Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Ajustare TVA pentru client in faliment. Emitere factura centralizatoare. Ce facturi declaram in D394?

ajustare tvaclient in falimentstornare facturid394codul fiscalfaliment

In randurile urmatoare, avem spre analiza cazul unui client care datoreaza societatii contravaloarea mai multor facturi pentru chirie si asupra caruia s-a deschis procedura insolventei. In luna septembrie, instanta de judecata dispune inchiderea procedurii insolventa impotriva clientului respectiv inchiderea falimentului si radierea acestuia din Registrul Comertului. Stabilim daca societatea va trebui sa intocmeasca pentru fiecare factura neincasata cate o factura de stornare in vederea ajustarii TVA sau daca se poate intocmi o singura factura centralizatoare.

De asemenea, vom vedea daca aceste facturi se inscriu in Declaratia 394 si, in cazul in care societatea, pe cale separata, formuleaza cerere de atragere a raspunderii administratorului clientului falimentat, stabilim care sunt implicatiile asupra stornarii creantei si ajustarii TVA si in ce moment.


Prevederile Codului fiscal referitoare la facturi (art. 319 alin. 17) nu reglementeaza posibilitatea emiterii unei facturi centralizatoare pentru toate operatiunile care implica ajustarea taxei colectate. Totusi, In cazul prezentat apreciem ca este posibila emiterea unei facturi centralizatoare pentru toate prestarile la care se ajusteaza baza impozabila, cu conditia ca in factura centralizatoare de stornare sa fie cuprinse suficiente informatii care sa evidentieze operatiunile initiale supuse operatiunii de stornare.

Conform Instructiunilor de completare a declaratiei informative 394, in aceasta declaratie sunt cuprinse si facturile de stornare, inclusiv cand baza impozabila totala este cu valoare negativa.
 
Daca se reuseste atragerea raspunderii administratorului si se recupereaza creanta (total sau partial), se procedeaza la anularea ajustarii deja efectuate, corespunzator sumelor respective prin decontul perioadei fiscale cand aceste sume au fost incasate, dupa cum se expliciteaza la art. 287 lit. d din Codul fiscal.

Totodata, sumele incasate vor fi inregistrate la venituri ( contul 754 "Venituri din creante reactivate si debitori diversi") si vor fi impozabile, daca si cheltuiala inregistrata la momentul scoaterii din evidenta a creantei a fost tratata ca deductibila.
 


Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ajustare tvaclient in falimentstornare facturid394codul fiscalfaliment

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Ianuarie 2017


Votati articolul "Ajustare TVA pentru client in faliment. Emitere factura centralizatoare. Ce facturi declaram in D394?":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Vanzare cladire veche de persoana juridica la persoana fizica

Intrebare: Firma vinde un imobil (cladire veche) care a fost reevaluata in martie 2006 si 01.2010; in mai 2012 se vinde la o persoana fizica. Va rog sa-mi spuneti daca se factureaza cu TVA , la ce pret se poate vinde. Pretul initial de cumparare este 8923, pret din reevaluare in 2006 martie a ajuns la 50606 lei, iar in ian. 2010 valoarea cladirii reevaluate a ajuns la 60413. Pretul cu care s-a vandut este de 54.000 lei. Va rog ajutati-ma cu intocmirea facturii si inregistrarile contabile. Am adaugat pe perioada ian. 1998 si 31.12.2007 amortizarea lunara (a fost 10 lei lunar), 01.01.2008 si pana in 31.05.2012 amortizarea lunara este de 84 lei. Multumesc pentru ajutor si informatii.

Raspuns: Completare: Puteti totusi opta si pentru impozitarea cu TVA a operatiunii, conditie care impune...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!