Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

In 30 de zile de la semnarea contractului de inchiriere trebuie depusa la ANAF Declaratia 220

declaratia 220cedarea folosintei bunurilorinchiriereanafpatrimoniul personal

Persoanele care obtin venituri din inchirierea bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare, trebuie sa completeze si sa depuna la ANAF Declaratia 220 privind venitul estimat/norma de venit (Formularul 220), in maxim 30 de zile de la incheierea contractului.

Printr-un anunt recent, autoritatile fiscale informeaza ca Declaratia 220 se depune odata cu inregistrarea la ANAF a contractului incheiat intre parti. Pentru inregistrare este necesar contractul de inchiriere in original (un exemplar in original va fi pastrat la ANAF) si, daca este cazul, o imputernicire. Codul fiscal si Codul de procedura fiscala nu au prevederi legale care sa oblige rudele sa incheie contract de inchiriere, dar exista obligatia declararii la ANAF a contractelor deja incheiate, impozitarea fiind in conformitate cu prevederile Codului fiscal. Administratia fiscala nu poate interveni asupra vointei partilor exprimata intr-un contract de inchiriere in ceea ce priveste nivelul chiriei si nu poate stabili categoriile de persoane/rude pentru care exista obligatia incheierii unui contract de inchiriere.

IMPORTANT!

De asemenea, aceeasi sursa atrage atentia ca exista, in schimb, obligativitatea incheierii unui contract de inchiriere si a declararii acestuia la fisc in toate situatiile in care proprietarul incaseaza sume de bani reprezentand contravaloarea cedarii dreptului de folosinta, indiferent de nivelul acesteia. Venitul brut din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal reprezinta totalitatea sumelor in bani si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura stabilite potrivit contractului incheiat intre parti, pentru fiecare an fiscal, indiferent de momentul incasarii acestora. Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispozitiilor legale, in sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui detinator legal, daca sunt efectuate de chirias.

ATENTIE! Venitul brut se stabileste pe baza chiriei prevazute in contractul incheiat intre parti pentru fiecare an fiscal, indiferent de momentul incasarii chiriei. Venitul net din cedarea folosintei bunurilor se stabileste in sistem real, la optiunea contribuabilului, pe baza datelor din contabilitate sau prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 40% asupra venitului brut si a contributiiilor de asigurari sociale de sanatate datorate. Contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate se deduc de organul fiscal competent.

Retineti ca pentru recunoasterea deductibilitatii cheltuielii stabilite forfetar, proprietarul nu este obligat sa prezinte organului fiscal documente justificative. Informatii suplimentare se pot obtine:

- prin formularul de solicitare asistenta disponibil la adresa www.anaf.ro/arondare,

- consultand Ghidurile publicate pe www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili, Ghiduri curente unde sunt postate atat Ghidul privind actele justificative necesare eliberarii diverselor categorii de documente/emiterii autorizatiilor solicitate de contribuabili – persoane fizice, cat si Ghidul fiscal al persoanelor fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor; sau solicitand precizari prin completarea "formularului de asistenta prin email"

- de la birourile pentru asistenta contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice;
- apeland nr. de telefon 031.403.91.60 dedicat asistentei telefonice pentru contribuabili.


Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii


Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Ianuarie 2017


Votati articolul "In 30 de zile de la semnarea contractului de inchiriere trebuie depusa la ANAF Declaratia 220":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Distribuire profit 2014 si nedistribuit din 2009-2013

Intrebare: Buna seara. Am o problema cu profitul nedistribuit din anii 2009-2013..care a ramas nedistribuit, iar acum la 2014 asociatul doreste distribuirea profitului pe dividende. Trec in bilant la 2014 profit distribuit si apoi hotarari AGA pt distribuire profit din 2009...2010..etc....sa ia intai dividendele de atunci sau acelea pot ramane asa si ridica doar din 2014?
Va multumesc!

Raspuns: Multumesc ! Deci nu poate ridica intai 2014...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Reamintire termen 2 mai pentru depunerea situatiilor financiare pentru anul 2016 si alte obligatii

    • Va reamintim ca termenul de depunere a situatiilor financiare anuale pentru anul 2016, este de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv marti, 2 mai 2017. Au aceasta obligatie institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial, subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in strainatate, care apartin persoanelor prevazute la art.1 alin.1-3 din Legea 82/1991, cu sediul in România, precum si subunitatile fara...» citeste mai departe aici

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura pentru corectarea erorilor din situatiile financiare anuale

    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.243/ 7.04.2017 a fost publicat OMFP 543/ 4.04.2017 privind modificarea si completarea OMFP nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 274/ 12.04.2016. Astfel, noile reguli ofera operatorilor economic cateva luni i...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii trebuie sa depuna persoanele fizice pana la data de 25 mai 2017?

    • Va aducem la cunostinta ca pana la data de 25 mai inclusiv aveti obligatia depunerii urmatoarelor formulare, conform unui comunicat oficial transmis de ANAF:  -  Declaratia privind veniturile realizate din Romania (formular 200) pentru fiecare categorie si sursa de venit, pentru anul precedent  -  Declaratia privind veniturile realizate din strainatate (formular 201) pentru fiecare tara  -  sursa a veniturilor si pentru fiecare categorie de ve...» citeste mai departe aici

  • Termen 25 mai 2017: Depuneti formularul 201 privind veniturile realizate din strainatate

    • Va informam ca 25 mai 2017 este ultima zi pentru depunerea in termen a formularului 201 "Declaratia privind veniturile realizate din strainatate" pentru anul fiscal 2016. Cine are obligatia sa depuna declaratia Declaratia privind veniturile realizate din strainatate - formular 201 se depune de catre: 1. persoanele fizice rezidente romane, cu domiciliul in Romania precum si persoanele fizice nerezidente care indeplinesc cel putin ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X