Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Analiza zilei: Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor

HG 877/2016gestiunea separataregistrul general de evidentaregistrul public de evidentaregistrul privat

Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016.

Principalele modificari vizeaza:

1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice.

Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor se compune din doua parti:

a) registrul privat, care se intocmeste, completeaza si transmite de catre angajatori, persoane fizice sau persoane juridice de drept privat;
b) registrul public, care se intocmeste, completeaza si transmite de catre institutiile/autoritatile publice carora le sunt aplicabile dispozitiile Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.


Institutiile si autoritatile publice nu pot contracta serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, transmiterea registrului efectuandu-se de catre persoanele care au prevazuta aceasta atributie in fisa postului.

Pana la adoptarea aplicatiei informatice, instituțiile/autoritatile publice au obligația de a transmite Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale si Persoanelor Varstnice datele cu privire la toate categoriile de personal platit din fonduri publice, printr-o procedura aprobata prin ordin al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice;

2. Introducerea obligativitatii angajatorului de a elibera salariatului, la incetarea contractului individual de munca, o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate indiferent daca acesta solicita sau nu eliberarea adeverintei. Pana la intrarea in vigoare a noilor prevederi aceasta adeverinta se elibera doar la solicitarea salariatului.

3. Diferentierea intre detasarea reglementata de Codul Muncii si detasarea transnationala reglementata de Legea nr. 344/2006 privind detasarea salariaților in cadrul prestarii de servicii transnationale, cu modificarile si completarile ulterioare. Detasarea transnationala nu se inregistra in Revisal anterior intrarii in vigoare a HG 877/2016.


Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii


4. Introducerea obligativitatii de a transmite datele de identificare ale utilizatorului in cazul contractelor de munca temporara. Acest element nu se inregistra in registru anterior intrarii in vigoare a HG 877/2016.

5. Eliminarea posibilitatilor de transmitere a registrului general de evidenta a salariatilor prin e-mail si pe baza de semnatura electronica. Datele in registrul privat/public se transmit on-line pe portalul Inspectiei Muncii. Prin exceptie prima depunere a registrului se face la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic.

6. Modificarea unor termene privind inregistrarea datelor in registru, introducerea unor elemente noi.

7. Recorelarea/reformularea contraventiilor si sanctiunilor conform modificarilor si completarilor aduse prin HG 877/2016. Spre exemplu, netransmiterea datelor in registrul privat/public  se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei  la 20.000 lei pentru fiecare persoana identificata ca presteaza activitate fara transmiterea datelor in registrul privat/public.

Sistemul informatic pentru registrul privat/public corespunzator HG nr. 877/2016 urmeaza sa fie realizat de Inspectia Muncii.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
HG 877/2016gestiunea separataregistrul general de evidentaregistrul public de evidentaregistrul privat

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Decembrie 2016


Votati articolul "Analiza zilei: Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor":
Rating:

Nota: 2.25 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabilA composesorat de padure

Intrebare: Buna ziua.
v-as ruga o monografie contabila ,respectiv care sunt inregistrarile contabile la un composesorat de padure si pasuni, care primeste subventii APIA. A -s vrea sa ma lamuriti daca aceste subventii sunt impozabile la calculul impozitului pe profit . Eu am facut urmatoarele inregistrari contabile:
4451 sau 4452=472
5121=4451/4452
pe măsură ce se nregistrează consumuri:
472=741x
Nu stiu daca este corect si la ONG ,stiu ca in cazul unui srl ,asta este procedura.
A-s dori si modul de completare a declaratiei 101 tinand cont de faptul ca exista si activitate economica.Aceste venituri din subventii se trec la venituri neimpozabile ,iar cheltuielile aferente lor la cheltuieli neimpozabile?Multumesc.

Raspuns: Dar in cazul unei asociatii de crescatori de animale care primesc subventii APIA pentru intretinerea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!