Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Inventarierea patrimoniului la sfarsitul exercitiului financiar. Pentru cine este obligatorie?

inventarierea patrimoniuluiexercitiu financiarevidenta contabilaactivegestiune

Inventarierea patrimoniului reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.

Scopul principal al operatiunilor de inventariere il constituie stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale entitatii, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.

Inventarierea patrimoniului se efectueaza, in conditiile reglementate de Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009.

Obligatia de a efectua inventarierea revine atat persoanelor juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 cat si persoanelor care obtin venituri din activitati independente si organizeaza evidenta contabila in partida simpla.

Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii


Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii


nr. 82/1991 au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:

a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.

In cazul in care, in situatiile enumerate mai sus, sunt inventariate toate elementele de natura activelor dintr-o gestiune, aceasta poate tine loc de inventariere anuala, cu aprobarea persoanei care are obligatia gestionarii entitatii.
Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia asigurarii valorificarii si cuprinderii rezultatelor inventarierii in situatiile financiare anuale intocmite pentru exercitiul financiar respectiv. In situatia inventarierii unor gestiuni pe parcursul anului, in registrul-inventar se cuprinde valoarea stocurilor faptice inventariate si inscrise in listele de inventariere actualizate cu intrarile si iesirile de bunuri din perioada cuprinsa intre data inventarierii si data incheierii exercitiului financiar.

Persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla au obligatia sa efectueze inventarierea la inceputul activitatii, cel putin o data pe an, precum si la incetarea activitatii.

Avand in vedere modificarea cotei standard TVA de la 1 ianuarie 2017, de la 20% la 19%, pe baza inventarierii la sfarsitul zilei de 31 decembrie 2016 comerciantii cu amanuntul stablesc noile preturi de vanzare cu amanuntul pentru marfurile existente in stoc.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventarierea patrimoniuluiexercitiu financiarevidenta contabilaactivegestiune

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Decembrie 2016


Votati articolul "Inventarierea patrimoniului la sfarsitul exercitiului financiar. Pentru cine este obligatorie?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce trebuie sa facem ca un fost salariat sa dea banii inapoi ?

Intrebare: Un salariat castigase la fond un litigiu de munca si,
fiind executorie de drept,
depunand o cerere de acordare
a diferentelor de bani castigate,
unitatea i-a acordat cateva luni
drepturile banesti castigate.

Insa, unitatea a facut recurs,
iar salariatul pierdut litigiul de munca

Prin recurs s-a desfiintat hotararea
prin care i s-a acordat un salariu mai mare,
insa nu s-a dispus si faptul ca
salariatul sa restituie acei bani primiti.

Intre timp, salariatul a plecat din unitate.

S-a incercat sa se rezolve aceasta problema
prin Mediere, insa,
salariatul a refuzat Medierea.

Acum, ce se poate face
pentru ca salariatul sa restituie acei bani primiti ?
1. - ce actiune in instanta trebuie sa se faca ? ( cum sa se numeasca actiunea ? )
2. - Ce obiect trebuie sa aiba actiunea ?
3. - Se mai taxeaza actiunea ?
( chiar daca a fost un litigiu de munca ? )
( sau se considera ca noua actiune nu este un litigiu de munca ?)
4. - In actiune sa se ceara un termen
in care salariatul sa fie obligat sa restituie banii ?
Sau prin Poprirea pe salariu
care va urma sa se faca
i se vor stabili ratele, termenele si sumele ?

Raspuns: Institutia a gresit ca a acordat drepturi suplimentare fara ca sentinta sa fie definitiva. Nu aveti...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarile aduse de Legea nr. 111/2018. Cine beneficiaza de scutire pentru plata taxelor locale

    • In buletinul ANAF nr. 20 apar actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei. Dintre acestea face parte si Legea nr. 111/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.Of. nr. 422 din 17 mai 2018), dupa cum va informam intr-un articol anterior. Legea nr....» citeste mai departe aici

  • Florin Citu: Reapare contributia la angajator!

    • Senatorul PNL Florin Citu atrage atentia asupra unor informatii din proiectul de lege privind reglementarea pensiilor obligatorii administrate privat Pilonul II, potrivit unei postari facute de catre acesta pe contul de Facebook. In propunerea de proiect de lege apare contributia la angajator, care spune asa: "contributia angajatorului este egala cu a angajatului, in functie de marimea companiei. Deci dupa ce am avut transferul contributiilor, a fost asa-numita...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA la obtinerea codului. Care este monografia contabila?

    • Ajustarea TVA-ului se poate dovedi o adevarata provocare atunci cand vine vorba despre realizarea monografiei contabile, in special in cazul obtinerii codului. Pentru a clarifica aceasta situatie, vom lua drept exemplu un studiu de caz ce are drept subiect principal o societate neplatitoare de TVA care a achizitionat in anul 2017 mijloace fixe de la o societate inregistrata in scopuri de TVA. Precizam ca mijloacele fixe au fost inregistrate in imobilizari la valoarea de achizitie ce...» citeste mai departe aici

  • Cum trebuie completata declaratia 112 in cazul concediului fara plata?

    • Completarea declaratiei 112 ridica unele semne de intrebare in randul contribuabililor care se confrunta cu concediul fara plata. Drept exemplu, luam cazul unei societati care are un singur angajat. Acesta a solicitat concediul fara plata pentru intreaga luna februarie 2018. A fost intocmita D112 pentru luna februarie 2018 unde, la rubrica ore suspendate in luna, a fost inscris 160, iar la rubrica ore lucrate efectiv in luna a fost inscris 0 (zero). Ca urmare a completarii declaratiei, la sec...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei unice de catre persoanele fizice care au domiciliul fiscal in localitatea in care nu exista ANAF

    • Persoanele fizice care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania sau/si din strainatate, care datoreaza impozit pe venit si contributii sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal, pot depune Declaratia unica la sediul primariilor din localitatea in care isi au domiciliul fiscal. In vederea completarii si/sau depunerii, precum si transmiterii declaratiei, persoanele fizice beneficiaza de indrumare si asistenta din partea persoan...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai 2018

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat lista cu acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai.   Din buletinul nr. 20 fac parte 4 acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.   Cititi in randurile urmatoare ce acte normative contine lista publicata de ANAF! 1. Ordinul comun al viceprim-ministrului, ministrului mediulu...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile