Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Inregistrare contabila pentru stingere debit prin contract de dare in plata imobil. Cum procedam?

inregistrare contabilastingere debitdarea in plataimobileinregistrari contabile

In analiza de mai jos, un client persoana fizica cumpara materiale de constructii de la societatea X si nu plateste contravaloarea acestora, iar stingerea debitului intre clientul persoana fizica si societatea X se face prin contract de dare in plata al imobilului construit. Conform raportului de evaluare imobilul are o valoare mai mare decat debitul de incasat. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile.

Pentru situatia descrisa de intrebarea dvs., consideram faptul ca anterior a fost inregistrata in contabilitatea societatii vanzarea materialelor de constructii in debitul contului 4111 "Clienti". Avem in vedere raportul de evaluare si vom pleca de la prezumtia ca persoana fizica nu solicita diferenta de valoare.

Apreciem ca darea in plata, prin care se primeste o cladire, cu o valoare mai mare decat valoarea datoriei catre societate, se va inregistra in contabilitatea societatii prin articolele contabile:

212 "Constructii" = 4111"Clienti", cu valoarea creantei stinse prin darea in plata,
respectiv 212 "Constructii" = 7583 "Venituri din vanzarea activelor si alte operaţiuni de capital", cu diferenta favorabila de valoare.

In functie de softul utilizat, ce ar fi posibil sa nu agreeze inregistrarea directa de mai sus, pentru valoarea creantei stinse prin darea in plata, e posibila si varianta:
212"Constructii" = 404 „Furnizori de imobilizari" cu valoarea creantei,

respectiv 212 "Constructii" = 7583 "Venituri din vanzarea activelor si alte operaţiuni de capital", cu diferenta favorabila de valoare.

si 404 „Furnizori de imobilizari" = 4111 "Clienti", compensarea datoriei si a creantei avute cu persoana fizica.


Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Popescu Diana - Consultant fiscal

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrare contabilastingere debitdarea in plataimobileinregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Decembrie 2016


Votati articolul "Inregistrare contabila pentru stingere debit prin contract de dare in plata imobil. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Tratament fiscal cheltuieli spatiu birou inchiriat

Intrebare: Buna ziua,

Am incheiat un contract de inchiriere pentru spatiu birouri . La aceasta adresa o sa am si sediul social. In contract sunt trecute urmatoarele cheltuieli: garantie la un cuantum echivalent chiriei si cheltuielilor comune pentru 2 luni de zile, la care se adauga TVA., chiria lunara+TVA, cheltuieli comune+TVA(incalzire,aer conditionat.curatenie pentru spatii comune-holuri, lift) si cheltuieli de exploatare+TVA in care sunt cuprinse energia electrica, incalzirea calculate in sistem pausal . Pentru cheltuielile de exploatare, furnizorii emit factura pe numele proprietarului , iar cel din urma imi refactureaza mie. Va rog sa-mi spuneti ce tratament fiscal aplic,ce deduc ce nu deduc(TVA si cheltuieli)? Societatea noastra este o microintreprindere, cu TVA la incasare.

Multumesc

Raspuns: Pentru o microintreprindere, impozitarea se face la cifra de afaceri si nu prin deductibilitatea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Comert cu ridicata. Registru de casa si casa de marcat. Care sunt obligatiile punctului de lucru?

    • Analiza de azi se opreste asupra cazului unei societati care face comert cu ridicata la unul dintre punctele sale de lucru. Prin urmare, ceea ce ne dorim sa identificam este in ce masura se aplica obligatia ca punctul de lucru sa fie dotat cu registru de casa, inclusiv in cazul in care se face comer...» citeste mai departe aici

  • Taxe si impozite mai mari din 2019. Iata cat vor scoate bucurestenii din buzunare!

    • UPDATE. Proiectul de Hotarare referitor la stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Municipiul Bucuresti incepand cu anul 2019 a fost aprobat in sedinta CGMB de joi, 19 aprilie. Conform legii, Consiliul General adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul urmator, punctand ca PMB pune in aplicare prevederile Codului fiscal.   Mai jos, cititi cu cat vor fi major...» citeste mai departe aici

  • Nota de receptie si constatare de diferente (Cod 14-3-1A)

    • Cititi in randurile urmatoare tot ce trebuie sa stiti despre nota de receptie si constarea de diferente (NIR)!   Nota de receptie si constatare de diferente (NIR) serveste ca: - document pentru receptia bunurilor aprovizionate; - document justificativ pentru incarcare in gestiune; - document justificativ de inregistrare in contabilitate.   Nota de receptie si constatare de diferente se f...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Impozitarea salariilor in 2018. Modificari la calculul CAS

    • Va invitam sa urmariti mai jos un videoclip care face parte din seria de seminare online realizata de Rentrop & Straton. Tema principala a acestuia o reprezinta impozitarea salariilor in anul 2018, cu accent pus pe modificarile care au fost aduse la calculul CAS (contributiile de asigurari sociale). Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati ...» citeste mai departe aici

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • O fetita de 6 ani a primit o somatie de plata de la Casa de Asigurari. Ce raspunde ANAF

    • O femeie, in varsta de 24 de ani, din localitatea Vanatori spune ca a primit o somatie de plata, pe numele fiicei sale de 6 ani. Aceasta era atentionata in privinta achitarii unei datorii catre Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Iasi, ce ar reprezenta contravaloarea spitalizarii celei mici in anul 2015. Mirela Strungaru, mama copilei in varsta de 6 ani, spune ca “Nu este o suma mare de platit. Sunt doar 35 de lei. Nu am nimic impotriva sa ii achit. Nu inteleg ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile