Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Sfatul expertului Robert Gearba: Creditul comercial

creditul comercialcota de piatavolumul vanzarilorPolitica creditului comercial

Intr-o economie de piata, presiunea concurentiala este din ce in ce mai mare pe zi ce trece. Pentru a-si spori vanzarile, firmele aplica metode variate de atragere si pastrare a clientilor.

Una dintre cele mai folosite metode este aceea a vanzarii de produse sau servicii cu plata la o data ulterioara, stabilita de comun acord cu clientul (vanzare pe credit).

Atunci cand o firma vinde bunuri pe credit unui client se creeaza un efect comercial de primit (o datorie a clientului catre firma). La o firma de marime medie, efectele comerciale de primit se situeaza in jurul a 30% din totalul activului.

Managementul efectelor comerciale de primit (managementul creditului comercial) a devenit una dintre cele mai folosite metode de crestere a profitabilitatii unei firme, prin cresterea vanzarilor. Detinerea efectelor comerciale de primit este costisitoare, insa un bun management face ca aceste costuri sa fie acoperite ca urmare a cresterii vanzarilor, crescand implicit si beneficiile firmei.

Pentru orice firma, valoarea efectelor comerciale de primit, la un moment dat, este data de doi factori:

  • marimea vanzarilor pe credit;
  • timpul mediu scurs intre momentul vanzarii si cel al incasarii banilor.

Politica creditului comercial

Succesul unei firme depinde in mare parte de volumul vanzarilor pe care le realizeaza. Cu cat firma vinde mai mult, cu atat ea castiga o cota de piata mai mare si devine mai puternica.

Volumul vanzarilor depinde de doua categorii de factori:

  • externi – factori care nu pot fi controlati,
  • interni – factori care pot fi controlati.

Printre cei mai importanti factori interni care influenteaza volumul vanzarilor (alaturi de pretul produsului, calitatea lui, reclama si publicitatea) se numara si politica creditului comercial.

Politica creditului comercial a unei firme se bazeaza pe urmatoarele elemente:

  • perioada pe care se acorda creditul
  • reducerile acordate
  • standardul creditului
  • politica de incasare

Perioada pe care se acorda creditul

Aceasta perioada reprezinta intervalul de timp oferit clientilor din momentul vanzarii produsului pana in momentul platii contravalorii acestuia. De obicei acest interval este de 30 de zile, dar el depinde destul de mult de natura produsului sau serviciului tranzactionat.


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii


De exemplu, daca pentru fructe si legume perioada creditului se situeaza de obicei intre 5 si 10 zile (produsele sunt foarte perisabile si trebuie vandute repede), pentru autovehicule se practica o perioada a creditului intre 30 si 60 de zile

Reducerile acordate

Aceste reduceri (rabaturi sau discounturi) se utilizeaza pentru incurajarea platii cat mai rapide. Spre exemplu, daca clientul plateste in termen de 48 ore, el va beneficia de 5% reducere.

Prin acordarea acestor reduceri se urmareste:

  • atragerea de noi clienti, care vad in aceste reduceri un fel de reduceri de pret
  • reducerea perioadei medii de colectare – unii clienti vor plati mai repede tocmai pentru a putea beneficia de acest rabat.

Desi este una dintre cele mai folosite politici de credit, reducerile acordate nu trebuie sa ajunga la limita la care costurile ce trebuie suportate depasesc beneficiile. Pragul maxim al acestor reduceri se atinge atunci cand beneficiile obtinute sunt egale cu costurile generate.

Standardul creditului

Standardul creditului se refera la cerintele financiare pe care trebuie sa le indeplineasca un client pentru a primi credit comercial.

