Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?

documente anafcontrol horecacontrol inopinatlista documente anaf

Redam mai jos lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare".

1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt:

- declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale
- cartea de interventii
- registrul special

2. Documente de justificare a incasarilor si de inregistrare operativa a incasarilor si platilor

- raportul intermediar X din care rezulta totalul vanzarilor pana la momentul controlului
- alte documente justificative privind incasarile si platile efectuate cum ar fi: chitante pentru incasarile mentionate in registrul special in situatiile in care aparatul de marcat electronic este defect, chitante pentru platile efectuate de la unitatea respectiva si/sau dispozitii de plata/incasare catre casierie pentru alte sume introduse sau extrase din unitate cu diferite justificari, dupa caz, precum si registrul de casa in care aceste documente se inregistreaza;

- documente din care rezulta incasarile prin POS.


Principalele obligatii legale a caror respectare este verificata in contextul controlului operativ si inopinat

Obligatia contribuabilului: dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal, cu exceptiile prevazute de lege


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii



Sanctiunea pentru nerespectarea obligatiei: Amenda de 12.500 lei, suspendare si sigilare pana la dotare.

Obligatia contribuabilului: Utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal si justificarea cu documente a vanzarilor si sumelor de bani existente in unitatea de vanzare.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Avertisment sau amenda de pana la 27.500 lei, in functie de gravitatea faptei si suspendarea activitatii unitatii incepand de la a doua abatere majora constatata la aceeasi unitate.

Obligatia contribuabilului: Afisarea la loc vizbil a anuntului de atentionare a clientilor, reglementat de legislatia in domeniul aparatelor de marcat electronice fiscale.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Amenda 3.000 lei.

Obligatia contribuabilului: Respectarea interdictiei de a inmana alte documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, cu exceptia bonurilor fiscale si chitantelor.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Amenda 9.000 lei.

Obligatia contribuabilului: Justificarea sumelor de bani din unitatea de prestare a serviciilor prin datele inscrise in documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale, in registrul special si/sau in chitante.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: AMenda 3.000 lei si confiscarea sumelor nejustificate.

Precizare ANAF: In functie de complexitatea aspectelor descoperite in timpul controlului, inspectorii antifrauda pot extinde verificarile.

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Decembrie 2016


Votati articolul "Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Copii certificate sau exemplare originale ale Facturilor ?

Intrebare: Bună ziua !

Vă rog frumos un sfat cum trebuie procedat:

- pentru achitarea Taxei judiciare de timbru şi pentru trimiterea prin Poştă
a acţiunilor civile se emit Facturi
- la procesele civile, pentru ca partea care va câştiga procesul să obţină
obligarea celuilalt la plata de cheltuieli de judecată
se cer dovezi de achitare a respectivelor sume de bani
- contabilitatea instituţiei cere aceleaşi dovezi de plată

Vă rog mult să îmi spuneţi:
1. - la instanţe se depun doar Facturile originale
sau copii certificate ale acetora ?
2. - în cazul în care s-ar depune doar copii certificate după Facturi,
dacă instanţa va cere cumva exemplarele originale şi
dacă acestea ar fi la contabilitatea instituţiei,
iar juristul instituţiei nu le are asupra lui la respectivul Termen de judecată, exemplarul original al Facturilor,
ar fi o problemă ?
Instanţa ar mai acorda cheltuielile de judecată ? sau nu ?
3. - la decontare sume, în instituţie publică:
trebuie copii certificate după Facturi ? sau exemplare originale ale Facturilor ?
4. - la controale ( de audit şi Curte de Conturi ),
instituţia poate să prezinte copii certificate după Facturi,
ca fiind conforme cu originalul ? sau nu ?
Ar fi vreo problemă ?





Raspuns: Dar acest lucru ar însemna ca decontarea la cheltuieli să se facă de către...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X