Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Redeventa achitata primariei. Cum facem inregistrarea in contabilitate in lipsa facturii?

redeventa achitatalipsa facturiistatie de epurareredeventecodul fiscal

In cazul de mai jos, primaria orasului solicita societatii de epurare a apei o redeventa pentru exploatarea statiei de epurare. Vom vedea daca exista obligatia Primariei (Consiliul Local) sa emita factura cu valoarea redeventei. Daca nu exista obligatia emiterii facturii atunci vom vedea care este documentul justificativ de inregistrare pe cheltuieli a redevendei in contabilitatea prestatorului.

Factura trebuie emisa catre fiecare beneficiar de orice persoana impozabila (inclusiv persoanele impozabile care aplica regimul special de scutire pentru intreprinderi mici) care efectueaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii conform art. 319 alin. 6 lit. a din Codul fiscal.

Situatiile in care nu este obligatorie emiterea facturii sunt cele precizate la art. 319 alin. 7 si alin. 10 din Codul fiscal, respectiv pentru operatiuni scutite fara drept de deducere, livrari de bunuri ori prestari de servicii catre populatie pe baza de bon fiscale s.a. In concluzie, primaria va trebui sa emita factura, daca indeplineste conditiile pentru a fi considerata persoana impozabila in conformitate cu prevederile art. 269 alin. 5-6 din Codul fiscal (in opinia noastra, aceste conditii sunt indeplinite si primaria este considerata persoana impozabila in legatura cu toate redeventele incasate din concesiunea bunurilor primariei).

Deoarece beneficiarul nu este cel in masura sa stabileasca calitatea de persoana impozabila a primariei, in lipsa facturii va putea inregistra redeventa in cheltuieli in baza ordinului de plata sau a extrasului de cont, care reprezinta document justificativ pentru operatiunile pentru care, conform prevederilor Codului fiscal, nu exista obligatia intocmirii facturii, dupa cum se specifica la pct. 25 teza a doua din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist


Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Noiembrie 2016


Votati articolul "Redeventa achitata primariei. Cum facem inregistrarea in contabilitate in lipsa facturii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Se va lua vreo masura ?

Intrebare: Hristos a inviat !
Va rog mult de tot sa ma ajutati cu un raspuns cu privire la urmatoarea problema:
- un salariat primise o diferenta de bani la salariu, in baza unei hotarari judecatoresti
- acest motiv a fost cauza unor mai multe procese si abia dupa mult timp institutia a cerut in instanta ca salariatul sa restituie suma incasata necuvenit.
- instanta a admis in parte actiunea institutiei, obligand pe salariat sa restituie o suma mai mica decat cea ceruta de institutie, pentru ca o parte din suma solicitata s-a prescris.
Va rog frumos sa imi spuneti daca suma prescrisa ce nu a fost recuperata de institutie va fi imputata juristului institutiei ?
-

Raspuns: Ce ar fi trebuit sa contina acea Notificare catre director ? In ce conditii ar raspunde directorul ?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI