Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Achizitie si livrare intracomunitara de bunuri accizabile. Ce obligatii de declarare apar?

livrare intracomunitaraimportaccizecodul fiscallivrare marfadeclaratia 390

In analiza urmatoare, subiectul nostru il reprezinta o societate importator autorizat (procedura simplificata) de produse accizabile (vinuri linistite). Firma intentioneaza sa achizitioneze din Comunitatea Europeana (Italia) marfa pe care sa o refactureze (revanzator) tot in Comunitatea Europeana (Irlanda). Vom vedea care sunt obligatiile de declarare a acestei operatiuni si in ce se evidentiaza, precum si daca se poate trimite marfa direct catre clientul final de la furnizor.

Din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata, atunci cand veti achizitiona marfa din Italia, veti efectua o achizitie intracomunitara de bunuri, atat dvs., cat si partenerul dvs. trebuie sa aveti coduri valide de TVA.

Ulterior, veti vinde bunurile catre un partener din Irlanda, situatie in care aveti calitatea de cumparator-revanzator si veti efectua o livrare intracomunitara.

Conform art 273 alin 1 din Legea 227/2015, se considera “achizite intracomunitara de bunuri obtinerea dreptului de a dispune ca si proprietar, de bunuri mobile corporale expediate sau transportare la destinatia indicata de comparator, de catre furnizor, de catre comparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor”.

In corespondenta cu prevederile art. 270 alin 9 din Legea 227/2015
, ”livrarea intracomunitara reprezinta o livrare de bunuri, in intelesul alin. (1), care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in alt stat membru de catre furnizor sau de persoana catre care se efectueaza livrarea ori de alta persoana in contul acestora….livrarea de bunuri reprezinta transferul dreptului de a dispune de bunuri ca si un proprietar.”

Achizitia intracomunitara de bunuri se va declara in D300 la rd. 5. 5.1, respectiv 18, 18.1 si in D390 la operatii de tip A. Livrarea intracomunitara de bunuri se va declara in D300 la rd. 3, respectiv 3.1 si in D390 la operatii de tip L.


Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

Top 100 de spete fiscal-contabile 2017
Top 100 de spete fiscal-contabile 2017

Vezi detalii



Insa in situatia in care marfa se trimite direct de la furnizor catre clientul final, adica din Italia catre Irlanda, veti efectua o achizitie intracomunitara de bunuri neimpozabila pe teritoriul Romaniei, avand in vedere ca aceste bunuri nu se vor expedia din Italia catre Romania.

De avut in vedere ca in cazul in care partenerul din Irlanda nu aplica masurile de simplificare pentru acest tip de tranzactie, dvs. in calitate de cumparator-revanzator veti avea obligatia de a va inregistra in scopuri de TVA in Irlanda.

Livrarea bunurilor din Italia catre Irlanda este o livrare intracomunitara de bunuri in cadrul unei operatiuni triunghiulare. Ca si raportare, achizitia intracomunitara neimpozabila se va declara in D300 la rd. 26, nu se va declara in D390, iar livrarea ulterioara a bunurilor se va declara in D300 la rd. 1, respectiv in D390 la operatii de tip T.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Noiembrie 2016


Votati articolul "Achizitie si livrare intracomunitara de bunuri accizabile. Ce obligatii de declarare apar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturile pot fi o dovada de solicitare si pot impune plata lor ?

Intrebare: Buna ziua !
Va rog sa imi spuneti cum poate rezolva sora mea urmatoarea problema de serviciu:

Sora mea este contabil sef la un camin de fete.
In anul 2014 unitatea a avut o activitate in care fetele beneficiau de vizitari spatii turistice in diverse localitati, de masa si de cazare pe timpul vizitarilor, toate cheltuielile fiind decontate din sponsorizari.
In perioada de 1 luna cat directoarea unitatii a fost in concediul de odihna,
Directorul adjuncta dus la masa un numar de copii la o Pensiune.
Acesta nu a fost imputernicit sa faca acest lucru.
Nu a existat vreo comanda si nu s-a incheiat vreun Contract
in sensul ca unitatea sa suporte cval mesei
si nu s-a solicitat Pensiunii sa faca o sponsorizare cu masa copiilor.
In acea perioada nu s-au incheiat Contracte de sponsorizari cu diverse societati
in sensul asigurarii unor sume de bani
pentru plata mesei copiilor.

Practic, Directorul adjunct a procedat in acest mod
fara a exista bani din sponsorizari, ....

Pensiunea a emis Facturi catre unitate.
Masa copiilor nu a fost achitata.

Acum, Pensiunea a dat in judecata unitatea
pentru recuperarea sumelor /cheltuielilor facute
cu masa copiilor.

Intrebari:
1. ? daca nu exista nici un angajament scris / comanda / contract de prestari servicii,
adica nici un document contabil justificativ de solicitare a unui astfel de serviciu,
unitatea poate fi obligata de instanta
sa achite cheltuielile facute
cu masa copiilor ?
2. ? emiterea pur si simpla a unei facturi
poate obliga unitatea /pe cineva sa o plateasca,
desi nu exista nici un alt act /document / solicitare scrisa
din partea celeilalte parti ?
3. ? exista vreo baza legala, temei juridic
pentru emiterea de facturi si obligatia de plata ?
4. ? daca nu a existat nici o corespondenta scrisa /adrese de solicitare
din partea unitatii, nu a existat nici o intentie a conducerii unitatii = a directoarei
in sensul ca Pensiunea sa presteze o asemenea activitate
de servicre a mesei copiilor,
instanta va putea sa ii impute unitatii
o asemenea plata ?
5. - unitatea poate raspunde civil
odata ce Pensiunea si-a asumat prestarea de servicii pe incredere ?....
in baza cuvantului /solicitarii directorului adjunct ?
6. ? daca Directorul adjunct nu a fost imputernicit in sensul aratat,
daca acesta nu putea lua asemenea decizii in locul directoarei,
daca legea nu-i permite sa faca acest lucru
in lipsa sau peste directoare,
unitatea mai poate fi data in judecata ?
- unitatea ar putea invoca in fata instantei
exceptia lipsei calitatii procesuale pasive ?
- se poate spune ca
paguba a fost cauzata de fostul Director adjunct
si nu de unitate ?
7. - Pensiunea nu ar trebui sa se indrepte impotriva Directorului adjunct
cu o actiune civila pentru recuperare sume
sau cu o Plangere penala, de abuz in functie, .....?

Va rog frumos sa ma ajutati si cu alte sfaturi.

Raspuns: Din cele prezentate, aceasta activitate a fost efectuata in perioada in care in institutie nu era...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile