Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Spatiu luat cu chirie si acordarea unor stimulente de catre proprietar. Ce inregistrari contabile se fac?

chirieinregistrari contabilefacturarecontract de chiriestimulente contractproprietar

Pentru o societate care a semnat un contract de chirie, se dau urmatoarele conditii:

1. Durata contractului 68 luni
2. Chirie 16,5 euro mp x 820 mp
3. Stimulente la incheirea contractului:
- 8 luni gratuite - acordate astfel 2 luni la inceperea contractului si cate 2 luni in fiecare an.
- 80 euro/mp la data semnarii contractului.

Vom vedea care este monografia contabila in cazul contractelor de chirie cu acordare de stimulente si care sunt inregistrarile contabile pentru facturile acordate gratuit la inceputul contractului, cat si pentru facturile emise de catre proprietar la valoarea de 16.5 euro x 820 mp.

Presupunand ca pozitia societatii este de chirias si ca facturarea se realizeaza lunar, se mentioneaza faptul ca in Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 se arata:

"223.
(2) Locatarul trebuie sa recunoasca beneficiul agregat al stimulentelor drept o reducere a cheltuielilor cu chiria pe toata durata contractului de leasing, pe o baza liniara, cu exceptia cazului in care o alta baza sistematica este reprezentativa pentru esalonarea in timp a beneficiului locatarului rezultat din utilizarea activului in sistem de leasing.

224. Prevederile pct. 223 referitoare la suportarea liniara a cheltuielilor pe durata contractului se aplica si in cazul stimulentelor acordate cu ocazia incheierii de contracte de inchiriere sau de alte contracte care presupun acordarea de stimulente pentru atragerea chiriasilor."


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii




Din textul de lege prezentat, trebuie retinut faptul ca, de fapt, cheltuiala cu chiria lunara este cea aferenta intregului contract, care reprezinta chiria lunara efectiv de plata (16,5 euro * 820 mp), diminuata cu lunile in care nu se plateste chirie (care se pot considera "reduceri").

Astfel, pentru prezentarea calculelor si a monografiei contabile, nu vom tine cont de ultimul stimulet, deoarece nu intelegem la ce se refera.

- durata contract inchiriere = 68 luni
- dintre acestea, 8 luni sunt gratuite
- rezulta numar luni de plata chirie efectiva = 60 luni (68 luni - 8 luni)
- chiria lunara de plata pentru fiecare dintre cele 60 de luni = 16,5 euro mp x 820 mp = 13530 euro / luna
- calcul chirie totala de plata pentru cele 60 de luni = 13530 euro / luna * 60 luni = 811800 euro
- dar spatiul este utilizat, de fapt, 68 de luni
- chiria este datorata, in realitate, pentru 68 d eluni de folosinta, ca urmare, si in contabilitate trebuie inregistrata chiria timp de 68 de luni, si nu numai timp de 60 luni - pentru cat se plateste efectiv
- cheltuiala cu chiria lunara se recalculeaza pentru cele 68 de luni de contract, astfel: 811800 euro / 68 luni = 11938,24 euro / lunar

- la data contractului, se inregistreaza chiria totala datorata, de 811800 euro:
471 = 408 811800 euro

- incepand cu pima luna de utilizare a spatiului pana la finalul acestuia (adica timp de 68 de luni), se efectueaza inregistrarea cheltuielii cu chiria, astfel:
612 = 471 11938,24 euro * 68 luni = 811800 euro

- in primele doua luni, care sunt gratuite, in mod normal nu trebuie sa primiti nici o factura de la proprietar, astfel ca in contabilitate, in fiecare dintre cele doua luni, nu veti avea decat inregistrarea de mai sus:
612 = 471 11938,24 euro
612 = 471 11938,24 euro

- in lunile in care veti primi si factura de chirie, de 16,5 euro mp x 820 mp = 13530 euro / luna, timp de 60 de luni, veti face urmatoarele inregistrari:
* factura:
408 = 401 13530 euro
si, concomitent:
612 = 471 11938,24 euro

