Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Sfatul expertului Robert Gearba: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA la cererea contribuabilului

platitor tvaanularea inregistrariidecont de tvascoatere din evidenta tva

Exista situatii atunci cand o societate considera ca este mai avantajos pentru ea sa nu fie platitoare de TVA. In cazul luarii acestei decizii, articolului 316 alin. 11, lit. g) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal prevede posibila retragerea prin optiune din evidenta platitorilor de TVA.

Procedural, articolului 310 alin. 7 al Codului Fiscal arata ca societatea poate depune cererea de scoatere din evidenta TVA intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale pe care o aplica (luna/trimestru), prin depunerea Declaratiei de mentiuni cod 010 si a certificatul d einsriere in scopuri de TVA in original.

Totodata, firma trebuie sa raporteze prin intermediul ultimului decont de TVA, conform evidentei fiscale organizate pe baza jurnalului pentru vanzari si a jurnalului pentru cumparari, urmatoarele operatiuni realizate in calitate de platitoare de TVA:

livrari de bunuri si prestari de servicii;
achizitii de bunuri si prestari de servicii;
ajustarea TVA efectuata conform prevederilor legale, in functie de cotele de TVA care au fost utilizate cand s-a efectuat deducerea.

Decontul final de TVA trebuie sa fie depus pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, indiferent care a fost perioada fiscala la TVA (luna / trimestru).

In cazul in care ajustarile nu sunt declarate in ultimul decont depus sau au fost efectuate ajustari eronate, acestea se cuprind ulterior in Declaratia privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, cod 307.

Modul de efectuare a ajustarilor

Conform prevederilor articolului 304 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, ajustarile se fac astfel:

TVA dedusa la toate bunurile si serviciile din stoc se ajusteaza prin colectarea TVA aferenta in functie de cota de TVA care a fost in vigoare la data achizitiei;


Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii



TVA dedusa aferenta serviciilor neutilizate se ajusteaza prin anularea TVA dedusa initial;
Ajustarea TVA dedusa aferenta activelor fixe altele decat cele de capital (bunurile amortizabile care au o durata de amortizare mai mare sau egala cu un an, dar mai mica de 5 ani) se face prin colectarea TVA aferent valorii ramase neamortizate;
Ajustarea TVA dedusa aferenta activelor fixe in curs de executie consta in anularea TVA dedusa initial.

Ajustarea TVA dedusa aferenta bunurilor de capital

Bunurile de capital reprezinta toate activele corporale fixe care au durata de amortizare mai mare de 5 ani. Perioada de ajustare este diferita in functie de tipul activelor:

20 de ani pentru constructia sau achizitia unui bun imobil;
5 ani pentru bunurile de capital achizitionate sau fabricate, altele decat bunurile imobile

Perioada de ajustare incepe de la data de 1 a anului urmator in care bunurile de capital au intrat in patrimoniu. Ajustarea deducerii trebuie facuta pentru toata taxa aferenta perioadei ramase din perioada de ajustare, incluzand anul scoaterii din evidenta platitorilor de TVA.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Decembrie 2016


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA la cererea contribuabilului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Omisiunile facute de Consiliul Judetean, lipsire de aparare

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog sa imi dati un sfat cum ar trebui procedat
in cazul urmator:

- in urma unui control al Camerei de Conturi,
Consiliul Judetean - ordonatorul principal de credite = Unitate Administrativa Teritoariala,
a inaintat institutiei noastre:
Adresa prin care ni s-a facut cunoscut ca va fi efectuat controlul,
Nota de constatare, Decizia de solutionare a contestatiei, .....

- institutia noastra a facut Obiectiuni, Contestatie
si le-a inaintat Consiliului Judetean,
- la randul sau, UAT-ul urma sa adune toate demersurile institutiilor subordonate,
sa le centralizeze si sa intocmeasca un Raspuns catre Camera de Conturi

- recent, institutia noastra a solicitat Consiliului Judetean
cate o copie cu demersurile facute de acesta si ...
cu stupoare, a constatat ca demersurile noastre au fost cenzurate,
in sensul ca anumite aspecte importante
ce explicau situatia de fapt si de drept
si care dadeau castig de cauza institutiei noastre
in sensul anularii masurilor Camerei de Conturi
au fost omise.....

- in consecinta, a ramas Decizia Camerei de Conturi
si urmeaza a se trece recuperarea prejudiciului
de la persoanele raspunzatoare nominalizate,
sa fie Notificate, sa fie date in judecata
daca nu vor achita benevol suma de bani ce le va reveni ca imputatie, ....

- acum Consiliului Judetean a inaintat la instanta de judecata
o Cerere de anulare a Deciziei Camerei de Conturi,
dar si de data aceasta
nu au fost mentionate toate aspectele.

- practic, si atunci, dar si acum,
Consiliul Judetean a lasat institutia noastra fara aparare ....

Va rog mult de tot sa ne sfatuiti ce am putea face ?
1. - institutia noastra sa faca o Cerere de interventie ? si
sa transmita toate documentele noastre,
asa cum au fost facute,
si sa spunem instantei omisiunile facute de Consiliul Judetean ? ...
si ca acesta ar fi motivul pentru care
a ramas in continuare Decizia Camerei de Conturi ?
2. - persoanele gasite raspunzatoare pot sa faca acest lucru, fiecare in parte ? sau
atunci cand vor fi date in judecata de institutia noastra
pentru recuperarea prejudiciului
vor pierde procedul
pentru ca se va considera ca
s-au judecat o data ?
( = ca exista putere de lucru judecat )




Raspuns: In cazul in care Consiliul judetean nu doreste sa prezinte toate documentele i vederea solutionarii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
buna ziua,am o intrebare detin o firma de transport marfa neplatitoare de tva pe anul 2016am facturat ivn valoare de 234000 am depasit plafonul de neplatitor de tva?ce trebuie sa fac?
Data adaugarii: 27-Ian-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X