Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Modificari importante in structura de comunicare dintre ANAF si contribuabil

documente anafmijloace electroniceformat electronictransmitere documente anaf

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online.

De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax. Persoanele fizice si juridice trebuie sa adreseze organului fiscal o cerere prin care sa opteze pentru unul dintre mijloacele electronice de comunicare.

Aceste acte administrative fiscale, comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanța, sunt valabile si opozabile contribuabililor sau terților fara semnatura olografa si stampila conducatorul organului fiscal, insa vor purta semnatura digitala calificata a institutiei, a anuntat MDRAP.

Astfel, contribuabilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica.
Lista documentelor in cauza cuprinde:

1. Titlul executoriu;
2. Somatia;
3. Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii;
4. Instiintarea privind stingerea creantelor fiscale;
5. Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti;
6. Decizia de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti;
7. Instiintare de compensare;


Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii



8. Instiintare de restituire;
9. Decizia de impunere pentru stabilirea impozitelor /taxelor datorate de persoanele fizice, in temeiul Legii nr. 227 /2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
10. Decizia de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele juridice, in temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
11. Declaratia fiscala /Decizia de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate in cazul contribuabililor persoane juridice;
12. Declaratia fiscala /Decizia de impunere pentru stabilirea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate;
13. Decizia de impunere privind creantele datorate bugetului local in urma inspectiei fiscale;
14. Decizia de restituire a sumelor de la bugetul local;
15. Decizia privind nemodificarea bazei de impunere;
16. Decizie de instituire a masurilor asiguratorii;
17. Decizia de ridicare a masurilor asiguratorii;
18. Adresa de infiintare a popririi;
19. Adresa de infiintare a popririi asiguratorii;
20. Instiintare privind infiintarea popririi;
21. Proces-verbal de constatare a contraventiei;
22. Nota de plata;
23. Extras de rol;
24. Aviz de inspectie fiscala;
25. Invitatie;
26. Certificat de nomenclatura stradala si adresa
27. Proces-verbal privind cheltuielile de executare silita
28. Proces-verbal de constatare si declarare a insolvabilitatii
29. Certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice privind impozite, taxele locale si alte venituri datorate bugetului local
30. Raport de inspectie fiscala
31. Anexa certificat de atestare fiscala privind verificarea eligibilitatii solicitantilor de fonduri externe nerambursabile
32. alte acte emise de organul fiscal local.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Decembrie 2016


Votati articolul "Modificari importante in structura de comunicare dintre ANAF si contribuabil":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Retinere fond de mediu in activitatea de dezmembrari auto

Intrebare: Buna ziua,

suntem firma de dezmembrari auto si as vrea sa stiu daca se retine fondul de mediu pentru achizitia de la persoane fizice/juridice a autovehiculelor destinate dezmembrarii. Mentionez ca de pe aceste masini valorificam piese destinate vanzarii, iar deseul rezultat il vindem catre unitati colectoare de deseuri pe baza de factura cu retinere de fond de mediu si cu taxare inversa. As dori si o baza legislativa, va rog.....

Raspuns: am inteles, va multumesc!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Formularul 630 a fost modificat. Noi schimbari privind colectarea CAS

    • Aducem la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.564/2017 a fost publicat OPANAF nr.1.964/ 2017 pentru aprobarea formularului 630 "Decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate si a contributiei de asigurari sociale". Actul normativ a intrat in vigoare la data publicarii sale in Monitorul Oficial al Romaniei. Va recomandam si ...» citeste mai departe aici

  • Tot ce trebuie sa stiti despre cresterea contributiilor sociale pentru angajatii part-time

    • De la 1 august, cresc contributiile de asigurari sociale pentru angajatii part-time! Angajatorii vor trebui sa achite CAS si CASS la nivelul salariului minim brut, chiar si pentru angajatii part-time. Masura este una intens dezbatuta. Pe de-o parte, Guvernul sustine ca este nevoie de aceasta masura pentru a descuraja angajatorii sa mai incheie contracte cu norma partiala, pentru a plati Statului taxe mai mici. Pe de alta parte, angajatorii o considera injusta....» citeste mai departe aici

  • Din ianuarie 2018, angajatul va prelua CAS si CASS datorate de angajator

    • Ca urmare a solicitarilor primite din partea presei si a mediului de afaceri referitoare la clarificarea aspectelor legate de transferul obligatiilor privind CAS si CASS datorate de angajator catre angajat, Ministerul Finantelor publice face urmatoarele precizari: Programul de guvernare 2017 - 2020 contine un pachet de masuri ce vizeaza contributiile sociale obligatorii, care urmeaza a se implementa incepand cu 1 ianuarie 2018. Astfel, nivelul contributiilor social...» citeste mai departe aici

  • Reguli noi privind declararea inactivitatii sau reactivarea fiscala

    • ANAF propune actualizarea unor proceduri referitoare la declararea inactivitatii unui contribuabil sau, dupa caz, de reactivare fiscala a acestuia. Agentia Nationala de Administrare Fiscala propune, prin proiect de ordin, urmatoarele: - includerea in continutul procedurilor de aplicare a art. 92 din Codul de procedura fiscala a fluxurilor privind declararea contribuabililor inactivi, indreptarea erorilor materiale si  reactivarea contribuabililor...» citeste mai departe aici

  • Dosar Legea 177/2017: modificare impozit, TVA si alte aspecte din Codul fiscal

    • Legea 177/2017 a adus nenumarate modificari despre care am scris in amanunt in ultima perioada. Pentru a va veni in ajutor cu informatii organizate mai bine, va prezentam o scurta recapitulare a celor mai detaliate materiale publicate pe Contabilul.ro despre modificarile privind impozitul specific si noile obligatii pentru firmele cu cifra de afaceri intre 100.001 euro si 500.000 euro. De asemenea, regasiti mai jos noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA, precum si cele 8 modificar...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la impozit specific la impozit micro pentru unele firme din turism

    • Autoritatile fiscale aduc la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.584/ 21.07.2017 a fost publicata Legea nr.77/ 2017 privind aprobarea OUG nr.3/ 2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/ 2017 privind Codul fiscal.  Actul normativ mentionat intra in vigoare la data de 24 iulie 2017. Concret, incepand cu data de 1 august 2017, firmele care desfasoara activitati in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering) si au avut in anul 2016 afa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".