Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Casare mijloace fixe si obiecte de inventar. Cum procedam pentru valorificarea deseurilor si ce declaratii se depun?

obiecte de inventarcasare mijloace fixedeseuriinregistrari contabileinventariere

In analiza urmatoare, va propunem situatia in care, in urma inventarierii, a rezultat o serie de obiecte de inventar si mijloace fixe defecte si deteriorate care s-au casat si s-au predat la o firma colectoare de deseuri. Factura s-a intocmit cu taxare inversa, ambele firme fiind platitoare de TVA. Suma incasata a fost diminuata cu 3% reprezentand fondul de mediu.

Vom vedea daca Declaratia 205 se completeaza de catre firma colectoare de deseuri sau de catre vanzator si daca pentru obiectele de inventar si mijloacele fixe scoase din evidenta mai trebuie efectuata ajustarea TVA daca sunt predate unei societati colectoare de deseuri. De asemenea, stabilim daca este suficient avizul de predare pentru justificare, cu mentiunea ca mijloacele fixe sunt amortizate integral.


Casarea activelor corporale fixe care sunt bunuri de capital in conformitate cu prevederile art. 305 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal nu implica efectuarea de ajustari ale taxei deduse. Prin casare, in sensul TVA, se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia, indiferent daca partile componente rezultate sunt sau nu sunt valorificate.
Astfel, societatea nu are obligatia de a ajusta taxa dedusa pentru bunurile de capital scoase din functiune si predate catre unitatile de colectare a deseurilor.

Pentru scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta si a mijloacelor fixe se va intocmi formularul Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar contabile.

Etapele privind scoaterea din evidenta a mijloacelor fixe si valorificarea dseurilor, sunt urmatoarele:
- scoaterea din contabilitate a mijloacelor fixe (amortizate integral):
281x = 213x - cu valoarea de inregistrare in contabilitate;


Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video

Vezi detalii

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016
Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Vezi detalii



-scoaterea din evidenta a obiectelor de inventar:
credit cont extracontabil 8035” "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta"

- obtinerea deseurilor :
346 = 711 cantitatea * pretul de piata al deseurilor (poate fi egal cu cel de vinzare);

- vinzarea deseurilor catre firma colectoare, in regim de taxare inversa (pe factura emisa de dvs nu veti evidentia TVA, insa la rubrica TVA veti face mentiunea "Taxare inversa conform art. 331 alin. (2) litera a) din Codul fiscal):

4111 = 703 cu valoarea bruta de vinzare a deseurilor.

- inregistrarea fondului de mediu de 3%, evidentiat pe factura emisa de dvs, retinut la sursa, dar platit la stat si declarat de catre firma colectoare:
635/fond mediu = 4111

Astfel, rezulta sold la contul 4111 exact suma de incasat de la societatea colectoare (valoarea deseului minus fondul de mediu).

- descarcarea din gestiune a deseurilor:
711 = 346 cantitatea vinduta * pretul de inregistrare

Nu se declara operatinunile in Declaratia 205, in cazul dat. Firma colectoare de deseuri raporteaza operatiunea la fondul pentru mediu.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Ianuarie 2017


Votati articolul "Casare mijloace fixe si obiecte de inventar. Cum procedam pentru valorificarea deseurilor si ce declaratii se depun?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cheltuieli infiintare PFA - sunt deductibile

Intrebare: Buna ziua ,
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele informatii :
1. Cheltuielile de infiintare PFA sunt deductibile ?
2. Care este temeiul legal privind deductibilitatea ch. de infiintare ?

Va multumesc !

Raspuns: Pentru pfa putem vorbi de deductibilitate cheltuieli de infiintare in cazul contabilizarii in sistem...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cine nu e obligat sa depuna formularul 600 in anul 2017?

    • Retineti ca Formularul 600 "Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii", a fost aprobat prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 3655/2015 si ulterior modificat prin Ordinul 3696/2016. Astfel, conform prevederilor in vigoare, in acest an, nu au obligatia depunerii formularului 600 : - persoanele asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale, care nu au...» citeste mai departe aici

  • Formularul 010. Cine are obligatia de depunere?

    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de impozit pentru veniturile din salarii pentru activitatea de creare de programe pentru calculator in anul 2017

    • Va aducem la cunostinta ca, potrivit art. 60 pct. 2 din Codul fiscal, persoanele fizice sunt scutite de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator. Se aplica astfel prevederile valabile din data de 1 februarie 2016, conditiile care trebuie indeplinite pentru aplicarea scutirii de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator su...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Top acte normative cu incidenta fiscala

    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nati...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA pentru client in faliment. Emitere factura centralizatoare. Ce facturi declaram in D394?

    • In randurile urmatoare, avem spre analiza cazul unui client care datoreaza societatii contravaloarea mai multor facturi pentru chirie si asupra caruia s-a deschis procedura insolventei. In luna septembrie, instanta de judecata dispune inchiderea procedurii insolventa impotriva clientului respectiv inchiderea falimentului si radierea acestuia din Registrul Comertului. Stabilim daca societatea va trebui sa intocmeasca pentru fiecare factura neincasata cate o factura de stornare in vederea ajust...» citeste mai departe aici

  • Noi servicii de care contribuabilii pot beneficia prin Spatiul Privat Virtual?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, con...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X