smart billgestiuneaplicatia de gestiune smart billsolutii de gestiune

Gestiunea este "oglinda" unei societati, iar ea poate fi tinuta cantitativ-valoric sau global-valoric.


Pentru aceste doua notiuni intalinim mai multe variante de exprimare, insa toate inseamna, de fapt, acelasi lucru

  • Gestiune en-detail sau en-gros;
  • Gestiune la pret cu amanuntul sau cu ridicata;
  • Gestiune de tip magazin sau de tip depozit;
  • Gestiune cu amanuntul sau cu ridicata, sau alte variante.

Cu ce se diferentiaza cele doua modalitati? Puteti vedea mai jos:

Daca folosim aplicatia de gestiune de la Smart Bill, companie care asigura solutii de gestiune si facturare gazduite in cloud, ne va fi foarte usor sa facem aceste diferente. Setarile se fac inca din etapa de definire. (...vezi aici aplicatia>>>)

Atunci cand ne configuram aplicatia, vom intra in sectiunea Nomenclatoare, pentru a defini gestiunea pe care dorim sa o utilizam. Trebuie sa stiti, insa, ca sistemul permite si celor care nu au definit intial o gestiune, dar doresc sa introduca un document, sa poate face acest lucru si direct din fereastra in care se introduce acel document.

Dupa momentul in care am ales, va trebui sa stabilim detaliile gestiunii, respectiv: denumirea, adresa, gestionarul si mai ales tipul gestiunii:

  • cantitativ-valorica sau
  • global-valorica

Va trebui, de asemenea, sa precizam la fiecare dintre ele cateva amanunte privind functionarea.

Din clipa in care am definit gestiunile, aplicatia Smart Bill ne ofera in mod automat optiunea de import a stocurilor. (...click aici pentru a vedea cum functioneaza>>)

Putem sa optam pentru a prelua stocul initial (daca exista), sau putem sa trecem peste acest pas.


Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii


Daca stabilim ca vrem sa facem importul (in cazul in care avem un stoc de bunuri in gestiunea respectiva care a fost inventariat si verificat), putem sa folosim datele de la inventariere pentru a efectua un import automat.

Ne va trebui un fisier excel in formatul propus de aplicatia Smart Bill (exista un model care poate fi descarcat). Completam datele necesare si apoi folosim optiunea de Import.

Din fericire aceasta este o operatiune care se desfasoara foarte rapid (evident, in functie si de numarul de inregistrari ce trebuie efectuate). Trebuie doar sa avem la dispozitie datele pentru import.

Care sunt diferentele din aplicatia Smart Bill pentru notele de receptie in cele doua cazuri?

  • Daca folosim o gestiune de tip cantitativ-valoric, va trebui sa introducem cantitatea si pretul de achizitie pentru bunurile receptionate:

  • Daca avem o gestiune global-valorica, va trebui sa introducem si pretul de vanzare, pe langa informatiile privind cantitatea si pretul de achizitie.


Aplicatia Smart Bill gestiune permite listarea unui formular complex de nota de receptie care sa cuprinda inclusiv calculul adaosului comercial, a pretului de vanzare fara TVA, a TVA-ului aferent adaosului si total de pe factura, asa cum se vede mai jos.

Vestea buna este ca toate aceste informatii vor usura munca contabililor. Astfel, nu va mai trebui sa calculam manual detaliile de pe fiecare document primit spre inregistrare. Este bine de stiut la acest capitol si faptul ca pe NIR se pot face subtotaluri pe fiecare cota TVA in parte. Trebuie bifata optiunea “Grupeaza produsele dupa TVA”

...click aici pentru a testa aplicatia Smart Bill>>

Tot legat de gestiune, este importanta gestionarea transferurilor intre gestiuni de tipuri diferite : depozit -> magazin si magazin ->depozit.
Daca se efectueaza transfer din depozit ->magazin pentru un produs care nu are setat pretul de vanzare, Smart Bill solicita completarea acestui camp in vederea efectuarii transferului:

Daca avem transferuri din gestiuni magazin in gestiuni depozit nu mai este necesar acest lucru, fiindca informatiile privind pretul de achzitie sunt deja introduse o data cu NIR-ul.

