Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Casare mijloace fixe si obiecte de inventar. Cum procedam pentru valorificarea deseurilor si ce declaratii se depun?

obiecte de inventarcasare mijloace fixedeseuriinregistrari contabileinventariere

In analiza urmatoare, va propunem situatia in care, in urma inventarierii, a rezultat o serie de obiecte de inventar si mijloace fixe defecte si deteriorate care s-au casat si s-au predat la o firma colectoare de deseuri. Factura s-a intocmit cu taxare inversa, ambele firme fiind platitoare de TVA. Suma incasata a fost diminuata cu 3% reprezentand fondul de mediu.

Vom vedea daca Declaratia 205 se completeaza de catre firma colectoare de deseuri sau de catre vanzator si daca pentru obiectele de inventar si mijloacele fixe scoase din evidenta mai trebuie efectuata ajustarea TVA daca sunt predate unei societati colectoare de deseuri. De asemenea, stabilim daca este suficient avizul de predare pentru justificare, cu mentiunea ca mijloacele fixe sunt amortizate integral.


Casarea activelor corporale fixe care sunt bunuri de capital in conformitate cu prevederile art. 305 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal nu implica efectuarea de ajustari ale taxei deduse. Prin casare, in sensul TVA, se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia, indiferent daca partile componente rezultate sunt sau nu sunt valorificate.
Astfel, societatea nu are obligatia de a ajusta taxa dedusa pentru bunurile de capital scoase din functiune si predate catre unitatile de colectare a deseurilor.

Pentru scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta si a mijloacelor fixe se va intocmi formularul Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar contabile.

Etapele privind scoaterea din evidenta a mijloacelor fixe si valorificarea dseurilor, sunt urmatoarele:
- scoaterea din contabilitate a mijloacelor fixe (amortizate integral):
281x = 213x - cu valoarea de inregistrare in contabilitate;


PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel

Vezi detalii



-scoaterea din evidenta a obiectelor de inventar:
credit cont extracontabil 8035” "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta"

- obtinerea deseurilor :
346 = 711 cantitatea * pretul de piata al deseurilor (poate fi egal cu cel de vinzare);

- vinzarea deseurilor catre firma colectoare, in regim de taxare inversa (pe factura emisa de dvs nu veti evidentia TVA, insa la rubrica TVA veti face mentiunea "Taxare inversa conform art. 331 alin. (2) litera a) din Codul fiscal):

4111 = 703 cu valoarea bruta de vinzare a deseurilor.

- inregistrarea fondului de mediu de 3%, evidentiat pe factura emisa de dvs, retinut la sursa, dar platit la stat si declarat de catre firma colectoare:
635/fond mediu = 4111

Astfel, rezulta sold la contul 4111 exact suma de incasat de la societatea colectoare (valoarea deseului minus fondul de mediu).

- descarcarea din gestiune a deseurilor:
711 = 346 cantitatea vinduta * pretul de inregistrare

Nu se declara operatinunile in Declaratia 205, in cazul dat. Firma colectoare de deseuri raporteaza operatiunea la fondul pentru mediu.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Ianuarie 2017


Votati articolul "Casare mijloace fixe si obiecte de inventar. Cum procedam pentru valorificarea deseurilor si ce declaratii se depun?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila concesiune

Intrebare: Buna seara,
O societate dobandeste o concesiune printr-un imprumut privind concesiunea, cu un termen de 8 ani, dobanda anuala 10% valoarea concesiunii 720.000 lei. Dobanda se plateste lunar. Imi puteti spune care sunt inregistrarile contabile?

Raspuns: Buna seara, Inregistrarile contabile sunt urmatoarele: Dobandirea concesiunii : 205 = 167...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Documente necesare inregistrarii in scopuri de TVA dupa data de 1 februarie 2017. Sfatul expertului Robert Gearba

    • Dupa data de 1 februarie 2017, odata cu anularea formularului 088, dosarul necesar inregistrarii in scopuri de TVA nu mai este chiar atat de stufos, dar s-au pastrat totusi o parte din documentele cerute anterior. Acestea sunt urmatoarele: Documente necesare inregistrare in scopuri de TVA prin OPTIUNE 1. Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice formular 010 – 2 exemplare, in original; 2. Cerere de inregistrare in scopuri de TVA (formular 099...» citeste mai departe aici

  • Modificarea formularelor de inregistrare fiscala. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017.      ...» citeste mai departe aici

  • S-a modificat procedura de administrare a contribuabililor mijlocii

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a transmis recent un anunt nou prin care aduce la cunostinta persoanelor interesate ca, in vederea cresterii eficientei activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii si a imbunatatirii colectarii veniturilor bugetare datorate de acesti contribuabili, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1034/22.12.2016 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.610/2016 (OANAF 3610/2017) privind o...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: Consultari pe marginea noilor amendamente la IFRS

    • Consiliul pentru Standarde Internationale de Contabilitate (IASB) a publicat spre consultare publica propuneri de modificare a trei standarde, ca parte a procesului sau de imbunatatiri anuale. Documentul cuprinde amendamente propuse la IAS 12 Impozitul pe profit, IAS 23 Costurile indatorarii si IAS 28 Investitii in entitatile asociate si in asocierile in participatie. Amendamentele propuse la IAS 12 clarifica faptul ca entitatea trebuie sa contabilizeze la fel toate consec...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului asigurarilor sociale a fost publicata. Cat este castigul salariul mediu brut utilizat in 2017

    • In  Monitorul Oficial, Partea I nr. 128 din 17 februarie 2017 a fost publicata Legea nr. 7/2017 a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017. Conform art. 16 din lege castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 este de 3.131 lei. In functie de castigul salarial mediu brut se stabilesc sumele datorate cu titlu de contributii de asigurari sociale pentru anumite...» citeste mai departe aici

  • ANAF anunta ca va adapta Formularul 100. Proiect NOU

    • ANAF adapteaza corespunzator formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", ca urmare a modificărilor legislative recente. Astfel, ANAF propune, printr-un proiect de ordin, modificarea si completarea prevederilor Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016, dupa cum urmeaza: - actualizarea Nomenclatorului privind obligatiile de plata la bugetul de stat, prin introducerea unor pozitii noi, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X