Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Ce implicatii fiscale apar la scoaterea din evidenta a unor creante detinute de un client in faliment?

creanteajustare tvaimpozit pe profitscoatere din evidentaclient in faliment

In analiza de mai jos, avem situatia in care s-a constituit un provizion pentru un client incert 4118 = 4111 (cheltuiala nedeductibila 6814 = 496) si prin hotarare judecatoreasca s-a incheiat procedura falimentului. Se repune provizionul 496 = 7814 Venit neimpozabil. Stabilim in ce masura cheltuiala 654 = 4118 este nedeductibila si se ajusteaza si TVA.

Din datele furnizate de dvs. deduc ca suma datorata de clientul dvs. nu a fost incasata si in baza hotararii judecatoresti ati anulat provizionul constituit inregistrand suma neincasata pe cheltuieli.

1) Din punct de vedere al impozitului pe profit:

Cheltuiala inregistrata cu scoaterea din evindenta a sumei neincasate de la clientul al carui faliment a fost declarat prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila reprezinta o cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe profit, avand in vedere prevederile punctului 2 de la lit h) a alin (4) de la art. 25 din Codul fiscal:

"ART. 25 - Cheltuieli (4) Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile:
h) pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor, pentru partea neacoperita de provizion, potrivit art. 26, precum si cele inregistrate in alte cazuri decat urmatoarele:
2. procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti;"

2) Din punct de vedere al TVA:


Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii




In conformitate cu lit d de la art. 287 din codul fiscal
se poate efectua ajustarea TVA in situatia in care nu se poate incasa contravaloarea bunurilor sau serviciilor prestat cu conditia ca declararii oficiale a falimentului clientului. Ajustarea se poate efectua doar incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti definitive si irevocabile.

Din datele prezentate de dvs. nu regasesc detaliile necesare care constituie conditii obligatorii care trebuiesc indeplinite pentru ajustarea TVA colectata:
- hotararea judecatoreasca trebuie sa fie definitiva si irevocabila;
- facturile in cauza emise de firma dvs. si neincasate trebuie sa fie in cadrul termenului de prescriptie;
- emiterea facturii de ajustare cu semnul minus atat la baza de impozitare, cat si TVA aferent pentru reglarea bazei de impozitare ( anularea acesteia in cazul dvs. ), factura care nu se transmite clientului in stare de faliment; factura se va inregistra corespunzator un jurnalul de vanzari si se va declara in Decontul 300 privind TVA.

Baza legala privind ajustarea TVA este reglementata la lit d) a art. 287 din Codul fiscal:
ART. 287 - Ajustarea bazei de impozitare

Baza de impozitare se reduce in urmatoarele situatii:
d) In cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata.

Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, iar, in cazul falimentului beneficiarului, incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei, hotarare ramasa definitiva/definitiva si irevocabila, dupa caz. in cazul in care ulterior pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare sunt incasate sume aferente creantelor modificate sau eliminate prin planul de reorganizare, se anuleaza ajustarea efectuata, corespunzator sumelor respective prin decontul perioadei fiscale in care acestea sunt incasate;
si alin (6) al punctului 32 din NM de aplicare a Codului Fiscal:

"32 (6) Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, prevazuta la art. 287 lit. d) din Codul fiscal, este permisa pentru facturile emise care se afla in cadrul termenului de prescriptie prevazut in Codul de procedura fiscala.

In cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o hotarare judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata, ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, daca aceasta a intervenit dupa data de 1 ianuarie 2016. In cazul persoanelor care aplica sistemul TVA la incasare se opereaza anularea taxei neexigibile aferente livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii realizate."

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra - Lector Universitar dr.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Decembrie 2016


Votati articolul "Ce implicatii fiscale apar la scoaterea din evidenta a unor creante detinute de un client in faliment?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Pot semna bilantul, daca sunt singurul salariat din compart financiar-contabil?

Intrebare: Buna ziua, societatea la care lucrez este incadrata in categoria ONG-urilor. Eu sunt singurul contabil si salariat din compartimentul financiar. Sunt persoana cu studii superioare in domeniu. Ma intereseaza daca pot semna bilantul, avand in vedere ca functia mea este de contabil si nu contabil sef, sau director economic.

Raspuns: Si din punct de vedere legal ce ar trebui sa intocmesc pentru a fi delegat in acest sens. Spre...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Schimbari noi in Codul fiscal: TVA, impozitul pe profit si impozitul pentru microintreprinderi

    • Conform mai multor propuneri, vor intra in vigoare mai multe modificari aduse Codului fiscal in ce priveste domeniul TVA, impozitul pe profit si impozitul pe microintreprindere.  Modificarea care vizeaza Impozitul pe profit se aplica asociatiilor de proprietari care intra in sfera contribuabililor platitori de impozit pe profit, dar nu raman in sfera contribuabililor asociatiile de proprietari constituite ca persoane juridice care efectueaza doar incasare a cotelor de contribut...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017

    • Prin OMFP 895 publicat in MOF nr. 463 din 21/06/2017 a fost aprobat Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici.  Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 se aplica persoanelor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 si celor carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu S...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Ce este reteaua de siguranta si cum se aplica aceasta?

    • Reteaua de siguranta inseamna taxarea achizitiilor intracomunitare in alt stat membru decat cel de sosire a bunurilor, spre deosebire de regula generala, care prevede ca locul achizitiei intracomunitare de bunuri se considera a fi locul unde se gasesc bunurile in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor.  In cazul achizitiilor care au loc in Romania, locul impozitarii este in Romania: atat pentru achizitiile in...» citeste mai departe aici

  • Actionarii vor avea acces din timpul anului la profitul firmei

    • Un proiect mai vechi despre care am scris si aici si care elimina infractiunea de folosire cu rea-credinta a bunurilor societatii cooperative sau in folosul propriu a fost recent modificat din nou, propunand ca profitul obtinut de firma sa poata ...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: Proiectul de act normativ privind modificarea OG nr. 65/1994 a fost adoptat

    • In urma demersurilor Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania privind imbunatatirea legislatiei nationale care reglementeaza profesia de expert contabil si cea de contabil autorizat, marti, 20 iunie a.c., in plenul Camerei Deputatilor s-a adoptat proiectul de lege privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative, proiect de act normativ care modifica si OG nr. 65/1994 pr...» citeste mai departe aici

  • Achizitii mijloace fixe din fonduri nerambursabile. Model monografie contabila

    • In analiza de mai jos, va oferim ca exemplu un model de monografie contabila pentru un SRL-D care acceseaza fonduri nerambursabile in programul Start up Nation si care achizitioneaza un mijloc fix dintr-un stat non-UE. Vom vedea care este monografi contabila de inregistrare a fondurilor nerambursabile. Tratamentul subventiilor este prevazut in sectiunea 4.11 din OMFP 1802/2014. Subventiile pentru active, se inregistreaza in contabilitate ca subventii pentru investitii si se recunosc...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X