Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Am preluat contabilitatea unei firme: folosim Excelul sau un soft specializat?

smart billaplicatia smart billfactura emisafacturarecontabilitate

Contabili fiind, stim ca mai mereu atunci cand preluam contabilitatea unei firme (in general la inceput de drum), sunt trei intrebari frecvente la care trebuie sa raspundem. "Cum se emit facturile", "Ce achizitii avem voie sa facem pe firma?" si "Care sunt restrictiile pe care le avem legate de contabilitate?". Tocmai de aceea am decis sa alcatuim ghidul de mai jos, cu lamuriri, speram noi, cat mai la obiect.



1. Inevitabil prima intrebare se refera la facturare: Cum se emit facturile? Sau, dupa caz si NIR-urile?

Care ar fi solutia cea mai buna, sa se foloseasca excel si word, sau sa se aleaga un soft bun de facturare ?

Poate cea mai buna varianta de soft care este usor si simplu de utilizat este Smart Bill, aplicatia prin intermediul careia se pot emite facturi chiar si de catre persoanele care nu au deloc experienta financiara. Smart Bill dispune atat de un modul de facturare cat si de unul mai complex, de gestiune si facturare, gazduite in cloud. (...vezi aici aplicatia >>)

Care sunt avantajele pentru antreprenori daca aleg solutia de facturare si gestiune de la Smart Bill?

- Aplicatia poate fi accesata de oriunde: fie de la birou, fie de acasa sau din orice alt loc in care exista acces la internet. In plus, ea poate fi folosita si de pe telefonul mobil, oferind o solutie rapida si intuitiva pentru facturare;

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel

Vezi detalii

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii



- Factura emisa prin intermediul Smart Bill este usor de realiza si, in acelasi timp, foarte adaptabila. (...click aici pentru detalii >> )

- Proprietarul companiei NU va mai trebui sa listeze facturile si sa le duca apoi contabilului – acesta si le poate lua sigur direct din aplicatie;

- Daca firma lucreaza cu stocuri, este foarte simplu sa fie conectat si modulul de gestiune, astfel incat exista o solutie completa si integrata;

- Exista in permanenta acces la situatia facturilor si a stocurilor la zi. Acest lucru este extrem de important, pentru ca dispare pericolul de a vinde ceva ce nu exista in stoc.

Care sunt avantajele solutiei de la Smart Bill pentru un contabili ?

- poate sa se logheze in aplicatie si sa isi extraga in timp real facturile de vanzare;

- poate verifica daca acestea sunt corect intocmite si poate interveni pentru corectii in timp real;

- poate verifica depasirea plafoanelor cifrei de afaceri pentru diverse scopuri : inregistrare in scop de tva (...aici poti testa aplicatia Smart Bill >>)

- nu trebuie sa mai organizeze intalniri pentru preluarea documentelor in format fizic;

- nu mai exista riscul ca anumite documente sa fie pierdute pe drum;

- nu este necesar un training prealabil pentru ca aplicatia este intuitiva si usor de utilizat

De ce NU trebuie sa folosim Excelul ?

Vor fi intotdeauna persoane care vor spune ca "in Excel fac tot ce-mi trebuie fara bataie de cap". Poate a este asa, dar, in secolul 21, de ce sa nu folosim avantajele tehnologiei? De ce sa nu avem acces la arhive bine organizate, accesibile de oriunde si oricand, la corelarea informatiei, la siguranta si prevenjirea erorilor, la actualizari profesioniste atunci cand apar modificari?

Toate acestea, plus inca multe altele, sunt motive cat de poate de clare pentru a apela la o solutie sigura si testata.

Iata aici toate tranzactiile care pot fi facute:


Foarte important este faptul ca aplicatia oferita de Smart Bill este potrivita chiar si pentru activitatea firmelor cu procese mai putin standard. Spre exemplu, Smart Bill permite celor care doresc acest lucru sa faca o vanzare chiar daca nu au introdus inca o receptie pentru un anumit produs.

Astfel de mici facilitati sunt cele care ajuta iesirea din situatii dificile si asigura functionarea in buna siguranta a afacerii, urmand ca apoi ulterior sa fie gestionata reglarea documentelor.


