Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Societate in domeniul IT nou-infiintata. Cum va beneficia de scutirea de impozit pe salarii?

scutire impozit pe salariidomeniul itimpozit pe venitangajatidomeniul it

In analiza urmatore, stabilim in ce fel pentru o societate nou-infiintata care activeaza in domeniul IT, se determina numarul de angajati eligibili sa beneficieze de scutirea de impozit in functie de cifra de afaceri realizata de societate.

In speta, societatea intentioneaza sa angajeze in cursul anului, dar mai ales in viitor un numar mai mare de persoane in domeniul IT si este important sa identifice daca plafonul de 10.000 USD cifra de afaceri pe fiecare angajat are in vedere realizarile din anul fiscal anterior angajarii sau la cel calendaristic. Vom vedea daca se calculeaza pro-rata in cazul in care nu sunt toate cele 12 luni cu activitate.

Conditiile care trebuiesc indeplinite pentru a beneficia de scuite de impozit pe veniturile din salarii sunt redate la art. 1 alin. (1) din OMFP 835/2015. Potrivit acestuia: Angajatii operatorilor economici care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei in conformitate cu legislatia in vigoare, al caror obiect de activitate include crearea de programe pentru calculator (cod CAEN 5821, 5829, 6201, 6202, 6209), precum si angajatii persoanelor juridice romane de drept public beneficiaza de scutirea de impozit pe veniturile din salarii, in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) posturile pe care sunt angajati corespund listei cuprinzand ocupatiile mentionate in anexa;
b) postul face parte dintr-un compartiment specializat de informatica, evidentiat in organigrama angajatorului, cum ar fi: centru de calcul, directie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment sau altele similare;

c) detin o diploma acordata dupa finalizarea unei forme de invatamant superior de lunga durata sau detin o diploma acordata dupa finalizarea ciclului I de studii universitare de licenta, eliberata de o institutie de invatamant superior acreditata, si presteaza efectiv una dintre activitatile prevazute in anexa;

d) angajatorul a realizat in anul fiscal precedent si a inregistrat distinct in balantele analitice, ca urmare a activitatii de creatie de programe pentru calculator destinate comercializarii pe baza de contract, un venit anual de cel putin echivalentul in lei a 10.000 dolari S.U.A. (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, aferent fiecarei luni in care s-a inregistrat venitul) pentru fiecare angajat care beneficiaza de scutirea de impozit pe venit.

Asadar, plafonul privind veniturile se refera la anul fiscal precedent iar ordinul nu prevede recalcularea acestuia in functie de numarul de luni in care societatea a desfasurat activitate. Ca atare, pentru a beneficia de scutire in anul 2017 societatea trebuie sa realizeze in anul 2016 un venit anual de cel putin echivalentul in lei a 10.000 dolari S.U.A. (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, aferent fiecarei luni in care s-a inregistrat venitul) pentru fiecare angajat care beneficiaza de scutirea de impozit pe venit.

Scutirea de impozit pe veniturile din salarii se aplica lunar numai pentru veniturile de natura salariala obtinute in baza unui contract individual de munca, indiferent de momentul angajarii persoanei care beneficiaza de scutire, si fara a fi conditionata de contributia acesteia la realizarea plafonului minim de venit prevazut la art. 1 alin. (1) lit. d).


Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Top 100 de spete fiscal-contabile 2017
Top 100 de spete fiscal-contabile 2017

Vezi detalii

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Decembrie 2016


Votati articolul "Societate in domeniul IT nou-infiintata. Cum va beneficia de scutirea de impozit pe salarii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Un contabil sef trebuie sa duca documentele institutiei in oras ?

Intrebare: In numele institutiei, toti salariatii fac Adrese, Raportari, Cereri, etc.,
fie catre Trezorerie, fie instantelor de judecata,
fie catre Consiliul Judetean careia institutia noastra ii este subordonata, etc.
Sunt documente contabile privind platile, salariazarea, etc.

Un contabil sef este obligat sa duca documentele institutiei in oras ?

Toate aceste acte trebuie duse in oras
de cineva.
Nu toti salariatii trebuie sa-si duca documentele intocmite
la destinatari !

1. - Toate aceste acte
cine are obligatia sa le ia
si sa le transmita destinatarilor ?

2. - directorul institutiei trebuie sa dea o Decizie interna
prin care sa desemneze un salariat
care sa se ocupe cu curieratul /transmiterea documentelor institutiei in exterior ?
Sau soferul institutiei are aceasta obligatie ?
( in Fisa postului - soferului nu scrie nimic despre o asemenea obligatie ! )

3. - Persoana care ar trebui sa fie delegata
cu acest lucru,
cum va primi actele ?
Cu Proces-verbal de predare-primire ?

4. - Secretara institutiei sau
salariatul care le intocmeste
trebuie sa le i dea cu Proces-verbal de predare-primire ?

5. - cum se face descarcarea
salariatului care le intocmeste ?
Le inregistreaza doar la Secretariatul institutiei,
dupa care nu il mai priveste ?
( de exemplu: urmarirea unui Contract cine trebuie sa o faca ?
de intrare si iesire a actului ? )

6. - salariatul care le intocmeste
cum face dovada ca documentul respectiv
depus la Secretariatul institutiei
a fost transmis mai departe, destinatarului ?

7. - Cine este persoana care raspunde pentru
netransmiterea documentului catre destinatari
si pentru neintoarcerea la institutie
a documentelor semnate de destinatari ?


Raspuns: Pentru activitatea de trimitere a corespondentei, poate fi desemnata o persoana care mai are si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile