Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Nu uitati de obligatiile pe care le aveti daca obtineti venituri din chirii!

venituri chiriicedarea folosintei bunurilorobligatii chiriiformularul 220

Daca obtineti venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimonial personal, altele decat veniturile din arendare pentru care impunerea este finala, aveti obligatia sa depuneti o declaratie (formularul 220) privind venitul estimat/norma de venit, in termen de 30 de zile de la incheierea contractului intre parti.

Aceasta declaratie se depune odata cu inregistrarea la organul fiscal a contractului incheiat intre parti.

Documentele necesare a fi anexate pentru declararea veniturilor si inregistrarea contractului de inchiriere sunt: contractul de inchiriere (un exemplar in original se va pastra de catre organul fiscal) si daca este cazul imputernicire insotita de actul de identitate al imputernicitului.

Venitul brut din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal reprezinta totalitatea sumelor in bani si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura stabilite potrivit contractului incheiat intre parti, pentru fiecare an fiscal, indiferent de momentul incasarii acestora. Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispozitiilor legale, in sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui detinator legal, daca sunt efectuate de chirias.

Venitul net din cedarea folosintei bunurilor se stabileste, optional, in sistem real, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla sau prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 40% asupra venitului brut si a contributiilor de asigurari sociale de sanatate datorate. Contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate se deduc de organul fiscal competent. Pentru recunoasterea deductibilitatii cheltuielilor stabilite forfetar, proprietarul nu este obligat sa prezinte organului fiscal documente justificative.

Informatii suplimentare se pot obtine: - prin formularul de solicitare de asistenta, disponibil la adresa www.anaf.ro/arondare; - prin consultarea Ghidurilor publicate pe www.anaf.ro, la sectiunea Asistenta contribuabili/Ghiduri curente; - de la biroul de asistenta contribuabili din cadrul unitatilor regionale; - apeland nr. de telefon 031.403.91.60 dedicat asistentei telefonice pentru contribuabili.


Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Examenul de Consultant fiscal 2017. Grile si temeiuri legale
Examenul de Consultant fiscal 2017. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii




Sursa: AJFP Braila

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Decembrie 2016


Votati articolul "Nu uitati de obligatiile pe care le aveti daca obtineti venituri din chirii!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cu ce data facturez corect - ajutor

Intrebare: Buna ziua. Ma ocup cu online marketing - promovez firme internationale, si primesc comision pe baza de performanta.

1) Va dau un exemplu:

septembrie 2016 - Aduc 100 clienti. Pentru fiecare client adus, primesc $1.
Firma ma plateste doar in Noiembrie, dupa ce vede cati cllienti au ramas dintre cei 100. (cateodata clientii cer banii inapoi, sau nu platesc etc).

Deci raman sa zicem 80 clienti. Si eu primesc $80 in noiembrie.

Conform legii "persoana impozabilă are obligația de a emite o factură cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care ia naștere faptul generator al taxei".

Asta inseamna ca eu ar trebui sa facturez in Octombrie pentru cei 100 clienti, chiar daca eu primesc banii in Noiembrie si suma va fi probabil mai mica?

Nu pot factura in Noiembrie dupa ce am primit banii? Dca da, va rog sa-mi spuneti si unde scrie asta in codul fiscal?
Clientul meu nu are nevoie de factura.

==============

2) Daca prestez servicii de exemplu: Septembrie, Octombrie, Noiembrie 2016. Pot include toate serviciile pe o singura factura ca sa nu mai emit o factura separata de fiecare data? Si pe factura scriu

"Servicii Septembrie, Octombrie, Noiembrie 2016".
Sau sunt obligat sa emit factura in max 15 zile in fiecare luna?


Raspuns: Codul fiscal va precizeaza taxele si situatiile fiscale. Incheierea unui contract pentru prestarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Anunt CECCAR: Termen-limita depunere Formular 010

    •  Termenul-limita pentru depunerea Formularului 010 cuprinzand informatii referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 in Monitorul Oficial (data publicarii: 10.05.2017). Conform Codului de procedura fiscala, depunerea declaratiei se face la ghiseu, in format hartie, sau prin posta (pentru a se evita aglomeratia de la ghiseu), prin scrisoare (...» citeste mai departe aici

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X