Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Inventarierea patrimoniului la sfarsitul exercitiului financiar. Pentru cine este obligatorie?

inventarierea patrimoniuluiexercitiu financiarevidenta contabilaactivegestiune

Inventarierea patrimoniului reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.

Scopul principal al operatiunilor de inventariere il constituie stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale entitatii, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.

Inventarierea patrimoniului se efectueaza, in conditiile reglementate de Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009.

Obligatia de a efectua inventarierea revine atat persoanelor juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 cat si persoanelor care obtin venituri din activitati independente si organizeaza evidenta contabila in partida simpla.

Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:

a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.


Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii




In cazul in care, in situatiile enumerate mai sus, sunt inventariate toate elementele de natura activelor dintr-o gestiune, aceasta poate tine loc de inventariere anuala, cu aprobarea persoanei care are obligatia gestionarii entitatii.
Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia asigurarii valorificarii si cuprinderii rezultatelor inventarierii in situatiile financiare anuale intocmite pentru exercitiul financiar respectiv. In situatia inventarierii unor gestiuni pe parcursul anului, in registrul-inventar se cuprinde valoarea stocurilor faptice inventariate si inscrise in listele de inventariere actualizate cu intrarile si iesirile de bunuri din perioada cuprinsa intre data inventarierii si data incheierii exercitiului financiar.

Persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla au obligatia sa efectueze inventarierea la inceputul activitatii, cel putin o data pe an, precum si la incetarea activitatii.

Avand in vedere modificarea cotei standard TVA de la 1 ianuarie 2017, de la 20% la 19%, pe baza inventarierii la sfarsitul zilei de 31 decembrie 2016 comerciantii cu amanuntul stablesc noile preturi de vanzare cu amanuntul pentru marfurile existente in stoc.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Decembrie 2016


Votati articolul "Inventarierea patrimoniului la sfarsitul exercitiului financiar. Pentru cine este obligatorie?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contract munca timp partial -deducere

Intrebare: La un contract de munca cu timp partial de 3 h/zi si un salar brut de 340 lei, declarat ca si loc de munca de baza, fara persoane in intretinere, se poate aplica deducerea de 250 lei la calculul impozitului?
Multumesc

Raspuns: Conform prevederilor Codului Fiscal, art. 56, persoanele fizice au dreptul la deducerea din venitul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Scutirea de impozit pentru veniturile din salarii pentru activitatea de creare de programe pentru calculator in anul 2017

    • Va aducem la cunostinta ca, potrivit art. 60 pct. 2 din Codul fiscal, persoanele fizice sunt scutite de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator. Se aplica astfel prevederile valabile din data de 1 februarie 2016, conditiile care trebuie indeplinite pentru aplicarea scutirii de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator su...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Top acte normative cu incidenta fiscala

    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nati...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA pentru client in faliment. Emitere factura centralizatoare. Ce facturi declaram in D394?

    • In randurile urmatoare, avem spre analiza cazul unui client care datoreaza societatii contravaloarea mai multor facturi pentru chirie si asupra caruia s-a deschis procedura insolventei. In luna septembrie, instanta de judecata dispune inchiderea procedurii insolventa impotriva clientului respectiv inchiderea falimentului si radierea acestuia din Registrul Comertului. Stabilim daca societatea va trebui sa intocmeasca pentru fiecare factura neincasata cate o factura de stornare in vederea ajust...» citeste mai departe aici

  • Formularul 010. Cine are obligatia de depunere?

    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Noi servicii de care contribuabilii pot beneficia prin Spatiul Privat Virtual?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, con...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare intocmite cu ocazia lichidarii unei societati comerciale. Cum procedam?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei societati neplatitoate de TVA si platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor care a depus documentatia pentru dizolvare societate in luna decembrie 2016. In ianuarie 2017 a fost publicata dizolvarea in Monitorul Oficial. Urmeaza etapa de radiere. Societatea o obtinut venituri in luna decembrie 2016 (din vanzare bunuri) pentru care depune in luna ianuarie 2016 Declaratia 100 si plateste impozit. Vom vedea in ce luna se poate intocmi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X