Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Achizitie intracomunitara. Cum tratam achizitia si TVA-ul aferent?

TVA nedeductibilachizitie intracomunitaratvadeclaratia 390codul fiscal

In analiza urmatoare, avem o achizitie intracomunitara dintre doua persoane juridice inregistrate in scopuri de TVA. Vom vedea daca achizitia va fi tratata direct ca o cheltuiala nedeductibila si daca TVA-ul aferent este deductibil si daca se declara in D390.

Iata raspunsul specialistului:

Nu ati precizat ce fel de achizitie intracomunitara ati efectuat. Este posibil ca TVA sa fie nedeductibila, daca cheltuiala este nededutibila.

Desigur, achizitia intracomunitara se declara in Declaratia 390 si in Decontul de TVA.
In cazul unei achizitii de bunuri in declaratia 390 se decalra cu cod A, indiferent daca cheltuiala este deductibila sau nu.


In decontul de TVA (cod 300), TVA se declara, astfel:
la rd. 5. 5.1 si rd. 18.18.1 suma TVA integrala
la rd. 28 – Subtotal taxa dedusa conform ..., se inscrie TVA deductibila preluat de la rd.27 din care se scade suma aferenta TVA nedeductibila.


Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA

Vezi detalii

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii



In cazul unei achzitii de servicii intracomunitare, in declaratia 390 se declara cu codul S, iar in decontul de TVA( cod 300), TVA se decalra, astfel:

la rd. 7, 7.1 si rd. 20, 20.1 suma TVA integrala
la rd. 28 – Subtotal taxa dedusa conform ..., se inscrie TVA deductibila preluat de la rd.27 din care se scade suma aferenta TVA nedeductibila.

Monografie contabila:
3xx/6xx = 401
4426=4427
3xx/6xx = 4426

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Decembrie 2016


Votati articolul "Achizitie intracomunitara. Cum tratam achizitia si TVA-ul aferent?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Recuperare prejudiciu pe cale civila

Intrebare: Buna seara !

Va rugam din suflet sa ne ajutati cu niste sfaturi
in cazul urmator:

Comisia de audit a dat ca masuri directorului instituției noastre sa recupereze prin proces civil prejudiciul cu care instituția s-a constituit parte civilă în procesul penal. Acum va urma sa se judece apelul.
La penal urmeaza a se judeca apelul.
La judecatorie s-a dat achitarea vinovatilor si s-a respins cererea institutiei
prin care s-a constituit parte civila.

De aceea, Comisia de audit a dat ca masuri
ca directorul instituției noastre sa recupereze prin proces civil prejudiciul,
pentru ca acea comisia a spus ca
daca nu se va incerca toate caile legale
i se vor imputa directorului prejudiciul ....

Faptele sunt din anul 2005, dar și din anul 2007.

Înainte de a da în judecată, directorul vrea sa numească o comisie care sa conlucreze cu juristul instituției.
Va rog sa îmi spuneti:
- ce pregătiri trebuiesc înainte de proces ? Ce ar trebui să facă această comisie ? Ce raport și ce cercetări ar trebui să facă ?
- juristul ce ar trebui să le ceara celor din comisie ?
Ce sa îi pună la dispoziție pentru procesul civil ?

Se va mai putea angaja raspunderea civila a vinovatilor
in civil ?

Raspuns: În cerere să se spună și prejudiciul.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Expertii contabili si contabilii autorizati se vor putea constitui in societati de contabilitate. Ce se mai modifica?

    • Activitatea contabila va fi supusa unor noi reguli dupa ce un proiect de act normativ a fost recent adoptat in Parlament, urmand sa fie trimis spre promulgare. Prin nou proiect, expertii contabili si contabilii autorizati se vor putea constitui in societati de contabilitate si nu comerciale cum permite legislatia actuala.  Proiectul modifica si completeaza inclusiv Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a...» citeste mai departe aici

  • Reguli drastice pentru contabili si consultanti fiscali

    • Contabilii, consultantii fiscali, avocatii si bancile vor avea in curand de infruntat o legislatie mult mai dura, printr-unn nou set de reguli drastice pregatit de Comisia Europeana. Astfel, persoanele care exercita profesiile amintite si care pregatesc sisteme fiscale pentru clienti trebuie sa se pregateasca pentru noile conditii care vor deveni obligatorii, inclusiv pentru Romania.  Sistemele de planificare fiscala transfrontaliere care prezinta anumite caracteristici sau tra...» citeste mai departe aici

  • Limite deductibilitate pentru unele categorii de cheltuieli in 2017. Noul Ghid ANAF

    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modificările si completările ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota d...» citeste mai departe aici

  • Raportarile contabile la 30 iunie se depun pana la 16 august 2017. OMFP nr. 895/2017

    • Conform prevederilor in vigoare, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 de lei au obligatia de a depune raportarile contabile la 30 iunie la unitatile teritoriale ale Ministerului de Finante, pana la 16 august 2017. In acest sens, OMFP nr. 895/2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contab...» citeste mai departe aici

  • Contabilitate Uber. Totul despre facturi, inregistrari contabile si obligatiile fiscale pentru taxi-urile Uber

    • Prevederile legislative in ce priveste colaborarea cu Uber sau incheierea unor contracte care prevad prestarea de servicii de transport in aceasta forma de organizare juridica par sa aiba, la o prima vedere, unele lacune.  Unii consultanti sunt de parere ca orice colaborare cu Uber necesita obligatia colaboratorilor sa fie inscrisi in Registrul operatorilor intracomunitari. Firmele nou-infiintate, neplatitoare de TVA, au obligatai de a obtine un cod valid de TVA pentru operatiu...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate. Cum se pot cesiona creantele catre ANAF?

    • In cazul urmator, o firma se confrunta cu situatia in care unii clienti nu isi achita facturile la scadenta si nici nu doresc plata acestora prin intermediul procedurii de cesionare a facturilor catre o institutie bancara (factoring). Vom vedea care este procedura si in ce conditii se pot cesiona creantele neincasate catre ANAF. Administratorul societatii, ordonatorul de credite sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii respective, dupa cum se prevede la art. 10 din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X