Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Legislatia pentru PFA s-a modificat (din nou) in 2017

pfa 2017schimbari pfapersoana fizica autorizataintreprinderile individualenoutati pfa

Modificari multe si importante pentru PFA-uri in 2017, care se aplica incepand cu 15 ianuarie. Schimbari prinvind Contractul de Munca, codurile CAEN, sediul profesional sau punctele de lucru sunt printre cele mai interesante. Atentie mare si la numarul de activitati incluse in obiectul de activitate, care trebuie modificate conform noii legi.

Legea nr. 182 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 828 si se aplica de la 15 ianuarie 2017.

Ce se schimba pentru PFA-uri in 2017?

Foarte multe aspecte, pe care trebuie neaparat sa le cunoasteti:

- PFA poate avea in obiectul de activitate cel mult 5 clase de activitati prevazute de codul CAEN.

- PFA poate desfasura activitatile pentru care este autorizata, singura sau impreuna cu cel mult 3 persoane, angajate de aceasta, in calitate de angajator, cu contract individual de munca, incheiat si inregistrat in conditiile legii.

...citeste aici despre raporturile de munca ale PFA >>

- O persoana titulara a PFA poate cumula calitatea de persoana fizica autorizata cu cea de salariat al unei terte persoane care functioneaza atat in acelasi domeniu, cat si intr-un alt domeniu de activitate economica decat cel pentru care PFA este autorizata.

- Pentru stabilirea sediului profesional/punctelor de lucru este necesar ca persoana fizica titulara care se autorizeaza ca PFA, titularul intreprinderii individuale sau oricare membru al intreprinderii familiale, dupa caz, sa prezinte inscrisul care atesta dreptul de folosinta asupra imobilului cu destinatie de sediu profesional/punct de lucru.

- Daca la sediul profesional, imobil cu destinatie de locuinta, nu se desfasoara nicio activitate economica, persoana fizica titulara a PFA, titularul intreprinderii individuale sau membrul intreprinderii familiale care are dreptul de folosinta asupra imobilului depune o declaratie pe propria raspundere, sub semnatura privata, prin care atesta faptul ca la sediul profesional nu desfasoara activitate economica, nu mai este necesar avizul comitetului executiv si nici acceptul proprietarilor cu care se invecineaza, pe plan orizontal si vertical, spatiul supus schimbarii.

- Cererea de inregistrare si autorizare a functionarii PFA sau a intreprinderii individuale va fi insotita de actul doveditor emis de institutia de invatamant superior, din care sa rezulte ca sunt indeplinite conditiile prevazute la lit. a) si b).

- Studentii care vor sa infiinteze o afacere proprie sunt scutiti de la plata taxelor pentru operatiunile de inregistrare si autorizare a unui PFA sau a unei intreprinderi individuale prin oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, precum si de la plata tarifelor pentru serviciile de asistenta prestate de aceste oficii. Pentru a beneficia de aceste prevederi, studentul care obtine calitatea de titular al PFA sau de titular al intreprinderii individuale trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:


Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii


a) sa urmeze cursurile unei institutii de invatamant superior acreditate in Romania;

b) sa fie cel putin in anul II de studiu si sa fi promovat, integral, la data solicitarii, toate cerintele programei de invatamant prevazute de senatul institutiei;

c) nu a implinit varsta de 30 de ani.

...citeste aici despre raporturile de munca ale PFA >>

- Cererea de inregistrare si autorizare a functionarii PFA sau a intreprinderii individuale va fi insotita de actul doveditor emis de institutia de invatamant superior, din care sa rezulte ca sunt indeplinite conditiile prevazute la lit. a) si b).

- In termen de 2 ani de la intrarea in vigoare a prezentei legi, (15 ian. 2019) persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale al caror numar de activitati incluse in obiectul de activitate este mai mare decat cel prevazut la art. 16 alin. (1), respectiv art. 24 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, solicita oficiului registrului comertului competent modificarea, in mod corespunzator, a mentiunilor din registrul comertului referitoare la obiectul de activitate.

- Modificarea mentiunilor referitoare la obiectul de activitate si emiterea noilor certificate de inregistrare se realizeaza, pe baza cererii, de oficiul registrului comertului, cu titlu gratuit.

- Cu 30 de zile inainte de implinirea termenului (respectiv la data de 15 decembrie 2018), Oficiul National al Registrului Comertului publica pe pagina sa de internet listele cu persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale care nu si-au indeplinit obligatia de modificare a obiectului de activitate. Fiecare oficiu al registrului comertului afiseaza la sediul sau lista persoanelor fizice autorizate/intreprinderilor individuale din circumscriptia sa care nu si-au indeplinit obligatia de modificare a obiectului de activitate, in conditiile prezentei legi.

- In termen de 60 de zile de la implinirea termenului, (15 ian. 2019), oficiul registrului comertului radiaza, din oficiu, persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale care nu si-au indeplinit obligatia de modificare. Transferul drepturilor si obligatiilor din patrimoniul de afectatiune, daca acesta a fost constituit, potrivit legii, se realizeaza cu respectarea drepturilor creditorilor asupra fiecarei mase patrimoniale.

- In termen de 2 ani de la intrarea in vigoare a prezentei legi, (15 ian. 2019) persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale al caror numar de activitati incluse in obiectul de activitate este mai mare decat cel prevazut la art. 16 alin. (1), respectiv art. 24 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, solicita oficiului registrului comertului competent modificarea, in mod corespunzator, a mentiunilor din registrul comertului referitoare la obiectul de activitate.

Toate detaliile despre noutatile privind PFA le puteti citi AICI >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
pfa 2017schimbari pfapersoana fizica autorizataintreprinderile individualenoutati pfa

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Ianuarie 2017


Votati articolul "Legislatia pentru PFA s-a modificat (din nou) in 2017":
Rating:

Nota: 3.41 din 5 din 11 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura emisa in septembrie si achitata cu bon in august

Intrebare: Buna ziua.
Am o factura de prestari servicii emisa in luna septembrie si achitata cu 3 bonuri, 2 pe septembrie si unul pe august. Cum este corect sa le inregistrez, daca inregistrez bonuri din august pe 408 e ok?
Multumesc

Raspuns: In primul rand nu este corect sa o incasati numerar in trei transe, cu bon fiscal, incalcand...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Articole similare

Legislatia pentru PFA s-a modificat (din nou) in 2017
Mai multe articole despre noutati pfa

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X