Pentru a evidentia standardul unui client in vederea analizarii deciziei de a-i acorda credit comercial, este foarte important sa aflati:

  • cine reprezinta acea firma
  • care este puterea ei financiara
  • ce imagine are pe piata
  • care sunt partenerii ei de afaceri obisnuiti

Politica de incasare

Politica de incasare se refera la metodele si mijloacele pe care firma le utilizeaza pentru a incasa efectele comerciale de primit, in special in situatiile in care are de-a face cu clienti care intarzie sa plateasca

In vederea imbunatatirii recuperarii efectelor comerciale de primit, masurile pe care le recomandam pot fi:

  • stoparea vanzarilor pe credit
  • cresterea pragului la standardul de credit
  • scrisori de avertizare pentru clientii cu intarzieri intre 10 si 30 zile
  • somatii de plata pentru clientii care au depasit cu 30 de zile data limita stabilita pentru plata datoriei, etc.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Decembrie 2016


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Creditul comercial":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Conflict de interese sau stare de incompatibilitate ?

Intrebare: Buna ziua !

O salariata are incheiat un C.I.M. cu institutia noastra,
avand functia de documentarist
la o revista culturala.

Aceasta este angajata ca si contabil
la Fundatia culturala cu care
institutia noastra este partenera
la realizarea /editarea acelei reviste culturale.

In ambele locuri aceasta figureaza cu 8 ore de munca, ....

Va rog frumos sa imi spuneti daca:
In situatia aratata este vorba despre conflict de interese sau stare de incompatibilitate ?

Raspuns: Nu este obligatoriu. Doar ca trebuie sa stie care este functia de baza, raspunderea pentru pontaj si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 30 mai 2017: termen pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente exercitiului financiar 2016

    • In Monitorul Oficial nr. 86 din 1 februarie 2017, a fost publicat Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 166/25.01.2017, privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare si raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar 2016.   ...» citeste mai departe aici

  • Anunt oficial ANAF: Modificari de ultima ora ale formularelor 010, 091 si 098

    • Regasiti mai jos cele mai importante modificari efectuate de ANAF in ce priveste formularul 010, formularul 091 si formularul 098.  * Intrucat incepand cu data de 1 ianuarie 2017 in Codul fiscal a fost introdus art.3151 care reglementeaza regimul special pentru agricultori, in situatia in care agricultorul care aplica acest regim realizeaza livrari intracomunitare cu produse agricole, prestari de servicii intracomunitare, achizitii intracomunitare de bunuri, ac...» citeste mai departe aici

  • Ce mijloace de identificare electronica folosim in relatia cu ANAF?

    • Prin Ordinul M.F.P. nr.660/2017, publicat in M.O. nr.368/17.05.2017 s-a aprobat procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/ organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica. Astfel, incepand cu luna iunie 2017, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica vor putea opta pentru a li se comunica prin mijloace electronice de tr...» citeste mai departe aici

  • ANAF: 30 mai e ultima zi pentru anumite obligatii fiscale

    • Va reamintim ca pana marti, 30 mai, trebuie sa depuneti la unitatile fiscale, dupa caz, documentele precizate mai jos:  - situatiile financiare, pentru anul 2016- se depun de catre societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, subunitatile fara personalitate juridica din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, cu exceptia subunitatilor de societati rezidente in s...» citeste mai departe aici

  • Schimbare mijloc fix achizitionat in anul 2016. Cum arata monografia contabila?

    • Vom vedea, prin cele de mai jos, cum va proceda o societate care in anul 2016 a achizitionat un mijloc fix si crae in anul 2017 solicita furnizorului schimbarea mijlocului fix cu un alt mijloc fix mai performant din respectiva categorie. Furnizorul face o factura storno pentru valoarea mijocului fix preluat si o factura noua pentru valoarea mijlocului fix nou livrat si se achita doar diferenta de pret. Societatea cumparatoare a inregistrat amortizare pentru mijlocul fix vechi pana in luna sch...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea in bunuri. Exemplu model monografie contabila si explicatii

    • Va oferim prin cele ce urmeaza atat explicatii esentiale privin tratamentul contabil si fiscal aferent sponsorizarii in bunuri, precum si un model de monografie contabila.  Avem astfel o societate comerciala platitoare de impozit pe profit care a incheiat un contract de sponsorizare in bunuri. Societatea poate sa vanda en-gross si en-detail. Stabilim ce valoare trece pe contractul de sponsorizare, cu mentiunea ca societatea face sponsorizare din bunurile achizitionate pentru vanzare. Ach...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X