Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

In 30 de zile de la semnarea contractului de inchiriere trebuie depusa la ANAF Declaratia 220

declaratia 220cedarea folosintei bunurilorinchiriereanafpatrimoniul personal

Persoanele care obtin venituri din inchirierea bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare, trebuie sa completeze si sa depuna la ANAF Declaratia 220 privind venitul estimat/norma de venit (Formularul 220), in maxim 30 de zile de la incheierea contractului.

Printr-un anunt recent, autoritatile fiscale informeaza ca Declaratia 220 se depune odata cu inregistrarea la ANAF a contractului incheiat intre parti. Pentru inregistrare este necesar contractul de inchiriere in original (un exemplar in original va fi pastrat la ANAF) si, daca este cazul, o imputernicire. Codul fiscal si Codul de procedura fiscala nu au prevederi legale care sa oblige rudele sa incheie contract de inchiriere, dar exista obligatia declararii la ANAF a contractelor deja incheiate, impozitarea fiind in conformitate cu prevederile Codului fiscal. Administratia fiscala nu poate interveni asupra vointei partilor exprimata intr-un contract de inchiriere in ceea ce priveste nivelul chiriei si nu poate stabili categoriile de persoane/rude pentru care exista obligatia incheierii unui contract de inchiriere.

IMPORTANT!

De asemenea, aceeasi sursa atrage atentia ca exista, in schimb, obligativitatea incheierii unui contract de inchiriere si a declararii acestuia la fisc in toate situatiile in care proprietarul incaseaza sume de bani reprezentand contravaloarea cedarii dreptului de folosinta, indiferent de nivelul acesteia. Venitul brut din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal reprezinta totalitatea sumelor in bani si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura stabilite potrivit contractului incheiat intre parti, pentru fiecare an fiscal, indiferent de momentul incasarii acestora. Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispozitiilor legale, in sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui detinator legal, daca sunt efectuate de chirias.

ATENTIE! Venitul brut se stabileste pe baza chiriei prevazute in contractul incheiat intre parti pentru fiecare an fiscal, indiferent de momentul incasarii chiriei. Venitul net din cedarea folosintei bunurilor se stabileste in sistem real, la optiunea contribuabilului, pe baza datelor din contabilitate sau prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 40% asupra venitului brut si a contributiiilor de asigurari sociale de sanatate datorate. Contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate se deduc de organul fiscal competent.

Retineti ca pentru recunoasterea deductibilitatii cheltuielii stabilite forfetar, proprietarul nu este obligat sa prezinte organului fiscal documente justificative. Informatii suplimentare se pot obtine:

- prin formularul de solicitare asistenta disponibil la adresa www.anaf.ro/arondare,

- consultand Ghidurile publicate pe www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili, Ghiduri curente unde sunt postate atat Ghidul privind actele justificative necesare eliberarii diverselor categorii de documente/emiterii autorizatiilor solicitate de contribuabili – persoane fizice, cat si Ghidul fiscal al persoanelor fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor; sau solicitand precizari prin completarea "formularului de asistenta prin email"

- de la birourile pentru asistenta contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice;
- apeland nr. de telefon 031.403.91.60 dedicat asistentei telefonice pentru contribuabili.


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii


Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Ianuarie 2017


Votati articolul "In 30 de zile de la semnarea contractului de inchiriere trebuie depusa la ANAF Declaratia 220":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitii intracomunitare masini second-hand

Intrebare: Pentru achizitie si revanzare de masini second-hand din UE de catre o microintreprindere din Romania care nu este inregistrata in scopuri de TVA , ce tratament TVA se aplica ? La depasirea plafonului pentru achizitii intracomunitare de 34000 lei , trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA in regim special ?

Va multumesc !

Raspuns: De la prima achizitie efectuata trebuie ca firma sa fie inregistrata cu cod de TVA ? Care sunt...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • 15 decembrie: termen pentru doua impozite datorate de contribuabili

    • Va reamintim ca vineri, 15 decembrie 2017, este termenul-limita pentru plata celei de a doua rate din impozitul pe veniturile din activitati agricole si a contributiei de asigurari de sanatate. Mai exact, contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite prin norme de venit au termen de plata pentru cea de a doua rata din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, vineri, 15 decembrie 2017. Impozitul pe veniturile din activita...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X