Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Noi masuri adoptate de unele state UE domeniul liberei circulatii a serviciilor si a marfurilor

libera circulatie a marfurilorlansarea it hubeducatie stemproiecte digitale

In cadrul conferintei ministeriale cu tema "Inlaturarea Barierelor de pe Piata Interna", subiectele principale au fost reprezentate de masurile adoptate de unele state membre ale Uniunii Europene in domeniul liberei circulatii a serviciilor si a marfurilor, considerate ca fiind bariere pe piata unica si identificarea unor posibile solutii politice ale acestora.

La evenimentul desfasurat in formatul Visegrad 4 + 4 unde au fost prezenti inalti oficiali din Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia si din Romania, Bulgaria, Slovenia, Croatia, viceprim-ministrul Costin Borc, Ministrul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a sustinut necesitatea adancirii pietei interne prin procesul de integrarea europeana "More Europe" pentru ca viitorul Uniunii Europene sa genereze beneficii pentru toti. Demnitarul roman a apreciat ca deschiderea pietei interne a fost benefica pentru toate tarile din zona Central si Est Europeana iar libera circulatie a marfurilor un succes, circulatia capitalurilor fiind foarte utila in fluxurile dintre tari deoarece a generat investitii mari.

Cu toate acestea, "trebuie sa recunoastem decalajul cu care tarile Central si Est Europene au pornit dupa 1989, in termeni de antreprenoriat si cultura antreprenoriala, comparativ cu tari ca Marea Britanie, Olanda, Franta sau Italia. Pentru a depasi acest decalaj este nevoie sa crestem antreprenori care sa deruleze afaceri la nivel global din Romania. Este necesara agregarea resurselor de care dispunem, crearea de consortii si parteneriate puternice pentru a accede la achizitii publice in state membre mari si in terte tari", a declarat viceprim-ministrul Costin Borc.
La reuniune, inaltii oficiali din grupul tarilor V4 + 4 au fost insotiti de antreprenori din diverse sectoare de activitate, care au expus experientele pe care le-au avut cu bariere specifice pe piata interna. Reprezentanti din administratia publica, din mediul stiintific din cadrul patronatelor nationale si europene au discutat despre posibile solutii pentru problemele prezentate de antreprenori.

Viceprim-ministrul Costin Borc a fost insotit de Florin Talpes, CEO si creator al sistemului antivirus de protectie Bitdefender.

Dezbaterile in cadrul conferintei s-au concentrat asupra detasarii muncitorilor si problemelor cu care se confrunta companiile poloneze si slovene din domeniul constructiilor (in Franta, Austria), in domeniul transportului rutier si logisticii. Au fost abordate cazuri care au afectat libera circulatie a marfurilor din motive legate de concurenta si a limitarilor in domeniul alimentar (in Romania).
Antreprenorii din aceste sectoare au semnalat ca se confrunta cu diverse bariere nonlegislative impuse de autoritati la nivel national, care limiteaza libera circulatie. Au evidentiat ca se confrunta cu plati intarziate sau cu suspendarea abuziva a ultimelor plati cuvenite si, in unele cazuri, cu lipsa de recunoastere a calificarilor profesionale. Au apreciat ca introducerea unui sistem de recunoastere reciproca in domeniul serviciilor, similar cu cel din domeniul marfurilor, ar putea ajuta libera circulatie in acest domeniu.

In domeniul digital, Florin Talpes a explicat ca situatia liberei circulatii a persoanelor este diferita deoarece industriile High Tech se afla intr-o cursa pentru achizitionarea persoanelor cu nivel ridicat de educatie si formare, cu competente IT. in acest domeniu se deruleaza un volum semnificativ de cercetare si brevetare, iar barierele sunt datorate costurilor ridicate pentru protejarea inventiilor la nivel european. Totodata, este necesara dezvoltarea abilitatilor manageriale specifice pentru sedii centrale ale companiilor "high tech" in tarile Central si Est Europene, deoarece in prezent se dezvolta abilitati doar pentru nivelul de filiale. Trebuie create cat mai multe centre de inovare in zona Central si Est Europeana pentru a putea avansa pe calea transformarii digitale. in domeniul produselor pentru securitate cibernetica trebuie tintit catre piata corporatista, nu doar a consumatorilor, prin calitate si valoare adaugata mai mare.

