Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Guvernul va acorda prime de instalare, de activare si de incadrare

OUG 60/2016prima de instalareangajatoriiprima de incadrare

Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat recent normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene.

Normele metodologice adoptate stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin aceste drepturi. Aceste documente vor fi depuse personal, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, prin fax sau e-mail, la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti (acolo unde persoana se afla in evidenta).

Vor putea beneficia de prima de instalare si persoanele de cetatenie romana care si-au exercitat dreptul de libera circulatie a lucratorilor in spatiul UE si Spatiul Economic European pe o perioada de cel putin 36 de luni si care indeplinesc conditiile legale.

Beneficiarii acestor drepturi vor avea obligatia sa prezinte la agentia de ocupare a fortei de munca teritoriala la care sunt inregistrati si care le-a stabilit si acordat drepturile respective sau la care le-a fost transferat dosarul ca urmare a schimbarii domiciliului sau stabilirii resedintei intr-o localitate din alt judet, dovada emisa de angajator ca sunt incadrati.Pot beneficia de primele de mobilitate, respectiv prima de incadrare sau cea de instalare, persoanele care au domiciliul sau resedinta ori isi stabilesc noul domiciliu sau noua resedinta in zonele prevazute in Planul national de mobilitate care se aproba si se actualizeaza prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.


De asemenea, normele prevad explicit procedura si documentele pe care trebuie sa le depuna angajatorii pentru a beneficia de stimulentele acordate pentru angajarea persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca.

Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca contine o serie de masuri de stimulare a ocuparii, intre care mentionam:

• acordarea unei prime de activare in valoare de 500 lei neimpozabila somerilor inregistrati care nu beneficiaza de indemnizatie de somaj, in situatia in care se angajeaza cu norma intreaga, pentru o perioada de cel putin 3 luni.

• schimbarea cuantumului si modalitatii de acordare a primei de incadrare in situatia somerilor care se incadreaza in munca intr-o alta localitate – cuantumul primei se calculeaza la 0,5 lei/km dar nu mai mult de 55 lei/zi, proportional cu numarul de zile in care persoanele in cauza desfasoara efectiv activitatea la angajatorul la care se realizeaza incadrarea in munca. Se va acorda lunar pentru o perioada de 12 luni somerilor inregistrati la agentiile pentru ocuparea fortei de munca care se incadreaza, potrivit legii, intr-o localitate situata la o distanta mai mare de 15 km de localitatea in care isi au domiciliul stabil sau resedinta;

• schimbarea cuantumului si modalitatii de acordare a primei de instalare – aceasta se acorda persoanelor inregistrate ca someri la agentiile pentru ocuparea fortei de munca care se incadreaza in munca, potrivit legii, intr-o alta localitate situata la o distanta mai mare de 50 km fata de localitatea in care isi au domiciliul sau resedinta si ca urmare a acestui fapt, isi schimba domiciliul sau isi stabilesc resedinta in localitatea respectiva sau in localitatile invecinate acesteia. Prima de instalare se acorda in cuantum diferentiat, dupa cum urmeaza:

a) 12.500 lei pentru persoanele inregistrate ca someri la agentiile pentru ocuparea fortei de munca si care se incadreaza in munca, potrivit legii, intr-o alta localitate si, ca urmare a acestui fapt, isi schimba domiciliul;

b) 15.500 lei pentru persoanele care sunt insotite de membrii familiei care isi schimba domiciliul;


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii



c) in cazul in care ambii soti indeplinesc conditiile de acordare a primei de instalare, unul va primi 12.500 lei, iar celalalt va primi o prima de instalare in cuantum de 3.500 lei;

d) in situatia in care persoanelor care indeplinesc conditiile de acordare a primei de instalare li se asigura de catre angajator sau autoritatile publice locale sau centrale, locuinta de serviciu sau suportarea cheltuielilor aferente din fonduri ale angajatorului sau fonduri publice, acestea beneficiaza, fiecare, doar de o prima de instalare in cuantum de:

>> 3.500 lei pentru situatiile prevazute la punctele a) si c);
>> 6.500 lei pentru situatia prevazuta la punctul b);

Cititi mai multe pe Fiscalitatea.ro.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Decembrie 2016


Votati articolul "Guvernul va acorda prime de instalare, de activare si de incadrare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Nelamurire privind taxe impozit pe venit de natura salariala.

