Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii

smart billaplicatia de gestiune smart billaplicatia smart billgestiune electronicaGestiunea furnizorilor

Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite.



Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente procesate. De obicei este nevoie de o persoana dedicata care sa pregateasca receptiile, sa intocmeasca actele necesare, sa urmareasca si sa gestioneze eventualele retururi sau corectii. Nu mai vorbim despre facturi platite la timp.

In acelasi timp, la fel de importanta este gestionarea clientilor, a facturilor platite de catre acestia si a produselor primite de ei, pentru a fi evitate problemele de cash flow ce pot aparea din cauza eventualelor sincope.

Daca avem gestiunea intr-o aplicatie gazduita in cloud, de genul celei oferite de Smart Bill (...vezi aici cum arata aplicatia >>) lucrurile se simplifica destul de mult. Sistemul este intuititv si ofera o serie de automatizari extrem de utile. Aveti mai jos cateva dintre exemplele si explicatiile cele mai folositoare.

1. Introducerea datelor

Atunci cand ne bazam pe introducerea manuala a datelor vor aparea, cu siguranta, erori. Stim cu totii din experienta ca numai cine nu munceste nu gresteste. Doar ca, in acest domeniu, o eroare poate costa destul de mult.


Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii



Aplicatia de gestiune si facturare oferita de Smart Bill ne pune la dispozitie o serie de automatizari care faciliteaza introducerea datelor:

  • In formatul facturii de vanzare este disponibila direct din fereastra facturii optiunea de descarcare de gestiune. Daca o bifam, se genereaza automat descarcarea.

  • Tot in formatul facturii avem optiunea de incasare partiala /totala. Prin intermediul ei se poate inregistra si aceasta operatiune de trezorerie. Astfel, vom scapa de o operatiune suplimentara.

Atunci cand emitem facturi catre un client care a mai facut achizitii de la firma noastra, sistemul ne propune automat seria facturii utilizata anterior pentru acesta. Evident, o putem schimba daca este nevoie. (...detalii gasiti aici >>)

  • In fiecare fereastra avem posibilitatea de a opta asupra urmatorelor operatiuni posibile si firesti.

Spre exemplu, in fereastra facturii putem alege astfel:

  • Adauga stornare
  • Creeaza pe baza de chitante
  • Creeaza pe baza de proforma
  • Creeaza pe baza de avize

Optiuni de acest tip sunt disponibile in aproape fiecare fereastra.

2. Comunicarea in format electronic

Daca lucrati foarte mult folosind documente completate manual pe hartie, fara sa apelati la o solutie electronica, veti avea de pierdut din mai multe puncte de vedere:

  • va trebui sa va intalnitii cu partenerii pentru a face schimb de documente pe hartie, in loc sa economisiti timp trimitandu-le pe mail; chiar si daca apelati la scanarea lor, tot nu este o solutie fezabila. Veti pierde timp cu scanarea si pe de alta parte, clientii tot vor avea nevoie de o varianta acceptabila fiscal.
  • veti avea costuri importante cu expedierile postale, intarzieri in trimitere/primire, cu consecinte neplacute asupra raportarilor contabile;
  • imaginea firmei va fi afectata daca facturile trimise nu indica profesionalism in fiecare detaliu al afacerii.

In aplicatia Smart Bill se pot face urmatoarele:

  • gestionare online a facturilor emise- inclusiv expedierea in acest format catre clienti;
  • comunicarea lor catre clienti, in varianta electronica;
  • atentionari asupra facturilor scadente;

In plus, facturile arata profesionist si se pot adapta politicii de marketing si imaginii firmei.
...click AICI pentru a testa aplicatia Smart Bill >>

Din meniul Configurari puteti selecta Notificari clienti:

Apoi puteti seta pana la 3 notificari automate care sa fie trimise clientilor:

Mesajul poate fi personalizat asa cum doriti: textul mesajului, campurile cu detaliile facturii care sa apara in mesaj, data la care sa se trimita notificarile si subiectul mesajului.

In mod similar, tot in meniul Configurari exista optiunea Email. Aceasta permite expedierea de documente catre parteneri, beneficiind de aceasi flexibilitate in editarea mesajului ca si in cazul notificarilor.