Reprezentantul Comisiei Europene, Tomasz Husak, a evidentiat ca noile propuneri legislative lansate in baza Strategiei privind Piata Unica au scopul de a corecta problemele de functionare ale Pietei Unice. Revizuirea Directivei privind detasarea muncitorilor este un dosar dificil pe agenda Comisiei, fiind necesara cooperarea interinstitutionala, iar scena politica este complexa, inclusiv datorita problemelor de migratie. De aceea, este de dorit ca prin intermediul viitoarelor masuri pe care le va adopta Comisia Europeana - "cardul pentru servicii", imbunatatirea mecanismului de notificare a masurilor legislative nationale in domeniul serviciilor (care va fi prezentat in decembrie 2016) si consolidarea aplicarii principiului recunoasterii mutuale, sa se elimine barierele care se introduc la nivel national de Statele Membre pe piata unica. Comisia Europeana a anuntat ca va aborda in scurt timp si modul de aplicare a Directivei 2011/7/EC privind combaterea platilor intarziate.

In marja conferintei, Viceprim-ministrul Costin Borc a efectuat o vizita la Biroul Google din Polonia, impreuna cu Ambasadorul Romaniei in Republica Polona, Ovidiu Dranga.


Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii


S-a discutat despre proiectele Google de a sustine politicile digitale in UE si demersurile Google pentru inovare, integrarea masurilor digitale in industrie, formarea studentilor in domeniul competentelor digitale. S-a subliniat, de asemenea, ca Polonia si Romania sunt state membre cu o baza industriala puternica si au un rol important pentru a face ca "Agenda Digitala" sa avanseze datorita disponibilitatii de personal cu educatie STEM (stiinte tehnologie, inginerie si matematica). Viceprimministrul Costin Borc a anuntat lansarea IT HUB de catre Guvernul Romaniei si a incurajat intarirea colaborarii intre birourile Google din Varsovia si Bucuresti pe proiecte digitale in beneficiul ambelor tari.

Ministerul Economiei

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Decembrie 2016


Votati articolul "Noi masuri adoptate de unele state UE domeniul liberei circulatii a serviciilor si a marfurilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabil, cum se stabileste prejudiciul de recuperat ?

Intrebare: Va rog mult de tot sa ma ajutati si sa imi spuneti
cum se stabileste prejudiciul suferit de partea civila,
in situatia in care judecatoarea a respins
Cererea de efectuare a Expertizie muzeale si a Expertizei contabile,
intrucat a considerat ca institutia ar cauta o incadrare mai grava a faptelor inculpatilor.

Expertiza muzeala a fost solicitata sa se stabileasca daca
bunurile culturale muzeale achizitionate au fost supraevaluate.

Comisiile de evaluare nu s-au intrunit efectiv,
au fost falsificate semnaturile persoanelor care chipurile ar fi facut parte din comisii,
unii membri au declarat ca au semnat actele pe strada si ca nu au participat la vreo evaluare,
Astfel, valoarea bunurilor achizitionate nu poate fi considerata ca reala.

Daca s-ar fi efectuat cele 2 expertize s-ar fi stabilit prejudiciul
ca fiind diferenta dintre valoarea contractelor si valoarea reala.

Insa, procurorul Parchetului a spus in instanta
ca se considera ca prejudiciul = valoarea contractelor,
contractele vor fi anulate,
partile vor fi puse in situatia anterioara.

Este corect stabilit prejudiciul ?
Ce sume sa ceara institutia ?
Fara acele Expertize, cum trebuie procedat ?

Raspuns: Pentru o instrumentare incompleta a cazului judecatoarea poate cere efectuarea de expertize...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Noi servicii de care contribuabilii pot beneficia prin Spatiul Privat Virtual?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, con...» citeste mai departe aici

  • Formularul 010. Cine are obligatia de depunere?

    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de impozit pentru veniturile din salarii pentru activitatea de creare de programe pentru calculator in anul 2017

    • Va aducem la cunostinta ca, potrivit art. 60 pct. 2 din Codul fiscal, persoanele fizice sunt scutite de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator. Se aplica astfel prevederile valabile din data de 1 februarie 2016, conditiile care trebuie indeplinite pentru aplicarea scutirii de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator su...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Top acte normative cu incidenta fiscala

    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nati...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare intocmite cu ocazia lichidarii unei societati comerciale. Cum procedam?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei societati neplatitoate de TVA si platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor care a depus documentatia pentru dizolvare societate in luna decembrie 2016. In ianuarie 2017 a fost publicata dizolvarea in Monitorul Oficial. Urmeaza etapa de radiere. Societatea o obtinut venituri in luna decembrie 2016 (din vanzare bunuri) pentru care depune in luna ianuarie 2016 Declaratia 100 si plateste impozit. Vom vedea in ce luna se poate intocmi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X