Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

In 30 de zile de la semnarea contractului de inchiriere trebuie depusa la ANAF Declaratia 220

contract de inchiriere30 zileanafcedarea folosintei bunurilorvenitul brutcontractul incheiat

Persoanele care obtin venituri din inchirierea bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare, trebuie sa completeze si sa depuna la ANAF Declaratia 220 privind venitul estimat/norma de venit (Formularul 220), in maxim 30 de zile de la incheierea contractului.

Printr-un anunt recent, autoritatile fiscale informeaza ca Declaratia 220 se depune odata cu inregistrarea la ANAF a contractului incheiat intre parti. Pentru inregistrare este necesar contractul de inchiriere in original (un exemplar in original va fi pastrat la ANAF) si, daca este cazul, o imputernicire. Codul fiscal si Codul de procedura fiscala nu au prevederi legale care sa oblige rudele sa incheie contract de inchiriere, dar exista obligatia declararii la ANAF a contractelor deja incheiate, impozitarea fiind in conformitate cu prevederile Codului fiscal. Administratia fiscala nu poate interveni asupra vointei partilor exprimata intr-un contract de inchiriere in ceea ce priveste nivelul chiriei si nu poate stabili categoriile de persoane/rude pentru care exista obligatia incheierii unui contract de inchiriere.

IMPORTANT!

De asemenea, aceeasi sursa atrage atentia ca exista, in schimb, obligativitatea incheierii unui contract de inchiriere si a declararii acestuia la fisc in toate situatiile in care proprietarul incaseaza sume de bani reprezentand contravaloarea cedarii dreptului de folosinta, indiferent de nivelul acesteia. Venitul brut din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal reprezinta totalitatea sumelor in bani si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura stabilite potrivit contractului incheiat intre parti, pentru fiecare an fiscal, indiferent de momentul incasarii acestora. Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispozitiilor legale, in sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui detinator legal, daca sunt efectuate de chirias.

ATENTIE! Venitul brut se stabileste pe baza chiriei prevazute in contractul incheiat intre parti pentru fiecare an fiscal, indiferent de momentul incasarii chiriei. Venitul net din cedarea folosintei bunurilor se stabileste in sistem real, la optiunea contribuabilului, pe baza datelor din contabilitate sau prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 40% asupra venitului brut si a contributiiilor de asigurari sociale de sanatate datorate. Contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate se deduc de organul fiscal competent.

Retineti ca pentru recunoasterea deductibilitatii cheltuielii stabilite forfetar, proprietarul nu este obligat sa prezinte organului fiscal documente justificative. Informatii suplimentare se pot obtine:

- prin formularul de solicitare asistenta disponibil la adresa www.anaf.ro/arondare,

- consultand Ghidurile publicate pe www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili, Ghiduri curente unde sunt postate atat Ghidul privind actele justificative necesare eliberarii diverselor categorii de documente/emiterii autorizatiilor solicitate de contribuabili – persoane fizice, cat si Ghidul fiscal al persoanelor fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor; sau solicitand precizari prin completarea "formularului de asistenta prin email"

- de la birourile pentru asistenta contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice;
- apeland nr. de telefon 031.403.91.60 dedicat asistentei telefonice pentru contribuabili.


Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii


Sursa: ANAF

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contract de inchiriere30 zileanafcedarea folosintei bunurilorvenitul brutcontractul incheiat

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Noiembrie 2016


Votati articolul "In 30 de zile de la semnarea contractului de inchiriere trebuie depusa la ANAF Declaratia 220":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Termen decontare diurna pentru delegatie ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns referitor la urmatoarea situatie:
- sora mea lucreaza la o institutie publica si
acum 3 saptamani de zile, timp de 1 zi,
a fost in Delegatie in interes de serviciu, intr-o alta localitate.
- a inaintat conducerii si compartimentului financiar-contabil al institutiei
formularul tipizat privind Ordinul de deplasare (delegatie ),
pe verso mentionand ca are dreptul la diurna de 17,00 lei /zi,
tinand cont ca durata deplasării a fost mai mare de 12 ore,
insa nici pana acum nu a primit acesti bani

Va rog frumos sa imi spuneti:
- exista un termen legal in care
institutia este obligata sa ii plateasca diurna /17,00 lei ?
- ce ar trebui sa mai faca sora mea
pentru a primi acesti bani ?

Raspuns: Va rog mult sa imi spuneti : - in ce situatii institutia poate ramane fara lichiditati ? - daca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarile aduse de Legea nr. 111/2018. Cine beneficiaza de scutire pentru plata taxelor locale

    • In buletinul ANAF nr. 20 apar actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei. Dintre acestea face parte si Legea nr. 111/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.Of. nr. 422 din 17 mai 2018), dupa cum va informam intr-un articol anterior. Legea nr....» citeste mai departe aici

  • Florin Citu: Reapare contributia la angajator!

    • Senatorul PNL Florin Citu atrage atentia asupra unor informatii din proiectul de lege privind reglementarea pensiilor obligatorii administrate privat Pilonul II, potrivit unei postari facute de catre acesta pe contul de Facebook. In propunerea de proiect de lege apare contributia la angajator, care spune asa: "contributia angajatorului este egala cu a angajatului, in functie de marimea companiei. Deci dupa ce am avut transferul contributiilor, a fost asa-numita...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA la obtinerea codului. Care este monografia contabila?

    • Ajustarea TVA-ului se poate dovedi o adevarata provocare atunci cand vine vorba despre realizarea monografiei contabile, in special in cazul obtinerii codului. Pentru a clarifica aceasta situatie, vom lua drept exemplu un studiu de caz ce are drept subiect principal o societate neplatitoare de TVA care a achizitionat in anul 2017 mijloace fixe de la o societate inregistrata in scopuri de TVA. Precizam ca mijloacele fixe au fost inregistrate in imobilizari la valoarea de achizitie ce...» citeste mai departe aici

  • Cum trebuie completata declaratia 112 in cazul concediului fara plata?

    • Completarea declaratiei 112 ridica unele semne de intrebare in randul contribuabililor care se confrunta cu concediul fara plata. Drept exemplu, luam cazul unei societati care are un singur angajat. Acesta a solicitat concediul fara plata pentru intreaga luna februarie 2018. A fost intocmita D112 pentru luna februarie 2018 unde, la rubrica ore suspendate in luna, a fost inscris 160, iar la rubrica ore lucrate efectiv in luna a fost inscris 0 (zero). Ca urmare a completarii declaratiei, la sec...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei unice de catre persoanele fizice care au domiciliul fiscal in localitatea in care nu exista ANAF

    • Persoanele fizice care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania sau/si din strainatate, care datoreaza impozit pe venit si contributii sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal, pot depune Declaratia unica la sediul primariilor din localitatea in care isi au domiciliul fiscal. In vederea completarii si/sau depunerii, precum si transmiterii declaratiei, persoanele fizice beneficiaza de indrumare si asistenta din partea persoan...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai 2018

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat lista cu acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai.   Din buletinul nr. 20 fac parte 4 acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.   Cititi in randurile urmatoare ce acte normative contine lista publicata de ANAF! 1. Ordinul comun al viceprim-ministrului, ministrului mediulu...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile