Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Ce tratament contabil se aplica pentru daune aparute in executarea contractelor?

tratament contabilexecutare contractedauneinregistrari contabilefurnizori

In analiza de mai jos, urmeaza sa vedem care este monografia contabila in cazul unor daune inregistrate in cadrul executarii unui contract la furnizor. Firma furnizoare a emis factura de 50000 lei + TVA. S-a constatat pe baza unui proces-verbal ca nu s-au indeplinit in totalitate obligatiile si astfel plata va fi mai putin cu 2000 de lei.

In cazul refuzului partial la plata se reduce corespunzator si baza de impozitare a TVA potrivit art. 287 din Codul Fiscal.

Baza de impozitare se reduce in cazul refuzurilor totale sau partiale privind cantitatea, calitatea ori preturile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate, precum si in cazul desfiintarii totale ori partiale a contractului pentru livrarea sau prestarea in cauza ca urmare a unui acord scris intre parti sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti definitive/definitive si irevocabile, dupa caz, sau in urma unui arbitraj.

Art. 330 din Codul Fiscal prevede ca, corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:

In cazul in care factura a fost transmisa beneficiarului, fie se emite o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, iar, pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite o noua factura continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite o factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate.

In situatiile prevazute la art. 287 furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi, cu valorile inscrise cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative cand baza de impozitare se reduce care se transmit si beneficiarului.

Pentru corectarea facturii initiale se va emite o factura de reducere in suma totala de minus 2.000 lei, cu cota de TVA de 20%, in vigoare la data faptului generator, baza de impozitare - 1.667, TVA - 333 LEI
inregistrarea in contabilitate a facturii de reducere:
411 = % -2.000
704/707 - 1667
4427 - 333


Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Ianuarie 2017


Votati articolul "Ce tratament contabil se aplica pentru daune aparute in executarea contractelor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cine este vinovat si cine va plati prejudiciul

Intrebare: Daca la nivelul institutiei, in urma inventarierii,
s-a constatat o paguba si
daca in institutie exista doar o Factura
de achizitionare bun,
dar nu exista alte documente
din care sa rezulte ca bunul a intrat efectiv in institutie
1. - cine este vinovat pentru aceasta situatie ?
2. - cine va raspunde ?
- comisia de receptie va fi cercetata pentru acest lucru sau nu ?
- comisia de receptie va plati prejudiciul sau contabilul ?

Raspuns: Spuneti-mi va rog daca exista doar un PV de receptie bun, dar nu exista si o semnatura a unui...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X