Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Inactivare din cauza expirarii sediului social. Care e regimul fiscal?

Inactivaresediu socialcodul de procedura fiscalasocietati inactiveinactiva fiscalexpirare sediu social

In analiza urmatoare, o societate de contabilitate este inactiva din cauza ca a expirat sediul social. Inactiva este conform deciziei nr. 1018820 din 24 iunie 2016, data de inactivare este 11.11.2016, iar data de publicare este 07.12.2016. Toate aceste date sunt conform registrului inactivi. Vom vedea care este data de la care se poate considera ca societatea este inactiva, precum si care e regimul fiscal pentru veniturile inregistrate in perioada de inactivitate si pentru cheltuielile cu salariatii.

Societatea este platitoare de impozit pe venit si neplatitoare de TVA. Vom vedea daca va avea de plata doar 3% impozit pe venit si daca, dupa inregistrarea la Registrul Comertului a prelungirii contractului de comodat pentru sediul social, este obligatoriu un control ANAF.

Controlul nu este obligatoriu - Codul de procedura fiscala nu prevede in mod expres acest demers la reactivarea unei firme (si este si putin probabil dat fiind ca nu sunteti inregistrati in scopuri de TVA si nici nu solicitati asta iar expirarea sediului nu este un motiv serios sa se suspecteze o frauda).

In Codul de procedura fiscala se prevede la art. 92:
"(3) in cazurile prevazute la alin. (1) lit. f) si g) - nn. situatia dvs. se incadreaza la litera g) - , declararea in inactivitate se va face dupa implinirea termenului de 30 de zile de la comunicarea catre contribuabil/platitor a unei notificari referitoare la situatiile respective.

(4) Declararea ca inactiv a contribuabilului/platitorului, precum si reactivarea acestuia se efectueaza de catre organul fiscal central, prin decizie, emisa conform competentelor si procedurii stabilite prin ordin al presedintelui A.N.A.F., care se comunica contribuabilului/platitorului."

Data inactivarii ar trebui inscrisa intr-o decizie si este ulterioara datei in care este intocmita decizia. Daca in Registru dvs. ati gasit ca data inactivarii este 11.11.2016 – atunci aceasta este data de la care trebuie sa va considerati inactivi.

In perioada de inactivitate se aplica prevederile art. 11, alin. (6) si (7) din Codul fiscal:

(6) Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii prevazute de prezentul cod, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate.

Pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA, destinate operatiunilor care urmeaza a fi efectuate dupa data inregistrarii in scopuri de TVA care dau drept de deducere potrivit titlului VII, se ajusteaza in favoarea persoanei impozabile, prin inscrierea in primul decont de taxa prevazut la art. 323 depus de persoana impozabila dupa inregistrarea in scopuri de TVA sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, taxa aferenta:


Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii


a) bunurilor aflate in stoc si serviciilor neutilizate, constatate pe baza de inventariere, in momentul inregistrarii;
b) bunurilor de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, precum si activelor corporale fixe in curs de executie, constatate pe baza de inventariere, aflate in proprietatea sa in momentul inregistrarii;
c) achizitiilor de bunuri si servicii care urmeaza a fi obtinute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxa a intervenit conform art. 282 alin. (2) lit. a) si b) inainte de data inregistrarii si al caror fapt generator de taxa, respectiv livrarea/prestarea, are loc dupa aceasta data.

(7) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform Codului de procedura fiscala, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri/servicii de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa."

Cum dvs. sunteti microintreprindere neplatitoare de TVA:
- Veti depune toate declaratiile din vectorul fiscal (112, 100, etc.)
- Veti plati impozitul pe venit de 3% (sau procentul cuvenit in functie de numarul de salariati) pe veniturile inregistrate in aceasta perioada
- Este irelevant daca sunt sau nu deductbile cheltuielile deoarece dvs. nu calculati impozit pe profit, ci platiti impozit pe venitul microintreprinderii.

Practic, inafara faptului ca facturile emise de dvs.in perioada de inactivitate nu reprezinta cheltuieli deductibile pentru partenerii dvs., pentru dvs. nu se schimba nimic (nefiind platitoare de TVA si neavand oblgatia ajustarii).

Dupa remedierea situatiei care a dus la inactivare (declararea la ONRC a prelungirii contractului pentru sediu) va prezentati la ANAF cu certificatul constatator care dovedeste acest fapt si solicitati reactivarea. Asa cum am spus la inceput, este foarte putin probabil sa fiti controlati in urma acestei situatii.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Inactivaresediu socialcodul de procedura fiscalasocietati inactiveinactiva fiscalexpirare sediu social

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Ianuarie 2017


Votati articolul "Inactivare din cauza expirarii sediului social. Care e regimul fiscal?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Accizarea vinurilor din import(italia)

Intrebare: Buna seara.cum se calculeaza accizele la vinurile din import,vorbim de vinuri deja imbuteliate timbrate si verificate(italia)...alcool intre 11-15%.va multumesc anticipat

Raspuns: O singura intrebare mai am.trebuiesc timbrate sticlele de vin din import(ele au timbru de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Comert cu ridicata. Registru de casa si casa de marcat. Care sunt obligatiile punctului de lucru?

    • Analiza de azi se opreste asupra cazului unei societati care face comert cu ridicata la unul dintre punctele sale de lucru. Prin urmare, ceea ce ne dorim sa identificam este in ce masura se aplica obligatia ca punctul de lucru sa fie dotat cu registru de casa, inclusiv in cazul in care se face comer...» citeste mai departe aici

  • Taxe si impozite mai mari din 2019. Iata cat vor scoate bucurestenii din buzunare!

    • UPDATE. Proiectul de Hotarare referitor la stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Municipiul Bucuresti incepand cu anul 2019 a fost aprobat in sedinta CGMB de joi, 19 aprilie. Conform legii, Consiliul General adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul urmator, punctand ca PMB pune in aplicare prevederile Codului fiscal.   Mai jos, cititi cu cat vor fi major...» citeste mai departe aici

  • Nota de receptie si constatare de diferente (Cod 14-3-1A)

    • Cititi in randurile urmatoare tot ce trebuie sa stiti despre nota de receptie si constarea de diferente (NIR)!   Nota de receptie si constatare de diferente (NIR) serveste ca: - document pentru receptia bunurilor aprovizionate; - document justificativ pentru incarcare in gestiune; - document justificativ de inregistrare in contabilitate.   Nota de receptie si constatare de diferente se f...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Impozitarea salariilor in 2018. Modificari la calculul CAS

    • Va invitam sa urmariti mai jos un videoclip care face parte din seria de seminare online realizata de Rentrop & Straton. Tema principala a acestuia o reprezinta impozitarea salariilor in anul 2018, cu accent pus pe modificarile care au fost aduse la calculul CAS (contributiile de asigurari sociale). Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati ...» citeste mai departe aici

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • O fetita de 6 ani a primit o somatie de plata de la Casa de Asigurari. Ce raspunde ANAF

    • O femeie, in varsta de 24 de ani, din localitatea Vanatori spune ca a primit o somatie de plata, pe numele fiicei sale de 6 ani. Aceasta era atentionata in privinta achitarii unei datorii catre Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Iasi, ce ar reprezenta contravaloarea spitalizarii celei mici in anul 2015. Mirela Strungaru, mama copilei in varsta de 6 ani, spune ca “Nu este o suma mare de platit. Sunt doar 35 de lei. Nu am nimic impotriva sa ii achit. Nu inteleg ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile