Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Situatii financiare intocmite cu ocazia lichidarii unei societati comerciale. Cum procedam?

situatii financiarelichidaremicrointreprinderedizolvare societatebilantul de lichidare

In randurile de mai jos, avem cazul unei societati neplatitoate de TVA si platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor care a depus documentatia pentru dizolvare societate in luna decembrie 2016. In ianuarie 2017 a fost publicata dizolvarea in Monitorul Oficial. Urmeaza etapa de radiere. Societatea o obtinut venituri in luna decembrie 2016 (din vanzare bunuri) pentru care depune in luna ianuarie 2016 Declaratia 100 si plateste impozit.

Vom vedea in ce luna se poate intocmi bilantul de lichidare si daca, in cazul in care e depus in luna februarie 2016, ar mai trebui depus bilant pentru anul 2016. Se mentioneaza ca in luna ianuarie nu se poate depunde bilant de lichidare deoarece mai trebuie inregistrata plata impozitului pe venit iar la finalul lunii ianuarie se pot aduce pe zero toate conturile.

Potrivit art 36 alin (3) din Legea contabilitatii nr 82/1991:

"Pe perioada lichidarii, persoanele juridice aflate in lichidare, potrivit legii, depun, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o raportare contabila anuala, al carei continut se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice".

Asadar, in termen de 90 de zile de la incheierea anului calendaristic 2016, se va intocmi si depune o raportare contabila anuala (anexa 2 din OMFP 123/2016).

Potrivit art 27 alin (9) din Legea contabilitatii nr 82/1991:

"Exercitiul financiar al unei persoane juridice care se lichideaza incepe in ziua urmatoare incheierii exercitiului financiar anterior si se incheie in ziua precedenta datei cand incepe lichidarea. Perioada de lichidare este considerata un exercitiu financiar distinct fata de cel precedent, indiferent de durata sa".

Dupa terminarea lichidarii, lichidatorul desemnat trebuie sa depuna un bilant de lichidare, avand toate conturile cu sold final zero (art 263 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale).


Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii



"Dupa terminarea lichidarii societatii in nume colectiv, in comandita simpla sau cu raspundere limitata, lichidatorii trebuie sa intocmeasca situatia financiara si sa propuna repartizarea activului intre asociati.

Situatia financiara semnata de catre lichidatori se inainteaza spre a fi inregistrata si publicata pe pagina de internet a oficiului registrului comertului".

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
situatii financiarelichidaremicrointreprinderedizolvare societatebilantul de lichidare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Ianuarie 2017


Votati articolul "Situatii financiare intocmite cu ocazia lichidarii unei societati comerciale. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cazare extern

Intrebare: Buna ziua!
Potrivit H.G. nr. 518/1995, la art.12. este prevazut: "sumele cheltuite pentru care nu s-au eliberat documente justificative se pot justifica aceste sume pe baza unei declaratii pe propria raspundere"
Intrebare: daca eu nu am document justificativ pentru cazare, pot sa folosesc declaratia pe propria raspndere ca document justificativ, pot folosi acele limite de cazare sa-i dau angajatului contavaloarea "cazarii"?

Art 11,alin 1 prevede ca pentru cheltuielile neprevazute pot sa-i acord in limita unei sume de pana la 50% din totalul diurnei si al plafonului de cazare.
Aceasta suma de pana la 50% este deductibila?

Va multumesc!

Raspuns: Daca se poate un raspuns!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile