Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Reactivare societate declarata inactiva. Ce regim fiscal se aplica?

reactivare societatesocietati inactiveajustari tvainregistrari in scopuri de tva

In randurile de mai jos, avem cazul unei societati comerciale romane inregistrate in scopuri de TVA (TVA trimestrial si la incasare) si platitoare de impozit pe venit microintreprindere care in ultimii 2 ani nu a avut decat achizitii de servicii (factura de telefonie mobila lunara) si nu a desfasurat alta activitate (nu a inregistrat venituri). In cursul lunii ianuarie 2017 s-a observat ca societatea a fost declarata inactiva incepand cu data de 28.09.2016. Societatea nu a primit instiintare cu privire la declararea societatii ca inactiva. Motivul declararii societatii ca inactiva este cel mai probabil expirarea duratei sediului societatii avand in vedere ca administratorul a decedat in 2014, iar sotia acestuia nu a facut demersuri pentru a prelungi durata contractului pentru sediu.

Stabilim ce se intampla daca nu se doreste reactivarea societatii, precum si ce obligatii declarative are firma. Vom vedea care este procedura pentru a reactiva societatea, ce declaratii are firme de depus si pentru ce perioada, precum si daca este necesar sa se depuna D010.

Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate.

Persoanele impozabile carora li se anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA au obligatia sa depuna ultimul decont de taxa, indiferent de perioada fiscala pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

Persoanele impozabile se inscriu in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de catre organul fiscal competent, dupa comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, in termen de cel mult 3 zile de la data comunicarii. Registrele sunt publice si se afiseaza pe site-ul A.N.A.F.

Efectele anularii inregistrarii in scopuri de TVA:
- pentru persoana impozabila

se ajusteaza TVA aferenta bunurilor destinate operatiunilor care urmeaza a fi efectuate dupa data inregistrarii in scopuri de TVA care dau drept de deducere prin inscrierea in primul decont de taxa depus de persoana impozabila dupa inregistrarea in scopuri de TVA:

Se ajusteaza TVA pentru:
- bunurile aflate in stoc si serviciilor neutilizate, constatate pe baza de inventariere, in momentul inregistrarii;

- bunurile de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, activele corporale fixe in curs de executie, constatate pe baza de inventariere, aflate in proprietatea sa in momentul inregistrarii;


Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii


- achizitiile de bunuri si servicii care urmeaza a fi obtinute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxa a intervenit inainte de data inregistrarii si al caror fapt generator de taxa, respectiv livrarea/prestarea, are loc dupa aceasta data

nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta achizitiilor efectuate

TVA aferenta bunurilor achizitionate se include in costul bunurilor

are obligatia de plata a TVA colectata aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.

Societatea are obligatia depunerii situatiilor financiare anuale deoarece declaratie de inactivitate se depune doar de catre persoanele juridice care de la constituire nu au desfasurat activitate, dupa cum se prevede la art. 36 alin. 2 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Societatea trebuie sa depuna toate declaratiile prevazute de lege

- 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat";

- 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate";

- 101 "Declaratie privind impozitul pe profit";

- 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata";- ultimul decont

- 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata";

- 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national".

In vederea reactivarii societatii se au in vedere prevederile art. 92 din Codul de procedura fiscala

Contribuabilul/Platitorul declarat inactiv se reactiveaza daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) isi indeplineste toate obligatiile declarative prevazute de lege;

b) nu inregistreaza obligatii fiscale restante;

c) organul fiscal central constata ca functioneaza la domiciliul fiscal declarat.

In vederea reactivarii, pe langa conditiile prevazute ltrebuie sa nu se mai afle in situatia pentru care a fost declarat inactiv, conform mentiunilor inscrise in registrele in care a fost inregistrat.

In cazul in care un contribuabil indeplineste conditiile de reactivare, acesta poate solicita reactivarea, prin depunerea unei cereri la organul fiscal central in a carui evidenta fiscala este inregistrat.

Dupa primirea cererii se va efectua verificarea in evidentele fiscale proprii ale organului fiscal competent a indeplinirii conditiilor de reactivare de catre respectivul contribuabil.

Perioada supusa verificarii cuprinde termenele de declarare si de plata aferente perioadei de prescriptie a dreptului organelor fiscale de a stabili obligatii fiscale, inclusiv pentru perioada in care contribuabilul a fost declarat inactiv.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Ianuarie 2017


Votati articolul "Reactivare societate declarata inactiva. Ce regim fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 4.63 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contract de asociere in participatiune

Intrebare: Am un contract de acociere in participatiune. Firma cu care am contract mi-a emis o factura in valoare de 438067.20 lei tva inclus.
Cum inregistrez aceasta factura?
Va multumesc anticipat.

Raspuns: Consultati Ordinul 3055/2009 cu modificarile si completarile ulterioare. Totodata, aveti in vedere...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarea vectorului fiscal 2018 pentru impozitul pe profit impozit pe veniturile microintreprinderilor

    • Avand in vedere schimbarile legislative introduse prin OUG 79/2017, pentru anul 2018 datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor persoanele juridice romane care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie 2017: 1. au realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 1.000.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat ...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata. Noutati 2018

    • Prin OANAF 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele", publicat in M.OF. nr. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF a actualizat formularul 600 pentru 2018. Atentie, se depune urgent!

    • ANAF a postat pe site-ul agentiei formularul 600 actualizat pentru anul 2018, in format PDF inteligent. Acesta se poate transmite electronic prin portalul e-guvernare.ro utilizand un certificat digital calificat, conform unor informatii publicate pe site-ul oficial al agentiei.  Acesta vizeaza o categorie larga de contribuabili, asa ca trebuie sa acordati o atentie deosebita termenului de depunere. Dupa cum am mai mentionat in...» citeste mai departe aici

  • Alerta contabila! Se apropie termenul limita pentru depunerea formularului 094

    • Formularul 094 reprezinta "Declaratia privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent", conform art. 316 din Codul fiscal. Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul precedent, nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si nu au depasit pla...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Formularul 311 va fi depus online

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) adapteaza instructiunile de completare pentru "Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.316, alin.(11), lit.a)-e), lit.g) sau lit.h) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal" (formular 311), intrucat modul de depunere a fost modificat. Formularul 311 online: ...» citeste mai departe aici

  • Concediu medical in 2018: noile norme metodologice de acordare

    • Romanii care vor fi nevoiti sa isi ia concediu medical pe parcursul anului 2018 trebuie sa fie informati in privinta noilor norme metodologice de acordare, care sunt aplicabile din luna ianuarie a acestui an. Legat de acestea, au aparut o serie de modificari carora trebuie sa le acordati o deosebita atentie. In Monitorul Oficial din data de 12 ianuarie 2018 au fost publicate Normele de aplicare a prevederilor OUG nr. 158/2005 privind concediile si i...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X