Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?

cotrol inopinathorecainspectorianafdocumente control inopinathotelurifacilitati cazare

Redam mai jos lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare".

1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt:

- declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale
- cartea de interventii
- registrul special

2. Documente de justificare a incasarilor si de inregistrare operativa a incasarilor si platilor

- raportul intermediar X din care rezulta totalul vanzarilor pana la momentul controlului
- alte documente justificative privind incasarile si platile efectuate cum ar fi: chitante pentru incasarile mentionate in registrul special in situatiile in care aparatul de marcat electronic este defect, chitante pentru platile efectuate de la unitatea respectiva si/sau dispozitii de plata/incasare catre casierie pentru alte sume introduse sau extrase din unitate cu diferite justificari, dupa caz, precum si registrul de casa in care aceste documente se inregistreaza;

- documente din care rezulta incasarile prin POS.


Principalele obligatii legale a caror respectare este verificata in contextul controlului operativ si inopinat

Obligatia contribuabilului: dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal, cu exceptiile prevazute de lege


Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii



Sanctiunea pentru nerespectarea obligatiei: Amenda de 12.500 lei, suspendare si sigilare pana la dotare.

Obligatia contribuabilului: Utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal si justificarea cu documente a vanzarilor si sumelor de bani existente in unitatea de vanzare.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Avertisment sau amenda de pana la 27.500 lei, in functie de gravitatea faptei si suspendarea activitatii unitatii incepand de la a doua abatere majora constatata la aceeasi unitate.

Obligatia contribuabilului: Afisarea la loc vizbil a anuntului de atentionare a clientilor, reglementat de legislatia in domeniul aparatelor de marcat electronice fiscale.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Amenda 3.000 lei.

Obligatia contribuabilului: Respectarea interdictiei de a inmana alte documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, cu exceptia bonurilor fiscale si chitantelor.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Amenda 9.000 lei.

Obligatia contribuabilului: Justificarea sumelor de bani din unitatea de prestare a serviciilor prin datele inscrise in documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale, in registrul special si/sau in chitante.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: AMenda 3.000 lei si confiscarea sumelor nejustificate.

Precizare ANAF: In functie de complexitatea aspectelor descoperite in timpul controlului, inspectorii antifrauda pot extinde verificarile.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cotrol inopinathorecainspectorianafdocumente control inopinathotelurifacilitati cazare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Decembrie 2016


Votati articolul "Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Functionarea unei Persoane Fizice Autorizate

Intrebare: Buna ziua,

Am nevoie de clarificarea urmatoarelor aspecte privind functionarea unei PFA:
1. factura se poate emite in format electronic cu semnatura electronica?; legea impune utilizarea unui model anume, ori obligatiile se refera doar la inscrierea datelor PFA-ului (care sunt aceste date care se mentioneaza obligatoriu pe factura)?;
2. PFA emite si chitanta, bon fiscal? Exista modele prestabilite ori pot fi generate prin programe electronice? In ce situatii se emit chitante, bonuri fiscale? Se tine si casa zilnic?
3. in ce registru se tine contabilitatea in partida simpla? Exista un model, cerinte? Ori care sunt rubricile obligatorii, care se inscriu?
4. Care sunt registrele obligatorii pe care trebuie sa detina o PFA? De unde se procureaza acestea? Se si inregistreaza la fisc in prealabil?
5. Care sunt declaratiile, care se depun obligatoriu de o PFA si in ce termen?
6. Daca o PFA nu realizeaza venituri deloc, tot are obligatia sa plateasca contributiile obligatorii: CASS, CAS?
7. Care sunt cheltuielile deductibile de o PFA?
8. In cazul in care PFA lucreaza pe un laptop, dar acest echipament de lucru nu este proprietatea formei juridice, se poate face un contract de imprumut intre persoana fizica si PFA, iar in aceasta situatie cheltuielile aferente laptopului, inclusiv consumabilele pot fi considerate cheltuieli deductibile?
9. In cazul in care PFA inchiriaza spatiu de la persoana fizica (aceeasi persoana ca si PFA) poate deduce cheltuielile de consum (energie electrica, gaze, apa, etc.)? Prin contractul de imprumut trebuie sa se stabileasca cota parte pe care inchiriaza? Exista o limita legislativa, cat poate sa fie aceasta cota parte?
10. Daca PFA nu are angajati, are obligatii de SSM-SU privind sediul formei juridice? Este nevoie sa cumpere stingator, sa afiseze plan de evacuare, ori sunt valabile cele pentru bloc?
11. Ce alte obligatii are o PFA sin punctul de vedere al legislatiei fiscale, protectiei muncii?
12. Ce inseamna calcularea impozitului pe venit in sistem real sau sistem normat? Care forma este mai convenabila pentru o PFA?
13. O PFA poate solicita fonduri europene, ori participa la programe nationale de facilitati fiscale?
14. Cu ce frecventa se plateste impozitul pe venit? Plata contributiilor si impozitului pe venit pot fi efectuate electronic, ori este nevoie de deplasare la fisc?
15. Daca o PFA alege sa plateasca si contributia pentru concedii si indemnizatii (FNUASS) poate beneficia de indemnizatia concediului pentru crestere copil in conditiile legii, concedii medicale?

Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Cu stima,
NA



Raspuns: Stimate domnule Condurache, Multumesc frumos pentru raspunsul promt si complet. Va doresc o zi...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Comert cu ridicata. Registru de casa si casa de marcat. Care sunt obligatiile punctului de lucru?

    • Analiza de azi se opreste asupra cazului unei societati care face comert cu ridicata la unul dintre punctele sale de lucru. Prin urmare, ceea ce ne dorim sa identificam este in ce masura se aplica obligatia ca punctul de lucru sa fie dotat cu registru de casa, inclusiv in cazul in care se face comer...» citeste mai departe aici

  • Taxe si impozite mai mari din 2019. Iata cat vor scoate bucurestenii din buzunare!

    • UPDATE. Proiectul de Hotarare referitor la stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Municipiul Bucuresti incepand cu anul 2019 a fost aprobat in sedinta CGMB de joi, 19 aprilie. Conform legii, Consiliul General adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul urmator, punctand ca PMB pune in aplicare prevederile Codului fiscal.   Mai jos, cititi cu cat vor fi major...» citeste mai departe aici

  • Nota de receptie si constatare de diferente (Cod 14-3-1A)

    • Cititi in randurile urmatoare tot ce trebuie sa stiti despre nota de receptie si constarea de diferente (NIR)!   Nota de receptie si constatare de diferente (NIR) serveste ca: - document pentru receptia bunurilor aprovizionate; - document justificativ pentru incarcare in gestiune; - document justificativ de inregistrare in contabilitate.   Nota de receptie si constatare de diferente se f...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Impozitarea salariilor in 2018. Modificari la calculul CAS

    • Va invitam sa urmariti mai jos un videoclip care face parte din seria de seminare online realizata de Rentrop & Straton. Tema principala a acestuia o reprezinta impozitarea salariilor in anul 2018, cu accent pus pe modificarile care au fost aduse la calculul CAS (contributiile de asigurari sociale). Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati ...» citeste mai departe aici

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • O fetita de 6 ani a primit o somatie de plata de la Casa de Asigurari. Ce raspunde ANAF

    • O femeie, in varsta de 24 de ani, din localitatea Vanatori spune ca a primit o somatie de plata, pe numele fiicei sale de 6 ani. Aceasta era atentionata in privinta achitarii unei datorii catre Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Iasi, ce ar reprezenta contravaloarea spitalizarii celei mici in anul 2015. Mirela Strungaru, mama copilei in varsta de 6 ani, spune ca “Nu este o suma mare de platit. Sunt doar 35 de lei. Nu am nimic impotriva sa ii achit. Nu inteleg ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile