Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

codul de tva anulat1 ianuarie 2017inactivitateinregistrarea in scopuri de tva1 ianuarie 2017oug 84/2016

De la 1 ianuarie 2017 se aplica noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat si pentru cei care efectueaza tranzactii cu acestia in perioada in care nu au avut un cod valid de TVA

Incepand cu 1 ianuarie 2012 au fost introduse in legislatie o serie de masuri in vederea constrangerii mediului de afaceri sa nu aiba relatii comerciale cu contribuabilii declarati inactivi ori cu cei pentru care autoritatea fiscala a anulat inregistrarea in scopuri de TVA, al carorrisc fiscal este foarte crescut.

Astfel, incepand cu anul 2012 si pana in prezent beneficiarii care cumpara bunuri/servicii de la un contribuabil inactiv sau pentru care autoritatea fiscala a anulat inregistrarea in scopuri de TVA nu au drept de deducere a cheltuielor si a TVA. Aceste masuri pun in sarcina contribuabililor care efectueaza achizitii de bunuri si servicii efectuarea unor verificari in vederea identificarii partenerilor inscrisi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform Codului de procedura fiscala, respectiv in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata.
De asemenea, contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii prevazute de Codul fiscal, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate.In ceea ce priveste persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. b) -e) si lit. h), acestea nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VII din Codul fiscal, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.

Desi se astepta eliminarea acestor prevederi Codul fiscal aprobat prin Legea 227/2015, in vigoare de la 01 ianuarie 2016, a mentinut tratamentul introdus prin OUG 125/2011. Nici incepand cu 01 ianuarie 2017 nu vor fi eliminate, insa, conform modificarilor aduse Codului fiscal prin OUG 84/2016, se va introduce posibilitatea ca atat contribuabilii care isi redobandesc codul de inregistrare in scopuri de TVA cat si beneficiarii care au efectuat achizitii de bunuri/servicii de la acestia, in perioada in care nu au avut un cod valid de TVA, sa isi poata exercita dreptul de deducere a taxei pe valoare adaugata.

Astfel, incepand cu 1 ianuarie 2017, atat in contribuabilii declarati inactivi cat si cei carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c)-e) si lit. h), dupa inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12), pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate in perioada in care au avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, vor emite facturi in care inscriu distinct taxa pe valoarea adaugata colectata in perioada respectiva, care nu se inregistreaza in decontul de TVA iar beneficiarii care au achizitionat bunuri si/sau servicii in perioada in care furnizorul/prestatorul a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat isi exercita dreptul de deducere a TVA pentru achizitiile respective, pe baza acestor facturi emise de furnizor/prestator, prin inscrierea taxei in primul decont de TVA depus dupa inregistrarea furnizorului/prestatorului sau, dupa caz, intr-un decont ulterior.


PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii


In ceea ce priveste deductibilitatea cheltuielilor, in cazul contribuabililor declarati inactivi, daca inactivitatea si reactivarea, potrivit Codului de procedura fiscala, sunt declarate in acelasi an fiscal, cheltuielile respective vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, incepand cu trimestrul reactivarii. In cazul in care inactivitatea, respectiv reactivarea sunt declarate in ani fiscali diferiti, cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul/anii precedent/precedenti celui in care se inregistreaza sunt luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera acestea si depunerea unei declaratii rectificative in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala, iar cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul reactivarii vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, incepand cu trimestrul reactivarii.
Acelasi tratament se aplica si la beneficiar.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
codul de tva anulat1 ianuarie 2017inactivitateinregistrarea in scopuri de tva1 ianuarie 2017oug 84/2016

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Decembrie 2016


Votati articolul "Noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 3.1 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce curs se foloseste in urmatoarea situatie

Intrebare: Am primit o factura de import in aprilie ,marfa nefiind receptionata.Am facut inregistrarea 327=furnizor la cursul de atunci
in iunie se receptioneaza marfa si se inreg la cursul din vama.
pentru stornarea lui 327 ce curs folosesc?

Raspuns: La receptie se inchide 327 cu 301, 302 sau 37, cursul inregistrat in vama fiind cel de intre in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Acte inregistrare in scopuri de TVA in 2018. Ce trebuie sa depui pentru depasirea plafonului de 300.000 Ron

    • Anul 2017 a inregistrat modificari semnificative ale legislatiei referitoare la inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor.  Astfel, in Monitorul Oficial numarul 780/03.10.2017 a fost publicat OPANAF nr. 2856/2017 - privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Termen depunere declaratii fiscale aprilie 2018

    • Cititi in randurile de mai jos care sunt declaratiile fiscale pe care aveti obligatia sa le depuneti la ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) in luna aprilie 2018 la termenele prezentate.   Iata care este termenul de depunere a declaratiilor fiscale pe luna aprilie 2018! Termenul Zi Formularul ...» citeste mai departe aici

  • Se anunta vremuri grele! Fiscul va cere banii pentru restantele din ultimii 5 ani

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a anuntat saptamana trecuta, la finalul sedintei de Guvern, ca urmeaza sa se ia o masura dura. Fiscul va trimite contribuabililor in a doua jumatate a anului decizii de impunere. Aceste documente vor centraliza deciziile de impunere restante din ultimii cinci ani. Atunci cand a fost intrebat despre impactul asupra bugetului din amanarea incasarilor din impozit pe venit si contributii, datorate de persoanele ce obtin venituri d...» citeste mai departe aici

  • Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!

    • Comertul online sau ecommerce a continuat sa creasca tot mai mult in Romania in ultimii ani, avand in vedere ca interesul romanilor pentru cumparaturile la distanta devine din ce in ce mai mare. Desi acest tip de activitate poate parea simplu, fara provocari mari, adevarul este ca implica multa atentie in ceea ce priveste contabilitatea, gestiunea si nu numai. Fie ca esti proprietarul ori administratorul unui magazin online, cu siguranta te-ai confruntat cu una dintre problemele de mai jos. C...» citeste mai departe aici

  • GDPR 2018. Ce masuri obligatorii trebuie sa ia contabilii in luna mai

    • Mai este doar 1 luna pana cand va incepe sa se aplice (la 25 mai) cel mai dur act normativ emis de Uniunea Europeana – Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR), care instituie amenzi administrative aproape neverosimile (de 20 de milioane de euro sau de pana la 4% din cifra de afaceri a firmei) pentru incalcari ale confidentialitatii informatiilor despre angajatii sau clientii dvs.  Dar ce trebuie contabilii sa faca, mai exact?...» citeste mai departe aici

  • Predarea facturilor neincasate. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In randurile de mai jos analizam cazul unei societati X care factureaza in baza unui contract o taxa de trecere catre clienti externi (Z). Taxa in cauza este facturata in numele si pentru Y si in urma incasarii de la Z este virata in totalitate catre Y, ulterior X percepand un comision pentru suma virata. La finalizarea contractului dintre Y si X raman sume neincasate reprezentand facturi emise catre clientii externi Z. X si Y hotarasc ca in urma finalizarii contractului, Y sa preia creantele...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile