Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Casare mijloace fixe si obiecte de inventar. Cum procedam pentru valorificarea deseurilor si ce declaratii se depun?

obiecte de inventarcasare mijloace fixedeseuriinregistrari contabileinventariere

In analiza urmatoare, va propunem situatia in care, in urma inventarierii, a rezultat o serie de obiecte de inventar si mijloace fixe defecte si deteriorate care s-au casat si s-au predat la o firma colectoare de deseuri. Factura s-a intocmit cu taxare inversa, ambele firme fiind platitoare de TVA. Suma incasata a fost diminuata cu 3% reprezentand fondul de mediu.

Vom vedea daca Declaratia 205 se completeaza de catre firma colectoare de deseuri sau de catre vanzator si daca pentru obiectele de inventar si mijloacele fixe scoase din evidenta mai trebuie efectuata ajustarea TVA daca sunt predate unei societati colectoare de deseuri. De asemenea, stabilim daca este suficient avizul de predare pentru justificare, cu mentiunea ca mijloacele fixe sunt amortizate integral.


Casarea activelor corporale fixe care sunt bunuri de capital in conformitate cu prevederile art. 305 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal nu implica efectuarea de ajustari ale taxei deduse. Prin casare, in sensul TVA, se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia, indiferent daca partile componente rezultate sunt sau nu sunt valorificate.
Astfel, societatea nu are obligatia de a ajusta taxa dedusa pentru bunurile de capital scoase din functiune si predate catre unitatile de colectare a deseurilor.

Pentru scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta si a mijloacelor fixe se va intocmi formularul Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar contabile.

Etapele privind scoaterea din evidenta a mijloacelor fixe si valorificarea dseurilor, sunt urmatoarele:
- scoaterea din contabilitate a mijloacelor fixe (amortizate integral):
281x = 213x - cu valoarea de inregistrare in contabilitate;


Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii



-scoaterea din evidenta a obiectelor de inventar:
credit cont extracontabil 8035” "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta"

- obtinerea deseurilor :
346 = 711 cantitatea * pretul de piata al deseurilor (poate fi egal cu cel de vinzare);

- vinzarea deseurilor catre firma colectoare, in regim de taxare inversa (pe factura emisa de dvs nu veti evidentia TVA, insa la rubrica TVA veti face mentiunea "Taxare inversa conform art. 331 alin. (2) litera a) din Codul fiscal):

4111 = 703 cu valoarea bruta de vinzare a deseurilor.

- inregistrarea fondului de mediu de 3%, evidentiat pe factura emisa de dvs, retinut la sursa, dar platit la stat si declarat de catre firma colectoare:
635/fond mediu = 4111

Astfel, rezulta sold la contul 4111 exact suma de incasat de la societatea colectoare (valoarea deseului minus fondul de mediu).

- descarcarea din gestiune a deseurilor:
711 = 346 cantitatea vinduta * pretul de inregistrare

Nu se declara operatinunile in Declaratia 205, in cazul dat. Firma colectoare de deseuri raporteaza operatiunea la fondul pentru mediu.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Ianuarie 2017


Votati articolul "Casare mijloace fixe si obiecte de inventar. Cum procedam pentru valorificarea deseurilor si ce declaratii se depun?":
Rating:

Nota: 2 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contributii sociale pentru cenzori in 2016

Intrebare: Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti ce contributii sociale se platesc in 2016 pentru cenzori, conform noului Cod Fiscal.
Mentionez ca unul e salariat cu carte de munca la o alta societate si unul este pensionar.
Multumesc

Raspuns: In cazul cenzorilor, care nu pot avea statut de angajati la firma pe care o supravegheaza, se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • 15 decembrie: termen pentru doua impozite datorate de contribuabili

    • Va reamintim ca vineri, 15 decembrie 2017, este termenul-limita pentru plata celei de a doua rate din impozitul pe veniturile din activitati agricole si a contributiei de asigurari de sanatate. Mai exact, contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite prin norme de venit au termen de plata pentru cea de a doua rata din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, vineri, 15 decembrie 2017. Impozitul pe veniturile din activita...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X