Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

PFA: Desfasurare activitate intr-un imobil. Se amortizeaza cheltuielile?

pfacodul fiscalcomodatimobilcabinet avocatcontractul de comodat

In analiza de mai jos, un PFA (cabinet de avocat) isi desfasoara activitatea intru-un imobil detinut pe baza contractului de comodat. PFA-ul modernizeaza imobilul asa cum s-a stabilit si in contactul de comodat avand facturi si gresie, faianta, obiecte sanitare, sistem de alarma, prestari servicii, centrala termica.

Vom vedea daca toate aceste cheltuieli se amortizeaza, iar daca durata contractului de comodat este pe 20 de ani, stabilim daca este obligatoriu ca amortizarea in cazul in care este posibila sa fie pe perioada de 20 de ani. Totodata, vom vedea daca nu se poate stabili o perioada de 5 ani, de exemplu, fiind o perioada mai mica.

In cazul expus de dvs. rationamentul fiscal ar porni de la prevederile art. 68 alin. (4) lit. d) din Legea nr. 227/2015, Codul Fiscal, articol care stipuleaza ca sunt deductibile la calculul impozitului pe venit:
- Cheltuielile cu amortizarea potrivit regulilor prevazute in titlul II, dupa caz.
- cheltuielile cu functionarea si intretinerea aferente bunurilor imobile care fac obiectul unui contract de comodat, potrivit intelegerii din contract, pentru partea aferenta utilizarii in scopul afacerii.

Astfel, consideram ca ar trebui sa determinati daca aceste cheltuieli pe care le-a efectuat PFA se incadreaza ca fiind cheltuieli de intretinere si reparatii sau investitii/cheltuieli de modernizare.
Daca in cazul altor entitati ( de exemplu: SRL, SA, etc) reglementarile contabile aplicabile precizeaza clar tratamentul cheltuielilor efectuate, respectiv modul de recunoastere ca imobilizare sau trecere pe cheltuieli, dupa caz, pentru PFA nu exista asemenea prevederi legale nici in Ordinul nr. 170/2015 si nici in Codul Fiscal.

Insa, in cazul in care PFA a optat pentru evidenta contabila in partida dubla atunci acesta organizeaza si conduce contabilitatea proprie in baza reglementarilor contabile in vigoare, aplicabile operatorilor economici, respectiv Ordinul nr. 1802/2014.

De regula, incadrarea acestor "modernizari" in categoria cheltuielilor curente sau in categoria investitiilor (mijloace fixe) se face tinand cont de beneficiile economice viitoare pe care le poate aduce. De exemplu, daca PFA a efectuat doar lucrari de reparatii si intretinere atunci respectivele cheltuieli pot fi incadrate in categoria cheltuielior deductibile din anul in care au fost efectuate (cu conditia sa fie si platite in acel an). Daca, in schimb, respectivele cheltuieli contribuie la beneficii economice viitoare ( de exemplu, se monteaza geamuri termopan, se inlocuiesc calorifere sau se instaleaza centrala termica atunci acestea vor duce la beneficii economice viitoare prin reducerea cheltuielilor) acestea se incadreaza la investitii, respectiv se realizeaza o imobilizare corporala.

Va recomandam sa efectuati o analiza in detaliu pentru a determina daca puteti incadra toate aceste cheltuieli ca reprezentand intretinere si reparatii sau sunt indeplinite criteriile de recunoastere a unei imobilizari corporale.

In cazul in care investitia efectuata indeplineste criteriile de recunoastere a unei imobilizari atunci trebuie respectate prevederile din titlul II, art. 28.

Potrivit alin. (3) lit a) al art. 28 sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune, asociere in participatiune si altele asemenea.


Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii


Normele Metodologice date in completarea acestui articol vin cu precizarea ca amortizarea fiscala a cheltuielilor cu investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune, se calculeaza astfel:

a) pe baza perioadei initiale/duratei ramase din perioada initiala a contractului, indiferent daca acesta se prelungeste ulterior, in cazul investitiilor efectuate in cadrul perioadei initiale a contractului de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune;
b) pe baza perioadei prelungite/duratei ramase din perioada prelungita a contractului, in cazul investitiilor efectuate in cadrul perioadei prelungite a contractului de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune.

