Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Scoatere din evidenta clienti cu sume incasate in plus. Ce inregistrari contabile facem?

creantescoatere din evidentainregistrari contabileinventariereOMFP 1802/2014

Stabilim mai jos cum se inchid sumele platite in plus de catre clienti, sume care nu mai pot fi restituite si care sunt mai vechi de 3 ani.

Potrivit prevedererilor din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, punctul 328, la scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora.
 
Deci, putem spune ca reglementarea contabila ne avertizeaza ca, daca scadem din evidenta creante sau datorii prescrie, trebuie sa avem dovada ca am depus toate diligentele pentru decontarea lor.
 
In ceea ce priveste sumele platite in plus de catre clienti mai vechi de 3 ani, societatea poate invoca prescriptia extinctiva pentru eliminarea creantelor incasate in plus din contabilitate in cazul in care nu vi s-a solicitat restituirea acestor sume de catre clientii dumneavoastra.
 
Regula generala privind exigibilitatea TVA este ca aceasta intervine atunci cand se incaseaza un avans. In concluzie ar fi trebuit sa colectati TVA pentru aceasta creanta iar la sfarsitul exercitiului financiar cu ocazia inventarierii patrimoniului sa trimiteti un extras de cont cu sumele din contabilitatea dumneavoastra acestor clienti. In cazul in care, nu a-ti primit niciun raspuns sa  procedati la eliminarea acestor creante dupa termenul de 3 ani de la primirea creantelor respective.
 
Pe baza unui proces verbal,  prin care sa justificati aceasta actiune inregistrati contabil:
419 "Clienti-creditori"          =      7588 "Alte venituri din exploatare"
 


Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii



Asadar, numai daca la inventariere nu a-ti constatat ca lipsesc marfuri din stoc (s-a omis facturarea) si ca aveti creante incasate in plus si va incadrati in termenul de prescriptie catre trebuie sa fie mai mult de 3 ani puteti proceda la eliminarea din evidenta a clientilor respectivi.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Olteanu

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Februarie 2017


Votati articolul "Scoatere din evidenta clienti cu sume incasate in plus. Ce inregistrari contabile facem?":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obligatii fiscale

Intrebare: Am o Intreprindere Individuala cu cod CAEN asigurari, dar mai desfasor si alte activitati nonasigurari la societati care imi retin impozitul,CAS si CASS. Mai sunt obligata ca titular de Intreprindere Individuala sa mai completez formularul 600 si sa virez 31,3%? Daca da, atunci cum trebuie sa procedez sa nu-mi mai fie retinuti cei 6% CAS la societatile cu care colaborez?

Raspuns: În conformitate cu prevederile art.296^21 alin.(1) din Codul fiscal, declaratia 600 se completeaza...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

  • Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?

    • Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia de a efectua inventarierea patrimoniului cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii. Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia as...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X