Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Casare mijloace fixe si obiecte de inventar. Cum procedam pentru valorificarea deseurilor si ce declaratii se depun?

obiecte de inventarcasare mijloace fixedeseuriinregistrari contabileinventariere

In analiza urmatoare, va propunem situatia in care, in urma inventarierii, a rezultat o serie de obiecte de inventar si mijloace fixe defecte si deteriorate care s-au casat si s-au predat la o firma colectoare de deseuri. Factura s-a intocmit cu taxare inversa, ambele firme fiind platitoare de TVA. Suma incasata a fost diminuata cu 3% reprezentand fondul de mediu.

Vom vedea daca Declaratia 205 se completeaza de catre firma colectoare de deseuri sau de catre vanzator si daca pentru obiectele de inventar si mijloacele fixe scoase din evidenta mai trebuie efectuata ajustarea TVA daca sunt predate unei societati colectoare de deseuri. De asemenea, stabilim daca este suficient avizul de predare pentru justificare, cu mentiunea ca mijloacele fixe sunt amortizate integral.


Casarea activelor corporale fixe care sunt bunuri de capital in conformitate cu prevederile art. 305 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal nu implica efectuarea de ajustari ale taxei deduse. Prin casare, in sensul TVA, se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia, indiferent daca partile componente rezultate sunt sau nu sunt valorificate.
Astfel, societatea nu are obligatia de a ajusta taxa dedusa pentru bunurile de capital scoase din functiune si predate catre unitatile de colectare a deseurilor.
 
Pentru scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta  si a mijloacelor fixe se va intocmi formularul Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar contabile.
 
Etapele privind scoaterea din evidenta a mijloacelor fixe si valorificarea dseurilor, sunt urmatoarele:
- scoaterea din contabilitate a mijloacelor fixe (amortizate integral):
281x = 213x  - cu valoarea de inregistrare in contabilitate;
 


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii



-scoaterea din evidenta a obiectelor de inventar:
credit cont extracontabil 8035” "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta"
 
- obtinerea deseurilor :
346 = 711 cantitatea * pretul de piata al deseurilor (poate fi egal cu cel de vinzare);
 
- vinzarea deseurilor catre firma colectoare, in regim de taxare inversa (pe factura emisa de dvs nu veti evidentia TVA, insa la rubrica TVA veti face mentiunea "Taxare inversa conform art. 331 alin. (2) litera a) din Codul fiscal):

4111 = 703  cu valoarea bruta de vinzare a deseurilor.
 
- inregistrarea fondului de mediu de 3%, evidentiat pe factura emisa de dvs, retinut la sursa, dar platit la stat si declarat de catre firma colectoare:
635/fond mediu = 4111
 
Astfel, rezulta sold la contul 4111 exact suma de incasat de la societatea colectoare (valoarea deseului minus fondul de mediu).

- descarcarea din gestiune a deseurilor:
711 = 346 cantitatea vinduta * pretul de inregistrare
 
Nu se declara operatinunile in Declaratia 205, in cazul dat. Firma colectoare de deseuri raporteaza operatiunea la fondul pentru mediu.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
obiecte de inventarcasare mijloace fixedeseuriinregistrari contabileinventariere

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Ianuarie 2017


Votati articolul "Casare mijloace fixe si obiecte de inventar. Cum procedam pentru valorificarea deseurilor si ce declaratii se depun?":
Rating:

Nota: 2.38 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Studiu de caz privind implementarea TVA-ului la încasare

Intrebare: Buna ziua. Aș dori sa ma ajutati cu o o parere, c-am cum as putea descrie la licenta implementarea TVA-ului la încasare într-o firmă. Cum aș putea întocmi un studiu de caz ca să cuprindă influenta acesteia. Va multumesc

Raspuns: Trebuie sa aratati efectul economic si fiscal al implementarii sistemului TVA la incasare asupra...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile