Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Ce implicatii fiscale apar la scoaterea din evidenta a unor creante detinute de un client in faliment?

creanteajustare tvaimpozit pe profitscoatere din evidentaclient in faliment

In analiza de mai jos, avem situatia in care s-a constituit un provizion pentru un client incert 4118 = 4111 (cheltuiala nedeductibila 6814 = 496) si prin hotarare judecatoreasca s-a incheiat procedura falimentului. Se repune provizionul 496 = 7814 Venit neimpozabil. Stabilim in ce masura cheltuiala 654 = 4118 este nedeductibila si se ajusteaza si TVA.

Din datele furnizate de dvs. deduc ca suma datorata de clientul dvs. nu a fost incasata si in baza hotararii judecatoresti ati anulat provizionul constituit inregistrand suma neincasata pe cheltuieli.

1) Din punct de vedere al impozitului pe profit:

Cheltuiala inregistrata cu scoaterea din evindenta a sumei neincasate de la clientul al carui faliment a fost declarat prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila reprezinta o cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe profit, avand in vedere prevederile punctului 2 de la lit h) a alin (4) de la art. 25 din Codul fiscal:

"ART. 25 - Cheltuieli (4) Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile:
h) pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor, pentru partea neacoperita de provizion, potrivit art. 26, precum si cele inregistrate in alte cazuri decat urmatoarele:
2. procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti;"

2) Din punct de vedere al TVA:


Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel

Vezi detalii




In conformitate cu lit d de la art. 287 din codul fiscal
se poate efectua ajustarea TVA in situatia in care nu se poate incasa contravaloarea bunurilor sau serviciilor prestat cu conditia ca declararii oficiale a falimentului clientului. Ajustarea se poate efectua doar incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti definitive si irevocabile.

Din datele prezentate de dvs. nu regasesc detaliile necesare care constituie conditii obligatorii care trebuiesc indeplinite pentru ajustarea TVA colectata:
- hotararea judecatoreasca trebuie sa fie definitiva si irevocabila;
- facturile in cauza emise de firma dvs. si neincasate trebuie sa fie in cadrul termenului de prescriptie;
- emiterea facturii de ajustare cu semnul minus atat la baza de impozitare, cat si TVA aferent pentru reglarea bazei de impozitare ( anularea acesteia in cazul dvs. ), factura care nu se transmite clientului in stare de faliment; factura se va inregistra corespunzator un jurnalul de vanzari si se va declara in Decontul 300 privind TVA.

Baza legala privind ajustarea TVA este reglementata la lit d) a art. 287 din Codul fiscal:
ART. 287 - Ajustarea bazei de impozitare

Baza de impozitare se reduce in urmatoarele situatii:
d) In cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata.

Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, iar, in cazul falimentului beneficiarului, incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei, hotarare ramasa definitiva/definitiva si irevocabila, dupa caz. in cazul in care ulterior pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare sunt incasate sume aferente creantelor modificate sau eliminate prin planul de reorganizare, se anuleaza ajustarea efectuata, corespunzator sumelor respective prin decontul perioadei fiscale in care acestea sunt incasate;
si alin (6) al punctului 32 din NM de aplicare a Codului Fiscal:

"32 (6) Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, prevazuta la art. 287 lit. d) din Codul fiscal, este permisa pentru facturile emise care se afla in cadrul termenului de prescriptie prevazut in Codul de procedura fiscala.

In cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o hotarare judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata, ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, daca aceasta a intervenit dupa data de 1 ianuarie 2016. In cazul persoanelor care aplica sistemul TVA la incasare se opereaza anularea taxei neexigibile aferente livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii realizate."

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra - Lector Universitar dr.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Decembrie 2016


Votati articolul "Ce implicatii fiscale apar la scoaterea din evidenta a unor creante detinute de un client in faliment?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contract munca timp partial -deducere

Intrebare: La un contract de munca cu timp partial de 3 h/zi si un salar brut de 340 lei, declarat ca si loc de munca de baza, fara persoane in intretinere, se poate aplica deducerea de 250 lei la calculul impozitului?
Multumesc

Raspuns: Conform prevederilor Codului Fiscal, art. 56, persoanele fizice au dreptul la deducerea din venitul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Scutirea de impozit pentru veniturile din salarii pentru activitatea de creare de programe pentru calculator in anul 2017

    • Va aducem la cunostinta ca, potrivit art. 60 pct. 2 din Codul fiscal, persoanele fizice sunt scutite de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator. Se aplica astfel prevederile valabile din data de 1 februarie 2016, conditiile care trebuie indeplinite pentru aplicarea scutirii de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator su...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Top acte normative cu incidenta fiscala

    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nati...» citeste mai departe aici

  • Formularul 010. Cine are obligatia de depunere?

    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA pentru client in faliment. Emitere factura centralizatoare. Ce facturi declaram in D394?

    • In randurile urmatoare, avem spre analiza cazul unui client care datoreaza societatii contravaloarea mai multor facturi pentru chirie si asupra caruia s-a deschis procedura insolventei. In luna septembrie, instanta de judecata dispune inchiderea procedurii insolventa impotriva clientului respectiv inchiderea falimentului si radierea acestuia din Registrul Comertului. Stabilim daca societatea va trebui sa intocmeasca pentru fiecare factura neincasata cate o factura de stornare in vederea ajust...» citeste mai departe aici

  • Noi servicii de care contribuabilii pot beneficia prin Spatiul Privat Virtual?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, con...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare intocmite cu ocazia lichidarii unei societati comerciale. Cum procedam?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei societati neplatitoate de TVA si platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor care a depus documentatia pentru dizolvare societate in luna decembrie 2016. In ianuarie 2017 a fost publicata dizolvarea in Monitorul Oficial. Urmeaza etapa de radiere. Societatea o obtinut venituri in luna decembrie 2016 (din vanzare bunuri) pentru care depune in luna ianuarie 2016 Declaratia 100 si plateste impozit. Vom vedea in ce luna se poate intocmi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X