Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Redeventa achitata primariei. Cum facem inregistrarea in contabilitate in lipsa facturii?

redeventa achitatalipsa facturiistatie de epurareredeventecodul fiscal

In cazul de mai jos, primaria orasului solicita societatii de epurare a apei o redeventa pentru exploatarea statiei de epurare. Vom vedea daca exista obligatia Primariei (Consiliul Local) sa emita factura cu valoarea redeventei. Daca nu exista obligatia emiterii facturii atunci vom vedea care este documentul justificativ de inregistrare pe cheltuieli a redevendei in contabilitatea prestatorului.

Factura trebuie emisa catre fiecare beneficiar de orice persoana impozabila (inclusiv persoanele impozabile care aplica regimul special de scutire pentru intreprinderi mici) care efectueaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii conform art. 319 alin. 6 lit. a din Codul fiscal.

Situatiile in care nu este obligatorie emiterea facturii sunt cele precizate la art. 319 alin. 7 si alin. 10 din Codul fiscal, respectiv pentru operatiuni scutite fara drept de deducere, livrari de bunuri ori prestari de servicii catre populatie pe baza de bon fiscale s.a. In concluzie, primaria va trebui sa emita factura, daca indeplineste conditiile pentru a fi considerata persoana impozabila in conformitate cu prevederile art. 269 alin. 5-6 din Codul fiscal (in opinia noastra, aceste conditii sunt indeplinite si primaria este considerata persoana impozabila in legatura cu toate redeventele incasate din concesiunea bunurilor primariei).

Deoarece beneficiarul nu este cel in masura sa stabileasca calitatea de persoana impozabila a primariei, in lipsa facturii va putea inregistra redeventa in cheltuieli in baza ordinului de plata sau a extrasului de cont, care reprezinta document justificativ pentru operatiunile pentru care, conform prevederilor Codului fiscal, nu exista obligatia intocmirii facturii, dupa cum se specifica la pct. 25 teza a doua din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Noiembrie 2016


Votati articolul "Redeventa achitata primariei. Cum facem inregistrarea in contabilitate in lipsa facturii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabilitate partida simpla

Intrebare: Exista posibilitatea ca pentru un SRL sa se poata tina contabilitatea in partida simpla. Daca da, in ce conditii?

Raspuns: Sa inteleg ca si pentru acest sistem contabil simplificat este nevoie de contabil. Eu in calitate de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • 15 decembrie: termen pentru doua impozite datorate de contribuabili

    • Va reamintim ca vineri, 15 decembrie 2017, este termenul-limita pentru plata celei de a doua rate din impozitul pe veniturile din activitati agricole si a contributiei de asigurari de sanatate. Mai exact, contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite prin norme de venit au termen de plata pentru cea de a doua rata din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, vineri, 15 decembrie 2017. Impozitul pe veniturile din activita...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X