In cazul in care doriti acest lucru, documentele se pot transmite pe email direct din Smart Bill, fara sa mai fie necesara vreo configurare de server. (...vezi aici detalii >>)

Documentele se trimit in mod implicit sub forma unui link ce poate fi accesat de catre client.

3. Continuitate in gestiunea stocurilor

Gestiunea furnizorilor si a clientilor nu se opreste la inregistrarea facturilor de achizitii si de vanzare ci are o continuitate mult mai importanta in gestiunea stocurilor.

Iata un exemplu: o achizitie de la un furnizor de materiale genereaza o receptie de produse, care intra pe stoc alaturi de alte produse similare si care apoi sunt vandute in etape diferite catre clienti diferiti.

Pe tot acest parcurs stocurile trebuie urmarite, astfel incat un gestionar trebuie sa stie in orice moment ce produse are in stoc si la ce pret.

Toata aceasta raspundere gestionara poate fi trasferata unui gestionar electronic. Luand in continuare spre analiza aplicatia Smart Bill putem completa si sistemul de gestiune electronica si cu atributul "on-line", astfel ca pe langa avantajele automatizarii poti sa beneficiezi si de cele generate de cloud.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Ianuarie 2017


Votati articolul "Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cheltuieli asigurare auto

Intrebare: In cazul unui contract de comodat inregistrat la Finante intre o persoana fizica si o societate comerciala, cheltuielile cu prima de asigurare auto sunt deductibile fiscal?
Va multumesc!

Raspuns: deci pt PF prima de asigurare auto = chelt. nedeductibile, dar pt un SRL care foloseste o masina pe...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Schimbari noi in Codul fiscal: TVA, impozitul pe profit si impozitul pentru microintreprinderi

    • Conform mai multor propuneri, vor intra in vigoare mai multe modificari aduse Codului fiscal in ce priveste domeniul TVA, impozitul pe profit si impozitul pe microintreprindere.  Modificarea care vizeaza Impozitul pe profit se aplica asociatiilor de proprietari care intra in sfera contribuabililor platitori de impozit pe profit, dar nu raman in sfera contribuabililor asociatiile de proprietari constituite ca persoane juridice care efectueaza doar incasare a cotelor de contribut...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017

    • Prin OMFP 895 publicat in MOF nr. 463 din 21/06/2017 a fost aprobat Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici.  Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 se aplica persoanelor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 si celor carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu S...» citeste mai departe aici

  • Actionarii vor avea acces din timpul anului la profitul firmei

    • Un proiect mai vechi despre care am scris si aici si care elimina infractiunea de folosire cu rea-credinta a bunurilor societatii cooperative sau in folosul propriu a fost recent modificat din nou, propunand ca profitul obtinut de firma sa poata ...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Ce este reteaua de siguranta si cum se aplica aceasta?

    • Reteaua de siguranta inseamna taxarea achizitiilor intracomunitare in alt stat membru decat cel de sosire a bunurilor, spre deosebire de regula generala, care prevede ca locul achizitiei intracomunitare de bunuri se considera a fi locul unde se gasesc bunurile in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor.  In cazul achizitiilor care au loc in Romania, locul impozitarii este in Romania: atat pentru achizitiile in...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 19-25 iunie 2017

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017 si publicate in Monitorul Oficial. 1. Legea nr.100/2017 pentru ratificarea Acordului de parteneriat si cooperare consolidat dintre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Republica Kazahstan, pe de alta parte, semnat la Astana la 21 decembrie 2015 (M.Of. nr.464 din 21 iunie 2017); 2. Ordinul ministrului ...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: Proiectul de act normativ privind modificarea OG nr. 65/1994 a fost adoptat

    • In urma demersurilor Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania privind imbunatatirea legislatiei nationale care reglementeaza profesia de expert contabil si cea de contabil autorizat, marti, 20 iunie a.c., in plenul Camerei Deputatilor s-a adoptat proiectul de lege privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative, proiect de act normativ care modifica si OG nr. 65/1994 pr...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X