email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reactivare societate declarata inactiva. Ce regim fiscal se aplica?

reactivare societatesocietati inactiveajustari tvainregistrari in scopuri de tva

In randurile de mai jos, avem cazul unei societati comerciale romane inregistrate in scopuri de TVA  (TVA trimestrial si la incasare) si platitoare de impozit pe venit microintreprindere care in ultimii 2 ani nu a avut decat achizitii de servicii (factura de telefonie mobila lunara) si nu a desfasurat alta activitate (nu a inregistrat venituri). In cursul lunii ianuarie 2017 s-a observat ca societatea a fost declarata inactiva incepand cu data de 28.09.2016. Societatea nu a primit instiintare cu privire la declararea societatii ca inactiva. Motivul declararii societatii ca inactiva este cel mai probabil expirarea duratei sediului societatii avand in vedere ca administratorul a decedat in 2014, iar sotia acestuia nu a facut demersuri pentru a prelungi durata contractului pentru sediu.

Stabilim ce se intampla daca nu se doreste reactivarea societatii, precum si ce obligatii declarative are firma. Vom vedea care este procedura pentru a reactiva societatea, ce declaratii are firme de depus si pentru ce perioada, precum si daca este necesar sa se depuna D010.

Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate.

 

Persoanele impozabile carora li se anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA au obligatia sa depuna ultimul decont de taxa, indiferent de perioada fiscala pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

Persoanele impozabile se inscriu in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de catre organul fiscal competent, dupa comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, in termen de cel mult 3 zile de la data comunicarii. Registrele sunt publice si se afiseaza pe site-ul A.N.A.F.

Efectele anularii inregistrarii in scopuri de TVA:
- pentru persoana impozabila

se ajusteaza TVA aferenta bunurilor destinate operatiunilor care urmeaza a fi efectuate dupa data inregistrarii in scopuri de TVA care dau drept de deducere prin inscrierea in primul decont de taxa depus de persoana impozabila dupa inregistrarea in scopuri de TVA:

Se ajusteaza TVA pentru:
- bunurile aflate in stoc si serviciilor neutilizate, constatate pe baza de inventariere, in momentul inregistrarii;

- bunurile de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, activele corporale fixe in curs de executie, constatate pe baza de inventariere, aflate in proprietatea sa in momentul inregistrarii;

- achizitiile de bunuri si servicii care urmeaza a fi obtinute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxa a intervenit inainte de data inregistrarii si al caror fapt generator de taxa, respectiv livrarea/prestarea, are loc dupa aceasta data
 

nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta achizitiilor efectuate

TVA aferenta bunurilor achizitionate se include in costul bunurilor

are obligatia de plata a TVA colectata aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.

 

Societatea are obligatia depunerii situatiilor financiare anuale deoarece declaratie de inactivitate se depune doar de catre persoanele juridice care de la constituire nu au desfasurat activitate, dupa cum se prevede la art. 36 alin. 2 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 

Societatea trebuie sa depuna toate declaratiile prevazute de lege

- 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat";

- 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate";

- 101 "Declaratie privind impozitul pe profit";

- 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata";- ultimul decont

- 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata";

- 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national".

In vederea reactivarii societatii se au in vedere prevederile art. 92 din Codul de procedura fiscala

Contribuabilul/Platitorul declarat inactiv se reactiveaza daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) isi indeplineste toate obligatiile declarative prevazute de lege;

b) nu inregistreaza obligatii fiscale restante;

c) organul fiscal central constata ca functioneaza la domiciliul fiscal declarat.

In vederea reactivarii, pe langa conditiile prevazute ltrebuie sa nu se mai afle in situatia pentru care a fost declarat inactiv, conform mentiunilor inscrise in registrele in care a fost inregistrat.

In cazul in care un contribuabil indeplineste conditiile de reactivare, acesta poate solicita reactivarea, prin depunerea unei cereri la organul fiscal central in a carui evidenta fiscala este inregistrat.

 

Dupa primirea cererii se va efectua verificarea in evidentele fiscale proprii ale organului fiscal competent a indeplinirii conditiilor de reactivare de catre respectivul contribuabil.

Perioada supusa verificarii cuprinde termenele de declarare si de plata aferente perioadei de prescriptie a dreptului organelor fiscale de a stabili obligatii fiscale, inclusiv pentru perioada in care contribuabilul a fost declarat inactiv.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reactivare societatesocietati inactiveajustari tvainregistrari in scopuri de tva


Data aparitiei: 20 Ianuarie 2017

Votati articolul "Reactivare societate declarata inactiva. Ce regim fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X