Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Neperceperea impozitului de catre notar la instrainarea imobilelor din patrimoniul afacerii. Cum procedam?

notarpatrimoniul afaceriitarif notarimpozitintreprindere individualaconstructii

In urmatoare analiza, o intreprindere individuala inregistrata in scopuri de TVA care construieste blocuri, vinde apartamentele constuite din acest bloc. La incheierea contractului de vanzare-cumparare la notar, notarul percepe taxa de 3% impozit pe venit aplicata asupra cladirilor mai noi de 2 ani.

Intreprinderea individuala va plati la ANAF impozitul stabilit la venit - cheltuieli de 16%. Stabilim daca este corect ca notarul sa perceapa acest 3% asupra venitului sau daca ANAF trebuie sa faca compensarea sumelor achitate de intreprinderea individuala si sa calculeze ca ar avea de plata doar diferenta.

Potrivit pct. 33 alin. 2 din Normele metodologice date in aplicarea art. 111 alin. 2 din Codul fiscal, face exceptie de la impunere transmiterea dreptului de proprietate sau a dezmembramintelor acestuia pentru proprietatile imobiliare din patrimoniul afacerii definite conform pct. 7 alin. 8 din normele metodologice date in aplicarea art. 68 din Codul fiscal, acestea fiind incluse in categoriile de venituri pentru care venitul net anual se determina pe baza datelor din contabilitate.

Avand in vedere ca persoana fizica – dezvoltator imobiliar are deja infiintata o intreprindere individuala autorizata, care se ocupa cu construirea de apartamente, acestea intrand astfel in patrimoniul afacerii, veniturile realizate in urma vanzarii apartamentelor nu sunt supuse impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal intrucat acele apartamente fac parte din patrimoniul afacerii intreprinderii individuale, si nu din patrimoniul personal al titularului intreprinderii individuale.

Ca atare, notarii publici nu trebuie sa retina impozitul prevazut de art. 111 din Codul fiscal
intrucat persoana fizica titulara a intreprinderii individuale va achita impozitul, dupa regulile specifice de impozitare a veniturilor din activitati independente. Nu exista nicio prevedere legala prin care eventualul impozit perceput de notar sa fie considerat plata anticipata in contul impozitului anual pe venit al intreprinderii individuale, astfel incat persoana fizica sa plateasca doar diferenta fata de impozit.


Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Decembrie 2016


Votati articolul "Neperceperea impozitului de catre notar la instrainarea imobilelor din patrimoniul afacerii. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Client incert lichidat

Intrebare: Am preluat urmatoarea situatie:
- client italian cu factura din 2007
- trecut la incerti in 2008 si constituit provizion 30%
(firma s-a inscris in lista creditorilor intrucat a aflat de intrarea clientului in redresare judiciara si a primit si o esalonare - de la administratorul judiciar - pentru 10 ani de recuperare a creantei)
- clientul incert a fost reevaluat in 2008, 2009, 2010, 2011, 2012
- gasesc acum pe un site de verificare a firmelor din Italia ca respectivul client este din 2010 in "lichidare judiciara" deci in faliment..
Imi pun intrebarile urmatoare cu rugaminte de ajutor de la Dvs:
- cind fac lichidarea creantei? Acum la inchiderea lui 2012 sau trebuie sa ma intorc la 2010 ?
- cit este deductibil din pierdere 30% la nivelul provizionului sau 100% fiind faliment si corespunzator cat din venitul rezultat din stingerea provizionului este impozabil?
- ce se intimpla cu reevaluarea facuta dupa anul falimentului ?
Multumesc

Raspuns: Conform ART. 22 din Codul fiscal contribuabilul are dreptul la deducerea rezervelor si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Expertii contabili si contabilii autorizati se vor putea constitui in societati de contabilitate. Ce se mai modifica?

    • Activitatea contabila va fi supusa unor noi reguli dupa ce un proiect de act normativ a fost recent adoptat in Parlament, urmand sa fie trimis spre promulgare. Prin nou proiect, expertii contabili si contabilii autorizati se vor putea constitui in societati de contabilitate si nu comerciale cum permite legislatia actuala.  Proiectul modifica si completeaza inclusiv Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a...» citeste mai departe aici

  • Reguli drastice pentru contabili si consultanti fiscali

    • Contabilii, consultantii fiscali, avocatii si bancile vor avea in curand de infruntat o legislatie mult mai dura, printr-unn nou set de reguli drastice pregatit de Comisia Europeana. Astfel, persoanele care exercita profesiile amintite si care pregatesc sisteme fiscale pentru clienti trebuie sa se pregateasca pentru noile conditii care vor deveni obligatorii, inclusiv pentru Romania.  Sistemele de planificare fiscala transfrontaliere care prezinta anumite caracteristici sau tra...» citeste mai departe aici

  • Limite deductibilitate pentru unele categorii de cheltuieli in 2017. Noul Ghid ANAF

    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modificările si completările ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota d...» citeste mai departe aici

  • Raportarile contabile la 30 iunie se depun pana la 16 august 2017. OMFP nr. 895/2017

    • Conform prevederilor in vigoare, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 de lei au obligatia de a depune raportarile contabile la 30 iunie la unitatile teritoriale ale Ministerului de Finante, pana la 16 august 2017. In acest sens, OMFP nr. 895/2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contab...» citeste mai departe aici

  • Contabilitate Uber. Totul despre facturi, inregistrari contabile si obligatiile fiscale pentru taxi-urile Uber

    • Prevederile legislative in ce priveste colaborarea cu Uber sau incheierea unor contracte care prevad prestarea de servicii de transport in aceasta forma de organizare juridica par sa aiba, la o prima vedere, unele lacune.  Unii consultanti sunt de parere ca orice colaborare cu Uber necesita obligatia colaboratorilor sa fie inscrisi in Registrul operatorilor intracomunitari. Firmele nou-infiintate, neplatitoare de TVA, au obligatai de a obtine un cod valid de TVA pentru operatiu...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate. Cum se pot cesiona creantele catre ANAF?

    • In cazul urmator, o firma se confrunta cu situatia in care unii clienti nu isi achita facturile la scadenta si nici nu doresc plata acestora prin intermediul procedurii de cesionare a facturilor catre o institutie bancara (factoring). Vom vedea care este procedura si in ce conditii se pot cesiona creantele neincasate catre ANAF. Administratorul societatii, ordonatorul de credite sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii respective, dupa cum se prevede la art. 10 din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X