Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Studiu de caz: Editarea documentelor financiar-contabile. Obligativitatea listarii la solicitarea organelor de control

distributie medicamentedocumente fiscal-contabilecontabilitate de gestiune

In analiza de mai jos, avem ca exemplu o societate care face distributie de medicamente (comert cu ridicata) si care tine evidenta gestiunii cantitativ-valorice intr-un soft de gestiune. Stabilim daca documentele de receptie a marfurilor, de transfer intre gestiunile societati, se pot pastra doar in format electronic sau daca este obligatoriu sa existe si pe format de hrtie.

In OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile se prevede:

"C. Pastrarea si arhivarea registrelor de contabilitate si a celorlalte documente financiar-contabile:
In cazul in care evidenta contabila este tinuta cu ajutorul programelor informatice, documentele financiar-contabile se pot pastra pe suporturi tehnice, pe durata termenelor prevazute de
legislatia in vigoare, cu conditia sa poata fi listate in orice moment, in functie de necesitatile entitatii sau la cererea organelor de control."

Registrul-jurnal se editeaza la cererea organelor de control si pentru necesitatile entitatii.

Listarea registrului Cartea mare se efectueaza la cererea organelor de control, precum si pentru necesitatile entitatii.

56. Programele informatice utilizate in activitatea financiar contabila trebuie sa asigure listarea in orice moment a documentelor financiar-contabile solicitate de organele de control."
Din paragrafele legale citate, se retine faptul ca toate documentele financiar contabile (cum ar fi: registrul jurnal, cartea mare, NIR-uri, bonuri transfer etc) se pot pastra in calculator (in format electronic), fara a fi listate la momentul crearii lor, insa listarea acestora este obligatorie la solicitarea organelor de control.


PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman - Expert contabil si Consultant fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Decembrie 2016


Votati articolul "Studiu de caz: Editarea documentelor financiar-contabile. Obligativitatea listarii la solicitarea organelor de control":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Delegatii PFA

Intrebare: Buna ziua
Pentru un PFA cu automobil preluat cu contract de comodat de la SRL cum deduc cheltuielile de delegatie in conditia in care:
1. Delegatie vizata la destinatia deplasarii, peste 100 km, cazare pe cont propriu fara factura si auto cu bon de alimentare combustibil

Exemplul 1 :

13 x 0,9 -25% + 15% = 11,7 lei /zi

11,7 x 2,5 = 29,25 lei/zi –diurna

0,5 x valoare bon alimentare = valoare deductibila combustibil

30 lei/noapte = cazare in situatia in care nu va cazati la hotel, se poate deconta cheltuieli cu cazarea fara documente suma de 30 ron/noapte

2. Delegatie vizata la destinatia deplasarii peste 100 km, cazare pe cont propriu fara factura si auto fara bon de alimentare se poate folosi ca la bugetari deducerea de 7,5 l/km combustibil ?

Exemplul 2:
Cazare = 30 lei / noapte;

diurna = 29,25 lei/zi;

Transport = nr km x 7,5 l x C lei/l / 100 In situatia in care P.F.A. delegati sau detasati se deplaseaza cu autoturismul din comodat, se accepta pentru decontare contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcursi pe distanta cea mai scurta

Va multumesc pentru imensul aport in intelegerea prevederilor legale!
Cu respect.

Raspuns: Vezi prevederile H.G. nr. 1860 / 2006 ART. 13 Personalul autoritatilor si institutiilor publice,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X