Astfel, veti avea 60 de luni in care veti primi factura si veti face lunar 408 = 401 13530 euro, dupa care contul 408 se inchide, si veti avea 68 de luni de contract (de utilizare a spatiului) in care veti face inregistrarea lunara 612 = 471 11938,24 euro, dupa care contul 471 se va inchide.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman - Expert contabil si Consultant fiscal

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
chirieinregistrari contabilefacturarecontract de chiriestimulente contractproprietar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Decembrie 2016


Votati articolul "Spatiu luat cu chirie si acordarea unor stimulente de catre proprietar. Ce inregistrari contabile se fac?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Se poate elibera o suma din casierie pentru decontare transport, inainte de efectuare transport ?

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns privind urmatoarea situatie: juristul institutiei noastre urmeaza a se deplasa la un proces la o instanta de judecata din alta locatitate si a facut o Cerere de eliberare suma pentru transport dus-intors. Va rugam sa ne spuneti: se poate elibera suma din casieria institutiei inainte de efectuarea transportului si apoi juristul sa prezinte documentele justificative ( biletele de transport dus-intors ) ? Cum se va proceda ?

Raspuns: Va multumesc din suflet pentru ajutor !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia unica online. ANAF a lansat o noua aplicatie pentru depunere

    • ANAF a anuntat ca, pentru a simplifica procesul de depunere online a Declaratiei unice, a pus la dispozitia contribuabililor o aplicatie speciala. “Pentru a simplifica completarea si depunerea online a Declaratiei Unice, Ministerul Finantelor Publice - ANAF pune la dispozitia contribuabililor o aplicatie informatica dedicata, care poate fi accesata la adresa https://declunica.anaf.ro/&rdq...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii au firmele care distribuie dividende trimestrial?

    • Va anuntam saptamana trecuta ca legea care permite ca dividendele sa fie impartite trimestrial a fost publicata in Monitorul Oficial. Astfel, societatile infiintate in baza Legii nr. 31/1990 pot sa distribuie in cursul anului fiscal dividende ce provin din profitul exercitiului financiar in curs, incepand cu data de 15 iulie 2018. Acest act ...» citeste mai departe aici

  • Vanzarea cu amanuntul catre persoane juridice. Ce conditii sunt?

    • Va ocupati de vanzarea cu amanuntul cu persoane juridice? Ati intampinat dificultati legate de acest procedeu? Expertul nostru ne lamureste daca pot fi efectuate vanzari din gestiunea cu amanuntul catre clienti persoane juridice, care revand marfa, la pret preferential in functie de cantitatea achizitionata. Se va lua in considerare existenta Deciziei nr 498/2012 a Cutii Constitutionale, care precizeaza ca interzicerea achizitiei de marfuri in scop de revanzare de l...» citeste mai departe aici

  • Eugen Teodorovici a semnat la Bruxelles Carta Vamala Europeana

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a participat joi, 12 iulie 2018, la Bruxelles, la evenimentul organizat cu ocazia celebrarii celor 50 de ani de Uniune Vamala. Cu aceasta ocazie, Teodorovici a semnat Carta Vamala Europeana, sub inaltul patronaj al domnului Pierre Moscovici, comisar european pentru afaceri economice si financiare, impozitare si vama si al domnului Hartwig Loger, ministrul de finante din Austria, tara care detine Presedintia Consiliului Uniunii Europen...» citeste mai departe aici

  • Servicile de consiliere juridica – ce calitati le recomanda

    • Cu siguranta ca serviciile de consiliere juridica sunt o necesitate in randul entitatilor juridice, atat a celor ce vizeaza institutii publice, cat si private. Importanta pe care o are o firma de contablitate in acest sens este una majora, mai ales ca in general conducatorii afacerilor au in vedere opinia avizata a profesionistilor pentru a lua decizi importante pe partea juridica. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X