Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Profit microintreprindere SRL-D si schimbarea repartizarii pentru dividende. Ce procedura urmam?

profit microintreprinderemonografia contabilaprofit reinvestitmicrointreprinderesrl-d

In randurile de mai jos, exemplul nostru il reprezinta o societate infiintata in luna octombrie 2011, microintreprindere - SRL-D, care a obtinut profit in anul 2013. Jumatate din profitul realizat in anul 2013 trebuia reinvestit in anul 2014, suma fiind de 37.000 lei si este inregistrata in contul 1068 insa societatea nu a reinvestit acest profit. In acest an, 2016 societatea doreste ca aceasta suma sa fie distribuita la dividende.

Vom vedea daca acest lucru este posibil si care ar fi, in acest caz, modalitatea, documentele aferente si monografia corespunzatoare.

Din luna ianuarie 2014 societatea nu mai este SRL-D si este SRL. Stabilim daca jumatate din profitul obtinut in anul 2012 in suma de 28.000 lei si neinvestit in anul 2013 se mai poate reinvesti in anul 2017, precum si care este monografia contabila.


Obligatia reinvestirii anuale a 50% din profitul realizat in anul fiscal precedent este prevazuta la art. 4 lit. c din OUG 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, iar conform art. 9 alin. 1 lit. b din ordonanta neindeplinerea acestei obligatii conduce la recuperarea facilitatilor acordate prin program, care se considera astfel ca fiind acordate necuvenit.

Prin urmare, nu poate fi posibila schimbarea destinatiei profitului obtinut, acesta trebuind sa fie repartizat si utilizat in proportie de 50% pentru investitii (inregistrarea repartizarii in contul 1068 – Alte rezerve, urmata de achizitia de mijloace fixe/active corespunzatoare obiectului de activitate al societatii). In caz contrar, toate facilitatile de care a beneficiat SRL-D vor fi recuperate de la societate, fiind considerate ca acordate necuvenit.

Reinvestirea profitului se face anual, pe baza profitului obtinut in anul fiscal precedent, conform art. 4 lit. c din ordonanta. Aceasta inseamna ca cei 50% din profitul anului 2012 trebuiau reinvestiti in anul 2013. Bineinteles, reinvestirea poate avea loc si in anul 2017 prin achizitia in echivalent de mijloace fixe specifice obiectului de activitate, dar aceasta nu inseamna ca obligatia reinvestirii anuale de la art. 4 lit. c din OUG 6/2011 a fost respectata.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Decembrie 2016


Votati articolul "Profit microintreprindere SRL-D si schimbarea repartizarii pentru dividende. Ce procedura urmam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Consilier juridic , cumul functii, plafon salariu

Intrebare: - un preot vrea sa se angajeze, cu norma intreaga /8 ore de lucru, pe postul de consilier juridic la Primarie, urmand sa ia un salariu lunar brut de 1740 lei.
- ca si preot are deja un salariu lunar brut de 1383 lei

1.1. - poate sa fie angajat ?
- i se mai face un alt CIM ?
- exista un anumit plafon maxim de salarizare, avand in vedere cele 2 salarii cumulate pt. cele 2 functii pe care le va ocupa ?
sau

1.2. - exista o interdictie ?
- nu poate fi angajat la Primarie pt. ca nu poate avea cumul de functii publice la stat ?
- nu poate fi angajat pt. ca cele 2 salarii cumulate pe care le va avea depaseste plafonul legal de 1500 lei lunar brut ?


Raspuns: Daca preotul este angajat ca functionar public la primarie in calitate de preot cu contract de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 19-25 iunie 2017

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017 si publicate in Monitorul Oficial. 1. Legea nr.100/2017 pentru ratificarea Acordului de parteneriat si cooperare consolidat dintre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Republica Kazahstan, pe de alta parte, semnat la Astana la 21 decembrie 2015 (M.Of. nr.464 din 21 iunie 2017); 2. Ordinul ministrului ...» citeste mai departe aici

  • Procedura inregistrarii in scopuri de TVA ar putea fi modificata

    • In prezent, pentru inregistrarea in scopuri de TVA fie prin efectul legii fie prin optiune, persoanele imnpozabile trebuie sa justifice intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica. Organele fiscale competente stabilesc, pe baza criteriilor stabilite prin ordin al presedintelui ANAF, daca persoana impozabila justifica intentia si are capacitatea de a desfasura activitate economica, pentru a fi inregistrata in scopuri de TVA si nu inregistreaza in scopuri de TVA persoanele impoz...» citeste mai departe aici

  • Achizitii servicii intracomunitare de la furnizor neplatitor de TVA. Ce regim de TVA se aplica?

    • In analiza urmatoare, va propunem situatia unei firme romaneasca, platitoare de TVA lunar si impozit pe profit trimestrial. Firma a incheiat in luna aprilie 2017 un contract de prestari servicii cu o firma din alt stat UE (neplatitoare de TVA la in statul strain si fara TVA de servicii intracomunitare). Nu exista nici in VIES. Acestia vor presta in statul strain servicii folosind mana de lucru pentru un contract castigat de firma romana in tara, dar pentru care nu se poate folosi mana de lucr...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit

    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator.   Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate ...» citeste mai departe aici

  • Societatea importatoare nerezidenta. Cine achita contributia la Fondul de mediu pentru ambalaje?

    • In analiza de mai jos, o societate rezidenta in alt stat UE face importuri pe teritoriul Romaniei, achita TVA in vama si livreaza produsele importate clientilor din Romania prin reprezentant fiscal. Conform OUG 196/2005, stabilim in ce masura, daca societatea straina este cea care aduce produsele amabalate pe teritoriul Romaniei, aceasta este obligata la calculul si plata taxei de mediu privind ambalajele precum si declararea acesteia la Fondul de mediu conform art. 9 alin. (1) lit. d) din OU...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X