Intrebare: Buna ziua !In urma unei decizii ANAF Timisoara am fost obligat la plata unor sume reprezentand neplata la timp a impozitului pentru sume obtinute din venituri salariale .Doresc sa stiu care este legalitatea acestei decizii intrucat am urmatoarele nelemuriri ; 1 -anuntul a fost facut fara ca ANAF sa aiba certitudinea ca eu am luat la cunostiinta fapt ce a generat o intarziere considerabila si calcularea unor penalitati substantiale.La data respectiva eu ma aflam in strainatate . 2 -nu se specifica identitatea angajatorului si numarul contractului de munca daca a existat asa ceva,deoarece la data respectiva eu aveam calitatea de pensionar 3 -presupunand existenta unui contract de munca ,sarcina regularizarii conf.OG 7/2001 art.65 ,precum si obligatia de a inregistra declaratia de venit cod 200/2000,la Agentia Fiscala Timisoara ,cade in obligatia angajatorului si nu a mea .Precizez ca in momentul de fata totul este platit de teama unor noi majorari sau eventual sechestru de bunuri,dar doresc sa fiu lamurit.Presupunand ca cineva va avea amabilitatea sa-mi dea un raspuns documentat la nelamuririle mele ,va multumesc anticipat .

Raspuns: Declara??ia 200 privind veniturile realizate din Rom??nia se depune de c?tre persoanele fizice care...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Expertii contabili si contabilii autorizati se vor putea constitui in societati de contabilitate. Ce se mai modifica?

    • Activitatea contabila va fi supusa unor noi reguli dupa ce un proiect de act normativ a fost recent adoptat in Parlament, urmand sa fie trimis spre promulgare. Prin nou proiect, expertii contabili si contabilii autorizati se vor putea constitui in societati de contabilitate si nu comerciale cum permite legislatia actuala.  Proiectul modifica si completeaza inclusiv Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a...» citeste mai departe aici

  • Reguli drastice pentru contabili si consultanti fiscali

    • Contabilii, consultantii fiscali, avocatii si bancile vor avea in curand de infruntat o legislatie mult mai dura, printr-unn nou set de reguli drastice pregatit de Comisia Europeana. Astfel, persoanele care exercita profesiile amintite si care pregatesc sisteme fiscale pentru clienti trebuie sa se pregateasca pentru noile conditii care vor deveni obligatorii, inclusiv pentru Romania.  Sistemele de planificare fiscala transfrontaliere care prezinta anumite caracteristici sau tra...» citeste mai departe aici

  • Limite deductibilitate pentru unele categorii de cheltuieli in 2017. Noul Ghid ANAF

    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modificările si completările ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota d...» citeste mai departe aici

  • Raportarile contabile la 30 iunie se depun pana la 16 august 2017. OMFP nr. 895/2017

    • Conform prevederilor in vigoare, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 de lei au obligatia de a depune raportarile contabile la 30 iunie la unitatile teritoriale ale Ministerului de Finante, pana la 16 august 2017. In acest sens, OMFP nr. 895/2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contab...» citeste mai departe aici

  • Contabilitate Uber. Totul despre facturi, inregistrari contabile si obligatiile fiscale pentru taxi-urile Uber

    • Prevederile legislative in ce priveste colaborarea cu Uber sau incheierea unor contracte care prevad prestarea de servicii de transport in aceasta forma de organizare juridica par sa aiba, la o prima vedere, unele lacune.  Unii consultanti sunt de parere ca orice colaborare cu Uber necesita obligatia colaboratorilor sa fie inscrisi in Registrul operatorilor intracomunitari. Firmele nou-infiintate, neplatitoare de TVA, au obligatai de a obtine un cod valid de TVA pentru operatiu...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate. Cum se pot cesiona creantele catre ANAF?

    • In cazul urmator, o firma se confrunta cu situatia in care unii clienti nu isi achita facturile la scadenta si nici nu doresc plata acestora prin intermediul procedurii de cesionare a facturilor catre o institutie bancara (factoring). Vom vedea care este procedura si in ce conditii se pot cesiona creantele neincasate catre ANAF. Administratorul societatii, ordonatorul de credite sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii respective, dupa cum se prevede la art. 10 din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X