Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Redeventa achitata primariei. Cum facem inregistrarea in contabilitate in lipsa facturii?

redeventa achitatalipsa facturiistatie de epurareredeventecodul fiscal

In cazul de mai jos, primaria orasului solicita societatii de epurare a apei o redeventa pentru exploatarea statiei de epurare. Vom vedea daca exista obligatia Primariei (Consiliul Local) sa emita factura cu valoarea redeventei. Daca nu exista obligatia emiterii facturii atunci vom vedea care este documentul justificativ de inregistrare pe cheltuieli a redevendei in contabilitatea prestatorului.

Factura trebuie emisa catre fiecare beneficiar de orice persoana impozabila (inclusiv persoanele impozabile care aplica regimul special de scutire pentru intreprinderi mici) care efectueaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii conform art. 319 alin. 6 lit. a din Codul fiscal.

Situatiile in care nu este obligatorie emiterea facturii sunt cele precizate la art. 319 alin. 7 si alin. 10 din Codul fiscal, respectiv pentru operatiuni scutite fara drept de deducere, livrari de bunuri ori prestari de servicii catre populatie pe baza de bon fiscale s.a. In concluzie, primaria va trebui sa emita factura, daca indeplineste conditiile pentru a fi considerata persoana impozabila in conformitate cu prevederile art. 269 alin. 5-6 din Codul fiscal (in opinia noastra, aceste conditii sunt indeplinite si primaria este considerata persoana impozabila in legatura cu toate redeventele incasate din concesiunea bunurilor primariei).

Deoarece beneficiarul nu este cel in masura sa stabileasca calitatea de persoana impozabila a primariei, in lipsa facturii va putea inregistra redeventa in cheltuieli in baza ordinului de plata sau a extrasului de cont, care reprezinta document justificativ pentru operatiunile pentru care, conform prevederilor Codului fiscal, nu exista obligatia intocmirii facturii, dupa cum se specifica la pct. 25 teza a doua din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist


Ghid practic Excel
Ghid practic Excel

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii


 

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Noiembrie 2016


Votati articolul "Redeventa achitata primariei. Cum facem inregistrarea in contabilitate in lipsa facturii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Daca directorul nu aproba Pontajul, se poate face plata salariatilor ?

Intrebare: Directorul institutiei noastre publice vrea ca
Pontajul salariatilor sa fie intocmit de catre Resursele Umane
si sa fie avizat de fiecare sef de compartiment sau birou, pentru confirmarea prezentei sau lipsei acestora de la serviciu,
iar Directorul institutiei sa semneze doar pentru secretara si sefi.
Insa, incepand din data de 24.04.2015, Directorul institutiei noastre refuza sa aprobe Pontajul tuturor salariatilor.

Am studiat Proceduri Operationale care sunt afisate pe Internet
si am constatat ca
Pontajul se întocmeşte într-un singur exemplar
( sau, in cazul de fata, dupa cum se doreste
se centralizeaza cele care ar fi intocmite de catre sef in parte),
stă la baza întocmirii statelor de plată
si ca, conducerea unităţii care îl aprobă.

Este legal sau nu ca
Directorul institutiei noastre sa refuze aprobarea Pontajului ?
Si atunci, daca Directorul institutiei va semna /va aproba
doar pentru secretara si sefi,
cum se vor mai face Statele de plată la ceilalti salariati ?
Odata ce acesta nu va mai aproba Pontajul,
cum se va mai face plata celorlalti salariati ?

Ce Lege arata cum se procedeaza la intocmirea si aprobarea Pontajului ?

Raspuns: Pontajul se aproba de catre seful de departament, iar statul de catre r.u. si director.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X