Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Am preluat contabilitatea unei firme: folosim Excelul sau un soft specializat?

smart billaplicatia smart billfactura emisafacturarecontabilitate

Contabili fiind, stim ca mai mereu atunci cand preluam contabilitatea unei firme (in general la inceput de drum), sunt trei intrebari frecvente la care trebuie sa raspundem. "Cum se emit facturile", "Ce achizitii avem voie sa facem pe firma?" si "Care sunt restrictiile pe care le avem legate de contabilitate?". Tocmai de aceea am decis sa alcatuim ghidul de mai jos, cu lamuriri, speram noi, cat mai la obiect.



1. Inevitabil prima intrebare se refera la facturare: Cum se emit facturile? Sau, dupa caz si NIR-urile?

Care ar fi solutia cea mai buna, sa se foloseasca excel si word, sau sa se aleaga un soft bun de facturare ?

Poate cea mai buna varianta de soft care este usor si simplu de utilizat este Smart Bill, aplicatia prin intermediul careia se pot emite facturi chiar si de catre persoanele care nu au deloc experienta financiara. Smart Bill dispune atat de un modul de facturare cat si de unul mai complex, de gestiune si facturare, gazduite in cloud. (...vezi aici aplicatia >>)

Care sunt avantajele pentru antreprenori daca aleg solutia de facturare si gestiune de la Smart Bill?

- Aplicatia poate fi accesata de oriunde: fie de la birou, fie de acasa sau din orice alt loc in care exista acces la internet. In plus, ea poate fi folosita si de pe telefonul mobil, oferind o solutie rapida si intuitiva pentru facturare;

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



- Factura emisa prin intermediul Smart Bill este usor de realiza si, in acelasi timp, foarte adaptabila. (...click aici pentru detalii >> )

- Proprietarul companiei NU va mai trebui sa listeze facturile si sa le duca apoi contabilului – acesta si le poate lua sigur direct din aplicatie;

- Daca firma lucreaza cu stocuri, este foarte simplu sa fie conectat si modulul de gestiune, astfel incat exista o solutie completa si integrata;

- Exista in permanenta acces la situatia facturilor si a stocurilor la zi. Acest lucru este extrem de important, pentru ca dispare pericolul de a vinde ceva ce nu exista in stoc.

Care sunt avantajele solutiei de la Smart Bill pentru un contabili ?

- poate sa se logheze in aplicatie si sa isi extraga in timp real facturile de vanzare;

- poate verifica daca acestea sunt corect intocmite si poate interveni pentru corectii in timp real;

- poate verifica depasirea plafoanelor cifrei de afaceri pentru diverse scopuri : inregistrare in scop de tva (...aici poti testa aplicatia Smart Bill >>)

- nu trebuie sa mai organizeze intalniri pentru preluarea documentelor in format fizic;

- nu mai exista riscul ca anumite documente sa fie pierdute pe drum;

- nu este necesar un training prealabil pentru ca aplicatia este intuitiva si usor de utilizat

De ce NU trebuie sa folosim Excelul ?

Vor fi intotdeauna persoane care vor spune ca "in Excel fac tot ce-mi trebuie fara bataie de cap". Poate a este asa, dar, in secolul 21, de ce sa nu folosim avantajele tehnologiei? De ce sa nu avem acces la arhive bine organizate, accesibile de oriunde si oricand, la corelarea informatiei, la siguranta si prevenjirea erorilor, la actualizari profesioniste atunci cand apar modificari?

Toate acestea, plus inca multe altele, sunt motive cat de poate de clare pentru a apela la o solutie sigura si testata.

Iata aici toate tranzactiile care pot fi facute:


Foarte important este faptul ca aplicatia oferita de Smart Bill este potrivita chiar si pentru activitatea firmelor cu procese mai putin standard. Spre exemplu, Smart Bill permite celor care doresc acest lucru sa faca o vanzare chiar daca nu au introdus inca o receptie pentru un anumit produs.

Astfel de mici facilitati sunt cele care ajuta iesirea din situatii dificile si asigura functionarea in buna siguranta a afacerii, urmand ca apoi ulterior sa fie gestionata reglarea documentelor.


2. O alta intrebare frecventa: ce achizitii se pot efectua pe firma ?

Fiecare contabil este bine sa aiba pregatit un scurt ghid in care sa se reflecte operatiunile care se pot efectua pe firma si cele care nu se pot efectua. In acest fel se vor evita inca din start aparitia unori facturi pentru diverse achizitii personale care nu au nici o legatura cu activitatea firmei.

3. Ce restrictii sunt in privinta contabilitatii ?

Aici este recomandat sa fie informati clientii despre :


- restrictiile aferente tranzactiilor cu numerar;
- plafoanele cifrei de afaceri pentru care trebuie schimbat regimul fiscal;
- restrictiile privind procesul de angajare si de demitere a unor salariati.


Acestea sunt doar 3 dintre cele mai importante informari care ar trebui efectuate initial.

Nu uitati:

- modul in care un contabil comunica, precum si produsele pe care le recomanda, isi pun amprenta asupra muncii sale.
- contabilitatea este permanent supusa schimbarilor legislative de aceea este bine sa fim informat si informezi la randul nostru clientii cu privire la acestea.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Ianuarie 2017


Votati articolul "Am preluat contabilitatea unei firme: folosim Excelul sau un soft specializat?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Program declaratie 101 ianuarie 2013

Intrebare: Buna ziua,

Va rog sa-mi spuneti daca, pentru declararea impozitului pe profit pentru luna ianuarie 2013 (cei ce trec la microintreprinderi din 01.02.2013), se foloseste programul de declaratie 101 pentru anul 2012, adaptat (in loc de anul 2012 se completeaza anul 2013).
In recipisa ANAF pentru declaratia astfel completata, transmisa on-line, mesajul este urmatorul: "S-a depus o declaratie tip D101 pentru perioada de raportare DECEMBRIE 2013", iar nu IANUARIE 2013. Este corect? In caz contrar, cum se procedeaza? Exista precizari ANAF exprese in acest sens?

Va multumesc.
O zi buna!

Raspuns: Pentru luna ianuarie 2013, depun declaratia 101 doar societatile care de la 01.02.2013 devin...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Unde platiti daca aplicati Split TVA de la 1 octombrie?

    • In ce priveste sistemul de split TVA, trebuie retinut, inainte de toate, ca daca nu ati aplicat de la 1 octombrie, pentru acest sistem se poate opta si in lunile noiembrie si inclusiv decembrie. Vazut de catre unii specialisti ca o suprasecurizare a sistemului actual de plata a TVA, mecanismul face ca banii aflati in conturile de TVA sa nu mai poata fi folositi circa 55 de zile ca in prezent, ci doar 7 zile..  ATENTIE! Nu aplica acest sistem persoanele fizice impoza...» citeste mai departe aici

  • Split TVA va bloca Inspectia Fiscala: Este o lovitura data Inspectiei Fiscale, spune Sindicatul Finantistilor

    • Sistemul de Split TVA reprezinta "inca o lovitura data Inspectiei Fiscala", precizeaza Dan Bucur, presedintele Sindicatul Finantistilor din Administratia Fiscala. "Solutionarea cererii de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA (restituiri de TVA) se va face de catre structurile de inspectie fiscala.  Cred ca facto...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Obligatia de raportare pentru firmele care fac parte din grupuri international. Country by country report

    • Pe plan european si mondial se incearca din ce in ce mai mult ca firmele sa fie obligate sa declare profitul si sa plateasca impozitul pe profit in jurisdictia unde el este realizat. In ultima vreme a aparut o intreaga legislatie in acest sens, iar organismele specializate din majoritatea tarilor lumii intaresc cooperarea in vederea realizarii obiectivului anterior mentionat. Ca parte a Uniunii Europene, tara noastra are obligatia de a transpune la ...» citeste mai departe aici

  • Creditarea contului de TVA. Informare MFP

    • Ministerul de Finante a oferit, in cadrul unui nou material informativ, o serie de precizari privind creditarea contului de TVA in cadrul mecanismului de plata defalcata a TVA: 1. TVA incasata, aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii, inclusiv taxa aferenta avansurilor: - sume din alte conturi de TVA ale clientilor platitori de TVA   - sume din contul curent al clientilor neplatitori de TVA 2. Transferuri de sume din contul curent a...» citeste mai departe aici

  • Completarea declaratiei 311. Ce se declara la pozitia 2 din D311?

    • Potrivit prevederilor din Instructiunile de completare a a formularului (311) – "Coloana "Baza impozabila" - se completeaza cu baza de impozitare, exclusiv taxa, aferenta tuturor achiziţiilor de bunuri si/sau de servicii pentru care sunt persoane obligate la plata taxei, in conditiile legii, efectuate dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, din oficiu, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) -e) sau h) din Codul fiscal si a caror exigibilitate intervi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".