Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Achizitie mijloace fixe second-hand. Cum se stabileste durata de amortizare?

achizitie mijloace fixeachizitiibunuri second-handcatalogul mijloacelor fixeamortizare

In randurile de mai jos, avem ca exemplu o societate care a achizitionat mijloace fixe de la o alta societate din grup. Societatea vanzatoare a apelat la un evaluator pentru a stabili valoarea de piata a acestor bunuri intocmindu-se in acest sens un raport de evaluare in care pe langa valoarea de piata s-a estimat si durata pe perioada careia ar mai putea fi folosit bunul.

Vom vedea cum se va stabili durata de viata a bunului la firma cumparatoare si daca se folosesc duratele din catalogul mijloacelor fixe. De asemenea, vom vedea daca se pot folosi ca referinta duratele din raportul de evaluare.

Raspuns: La stabilirea amortizarii contabile a imobilizarilor corporale se vor avea in vedere duratele de utilizare economica si conditiile de utilizare a acestora. Duratele de utilizare economica pot fi duratele din raportul de evaluare.

La determinarea amortizarii contabile se au in vedere prevederile din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe aprobat prin Hotararea 2139/2004. Potrivit informatiilor cuprinse in Sectiunea III „Alte precizari”, punctul 3 din acest catalog, in cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de utilizare neconsumata, pentru care se cunosc datele de identificare (data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa), recuperarea valorii de intrare se face pe durata normala de functionare ramasa.

In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.
Astfel, daca mijloacele fixe achizitionate nu au durata de functionare expirata recuperarea valorii de intrare se va face pe durata normala de functionare ramasa, pe baza informatiilor oferite de societatea vanzatoare (data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa).

Daca mijloacele fixe achizitionate au durata de functionare expirata durata normala de functionare se va stabili pe baza datelor din raportul de evaluare.


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Decembrie 2016


Votati articolul "Achizitie mijloace fixe second-hand. Cum se stabileste durata de amortizare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inchidere conturi mijloace fixe monografie

Intrebare: Buna ziua.AM mijloace fixe amortizate integral si vrem sa inchidem firma.CE inregistrari fac ca sa inchid contul de mijloace fixe,adica am la contul 2133 suma de 80464 si la contul 2814 suma de 80464.
Multumesc!

Raspuns: Contul de mijloc fix este amortizat integral caz in care calculul se simplifica, valorificarea la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Expertii contabili si contabilii autorizati se vor putea constitui in societati de contabilitate. Ce se mai modifica?

    • Activitatea contabila va fi supusa unor noi reguli dupa ce un proiect de act normativ a fost recent adoptat in Parlament, urmand sa fie trimis spre promulgare. Prin nou proiect, expertii contabili si contabilii autorizati se vor putea constitui in societati de contabilitate si nu comerciale cum permite legislatia actuala.  Proiectul modifica si completeaza inclusiv Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a...» citeste mai departe aici

  • Reguli drastice pentru contabili si consultanti fiscali

    • Contabilii, consultantii fiscali, avocatii si bancile vor avea in curand de infruntat o legislatie mult mai dura, printr-unn nou set de reguli drastice pregatit de Comisia Europeana. Astfel, persoanele care exercita profesiile amintite si care pregatesc sisteme fiscale pentru clienti trebuie sa se pregateasca pentru noile conditii care vor deveni obligatorii, inclusiv pentru Romania.  Sistemele de planificare fiscala transfrontaliere care prezinta anumite caracteristici sau tra...» citeste mai departe aici

  • Limite deductibilitate pentru unele categorii de cheltuieli in 2017. Noul Ghid ANAF

    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modificările si completările ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota d...» citeste mai departe aici

  • Raportarile contabile la 30 iunie se depun pana la 16 august 2017. OMFP nr. 895/2017

    • Conform prevederilor in vigoare, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 de lei au obligatia de a depune raportarile contabile la 30 iunie la unitatile teritoriale ale Ministerului de Finante, pana la 16 august 2017. In acest sens, OMFP nr. 895/2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contab...» citeste mai departe aici

  • Contabilitate Uber. Totul despre facturi, inregistrari contabile si obligatiile fiscale pentru taxi-urile Uber

    • Prevederile legislative in ce priveste colaborarea cu Uber sau incheierea unor contracte care prevad prestarea de servicii de transport in aceasta forma de organizare juridica par sa aiba, la o prima vedere, unele lacune.  Unii consultanti sunt de parere ca orice colaborare cu Uber necesita obligatia colaboratorilor sa fie inscrisi in Registrul operatorilor intracomunitari. Firmele nou-infiintate, neplatitoare de TVA, au obligatai de a obtine un cod valid de TVA pentru operatiu...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate. Cum se pot cesiona creantele catre ANAF?

    • In cazul urmator, o firma se confrunta cu situatia in care unii clienti nu isi achita facturile la scadenta si nici nu doresc plata acestora prin intermediul procedurii de cesionare a facturilor catre o institutie bancara (factoring). Vom vedea care este procedura si in ce conditii se pot cesiona creantele neincasate catre ANAF. Administratorul societatii, ordonatorul de credite sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii respective, dupa cum se prevede la art. 10 din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X