Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Factura primita de la sediul permanent al unei societati din UE. Cum procedam?

cont de investitiisediu permanentnerezidenticodul fiscalfacturare

In cazul de mai jos, se primeste o factura de la un furnizor din UE cu sediu permanent in Romania si are cod fiscal atribuit in Romania. Factura este intocmita pentru o piesa de schimb a unui utilaj si pentru alte costuri (cazarea, deplasarea specialistilor de la sediul din Romania pana la noi, montajul utilajului). Piesa de shimb nu s-a inregistrat pe un cont de investitii sau ca o majorare de valoare, ci pe un cont de stoc. Celelalte costuri merg pe conturi de clasa 6.

Vom vedea ce presupune acest sediu permanent in Romania si daca este necesar sa solicitam certificat de rezidenta. De asemenea, stabilim daca vom retine impozit pe veniturile nerezidentilor si daca se va inregistra comanda la ANAF.

Persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent/mai multor sedii permanente in Romania sunt obligate la plata impozitului pe profit in Romania, conform art. 13 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal.

Potrivit art. 1 alin. (1) al Ordinului 2994/2016, persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat au obligatia sa inregistreze contractele/documentele incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente care executa pe teritoriul Romaniei prestari de servicii de natura lucrarilor de constructii, de montaj, activitatilor de supraveghere, activitatilor de consultanta, de asistenta tehnica si a oricaror altor servicii prestate in Romania care genereaza venituri impozabile.

Deci nu veti retine impozit pe nerezidenti si nu aveti obligatia declararii contractelor.


Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Ianuarie 2017


Votati articolul "Factura primita de la sediul permanent al unei societati din UE. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum sa facem un salariat sa restituie banii

Intrebare: Buna ziua !

Este vorba despre un litigiu de munca privind salariul.
Institutia publica vrea sa recupereze suma de bani
Incasata de un salariat.

Va rog din tot sufletul sa ne ajutati sa descâlcim problema.

Daca in urma unui proces, un salariat a castigat la Tribunal, la Fond,
acordarea unui alt salariu, mai mare, decat cel stabilit de angajator,
iar angajatorul a fost obligat la plata unor diferente de bani,

iar daca la Apel, in urma rejudecarii cauzei,
institutia a castigat definitiv procesul,
astfel incat, cu alte cuvinte, hotararea a fost desfiintata,
iar instanta a recunoscut ca
institutia daduse salariatului-reclamant un salariu corect,

1. - acest lucru inseamna ca partile au fost repuse in situatia anterioara ?

2. - odata ce la Apel, institutia nu a cerut si intoarcerea executarii,
adica, odata ce nu a cerut si obligarea salariatului
la plata sumelor de bani primite in baza hotararii de Fond - care a fost desfiintata,
si daca salariatul a fost Notificat de institutie sa restituie suma de bani,
iar salariatul a primit Notificarea, dar nu a raspuns si nu a restituit suma,

ce cale va trebui sa aleaga institutia ? ?din urmatoarele situatii:

1. - institutia va trebui sa dea in judecata pe salariat,
adica sa faca o actiune civila având ca obiect pretentii,
pentru restituirea sumei de bani -
pentru ca este o plata nedatorata ?
In acest caz, salariatul spune ca:
?Se readuce in discutie fondul cauzei, solutionat la Apel
si ca institutia nu mai poate face o actiune in pretentii ? obligatia de plata pentru salariat de restituire a sumei de bani.?
?.dar, avand in vedere situatia de fata, salariatul are sau nu dreptate ? ?..
sau
2. - institutia are la indemana o alta actiune pentru ceea ce ii este datorat ?
si care anume ?
sau
3. - institutia va trebui sa ceara executarea silita a hotararii de Apel ?
si sa apeleze la un executor judecatoresc ?
daca la Apel, institutia nu a cerut si intoarcerea executarii ?

4. - de la ce data institutia trebuie sa ceara restituirea sumei,
de la data hotararii /data la Fond, cand a ramas definitiva ?
sau
de la data hotararii /data la Apel, cand hotararea de la Fond a fost desfiintata ?
Salariatul spune ca institutia nu a procedat la inceperea vreunei forme de punere in executare ??
si ca executarea a devenit prescrisa ?

Salariatul refuza sa restituie de buna voie sumele de bani
pentru ca le-a primit in baza hotararii de Fond, care a fost definitive si executorie de drept?
?. or, hotararea a fost desfiintata ?.

Acesta mai spune ca angajatorul i-a dat banii in baza unei hotarari judecatoresti, in mod benevol ??!
invocand art.1 si 2 din Legea nr.124/2014.
?. or, hotararea de fata nu se incadreaza
in situatiile de exonerare de la plata prevazute in Legea nr.124/2014.
ci, instant de Fond a considerat ca angajatorul i-a acordat un salariu mai mic
la angajarea salariatului in anul 2013 !....
iar instant de Apel a corectat greseala, desfiintand hotararea de Fond.



Raspuns: 1. Dar daca se incearca o rezolvare amiabila si se depaseste termenul de 3 ani nu se va mai putea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X