2. O alta intrebare frecventa: ce achizitii se pot efectua pe firma ?

Fiecare contabil este bine sa aiba pregatit un scurt ghid in care sa se reflecte operatiunile care se pot efectua pe firma si cele care nu se pot efectua. In acest fel se vor evita inca din start aparitia unori facturi pentru diverse achizitii personale care nu au nici o legatura cu activitatea firmei.

3. Ce restrictii sunt in privinta contabilitatii ?

Aici este recomandat sa fie informati clientii despre :


- restrictiile aferente tranzactiilor cu numerar;
- plafoanele cifrei de afaceri pentru care trebuie schimbat regimul fiscal;
- restrictiile privind procesul de angajare si de demitere a unor salariati.


Acestea sunt doar 3 dintre cele mai importante informari care ar trebui efectuate initial.

Nu uitati:

- modul in care un contabil comunica, precum si produsele pe care le recomanda, isi pun amprenta asupra muncii sale.
- contabilitatea este permanent supusa schimbarilor legislative de aceea este bine sa fim informat si informezi la randul nostru clientii cu privire la acestea.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Ianuarie 2017


Votati articolul "Am preluat contabilitatea unei firme: folosim Excelul sau un soft specializat?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Amenzi si penalitati

Intrebare: Pe 25 septembire, in decontul de TVA, am de plata,si nu-l pot plati, iar pe 25 octombrie am TVA de recuperat, pentru neplata sumei din septembrie mi se mai calculeaza amenzi si penalitati pana la depunerea decontului urmator?

Raspuns: Pentru neachitarea la scadenta a obligatiilor fiscale principale, conform art. 120 alin 1 din Codul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Documente necesare inregistrarii in scopuri de TVA dupa data de 1 februarie 2017. Sfatul expertului Robert Gearba

    • Dupa data de 1 februarie 2017, odata cu anularea formularului 088, dosarul necesar inregistrarii in scopuri de TVA nu mai este chiar atat de stufos, dar s-au pastrat totusi o parte din documentele cerute anterior. Acestea sunt urmatoarele: Documente necesare inregistrare in scopuri de TVA prin OPTIUNE 1. Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice formular 010 – 2 exemplare, in original; 2. Cerere de inregistrare in scopuri de TVA (formular 099...» citeste mai departe aici

  • Modificarea formularelor de inregistrare fiscala. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017.      ...» citeste mai departe aici

  • S-a modificat procedura de administrare a contribuabililor mijlocii

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a transmis recent un anunt nou prin care aduce la cunostinta persoanelor interesate ca, in vederea cresterii eficientei activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii si a imbunatatirii colectarii veniturilor bugetare datorate de acesti contribuabili, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1034/22.12.2016 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.610/2016 (OANAF 3610/2017) privind o...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: Consultari pe marginea noilor amendamente la IFRS

    • Consiliul pentru Standarde Internationale de Contabilitate (IASB) a publicat spre consultare publica propuneri de modificare a trei standarde, ca parte a procesului sau de imbunatatiri anuale. Documentul cuprinde amendamente propuse la IAS 12 Impozitul pe profit, IAS 23 Costurile indatorarii si IAS 28 Investitii in entitatile asociate si in asocierile in participatie. Amendamentele propuse la IAS 12 clarifica faptul ca entitatea trebuie sa contabilizeze la fel toate consec...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului asigurarilor sociale a fost publicata. Cat este castigul salariul mediu brut utilizat in 2017

    • In  Monitorul Oficial, Partea I nr. 128 din 17 februarie 2017 a fost publicata Legea nr. 7/2017 a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017. Conform art. 16 din lege castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 este de 3.131 lei. In functie de castigul salarial mediu brut se stabilesc sumele datorate cu titlu de contributii de asigurari sociale pentru anumite...» citeste mai departe aici

  • ANAF anunta ca va adapta Formularul 100. Proiect NOU

    • ANAF adapteaza corespunzator formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", ca urmare a modificărilor legislative recente. Astfel, ANAF propune, printr-un proiect de ordin, modificarea si completarea prevederilor Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016, dupa cum urmeaza: - actualizarea Nomenclatorului privind obligatiile de plata la bugetul de stat, prin introducerea unor pozitii noi, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X