Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Obligativitatea instalarii POS. Cum procedam in ce priveste operatiunile de trezorerie?

operatiuni trezorerieinstalare postrezoreriecasa de marcatcifra vanzari

In cele ce urmeaza, tinand cont de reducerea plafonului pentru plati cu card, la structuri cu amanuntul se vinde in sistem en-gros, dar si catre persoane fizice la pret negociat. Vanzarile catre persone fizice nu au un caracter continuu. Firma foloseste casa de marcat pentru incasari de la persoane fizice. Vom vedea daca societatea este obligata la instalarea aparatului de plata pentru card si daca in plafonul de 10.000 euro intra toata CA sau numai cifra pentru vanzari la persoane fizice.

Daca in unitatea dvs. se utilizeaza casa de marcat , conform art. 1, alin (9) din OUG 28/1999 actualizata "(9) Se interzice operatorilor economici care, potrivit legii, au obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si de a emite bonuri fiscale cu acestea, sa inmaneze clientilor documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, altele decat bonurile fiscale, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (8).”

Am citat acest act normativ pentru a evidentia faptul ca legea nu face distinctie intre clientii dvs. : persoane juridice sau persoane fizice in cazul in care aveti obligatia de a utiliza casa de marcat.
(Atentie si la OG 99/2000, art. 73 :” 22. exercitarea de activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, respectiv suprafata de vanzare, cu amenda de la 2.000 lei la 10.000 lei si cu interzicerea uneia dintre cele doua activitati;”).
Revenind la OUG 193/2002 asa cum a fost ea modificata prin Legea 209/2016,aceasta prevede :
"(3) Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 de euro in echivalent lei au obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit si cardurile de credit."

Deci :
- Presupunem ca dvs. at organizat 2 spatii de vanzare : unul pentru pentru vanzare en-gros si unul pentru vanzare cu amanuntul in care utilizati casa de marcat.
- Sunteti deci autorizati si pentru vanzare cu amanuntul
- Fiind autorizati pentru vanzarea cu amanuntul va incadrati la persoanele juridice la care se refera art. (3).

Din pacate nu au aparut norme metodologice de aplicare a acestei prevederi, astfel incat consider ca este prudent sa considerati ca CA ce se ia in considerare este intreaga CA nu numai cea realizata din vanzarile catre persoane fizice.

In opinia mea dvs. ar trebui sa va instalati POS daca CA realizata din vanzare (indiferent catre cine) depaseste 10.000 de euro/an. Daca nu ati fi desfasurat deloc vanzare cu amanuntul, nu v-ati fi incadrat in aceasta prevedere.


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017
Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017

Vezi detalii


 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Decembrie 2016


Votati articolul "Obligativitatea instalarii POS. Cum procedam in ce priveste operatiunile de trezorerie?":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Procesul verbal al comisiei de inventariere

Intrebare: Bună seara !

Exista cateva probleme privind comisia de inventariere.
Comisia de inventariere anuala a inaintat Procesul verbal conducerii institutiei noastre spre aprobare.

Vă rog mult să îmi spuneti :
1. - Care este ordinea in care ar trebui sa fie inaintat Procesul verbal intocmit de catre comisia de inventariere?
- la contabilul sef, la jurist si apoi directorului ?

2. - Procesul verbal al comisiei de inventariere se înaintează juristului pentru a fi avizat.
Ce trebuie să facă juristul ?
Ce trebuie să verifice ?
Ce nelegalitati trebuie să sesizeze ?
În ce cazuri trebuie să întoarcă la comisie Procesul verbal ?
..... pentru ce motive și ce ar trebui să facă comisia ?

Raspuns: Finalizarea inventarierii are loc cu un raport al comisiei de inventariere care are la baza procesul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! Mai multe declaratii se depun pana la 25 august!

    • ANAF atrage atentia contribuabililor cu privire la declaratiile fiscale pe care trebuie sa le depuna pana la 25 august, dupa caz: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, formular 100.; Cititi si ...» citeste mai departe aici

  • Biris, despre plata defalcata TVA: Aventurierul care a facut aceasta propunere trebuie sa dispara din zona publica

    • Ministerul de Finante a anuntat ca operatorii economici vor avea deschis gratuit un cont de TVA in lei, la trezorerie, de la 1 ianuarie 2018, in baza mecanismului "split TVA. Conform Finantelor, contul va fi gratuit neexistand comisioane. in perioada octombrie-decembrie 2017 acest mecanism va fi optional, iar de la 1 ianuarie 2018, obligatoriu. Bancile vor deschide si ele conturi automat, dar daca nu vor fi folosite timp de 90 de zile acestea vor fi inchise. Pentru co...» citeste mai departe aici

  • Cum identificati furnizorii de TVA inainte sa dispara fara sa achite TVA-ul?

    • Sistemul de plata defalcata a TVA a pus din nou pe jar intreg mediul de afaceri. Companiile se tem ca, in ce le priveste, vor avea de facut si mai multe plati, riscand amenzi nemeritate din partea ANAF.  In caz de controale, Fiscul porneste deja de la premisa ca evaziunea fiscala in domeniul TVA a fost sau ar fi trebuit sa fie cunoscuta de toate partile implicate. Astfel, companiile care au fost de fapt corecte nu pot iesi cu fata curata din aceste imprejurari, riscand chiar in...» citeste mai departe aici

  • Corectie facturi emise de furnizor cu TVA anulat. Model monografie contabila

    • Va oferim, de data aceasta, un model de monografie contabila pentru corectia in contabilitate a unei facturi de cazare (TVA 9%) emisa cu TVA de catre un furnizor care avea codul de TVA anulat din oficiu la data emiterii facturii. La data primirii facturii s-a dedus TVA. Eroarea s-a constatat la generarea D394 care s-a depus corect. Iata raspunsul specialistului: Potrivit art. 11 alin. (9) din Codul fiscal, beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau serv...» citeste mai departe aici

  • In ce consta controlul inopinat efectuat de catre organul fiscal?

    • Conform Codului de procedura fiscala controlul inopinat presupune urmatoarele actiuni: a) verificarea faptica si documentara, in principal, ca urmare a unor informatii cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legislatiei fiscale; b) verificarea documentelor si operatiunilor impozabile ale unui contribuabil/platitor, in corelatie cu cele detinute de persoana sau entitatea supusa unui control fiscal, denumita control incrucisat; c) verificarea unor element...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI