Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Obligativitatea instalarii POS. Cum procedam in ce priveste operatiunile de trezorerie?

operatiuni trezorerieinstalare postrezoreriecasa de marcatcifra vanzari

In cele ce urmeaza, tinand cont de reducerea plafonului pentru plati cu card, la structuri cu amanuntul se vinde in sistem en-gros, dar si catre persoane fizice la pret negociat. Vanzarile catre persone fizice nu au un caracter continuu. Firma foloseste casa de marcat pentru incasari de la persoane fizice. Vom vedea daca societatea este obligata la instalarea aparatului de plata pentru card si daca in plafonul de 10.000 euro intra toata CA sau numai cifra pentru vanzari la persoane fizice.

Daca in unitatea dvs. se utilizeaza casa de marcat , conform art. 1, alin (9) din OUG 28/1999 actualizata "(9) Se interzice operatorilor economici care, potrivit legii, au obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si de a emite bonuri fiscale cu acestea, sa inmaneze clientilor documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, altele decat bonurile fiscale, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (8).”

Am citat acest act normativ pentru a evidentia faptul ca legea nu face distinctie intre clientii dvs. : persoane juridice sau persoane fizice in cazul in care aveti obligatia de a utiliza casa de marcat.
(Atentie si la OG 99/2000, art. 73 :” 22. exercitarea de activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, respectiv suprafata de vanzare, cu amenda de la 2.000 lei la 10.000 lei si cu interzicerea uneia dintre cele doua activitati;”).
Revenind la OUG 193/2002 asa cum a fost ea modificata prin Legea 209/2016,aceasta prevede :
"(3) Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 de euro in echivalent lei au obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit si cardurile de credit."

Deci :
- Presupunem ca dvs. at organizat 2 spatii de vanzare : unul pentru pentru vanzare en-gros si unul pentru vanzare cu amanuntul in care utilizati casa de marcat.
- Sunteti deci autorizati si pentru vanzare cu amanuntul
- Fiind autorizati pentru vanzarea cu amanuntul va incadrati la persoanele juridice la care se refera art. (3).

Din pacate nu au aparut norme metodologice de aplicare a acestei prevederi, astfel incat consider ca este prudent sa considerati ca CA ce se ia in considerare este intreaga CA nu numai cea realizata din vanzarile catre persoane fizice.

In opinia mea dvs. ar trebui sa va instalati POS daca CA realizata din vanzare (indiferent catre cine) depaseste 10.000 de euro/an. Daca nu ati fi desfasurat deloc vanzare cu amanuntul, nu v-ati fi incadrat in aceasta prevedere.


Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Decembrie 2016


Votati articolul "Obligativitatea instalarii POS. Cum procedam in ce priveste operatiunile de trezorerie?":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Calcul impozit profit dupa impozit microintreprinderi

Intrebare: O societate,incepand cu 01.07.2014,indeplineste conditiile de trecere de la impozit micro,la impozit pe profit.Cum se calculeaza impozitul pe profit la trimestrul trei 2014

Raspuns: Pentru anul respectiv societatea va plati impozit pe venitul microintreprinderilor pana in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X