Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Achizitie mijloace fixe second-hand. Cum se stabileste durata de amortizare?

achizitie mijloace fixeachizitiibunuri second-handcatalogul mijloacelor fixeamortizare

In randurile de mai jos, avem ca exemplu o societate care a achizitionat mijloace fixe de la o alta societate din grup. Societatea vanzatoare a apelat la un evaluator pentru a stabili valoarea de piata a acestor bunuri intocmindu-se in acest sens un raport de evaluare in care pe langa valoarea de piata s-a estimat si durata pe perioada careia ar mai putea fi folosit bunul.

Vom vedea cum se va stabili durata de viata a bunului la firma cumparatoare si daca se folosesc duratele din catalogul mijloacelor fixe. De asemenea, vom vedea daca se pot folosi ca referinta duratele din raportul de evaluare.

Raspuns: La stabilirea amortizarii contabile a imobilizarilor corporale se vor avea in vedere duratele de utilizare economica si conditiile de utilizare a acestora. Duratele de utilizare economica pot fi duratele din raportul de evaluare.

La determinarea amortizarii contabile se au in vedere prevederile din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe aprobat prin Hotararea 2139/2004. Potrivit informatiilor cuprinse in Sectiunea III „Alte precizari”, punctul 3 din acest catalog, in cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de utilizare neconsumata, pentru care se cunosc datele de identificare (data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa), recuperarea valorii de intrare se face pe durata normala de functionare ramasa.

In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.
Astfel, daca mijloacele fixe achizitionate nu au durata de functionare expirata recuperarea valorii de intrare se va face pe durata normala de functionare ramasa, pe baza informatiilor oferite de societatea vanzatoare (data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa).

Daca mijloacele fixe achizitionate au durata de functionare expirata durata normala de functionare se va stabili pe baza datelor din raportul de evaluare.


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Decembrie 2016


Votati articolul "Achizitie mijloace fixe second-hand. Cum se stabileste durata de amortizare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Abuz contabil - pt. retineri salariale ?

Intrebare: In urma unei Inventarieri,
o salariata a fost gasita cu lipsa in gestiune.

In Consiliul Administrativ ( = C.A. ) s-a stabilit ca
in Termen de 60 de zile calendaristice
salariata sa plateasca cval lipsei,
in caz contrar, salariata va fi dat in judecata
pentru recuperarea pagubei.

Au trecut cele 60 de zile.
Salariata a achitat doar o parte din bani.

Contabilul si juristul au cerut directorului
sa spuna ce masura va dispune.

Directorul a dat ca rezolutie
actionarea salariatei in instanta.

Vineri, intrucat este o suma foarte mare de achitat,
salariata a venit cu sotul si
s-a angajat verbal ca va achita
macar pana la 5 salarii minime pe economie
pentru a nu fi data in judecata,
urmand ca, potrivit Codului muncii,
sa i se retina lunar din salariu.

Va rog frumos sa imi spuneti:
1. - directorul va trebui sa-si modifice dispozitia data
- cum se va modifica Hotararea data de C.A. ?
sau directorul poate sa treaca peste Hotararea C.A. ?...
si atunci isi asuma responsabilitatea pentru dispozitia ce o va da ?
2. - pentru a se modifica dispozitia data de director si C.A,,
contabilul va trebui sa faca o Adresa directorului
pentru a-l intreba acest lucru
sau se va respecta dispozitia C.A. -ului
si dispozitia directorului ?
3. - motivul schimbarii deciziilor va fi
recuperarea pe cale amiabila a banilor ?
4. - cum va proceda institutia
daca salariata va achita pana la cele 5 salarii minime pe economie ?
Institutia ii va putea retine salariatei pe Statul de plata
datoria ?
In ce procent ?
Pentru a face retinerea salariala, in fiecare luna,
institutia va trebui sa aibe o hotarare judecatoreasca
sau Codul muncii ii permite sa faca acest lucru ?
Daca Codul muncii nu ii permite institutiei
sa faca retineri, decat doar daca exista o hotarare judecatoreasca,
atunci nu este mai bine ca
salariata sa achite singura, la casieria institutiei,
lunar, la fiecare salariu, o suma de bani,
pana la stingerea datoriei ?
5. - ar fi un abuz contabil - pt. retineri salariale ?

Va rog frumos sa imi spuneti cum trebuie procedat ?

Raspuns: Va rog mult sa imi spuneti - daca va fi inregistrat la Registratura institutiei doar un angajament...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X