Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Obligatii fiscale insolventa. Cum intocmim monografia contabila?

insolventabilant lichidarecreanteinregistrari contabileobligatii fiscale insolventa

In analiza urmatoare, avem o societate care se afla in procedura insolventei astfel ca vom stabili ce obligatii fiscale are si ce fel de bilant trebuie sa depuna, precum si cand si cum se preia tabelul de creante (monografie contabila).

Intrarea in insolventa poate fi urmata fie de aplicarea unui plan de reorganizare, fie de lichidarea societatii.

In ambele cazuri, in perioada insolventei se vor depune toate declaratiile din vectorul fiscal in mod obisnuit. Daca se decide reorganizarea - bilantul depus va fi cel obisnuit, in termenul legal.

Daca se decide lichidarea se va depune Bilantul de lichidare (formular S1039) si declaratia 010 in care se va mentiona in cartusul VI data inceperii lichidarii si, din nou, dupa dizolvare, data dizolvarii pentru ca firma sa inceteze a mai fi subiect de drept fiscal.

Bilantul de lichidare se depune:
- LA ANAF pentru a obtine certificatul fiscal (care atesta ca nu aveti datorii sau declaratii nedepuse) impreuna cu hotararea AGA de lichidare
- La ONRC in etapa de radiere

Pana la momentul prezentarii la ANAF cu Bilantul de lichidare veti depune si declaratia 101 (ati mentionat ca sunteti platitori de impozit pe profit) si veti plati - daca este cazul - impozitul pe profit inregistrat de firma in urma lichidarii.

Daca prin "preluarea tabelului de creante" va referiti la faptul ca s-a emis o Hotarare judecatoreasca prin care datoriile firmei - care deja sunt inregistrate in patrimoniul societatii, deci nu mai trebuie preluate - au fost anulate total sau partial, atunci la data acestei Hotarari veti inregistra anularea datoriilor respective:
401/462 = 758

Creantele detinute de firma - la fel - sunt deja in patrimoniu, deci nu mai trebuie preluate. Decizia de a se renunta la unele dintre ele se inregistreaza :


PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice

Vezi detalii

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii



654 sau 658 (dupa caz) = 4111/4118/461.

Dupa incheierea partajului si inainte de radiere, daca asociatii- persoane fizice vor obtine un castig din lichidare, se va depune si declaratia 100 cu impozitul pe castigul din lichidare retinut acestora. (art. 94 si 97 din Codul fiscal).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Ianuarie 2017


Votati articolul "Obligatii fiscale insolventa. Cum intocmim monografia contabila?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Amortizare fiscala vs. amortizare lunara

Intrebare: Buna. Ma poate ajuta cineva, va rog, cu rezolvarea urmatoarei probleme:

Compania a achizitionat in luna octombrie a anului curent un autoturism Dacia pentru valoarea de 10.000 EUR, curs 
valutar inscris in factura de cumparare este de 4,3 lei/eur. 
Durata de amortizare economica a autoturismului a fost estimata de managementul companiei la 6 ani iar metoda de 
amortizare aleasa este cea lineara. 
Se cere:
1. Calculati valoarea amortismentul lunar pentru luna noiembrie stiind ca numarul de km parcursi in aceasta luna este 
de 3.200 iar numarul de km prevazut in cartea tehnica a masinii este de 125.000. 
2. Care este valoare amortismentului fiscal pentru luna noiembrie? 



Care este diferenta dintre cele 2 tipuri de amortizari pe care le cere problema? Multumesc anticipat.

Raspuns: Amortizarea contabilă reprezintă alocarea sistematică a valorii amortizabile a unui activ pe...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • CECCAR: In atentia membrilor inactivi. Viza 2017

    • Conferinta Nationala Extraordinara a C.E.C.C.A.R.  a aprobat la inceputul anului curent mai multe  reglementari interne noi referitoare, printre altele, si la  sistemul de cotizatii in cadrul C.E.C.C.A.R., respectiv, la metodologiade stabilire a cotizatiilor de membru, ale caror continuturi integrale, pot fi consultate si la rubrica "VIZA 2017&qu...» citeste mai departe aici

  • Magazinele online vor deveni tinta ANAF in perioada urmatoare. Ce aspecte vor verifica inspectorii fiscali

    • Date oficiale ANAF arata ca in ce priveste comertul online sau pe internet, in perioada decembrie 2013 - ianuarie 2017, inspectorii de la Antifrauda au efectuat verificari la 162 de contribuabili, identificand prejudicii cauzate bugetului de stat in valoare de 41.627.525  lei, pentru recuperarea carora au instituit 14 masuri asiguratorii, in cuantum 31.977.867  lei. In ce priveste combaterea fraudei si evaziunii fiscale in activitatea magazinelor online, Agentia Nationala ...» citeste mai departe aici

  • Decizia Guvernului: TVA zero la vanzarea de locuinte

    • Guvernul a decis sa elimine TVA-ul pentru livrarea de locuinte. In afara de operatiunile de vanzare locuinte care vor fi scutite de cota de TVA, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. De asemenea, retineti ca, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, ...» citeste mai departe aici

  • Calendar fiscal: Ce declaratii se depun la 27 februarie 2017?

    • Potrivit calendarului oficial ANAF, obligatiile fiscale declarative cu termen 27 februarie 2017 sunt urmatoarele:   - Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, formular 010. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc conditiile prevazute la art. 47 din Legea 227/2015, pentru modificare...» citeste mai departe aici

  • Achizitie auto in leasing de catre PFA. Ce regim fiscal se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem cazul unei persoane fizice autorizate (P.F.A.) care doreste achizitionarea in leasing a unui autoturism in valoare aproximativa de 60.000 euro. Vom stabili care este regimul de amortizare si care sunt implicatiile privind deductibilitatea TVA si a celorlalte cheltuieli care implica autoturismul. De asemenea, stabilim daca acest autoturism poate fi considerat de lux. Nu se considera un lux achizitionarea unui autoturism in leasing de catre titularul PFA (c...» citeste mai departe aici

  • Agenda Asociatiei Internationale pentru Educatie si Cercetare Contabila pe 2017

    • Misiunea IAAER (Asociatia Internationala pentru Educatie si Cercetare Contabila) este sa promoveze excelenta in educatia si cercetarea contabile din intreaga lume si sa atraga contributia cadrelor academice din domeniul contabilitatii in dezvoltarea si mentinerea unor standarde de practica contabila de inalta calitate, recunoscute la nivel mondial. Pe parcursul acestui an, IAAER va co-sponsoriza doua conferinte si mai multe ateliere conexe. Prima conferinta va fi organizata in parte...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X