Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Societate cu TVA anulat. Care sunt obligatiile fiscale din 2017?

anulare cod TVAcodul fiscalachizitiisocietate cu tva anulatcodul de inregistrat

In cazul urmator, o societate comerciala romana inregistrata in scopuri de TVA (TVA trimestrial si la incasare) si platitoare de impozit pe venit microintreprindere in ultimii 2 ani nu a avut decat achizitii de servicii (factura de telefonie mobila lunara) si nu a desfasurat nicio alta activitate (nu a inregistrat venituri). S-a constatat in cursul lunii ianuarie 2017 ca societatii i s-a retras codul de inregistrare in scopuri de TVA incepand cu data de 01.11.2016. Societatea nu a primit nicio instiintare cu privire la retragerea codului de TVA.

Vom vedea ce declaratii are firma obligatia de a depune si pentru ce perioada, precum si daca este necesar sa depune D010. De asemenea, vom vedea ce alte implicatii are retragerea codului de TVA pentru aceasta societate avand in vedere ca nu intentioneza sa obtina venituri, dar nici sa inchida societatea.

Potrivit art. 11 alin. (8) din Codul fiscal, persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. b) - e) si lit. h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VII, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.
 
Pentru realizarea de operatiuni care nu dau drept de deducere a taxei, persoana impozabila are obligatia ajustarii tva pentru bunurile de capital conform art. 305 din Codul fiscal si pentru pentru bunurile mobile nelivrate, altele decat bunurile de capital, si serviciile neutilizate conform art. 304 din Codul fiscal.
 
Conform art. 316 alin. (13) din Codul fiscal, persoanele impozabile aflate in situatiile prevazute la art. 316 alin. (11) (adica cele carora li s-a anulat codul de tva) au obligatia sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 323 (formularul 300), indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 322, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.
 
Prin urmare, pentru ca vi s-a anulat codul de tva, aveti obligatia efectuarii ajustarilor conform art. 304 si 305 din Codul fiscal, aveati obligatia depunerii decontului de tva pana pe 25 ale lunii urmatoare  celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.
 
Neavand cod de tva, nu puteti deduce tva aferenta facturilor de telefon. De asemenea, nu veti mai utiliza conturile de tva (4426, 4427, 4424, 4423). Tva din factura de telefon se va include pe cheltuiala.

Va recomand sa mergeti la Administratia financiara, sa vedeti motivul pentru care v-a fost anulat codul de tva si sa rezolvati respectiva problema, indiferent de activitatea societatiii.


Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii




 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anulare cod TVAcodul fiscalachizitiisocietate cu tva anulatcodul de inregistrat

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Ianuarie 2017


Votati articolul "Societate cu TVA anulat. Care sunt obligatiile fiscale din 2017?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

şomaj 0,5% doar la venituri din drepturi de autor in 2017 ?

Intrebare: Bună ziua !

Instituţia noastră publică urmează să încheie un Contract de drepturi de autor.
Am căutat peste tot pe Internet
şi am găsit doar articole publicate de câţiva specialişti
cum că se reţine
şomaj 0,5% doar la venituri din drepturi de autor in 2017,
însă în legislaţie nu am găsit nimic.

Vă rog dacă se poate să ne ajutaţi cu un articol de lege în acest sens ?

Raspuns: Vă mulțumesc din tot sufletul pentru răspunsuri !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Acte inregistrare in scopuri de TVA in 2018. Ce trebuie sa depui pentru depasirea plafonului de 300.000 Ron

    • Anul 2017 a inregistrat modificari semnificative ale legislatiei referitoare la inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor.  Astfel, in Monitorul Oficial numarul 780/03.10.2017 a fost publicat OPANAF nr. 2856/2017 - privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Termen depunere declaratii fiscale aprilie 2018

    • Cititi in randurile de mai jos care sunt declaratiile fiscale pe care aveti obligatia sa le depuneti la ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) in luna aprilie 2018 la termenele prezentate.   Iata care este termenul de depunere a declaratiilor fiscale pe luna aprilie 2018! Termenul Zi Formularul ...» citeste mai departe aici

  • Se anunta vremuri grele! Fiscul va cere banii pentru restantele din ultimii 5 ani

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a anuntat saptamana trecuta, la finalul sedintei de Guvern, ca urmeaza sa se ia o masura dura. Fiscul va trimite contribuabililor in a doua jumatate a anului decizii de impunere. Aceste documente vor centraliza deciziile de impunere restante din ultimii cinci ani. Atunci cand a fost intrebat despre impactul asupra bugetului din amanarea incasarilor din impozit pe venit si contributii, datorate de persoanele ce obtin venituri d...» citeste mai departe aici

  • Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!

    • Comertul online sau ecommerce a continuat sa creasca tot mai mult in Romania in ultimii ani, avand in vedere ca interesul romanilor pentru cumparaturile la distanta devine din ce in ce mai mare. Desi acest tip de activitate poate parea simplu, fara provocari mari, adevarul este ca implica multa atentie in ceea ce priveste contabilitatea, gestiunea si nu numai. Fie ca esti proprietarul ori administratorul unui magazin online, cu siguranta te-ai confruntat cu una dintre problemele de mai jos. C...» citeste mai departe aici

  • GDPR 2018. Ce masuri obligatorii trebuie sa ia contabilii in luna mai

    • Mai este doar 1 luna pana cand va incepe sa se aplice (la 25 mai) cel mai dur act normativ emis de Uniunea Europeana – Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR), care instituie amenzi administrative aproape neverosimile (de 20 de milioane de euro sau de pana la 4% din cifra de afaceri a firmei) pentru incalcari ale confidentialitatii informatiilor despre angajatii sau clientii dvs.  Dar ce trebuie contabilii sa faca, mai exact?...» citeste mai departe aici

  • Predarea facturilor neincasate. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In randurile de mai jos analizam cazul unei societati X care factureaza in baza unui contract o taxa de trecere catre clienti externi (Z). Taxa in cauza este facturata in numele si pentru Y si in urma incasarii de la Z este virata in totalitate catre Y, ulterior X percepand un comision pentru suma virata. La finalizarea contractului dintre Y si X raman sume neincasate reprezentand facturi emise catre clientii externi Z. X si Y hotarasc ca in urma finalizarii contractului, Y sa preia creantele...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile