Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Procedura de inregistrare a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente

inregistrare sedii permanentesediu permanentOANAF 3140/2016declaratie de mentiuniformularul 013

Prin OANAF 3140/2016, publicat in Monitorul Oficial nr. 893/2016, a fost aprobata Procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, precum si a modelului si continutului formularului 013 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru contribuabili nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente", astfel:

>> Contribuabilii nerezidenti au obligatia sa depuna declaratia de inregistrare fiscala si sa indice sediul permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor fiscale prevazute de Codul fiscal.

In vederea inregistrarii fiscale contribuabilul nerezident, prin sediul permanent desemnat, depune formularul 013 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru contribuabilii nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente".


In baza declaratiei de inregistrare fiscala, insotita de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in aceasta, organul fiscal competent atribuie codul de inregistrare fiscala si emite certificatul de inregistrare fiscala pentru contribuabilul nerezident.

In cazul in care contribuabilul nerezident efectueaza operatiuni care se incadreaza in prevederile titlului VI din Codul fiscal si solicita inregistrarea in scopuri de TVA, organul fiscal emite si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.

In cazul in care contribuabilul nerezident este inregistrat in scopuri de TVA in Romania, direct, prin reprezentant fiscal sau printr-un sediu fix, sunt pastrate codul de inregistrare in scopuri de TVA acordat initial, precum si data inregistrarii in scopuri de TVA.


>> Nominalizarea, ulterioara inregistrarii fiscale, a unui alt sediu permanent desemnat:

In cazul in care contribabilul nerezident nominalizeaza, ulterior inregistrarii fiscale, un alt sediu permanent desemnat, acesta depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala este situat noul sediu permanent desemnat formularul 013, in cadrul caruia bifeaza randul 2 "Declaratie de mentiuni", din sectiunea I, si completeaza datele de identificare ale noului sediu permanent desemnat. Declaratia de mentiuni va fi insotita de anexa la formular, cuprinzand Lista sediilor pe salarii si venituri asimilate salariilor, precum si Lista sediilor permanente care nu indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor.

In acest caz, formularul 013 este asimilat formularului 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului".


Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii


Competenta de administrare a contribuabilului nerezident se transfera la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu permanent desemnat la data comunicarii deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal.

In cazul noului sediu permanent desemnat, indeplinirea obligatiilor de plata se realizeaza utilizand codul de inregistrare fiscala al contribuabilului nerezident. Daca noul sediu permanent desemnat a fost inregistrat anterior, ca platitor de impozit pe venitul din salarii sau venituri asimilate salariilor, acest cod de inregistrare fiscala se anuleaza.

Daca fostul sediu permanent desemnat indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a fi platitor de salarii sau venituri asimilate salariilor, contribuabilul nerezident solicita organului fiscal competent inregistrarea fiscala, pentru indeplinirea obligatiilor de plata.

>> Contribuabilul nerezident are obligatia sa declare infiintarea de sedii permanente:

- care nu indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi platitoare de salarii sau venituri asimilate salariilor, prin depunerea formularului 061 "Declaratie privind sediile secundare" la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul permanent desemnat.

- care indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi platitoare de salarii sau venituri asimilate salariilor, prin depunerea formularului 060 "Declaratie de inregisreaee fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul permanent care se inregistreaza ca platitor de salarii si venituri asimilate salariilor. In baza declaratiei de inregistrare, insotita de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in aceasta, organul fiscal atribuie codul de inregistrare fiscala si emite certificatul de inregistrare fiscala pentru respectivul sediu permanent.


NOTA:

Potrivit art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, orice entitate cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea ANAF in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrare sedii permanentesediu permanentOANAF 3140/2016declaratie de mentiuniformularul 013

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Noiembrie 2016


Votati articolul "Procedura de inregistrare a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obligatii contracte, incheiere, incetare, ...

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog sa ma lamuriti cum ar trebui sa se procedeze in cazul
incheierii si incetarii unor Contracte:

- institutia noastra incheie diverse contracte,
de utilitati, de prestari servicii, de lucrari, etc.
- inainte de incheierea unui contract
se face un Referat de solicitare
de catre compartimentul solicitant
care are nevoie de respectivele servicii, programe de salarizare /contabilitate, etc.

1. - incetarea unui Contract cine o urmareste ?
- ce salariat are o asemenea sarcina de serviciu ?

2. - ce salariat are obligatia printr-un Referat
sa aduca la cunostinta directorului acest lucru
si sa ceara prelungirea sau incheierea unui nou Contract ?
salariatul de la achizitii publice ? responsabilul de la administrativ ? juristul ?
sau salariatul care raspunde de respectivul domeniu
in care a fost incheiat Contractul ?
( de exemplu: salariatul responsabil
de la resurse umane - care foloseste un Program de salarizare, ...,
responsabilul de la administrativ - in cazul contractelor cu energia electrica, gunoiul, etc ? )

3. - contabilitatea semneaza direct un contract
sau mai este necesar sa se faca un Referat
catre director prin care sa i se spuna ca
este buget sau nu, ca se poate incheia sau nu un contract ?

Raspuns: In principiu trebuie incheiat contractul in anul respectiv. Pentru continuarea activitatii se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X