Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Sfatul expertului Robert Gearba: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA la cererea contribuabilului

platitor tvaanularea inregistrariidecont de tvascoatere din evidenta tva

Exista situatii atunci cand o societate considera ca este mai avantajos pentru ea sa nu fie platitoare de TVA. In cazul luarii acestei decizii, articolului 316 alin. 11, lit. g) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal prevede posibila retragerea prin optiune din evidenta platitorilor de TVA.

Procedural, articolului 310 alin. 7 al Codului Fiscal arata ca societatea poate depune cererea de scoatere din evidenta TVA intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale pe care o aplica (luna/trimestru), prin depunerea Declaratiei de mentiuni cod 010 si a certificatul d einsriere in scopuri de TVA in original.

Totodata, firma trebuie sa raporteze prin intermediul ultimului decont de TVA, conform evidentei fiscale organizate pe baza jurnalului pentru vanzari si a jurnalului pentru cumparari, urmatoarele operatiuni realizate in calitate de platitoare de TVA:

livrari de bunuri si prestari de servicii;
achizitii de bunuri si prestari de servicii;
ajustarea TVA efectuata conform prevederilor legale, in functie de cotele de TVA care au fost utilizate cand s-a efectuat deducerea.

Decontul final de TVA trebuie sa fie depus pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, indiferent care a fost perioada fiscala la TVA (luna / trimestru).

In cazul in care ajustarile nu sunt declarate in ultimul decont depus sau au fost efectuate ajustari eronate, acestea se cuprind ulterior in Declaratia privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, cod 307.

Modul de efectuare a ajustarilor

Conform prevederilor articolului 304 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, ajustarile se fac astfel:

TVA dedusa la toate bunurile si serviciile din stoc se ajusteaza prin colectarea TVA aferenta in functie de cota de TVA care a fost in vigoare la data achizitiei;


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii



TVA dedusa aferenta serviciilor neutilizate se ajusteaza prin anularea TVA dedusa initial;
Ajustarea TVA dedusa aferenta activelor fixe altele decat cele de capital (bunurile amortizabile care au o durata de amortizare mai mare sau egala cu un an, dar mai mica de 5 ani) se face prin colectarea TVA aferent valorii ramase neamortizate;
Ajustarea TVA dedusa aferenta activelor fixe in curs de executie consta in anularea TVA dedusa initial.

Ajustarea TVA dedusa aferenta bunurilor de capital

Bunurile de capital reprezinta toate activele corporale fixe care au durata de amortizare mai mare de 5 ani. Perioada de ajustare este diferita in functie de tipul activelor:

20 de ani pentru constructia sau achizitia unui bun imobil;
5 ani pentru bunurile de capital achizitionate sau fabricate, altele decat bunurile imobile

Perioada de ajustare incepe de la data de 1 a anului urmator in care bunurile de capital au intrat in patrimoniu. Ajustarea deducerii trebuie facuta pentru toata taxa aferenta perioadei ramase din perioada de ajustare, incluzand anul scoaterii din evidenta platitorilor de TVA.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Decembrie 2016


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA la cererea contribuabilului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Refacturare cheltuieli intracomunitare

Intrebare: O societate platitoare de TVA inchiriaza autovehiculele altei firme din Romania pentru a efectua transport intracomunitar.
Prima societate achizitioneaza carburant din spatiu intracomunitar, pe baza de card carburant DKV . Urmeza sa refactureze aceasta cheltuiala cu carburant catre societatea ce utilizeaza de fapt mijloacele de transport .

Intrebarea este: daca se refacureaza carburantul cu TVA sau fara TVA , asa cum primeste situatiile de la DKV?
Va multumesc.

Raspuns: Va multumesc pentru raspuns, am optat si eu pentru acest raspuns , dar o a doua parere era necesara....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
buna ziua,am o intrebare detin o firma de transport marfa neplatitoare de tva pe anul 2016am facturat ivn valoare de 234000 am depasit plafonul de neplatitor de tva?ce trebuie sa fac?
Data adaugarii: 27-Ian-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X