In consecinta:
- daca ati efectuat lucrari de intretinere si reparatii (care au fost platite) acestea reprezinta cheltuieli in anul in care au fost efectuate/platite;
- daca ati efectuat investitii (modernizari) atunci acestea reprezinta o imobilizare care se amortizeaza fiscal pe perioada ramasa din perioada initiala a contractului (daca respectivul contract de comodat este pentru o perioada de 20 de ani si investitia se efectueaza in primul an, de exemplu, atunci amortizarea fiscala este de 20 ani.)


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Decembrie 2016


Votati articolul "PFA: Desfasurare activitate intr-un imobil. Se amortizeaza cheltuielile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Hg 500/2011

Intrebare: persoanele care completeaza si transmit revisalul pot fi prin decizie scrisa de angajator si persoane fara specializare in resurse umane. de ex. eu sunt economist, pot sa fac eu lucrul acesta in continuare ca si pana acum?

Raspuns: Nu esxita o reglementare exacta in care nu se poate realiza acest lucru dupa parerea mea.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Schimbari noi in Codul fiscal: TVA, impozitul pe profit si impozitul pentru microintreprinderi

    • Conform mai multor propuneri, vor intra in vigoare mai multe modificari aduse Codului fiscal in ce priveste domeniul TVA, impozitul pe profit si impozitul pe microintreprindere.  Modificarea care vizeaza Impozitul pe profit se aplica asociatiilor de proprietari care intra in sfera contribuabililor platitori de impozit pe profit, dar nu raman in sfera contribuabililor asociatiile de proprietari constituite ca persoane juridice care efectueaza doar incasare a cotelor de contribut...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017

    • Prin OMFP 895 publicat in MOF nr. 463 din 21/06/2017 a fost aprobat Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici.  Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 se aplica persoanelor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 si celor carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu S...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Ce este reteaua de siguranta si cum se aplica aceasta?

    • Reteaua de siguranta inseamna taxarea achizitiilor intracomunitare in alt stat membru decat cel de sosire a bunurilor, spre deosebire de regula generala, care prevede ca locul achizitiei intracomunitare de bunuri se considera a fi locul unde se gasesc bunurile in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor.  In cazul achizitiilor care au loc in Romania, locul impozitarii este in Romania: atat pentru achizitiile in...» citeste mai departe aici

  • Actionarii vor avea acces din timpul anului la profitul firmei

    • Un proiect mai vechi despre care am scris si aici si care elimina infractiunea de folosire cu rea-credinta a bunurilor societatii cooperative sau in folosul propriu a fost recent modificat din nou, propunand ca profitul obtinut de firma sa poata ...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: Proiectul de act normativ privind modificarea OG nr. 65/1994 a fost adoptat

    • In urma demersurilor Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania privind imbunatatirea legislatiei nationale care reglementeaza profesia de expert contabil si cea de contabil autorizat, marti, 20 iunie a.c., in plenul Camerei Deputatilor s-a adoptat proiectul de lege privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative, proiect de act normativ care modifica si OG nr. 65/1994 pr...» citeste mai departe aici

  • Achizitii mijloace fixe din fonduri nerambursabile. Model monografie contabila

    • In analiza de mai jos, va oferim ca exemplu un model de monografie contabila pentru un SRL-D care acceseaza fonduri nerambursabile in programul Start up Nation si care achizitioneaza un mijloc fix dintr-un stat non-UE. Vom vedea care este monografi contabila de inregistrare a fondurilor nerambursabile. Tratamentul subventiilor este prevazut in sectiunea 4.11 din OMFP 1802/2014. Subventiile pentru active, se inregistreaza in contabilitate ca subventii pentru investitii si se recunosc...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X