Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Achizitii servicii destintate aprobarii unui studiu de fezabilitate. Cum inregistram factura?

imobilizare corporalastudiu de fezabilitatereferat de necesitateinregistrari contabileimobilizari

In vederea aprobarii Studiului de fezabilitate pentru un proiect ce urmeaza a fi finantat de AM POIM a fost necesara achizitia unor servicii de actualizare a Master planului judetean. Vom vedea care este inregistrarea contabila a facturii, cu mentiunea ca referatul de necesitate si bunul de plata apartin Departamentului de Implementare Proiecte europene, iar societatea tine evidenta contabila pe activitati distincte:


1- activitate curenta productie
2 - Activitate POIM.


In limita informatiilor furnizate, factura va fi inregistrata in contabilitate prin nota contabila 614 "Cheltuieli cu studiile si cercetarile"/anal. POIM = 401 "Furnizori".

Daca este vorba de servicii necesare generarii interne a unei imobilizari necorporale sau care se efectueaza in legatura cu obtinerea unei imobilizari corporale in sensul pct. 170 alin. 2 lit. a, respectiv pct. 226 alin. 2 lit. f din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014, aspect asupra caruia nu ne putem pronunta in lipsa informatiilor relevante necesare, inregistrarea in contabilitate se face in functie de natura imobilizarii la care se refera, respectiv:

- daca este vorba de o imobilizare necorporala
614 "Cheltuieli cu studiile si cercetarile" = 401 "Furnizori" (la primirea facturii)
203 "Cheltuieli de dezvoltare" = 721 "Venituri din productia de imobilizari necorporale" (la sfarsitul lunii)
20x "Imobilizari necorporale"/anal. distinct = 203 "Cheltuieli de dezvoltare" (la finalizarea imobilizarii necorporale respective)


Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii




- daca este vorba de o imobilizare corporala
614 "Cheltuieli cu studiile si cercetarile" = 401 "Furnizori" (la primirea facturii)
231 "Imobilizari corporale in curs de executie" = 722 "Venituri din productia de imobilizari corporale" (la sfarsitul lunii)
21x "Imobilizari corporale"/ anal. distinct = 231 "Imobilizari corporale in curs de executie" (la receptia imobilizarii corporale).

Mai este de mentionat si faptul ca potrivit pct. 57 din reglementarile contabile amintite inregistrarea in contabilitate a operatiunilor se face tinand seama de toate informatiile disponibile, pe baza documentelor justificative si a contractelor ce stau la baza intocmirii acestora, care trebuie sa redea cat mai fidel realitatea economica si sa respecte cadrul legal existent.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Noiembrie 2016


Votati articolul "Achizitii servicii destintate aprobarii unui studiu de fezabilitate. Cum inregistram factura?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inchidere conturi mijloace fixe monografie

Intrebare: Buna ziua.AM mijloace fixe amortizate integral si vrem sa inchidem firma.CE inregistrari fac ca sa inchid contul de mijloace fixe,adica am la contul 2133 suma de 80464 si la contul 2814 suma de 80464.
Multumesc!

Raspuns: Contul de mijloc fix este amortizat integral caz in care calculul se simplifica, valorificarea la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Expertii contabili si contabilii autorizati se vor putea constitui in societati de contabilitate. Ce se mai modifica?

    • Activitatea contabila va fi supusa unor noi reguli dupa ce un proiect de act normativ a fost recent adoptat in Parlament, urmand sa fie trimis spre promulgare. Prin nou proiect, expertii contabili si contabilii autorizati se vor putea constitui in societati de contabilitate si nu comerciale cum permite legislatia actuala.  Proiectul modifica si completeaza inclusiv Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a...» citeste mai departe aici

  • Reguli drastice pentru contabili si consultanti fiscali

    • Contabilii, consultantii fiscali, avocatii si bancile vor avea in curand de infruntat o legislatie mult mai dura, printr-unn nou set de reguli drastice pregatit de Comisia Europeana. Astfel, persoanele care exercita profesiile amintite si care pregatesc sisteme fiscale pentru clienti trebuie sa se pregateasca pentru noile conditii care vor deveni obligatorii, inclusiv pentru Romania.  Sistemele de planificare fiscala transfrontaliere care prezinta anumite caracteristici sau tra...» citeste mai departe aici

  • Limite deductibilitate pentru unele categorii de cheltuieli in 2017. Noul Ghid ANAF

    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modificările si completările ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota d...» citeste mai departe aici

  • Raportarile contabile la 30 iunie se depun pana la 16 august 2017. OMFP nr. 895/2017

    • Conform prevederilor in vigoare, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 de lei au obligatia de a depune raportarile contabile la 30 iunie la unitatile teritoriale ale Ministerului de Finante, pana la 16 august 2017. In acest sens, OMFP nr. 895/2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contab...» citeste mai departe aici

  • Contabilitate Uber. Totul despre facturi, inregistrari contabile si obligatiile fiscale pentru taxi-urile Uber

    • Prevederile legislative in ce priveste colaborarea cu Uber sau incheierea unor contracte care prevad prestarea de servicii de transport in aceasta forma de organizare juridica par sa aiba, la o prima vedere, unele lacune.  Unii consultanti sunt de parere ca orice colaborare cu Uber necesita obligatia colaboratorilor sa fie inscrisi in Registrul operatorilor intracomunitari. Firmele nou-infiintate, neplatitoare de TVA, au obligatai de a obtine un cod valid de TVA pentru operatiu...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate. Cum se pot cesiona creantele catre ANAF?

    • In cazul urmator, o firma se confrunta cu situatia in care unii clienti nu isi achita facturile la scadenta si nici nu doresc plata acestora prin intermediul procedurii de cesionare a facturilor catre o institutie bancara (factoring). Vom vedea care este procedura si in ce conditii se pot cesiona creantele neincasate catre ANAF. Administratorul societatii, ordonatorul de credite sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii respective, dupa cum se prevede la art. 10 din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X