Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Studiu de caz: Editarea documentelor financiar-contabile. Obligativitatea listarii la solicitarea organelor de control

distributie medicamentedocumente fiscal-contabilecontabilitate de gestiune

In analiza de mai jos, avem ca exemplu o societate care face distributie de medicamente (comert cu ridicata) si care tine evidenta gestiunii cantitativ-valorice intr-un soft de gestiune. Stabilim daca documentele de receptie a marfurilor, de transfer intre gestiunile societati, se pot pastra doar in format electronic sau daca este obligatoriu sa existe si pe format de hrtie.

In OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile se prevede:

"C. Pastrarea si arhivarea registrelor de contabilitate si a celorlalte documente financiar-contabile:
In cazul in care evidenta contabila este tinuta cu ajutorul programelor informatice, documentele financiar-contabile se pot pastra pe suporturi tehnice, pe durata termenelor prevazute de
legislatia in vigoare, cu conditia sa poata fi listate in orice moment, in functie de necesitatile entitatii sau la cererea organelor de control."

Registrul-jurnal se editeaza la cererea organelor de control si pentru necesitatile entitatii.

Listarea registrului Cartea mare se efectueaza la cererea organelor de control, precum si pentru necesitatile entitatii.

56. Programele informatice utilizate in activitatea financiar contabila trebuie sa asigure listarea in orice moment a documentelor financiar-contabile solicitate de organele de control."
Din paragrafele legale citate, se retine faptul ca toate documentele financiar contabile (cum ar fi: registrul jurnal, cartea mare, NIR-uri, bonuri transfer etc) se pot pastra in calculator (in format electronic), fara a fi listate la momentul crearii lor, insa listarea acestora este obligatorie la solicitarea organelor de control.


Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman - Expert contabil si Consultant fiscal

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
distributie medicamentedocumente fiscal-contabilecontabilitate de gestiune

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Decembrie 2016


Votati articolul "Studiu de caz: Editarea documentelor financiar-contabile. Obligativitatea listarii la solicitarea organelor de control":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Revin la Subiectul: problema salariu si spor conditii de munca: de la ce data se va aplica salariatului o Decizie de neconstitutionalitate ?

Intrebare: Avand in vedere ultimele precizari ale dumneavoastra,



revin cu urmatoarele date:

Avem un responsabil SSM in unitate. Acesta are sau nu un rol privind acordarea sau neacordarea sporului de conditii vatamaoare ?

Toate actele privind acest spor le au colegul de la Resurse Umane si colegul - responsabil SSM.

Sporul este trecut la finalul Statului de functii - care este o Anexa la Hotararea Consiliului Judetean ( de aprobare a Organigramei si a Statului de functii ), in rubrica"Alte drepturi".

1. - La noi juristul nu a vizat nici un document privind acest spor. Despre ce act ar putea fi vorba ?

La noi juristul nu are nici o treaba nici cu Organigrama si nici cu Statul de functii pentru ca sunt semnate doar de director si de contabilul sef si apoi arhivate la Biroul Resurse Umane al institutiei. asa ca juristul nu are nici un cuvant de spus in sensul de a hotari sau de a viza ceva....

2. - responsabilul SSM nu ar trebui sa faca un Referat privind sporul - cu problemele pe care le-ati spus ? pentru ca el se ocupa cu acest lucru la noi, cu determinarile DSP, cu medicul de medicina muncii, ...


Raspuns: Din anul 2010 nu avem Contract colectiv de munca. Suntem institutie publica si s-a considerat ca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X