Asadar, atentie la tipul de gestiune si la ce presupune fiecare. Daca folosit o aplicatie precum Smart Bill, munca va este usurata considerabil.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Noiembrie 2016


Votati articolul "Cum tinem gestiunea: cantitativ sau global? En detail sau en gros? Tip magazin sau tip depozit?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Compensare

Intrebare: Cum se inregistreaza compensarea intre 2 firme? Am ordin de compensare.

Raspuns: Se sting obligatiile reciproce in baza ordinului de compensare: 401 = 4111... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! Mai multe declaratii se depun pana la 25 august!

    • ANAF atrage atentia contribuabililor cu privire la declaratiile fiscale pe care trebuie sa le depuna pana la 25 august, dupa caz: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, formular 100.; Cititi si ...» citeste mai departe aici

  • Cum identificati furnizorii de TVA inainte sa dispara fara sa achite TVA-ul?

    • Sistemul de plata defalcata a TVA a pus din nou pe jar intreg mediul de afaceri. Companiile se tem ca, in ce le priveste, vor avea de facut si mai multe plati, riscand amenzi nemeritate din partea ANAF.  In caz de controale, Fiscul porneste deja de la premisa ca evaziunea fiscala in domeniul TVA a fost sau ar fi trebuit sa fie cunoscuta de toate partile implicate. Astfel, companiile care au fost de fapt corecte nu pot iesi cu fata curata din aceste imprejurari, riscand chiar in...» citeste mai departe aici

  • Biris, despre plata defalcata TVA: Aventurierul care a facut aceasta propunere trebuie sa dispara din zona publica

    • Ministerul de Finante a anuntat ca operatorii economici vor avea deschis gratuit un cont de TVA in lei, la trezorerie, de la 1 ianuarie 2018, in baza mecanismului "split TVA. Conform Finantelor, contul va fi gratuit neexistand comisioane. in perioada octombrie-decembrie 2017 acest mecanism va fi optional, iar de la 1 ianuarie 2018, obligatoriu. Bancile vor deschide si ele conturi automat, dar daca nu vor fi folosite timp de 90 de zile acestea vor fi inchise. Pentru co...» citeste mai departe aici

  • Atac nou la Pilonul II de pensii! MFP vrea sa injumatateasca din 2018 contributia la fondurile de pensii private

    • Ministerul Finantelor vrea sa diminueze incepand de anul viitor, de la 5,1% la 2,5%, contributia virata de stat la fondurile de pensii private obligatorii (Pilonul II), masura care, daca va fi aplicata, va afecta dramatic dinamica sumelor acumulate in cele aproape 7 milioane de conturi individuale ale participantilor la acest sistem, au declarat pentru Profit.ro surse din piata de profil. "In primele discutii cu reprezentantii industriei de profil, Ministerul Finantelor ar fi propus si v...» citeste mai departe aici

  • Corectie facturi emise de furnizor cu TVA anulat. Model monografie contabila

    • Va oferim, de data aceasta, un model de monografie contabila pentru corectia in contabilitate a unei facturi de cazare (TVA 9%) emisa cu TVA de catre un furnizor care avea codul de TVA anulat din oficiu la data emiterii facturii. La data primirii facturii s-a dedus TVA. Eroarea s-a constatat la generarea D394 care s-a depus corect. Iata raspunsul specialistului: Potrivit art. 11 alin. (9) din Codul fiscal, beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau serv...» citeste mai departe aici

  • In ce consta controlul inopinat efectuat de catre organul fiscal?

    • Conform Codului de procedura fiscala controlul inopinat presupune urmatoarele actiuni: a) verificarea faptica si documentara, in principal, ca urmare a unor informatii cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legislatiei fiscale; b) verificarea documentelor si operatiunilor impozabile ale unui contribuabil/platitor, in corelatie cu cele detinute de persoana sau entitatea supusa unui control fiscal, denumita control incrucisat; c) verificarea unor element...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI